LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL, Albert Heijn en hun bonusboekje.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
scontra

PostNL, Albert Heijn en hun bonusboekje.

Ongelezen bericht door scontra »

Niet echt een consumentenprobleem, maar toch ook een klein beetje weer wel.
Sedert weken krijgen wij op zaterdag geen bonusboekje van AH meer bezorgd door Postnl.
Dat kan PostNL niet kwalijk worden genomen aangezien er bij dit bedrijf verder nooit iets fout gaat.
Melding gemaakt bij het filiaal van AH hier in de regio met als antwoord: "daar kunnen wij niets mee, maar u kunt proberen bij het hoofdkantoor een klacht hierover in te dienen".
Op zich al een probleem want problemen worden meestal terugverwezen naar de filialen.
Zo gezegd, zo gedaan en tot mijn stomme verbazing kreeg ik als reactie : "daarvoor moet u niet bij ons zijn maar kunt u een klacht indienen bij Postnl, zij zorgen nl. voor de bezorging".
AH betaald aan PostNL voor de bezorging, maar doet niets als PostNL in gebreke blijft en spant liever de klant voor z'n karretje.
Ik weet dat de bonusaanbiedingen ook op andere manieren te vinden zijn, maar blijf het een vreemde en onbegrijpelijke reactie vinden.
Is dit nou de omgekeerde wereld of ben ik een ontzettende naïeveling ;-)

Lowieze

Re: PostNL, Albert Heijn en hun bonusboekje.

Ongelezen bericht door Lowieze »

Het klopt inderdaad dat u hiervoor bij PostNL moet zijn. Mijn buurjongen is op zaterdag postbezorger en die zegt dat de postbezorgers zelf de folders tegelijk met de post voor hun route moeten meenemen vanuit het depot.
Sommige (nieuwe of tijdelijke) bezorgers vergeten dat nog weleens of slaan de mensen over die die dag toevallig geen post ontvangen. Het is uiteraard de bedoeling dat iedereen, uitgezonderd de mensen met stickers op hun brievenbus, de folder krijgt.
Dus inderdaad even contact opnemen met PostNL.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Lowieze schreef:Het klopt inderdaad dat u hiervoor bij PostNL moet zijn. Mijn buurjongen is op zaterdag postbezorger en die zegt dat de postbezorgers zelf de folders tegelijk met de post voor hun route moeten meenemen vanuit het depot.
Sommige (nieuwe of tijdelijke) bezorgers vergeten dat nog weleens of slaan de mensen over die die dag toevallig geen post ontvangen. Het is uiteraard de bedoeling dat iedereen, uitgezonderd de mensen met stickers op hun brievenbus, de folder krijgt.
Natuurlijk niet. AH is opdrachtgever en zou PostNL moeten aanspreken!

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Zou het boekje in de buurt nog wel bezorgd moeten worden? AH bezorgt dat boekje namelijk niet in het hele land. Als een bepaalde wijk weinig bij de AH komt (of meer algemeen als het boekje weinig resultaat geeft), dan kan het best zijn dat AH heeft besloten om het boekje niet meer te bezorgen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

mh73 schreef:
Lowieze schreef:Het klopt inderdaad dat u hiervoor bij PostNL moet zijn. Mijn buurjongen is op zaterdag postbezorger en die zegt dat de postbezorgers zelf de folders tegelijk met de post voor hun route moeten meenemen vanuit het depot.
Juridisch gezien: helemaal correct. De enige die op basis van wanprestatie kan acteren, is de opdrachtgever. Maar praktisch gezien is het natuurlijk gewoon zo dat het helpt om te klagen als je een probleem waar je last van hebt opgelost wilt hebben.

Lowieze

renewouters schreef:
Lowieze schreef:
mh73 schreef:
Dat vindt u, maar dat betekent nog niet dat u gelijk heeft in deze.
Welke zakelijke relatie heeft de ontvanger dan met PostNL??
Als u geen post ontvangt of niet op tijd ontvangt, dan klaagt u toch bij de werkgever van de postbezorger?

scontra

kweenie schreef:Zou het boekje in de buurt nog wel bezorgd moeten worden? AH bezorgt dat boekje namelijk niet in het hele land. Als een bepaalde wijk weinig bij de AH komt (of meer algemeen als het boekje weinig resultaat geeft), dan kan het best zijn dat AH heeft besloten om het boekje niet meer te bezorgen.
Nee, de onzorgvuldigheid zit echt bij PostNl.
Ah doet niets met de klacht en PostNL komt er zo weer eens makkelijk mee weg. Wel betaald krijgen en er niet voor leveren.
AH gooit de klacht gewoon terug over de schutting van de kant en zegt los jij mijn probleem maar op.

