Pagina 1 van 1

Dubbele kosten voor Bol.com Kobo Plus-abonnement

Geplaatst: 05 dec 2017 10:11
door Marloes B
Ik heb in mei dit jaar bij Bol.com een Kobo Plus abbonement afgesloten en blijk nu sinds die tijd dubbele kosten te hebben betaald. Stom dat ik het zelf niet eerder door had maar ik ben een aantal weken geleden met bol.com gaan bellen. Dat je niks hebt aan twee abbonementen snappen ze wel maar dat het komt door de ingewikkelde constructie die ze hebben in de samenwerking met Kobo, dringt niet door. Vervolgens blijkt de heractivatie van het abbonement, dat ik in augustus even stop had gezet, ook niet te werken en koop ik begin oktober een los boek (wat normaliter wel in het pakket zit). Inmiddels heb ik van bol.com een cadeaubon ontvangen ter compensatie voor de dubbele kosten, beetje pleister op een grote wond maar ok. Maar de kosten van het dubbele abbonement gaan gewoon door bij bol.com (bij Kobo waren ze vriendelijker en werd het direct stop gezet), en ook de kosten voor de maand waarin het abbonement het niet heeft gedaan, waarom moet je anders betalen voor een boek, bewijs genoeg lijkt mij, en daar moet ik het mee doen.
Op de vraag hoe het dan kan dat ik dit boek moest betalen hebben ze geen antwoord, sterker nog, ze ontwijken die vraag en blijven herhalen dat ik ter compensatie al een cadeabon heb. Oftewel, niet zeuren maar wel blijven betalen mevrouwtje (tot eind deze maand omdat ik vorige maand pas belde). Ik ben de discussie zat nu en zal braaf betalen maar ik ben inmiddels wel benieuwd of ik hierin de enige ben...

Re: Dubbele kosten voor Bol.com Kobo Plus-abonnement

Geplaatst: 05 dec 2017 15:35
door vlieger
Ik heb al een hele tijd het Bol.com Kobo plus abonnement en het bevalt uitstekend. Ik heb mij 1 keer aangemeld bij Bol.com en er wordt dus ook maar 1 keer afgeschreven. Vervolgens heb ik mijn Kobo e-reader gelinkt aan mijn Bol.com account en kan gewoon de boeken op mijn e-reader laden via Kobo (via wifi signaal). Ik heb daar dus geen extra abonnement voor hoeven afsluiten of dubbel voor hoeven betalen.

Re: Dubbele kosten voor Bol.com Kobo Plus-abonnement

Geplaatst: 05 dec 2017 21:40
door Marloes B
vlieger schreef:Ik heb al een hele tijd het Bol.com Kobo plus abonnement en het bevalt uitstekend. Ik heb mij 1 keer aangemeld bij Bol.com en er wordt dus ook maar 1 keer afgeschreven. Vervolgens heb ik mijn Kobo e-reader gelinkt aan mijn Bol.com account en kan gewoon de boeken op mijn e-reader laden via Kobo (via wifi signaal). Ik heb daar dus geen extra abonnement voor hoeven afsluiten of dubbel voor hoeven betalen.
Oh bij jou ging het goed, gelukkig! Bij mij ging het vooral mis doordat ik het in de e-reader zelf niet aan de praat kreeg en ik dus daar op een knop heb gedrukt voor een losstaand kobo abonnement (ik dacht een soort dubbele activatie te doen ofzo), niet wetende dat ik op dat moment een tweede abonnement bij Kobo direct afsloot. Superstom eigenlijk maar ik hoopte op coulance van bol.com in het terugstorten van het dubbele geld gezien je aan twee abonnementen natuurlijk niks hebt... helaas.
Bij jou werkte het dus direct en ging dat makkelijk, gelukkig maar. Ze zijn voor mij nu aan het uitzoeken waarom mijn heractivatie in september niet lukte dus ik wacht dat nog even af en benieuwd of er meerdere gedupeerden zijn met dezelfde problemen, dan sta ik wat sterker in mijn verhaal naar bol.com en kunnen ze eens kijken of het inderdaad een vaker voorkomend probleem is waar ze wat mee kunnen.
Dank voor je reactie!

Re: Dubbele kosten voor Bol.com Kobo Plus-abonnement

Geplaatst: 05 dec 2017 21:43
door Marloes B
breien schreef:Misschien kwamu hier alleen om uw gal te spuien.
Dank voor je reactie. Nee ik kom geen gal spuwen, zoals je ook in mijn oproep kunt lezen. Ik zoek simpelweg via deze weg of er meer gedupeerden zijn of dat ik de enige ben die deze fout heeft gemaakt/storing heeft gehad.

Re: Dubbele kosten voor Bol.com Kobo Plus-abonnement

Geplaatst: 05 dec 2017 21:46
door Marloes B
Ik heb vanavond bol.com gesproken en eindelijk een vriendelijke en behulpzame medewerker getroffen; Shaun. Hij gaat mij helpen het verder uit te zoeken, heel blij mee. Maar mocht je als lezer nu een soortgelijk verhaal hebben, laat het even weten, dan staan we mogelijk wat sterker in het vinden van een oplossing met bol.com.
Bedankt!

Re: Dubbele kosten voor Bol.com Kobo Plus-abonnement

Geplaatst: 06 feb 2018 11:55
door Ceci
Marloes B schreef:Ik heb vanavond bol.com gesproken en eindelijk een vriendelijke en behulpzame medewerker getroffen; Shaun. Hij gaat mij helpen het verder uit te zoeken, heel blij mee. Maar mocht je als lezer nu een soortgelijk verhaal hebben, laat het even weten, dan staan we mogelijk wat sterker in het vinden van een oplossing met bol.com.
Bedankt!
Hi Marloes, ik kwam er gisteren ook achter dat er voor mijn Kobo Plus abonnement via Bol en Kobo kosten in rekening worden gebracht. Heel vervelend en ik weet niet precies wat er mis is gegaan bij het aanvragen van het abonnement. Ik denk dat ik ervan uitging dat het om hetzelfde product ging, maar blijkbaar bieden de twee het apart aan. De klantenservice-medewerkster van Kobo kon mij vertellen dat ik enkel via hun abonnement boeken heb gedownload en niet via Bol.com. De medewerker van Bol.com was een stuk minder behulpzaam en kon zogezegd alleen een cadeaubon van 5 euro aanbieden. Ik ben benieuwd hoe jij nu verder bent geholpen en of je de dubbele kosten uiteindelijk terug hebt gekregen.

Re: Dubbele kosten voor Bol.com Kobo Plus-abonnement

Geplaatst: 29 nov 2019 13:18
door mariellevb
Dag,
ik ben benieuwd hoe bovenstaande is afgelopen.
Sinds drie maand betaal ik ook een dubbel abonnement, het kobo plus lezen en kobo plus lezen en luisteren. Tot nu toe levert bellen en mailen met bol.com weinig op. Over terugstorten van het onbruikbare tweede abonnement waren ze erg terughoudend. Bovenstaande oorzaak is bij mij niet het geval, want ik heb gecontroleerd bij kobo.com wat mijn aankopen zijn, en die zijn allemaal via bol.com gelopen.
Beide abonnementen zijn op dezelfde datum ingegaan. In de bol.com en kobo overzichten zie ik alleen het lezen abonnement staan. Ik kan dus niet zelf het luisteren abonnement stopzetten en wordt gedwongen dit te betalen.