Belsimpel negeert garantie en houdt zich niet aan afspraken
Geplaatst: 03 dec 2017 20:52
Op 3 januari 2017 kocht ik bij Belsimpel een Huawei P9 Grey (omdat dit toestel vanwege de goede camera erg geschikt is voor de opleiding van mijn kind).
Aan het einde van de zomervakantie vielen er steeds meer functie uit (vingerafdrukscanner, aansluiting audiojack, middenin een liedje begon het nummer weer overnieuw of spoelt heen en weer of springt naar ander nummer, toestel slaat vast en start opnieuw op, meldingen van nieuwe berichten terwijl die er niet waren, apps starten uit zichzelf op).
Sinds 9 augustus 2017 is het toestel 3x ter reparatie geweest, maar de defecten blijven bestaan. In een telefoongesprek op 14 september meldde Belsimpel dat het toestel niet meer gerepareerd kon worden en dat een vervangende Huawei P9 Grey niet meer beschikbaar is, maar dat ik met bijbetaling van € 50,00 ter vervanging een nieuwe LG G6 zou krijgen (met 2 jaar garantie). Ik ben hiermee akkoord gegaan omdat mijn kind op dat moment al weken zonder toestel zat en niet aan schoolopdrachten kon meedoen.
Eind september ontving ik een gebruikt exemplaar van de LG G6 (krassen op het toestel, vingerscanner en de lenzen, vol met vlekken, vuil tussen de body en het glas, vuil rond de vingerscanner). Op de bijgevoegde kaart stond dat de garantietermijn van het oorspronkelijk toestel bij dit toestel hoort. Dit is niet volgens afspraak.
Ik heb het apparaat direct teruggestuurd en laten weten dat ik hier niet mee akkoord ging en de voorbeeldbrief van Consuwijzer gebruikt om de koopovereenkomst te beëndigen en hen gevraagd mijn aankoopbedrag op mijn rekening terug te storten.
Ze hebben dit niet gedaan en blijven mij sindsdien bellen en mailen en sturen mij nu weer het originele toestel, omdat er volgens hen niks met dit toestel aan de hand zou zijn.
De verschillende medewerkers van het callcenter spreken elkaar steeds tegen. Ik heb de tape van mijn telefoongesprekken opgevraagd, maar die heb ik ook niet gekregen.
Ik heb hier genoeg van: ik heb geen werkend toestel, ik ben mijn geld kwijt en ik heb inmiddels ergens anders een nieuw toestel moeten kopen, omdat mijn kind geen schoolopdrachten kon maken, niet in Magister en het lesrooster kon kijken en niet kon communiceren met klasgenoten en docenten.
En Belsimpel schendt mijn consumentenrecht!
Aan het einde van de zomervakantie vielen er steeds meer functie uit (vingerafdrukscanner, aansluiting audiojack, middenin een liedje begon het nummer weer overnieuw of spoelt heen en weer of springt naar ander nummer, toestel slaat vast en start opnieuw op, meldingen van nieuwe berichten terwijl die er niet waren, apps starten uit zichzelf op).
Sinds 9 augustus 2017 is het toestel 3x ter reparatie geweest, maar de defecten blijven bestaan. In een telefoongesprek op 14 september meldde Belsimpel dat het toestel niet meer gerepareerd kon worden en dat een vervangende Huawei P9 Grey niet meer beschikbaar is, maar dat ik met bijbetaling van € 50,00 ter vervanging een nieuwe LG G6 zou krijgen (met 2 jaar garantie). Ik ben hiermee akkoord gegaan omdat mijn kind op dat moment al weken zonder toestel zat en niet aan schoolopdrachten kon meedoen.
Eind september ontving ik een gebruikt exemplaar van de LG G6 (krassen op het toestel, vingerscanner en de lenzen, vol met vlekken, vuil tussen de body en het glas, vuil rond de vingerscanner). Op de bijgevoegde kaart stond dat de garantietermijn van het oorspronkelijk toestel bij dit toestel hoort. Dit is niet volgens afspraak.
Ik heb het apparaat direct teruggestuurd en laten weten dat ik hier niet mee akkoord ging en de voorbeeldbrief van Consuwijzer gebruikt om de koopovereenkomst te beëndigen en hen gevraagd mijn aankoopbedrag op mijn rekening terug te storten.
Ze hebben dit niet gedaan en blijven mij sindsdien bellen en mailen en sturen mij nu weer het originele toestel, omdat er volgens hen niks met dit toestel aan de hand zou zijn.
De verschillende medewerkers van het callcenter spreken elkaar steeds tegen. Ik heb de tape van mijn telefoongesprekken opgevraagd, maar die heb ik ook niet gekregen.
Ik heb hier genoeg van: ik heb geen werkend toestel, ik ben mijn geld kwijt en ik heb inmiddels ergens anders een nieuw toestel moeten kopen, omdat mijn kind geen schoolopdrachten kon maken, niet in Magister en het lesrooster kon kijken en niet kon communiceren met klasgenoten en docenten.
En Belsimpel schendt mijn consumentenrecht!