Lowieze

scontra schreef:
kweenie schreef:Zou het boekje in de buurt nog wel bezorgd moeten worden? AH bezorgt dat boekje namelijk niet in het hele land. Als een bepaalde wijk weinig bij de AH komt (of meer algemeen als het boekje weinig resultaat geeft), dan kan het best zijn dat AH heeft besloten om het boekje niet meer te bezorgen.
Ah doet niets met de klacht en PostNL komt er zo weer eens makkelijk mee weg. Wel betaald krijgen en er niet voor leveren.
AH gooit de klacht gewoon terug over de schutting van de kant en zegt los jij mijn probleem maar op.
U heeft hierover geen contact met PostNL opgenomen? Hoezo komt PostNL er dan gemakkelijk mee weg?

Lowieze

Costnix, wat een leuke nickname

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Och, ik heb met andere aanbieders wel eens hetzelfde gehad. Neem je contact op met het bedrijf, niks hoor, je moet contact opnemen met de verspreider. Als het om een krantenabonnement gaat snap ik dat ja. Maar om gratis reclamefolders? Ik kan daar met de pet niet helemaal bij.

scontra

Lowieze schreef:
scontra schreef:
U heeft hierover geen contact met PostNL opgenomen? Hoezo komt PostNL er dan gemakkelijk mee weg?

Nee natuurlijk heb ik geen contact opgenomen met PostNL, waarom zou ik, het is niet mijn reclame dat niet bezorg wordt.
Het is de reclame van AH en AH is de opdrachtgever en betaald voor de bezorging ervan.
En AH voelt zich niet geroepen er iets aan te doen en dus komt PostNL er heel makkelijk mee weg.

Lowieze

Dit lijkt me een kwestie van moeilijk doen, maar geen oplossing willen.

Moneyman

scontra schreef:
Lowieze schreef:
scontra schreef: Nee, de onzorgvuldigheid zit echt bij PostNl.

Nee natuurlijk heb ik geen contact opgenomen met PostNL, waarom zou ik, het is niet mijn reclame dat niet bezorg wordt.
Het is de reclame van AH en AH is de opdrachtgever en betaald voor de bezorging ervan.
En AH voelt zich niet geroepen er iets aan te doen en dus komt PostNL er heel makkelijk mee weg.
Jij bent toch degene die die reclame wil ontvangen? Waarom wel Albert Heyn bellen, maar niet PostNL? Ik zou bijna denken dat je niet wilt dat het opgelost wordt...

Guardian72

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Moneyman schreef: Jij bent toch degene die die reclame wil ontvangen? Waarom wel Albert Heyn bellen, maar niet PostNL? Ik zou bijna denken dat je niet wilt dat het opgelost wordt...
Ik heb hetzelfde wel gehad - met meerdere folders.
Natuurlijk - ze zijn via internet te vinden - maar om bepaalde reden geven wij de voorkeur aan fysieke folders.

Ik heb meerdere bedrijven / supermarkten gemeld dat hun folders al een aantal keren niet bezorgd werden - en dat ik er van uit ging dat als zij betalen voor verspreiding, zij ook de verspreider op hun verantwoordlijkheid konden aanspreken (wie betaald, bepaald).
Alleen Dekamarkt (supermarkt) heeft niet gereageerd, alle andere bedrijven hebben aangegeven dit met de verspreider op te nemen. (dit kan natuurlijk een zoethoudertje zijn, maar als genoeg mensen klagen kunnen ze natuurlijk bij de verspreider aangeven dat ze betalen voor verspreiden, en dat deze in gebreke blijft)

Waarom AH (opdrachtgever, en degene die betaald) de (potentiele) klant met hun probleem opzadelt snap ik niet zo goed.
Ik ben ontvanger - en als zodanig geen partij (als ik bij de post klaag over een vermist pakketje zeggen ze ook, laat de verzender contact opnemen).
Dus waarom zou dit voor een reclamefolder ineens anders zijn ?

PostNL bellen komt erop neer dat ik te horen krijg - gaat u niet aan, u bent niet de opdrachtgever.

Moneyman

Guardian72 schreef:Ik ben ontvanger - en als zodanig geen partij (als ik bij de post klaag over een vermist pakketje zeggen ze ook, laat de verzender contact opnemen).
Dus waarom zou dit voor een reclamefolder ineens anders zijn ?
Formeel is het niet anders, dat beweert ook niemand. Praktisch bezien ligt het wel anders.
Guardian72 schreef:PostNL bellen komt erop neer dat ik te horen krijg - gaat u niet aan, u bent niet de opdrachtgever.
Dat is niet mijn ervaring. Ene klahct over gebrekkige postbezorging leverde een onderzoek én resultaat op. Waarom zou je die poging niet wagen, als je het probleem opgelost wilt hebben?

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Lowieze schreef:
renewouters schreef:
Lowieze schreef:
Dat vindt u, maar dat betekent nog niet dat u gelijk heeft in deze.
Welke zakelijke relatie heeft de ontvanger dan met PostNL??
Als u geen post ontvangt of niet op tijd ontvangt, dan klaagt u toch bij de werkgever van de postbezorger?
Nee, als ik iets (wat ik verwacht) niet krijg klaag ik bij de verzender. Ik zou niet weten waarom ik bij de werkgever van de bezorger moet gaan klagen. Ik weet toch ook helemaal niet via welk bedrijf iets verzonden wordt. Alleen al papieren post kan door diverse postbedrijven worden bezorgd (PostNL, Sandd, lokale post). En voor pakketten zijn er nog meer.

Lowieze

Als u geen post ontvangt of niet op tijd ontvangt, dan klaagt u toch bij de werkgever van de postbezorger?[/quote]

Nee, als ik iets (wat ik verwacht) niet krijg klaag ik bij de verzender. Ik zou niet weten waarom ik bij de werkgever van de bezorger moet gaan klagen. Ik weet toch ook helemaal niet via welk bedrijf iets verzonden wordt. Alleen al papieren post kan door diverse postbedrijven worden bezorgd (PostNL, Sandd, lokale post). En voor pakketten zijn er nog meer.[/quote]

Als u een envelop krijgt, staat altijd rechtsboven wie de bezorger is.
En iedereen krijgt de AH-folder bezorgd door PostNL. Dus als u wel post ontvangt , maar de folder zit daar niet bij en AH zegt dat u PostNL daar op moet aanspreken , lijkt me dit allemaal niet zo moeilijk.
Tenzij je van moeilijk doen houdt :roll:

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Lowieze schreef:Als u geen post ontvangt of niet op tijd ontvangt, dan klaagt u toch bij de werkgever van de postbezorger?
Nee, als ik iets (wat ik verwacht) niet krijg klaag ik bij de verzender. Ik zou niet weten waarom ik bij de werkgever van de bezorger moet gaan klagen. Ik weet toch ook helemaal niet via welk bedrijf iets verzonden wordt. Alleen al papieren post kan door diverse postbedrijven worden bezorgd (PostNL, Sandd, lokale post). En voor pakketten zijn er nog meer.[/quote]

En iedereen krijgt de AH-folder bezorgd door PostNL. Dus als u wel post ontvangt , maar de folder zit daar niet bij en AH zegt dat u PostNL daar op moet aanspreken , lijkt me dit allemaal niet zo moeilijk.
Tenzij je van moeilijk doen houdt :roll:[/quote]

Jij zegt "Als u geen post ontvangt". Dan kan ik toch niet zien wie het zou moeten sturen? Je moet trouwens wel een ontzettend spannend leven hebben als je bijhoudt wie de AH folder bezorgt....

Maar even terug naar de basis: de ontvanger is geen partij voor de bezorger. Dat is gewoon de verzender. Dat is al vaak zat op dit forum besproken. Maar als jij het beter weet, be my guest.

Lowieze

renewouters schreef:
Lowieze schreef:Als u geen post ontvangt of niet op tijd ontvangt, dan klaagt u toch bij de werkgever van de postbezorger?
Nee, als ik iets (wat ik verwacht) niet krijg klaag ik bij de verzender. Ik zou niet weten waarom ik bij de werkgever van de bezorger moet gaan klagen. Ik weet toch ook helemaal niet via welk bedrijf iets verzonden wordt. Alleen al papieren post kan door diverse postbedrijven worden bezorgd (PostNL, Sandd, lokale post). En voor pakketten zijn er nog meer.
Tenzij je van moeilijk doen houdt :roll:[/quote]

Jij zegt "Als u geen post ontvangt". Dan kan ik toch niet zien wie het zou moeten sturen? Je moet trouwens wel een ontzettend spannend leven hebben als je bijhoudt wie de AH folder bezorgt....

Maar even terug naar de basis: de ontvanger is geen partij voor de bezorger. Dat is gewoon de verzender. Dat is al vaak zat op dit forum besproken. Maar als jij het beter weet, be my guest.[/quote]

Dat u dat spannend vindt, zegt dan weer meer over uw leven.. :?

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd »

mahadma schreef:Het "Bonus boekje" is ook gewoon op internet te vinden.

Het is op dit forum natuurlijk niet de bedoeling om met praktische oplossingen te komen ;) Wetsartikelen en gedreig met rechtszaken is wat we willen lezen!
Laatst gewijzigd door Verwijderd op 13 dec 2017 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten