LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ibis Hotel Tilburg kent geen flexibiliteit!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 08 dec 2017 12:15
- Locatie: Amsterdam, Nederland
- Contacteer:
Ibis Hotel Tilburg kent geen flexibiliteit!
Op 27 november 2017 heb ik een boeking gemaakt bij Ibis Hotel Tilburg via booking.com. Bij aanvang van het boeken stond groot vermeld dat je gratis kon annuleren. Dit had ik vaker gezien dus ik ging er van uit dat dat dus ook mogelijk was. Alle stappen doorlopen en geboekt. De volgende dag heb ik me echter bedacht en heb de boeking geannuleerd. In de bevestiging kreeg ik echter te zien dat het volledige bedrag toch betaald moest worden.
Ik heb toen nogmaals de stappen doorlopen op de bookming.com website en daar blijkt inderdaad erg klein en verscholen te staan dat je geen geld terug krijgt. Dit geldt overigens voor een lager tarief van DEZELFDE kamer!
Ik heb hierover contact opgenomen met Ibis Tilburg maar die vertelden me dat ze 'niets meer konden doen, ik stond al in het systeem' Ik heb aangegeven dat ik de volgende dag al had geannuleerd en dit nooit had gedaan als ik wist dat ik moest betalen, maar ze wilden me niet tegemoetkomen. Ook stuurden ze me door naar booking.com omdat het volgens hen aan de website lag. Uiteraard bij booking.com ook aan de bel getrokken maar die doen er verder ook niets aan.
Uiteindelijk kreeg ik na vele mailtjes heen en weer wel een aanbieding van ze; Ik mocht de boeking verplaatsen naar een andere datum, maar dan moest ik wel vóór 12 december kenbaar maken welke datum dat dan zou worden. Aangezien ik nooit naar Tilburg ga en nu alleen wilde overnachten vanwege een concert is het dus onmogelijk voor mij om te weten wanneer ik daar weer heen zou gaan.
Ondertussen is het meer een principekwestie dan een geldkwestie omdat ik vindt dat Ibis Hotel Tilburg zich veel flexibeler moet opstellen in dit soort uitzonderlijke situaties.
Ik heb toen nogmaals de stappen doorlopen op de bookming.com website en daar blijkt inderdaad erg klein en verscholen te staan dat je geen geld terug krijgt. Dit geldt overigens voor een lager tarief van DEZELFDE kamer!
Ik heb hierover contact opgenomen met Ibis Tilburg maar die vertelden me dat ze 'niets meer konden doen, ik stond al in het systeem' Ik heb aangegeven dat ik de volgende dag al had geannuleerd en dit nooit had gedaan als ik wist dat ik moest betalen, maar ze wilden me niet tegemoetkomen. Ook stuurden ze me door naar booking.com omdat het volgens hen aan de website lag. Uiteraard bij booking.com ook aan de bel getrokken maar die doen er verder ook niets aan.
Uiteindelijk kreeg ik na vele mailtjes heen en weer wel een aanbieding van ze; Ik mocht de boeking verplaatsen naar een andere datum, maar dan moest ik wel vóór 12 december kenbaar maken welke datum dat dan zou worden. Aangezien ik nooit naar Tilburg ga en nu alleen wilde overnachten vanwege een concert is het dus onmogelijk voor mij om te weten wanneer ik daar weer heen zou gaan.
Ondertussen is het meer een principekwestie dan een geldkwestie omdat ik vindt dat Ibis Hotel Tilburg zich veel flexibeler moet opstellen in dit soort uitzonderlijke situaties.
Re: Ibis Hotel Tilburg kent geen flexibiliteit!
Wat is het uitzonderlijke ?KoenSchuit schreef:Op 27 november 2017 heb ik een boeking gemaakt bij Ibis Hotel Tilburg via booking.com. Bij aanvang van het boeken stond groot vermeld dat je gratis kon annuleren. Dit had ik vaker gezien dus ik ging er van uit dat dat dus ook mogelijk was. Alle stappen doorlopen en geboekt. De volgende dag heb ik me echter bedacht en heb de boeking geannuleerd. In de bevestiging kreeg ik echter te zien dat het volledige bedrag toch betaald moest worden.
Ik heb toen nogmaals de stappen doorlopen op de bookming.com website en daar blijkt inderdaad erg klein en verscholen te staan dat je geen geld terug krijgt. Dit geldt overigens voor een lager tarief van DEZELFDE kamer!
Ik heb hierover contact opgenomen met Ibis Tilburg maar die vertelden me dat ze 'niets meer konden doen, ik stond al in het systeem' Ik heb aangegeven dat ik de volgende dag al had geannuleerd en dit nooit had gedaan als ik wist dat ik moest betalen, maar ze wilden me niet tegemoetkomen. Ook stuurden ze me door naar booking.com omdat het volgens hen aan de website lag. Uiteraard bij booking.com ook aan de bel getrokken maar die doen er verder ook niets aan.
Uiteindelijk kreeg ik na vele mailtjes heen en weer wel een aanbieding van ze; Ik mocht de boeking verplaatsen naar een andere datum, maar dan moest ik wel vóór 12 december kenbaar maken welke datum dat dan zou worden. Aangezien ik nooit naar Tilburg ga en nu alleen wilde overnachten vanwege een concert is het dus onmogelijk voor mij om te weten wanneer ik daar weer heen zou gaan.
Ondertussen is het meer een principekwestie dan een geldkwestie omdat ik vindt dat Ibis Hotel Tilburg zich veel flexibeler moet opstellen in dit soort uitzonderlijke situaties.
Kamers worden wereldwijd bij duizenden geannuleerd, dus niets bijzonders aan.
Een kamer boeken is een serieus iets, het hotel gaat er van uit dat je komt. Gelijk de volgende dag al anuleren komt niet echt doordacht over.
Je hebt bij Bookings.com geboekt, wat er op hun site staat bij de kamer welke je geboekt hebt is leidend in deze.
Re: Ibis Hotel Tilburg kent geen flexibiliteit!
Als je via booking.com boekt staat er bij de verschillende prijzen aangegeven tot wanneer de boeking gratis kan worden geannuleerd dat staat er niet verborgen.
Re: Ibis Hotel Tilburg kent geen flexibiliteit!
Dat ligt er maar net aan welke keuze topicstarter heeft gemaakt bij boeken van de kamer.breien schreef:U mag gratis annuleren. Annuleren kost u geen extra geld.
Dus voor welke prijs heb je geboekt, en vooral wat zijn de voorwaarden bij boeking via Bookings.com
Re: Ibis Hotel Tilburg kent geen flexibiliteit!
Het gaat om het woordje “extra”.Brahms schreef:Dat ligt er maar net aan welke keuze topicstarter heeft gemaakt bij boeken van de kamer.breien schreef:U mag gratis annuleren. Annuleren kost u geen extra geld.
Dus voor welke prijs heb je geboekt, en vooral wat zijn de voorwaarden bij boeking via Bookings.com
Re: Ibis Hotel Tilburg kent geen flexibiliteit!
Bij het boeken van kamers via booking.com wordt toch heel duidelijk aangegeven met welke optie je gratis kunt annuleren en met welke niet. Direct betalen zonder de mogelijkheid te annuleren is vaak een paar euro goedkoper, maar daarmee verlies je dus aan flexibiliteit.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Ibis Hotel Tilburg kent geen flexibiliteit!
Als booking.com de "kleine lettertjes" groter gaat maken wordt het zo groot dat het niet meer op 1 scherm past en we het overzicht verliezen....
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Ibis Hotel Tilburg kent geen flexibiliteit!
U boekt een kamer, hierdoor is deze kamer 24 uur niet meer beschikbaar geweest voor anderen. U annuleert hierna en u krijgt geen geld terug, conform de voorwaarden. Booking.com is zo flexibel dat u enkele dagen de tijd krijgt om een nieuwe boeking te maken (kosteloos).KoenSchuit schreef:Op 27 november 2017 heb ik een boeking gemaakt bij Ibis Hotel Tilburg via booking.com. Bij aanvang van het boeken stond groot vermeld dat je gratis kon annuleren. Dit had ik vaker gezien dus ik ging er van uit dat dat dus ook mogelijk was. Alle stappen doorlopen en geboekt. De volgende dag heb ik me echter bedacht en heb de boeking geannuleerd. In de bevestiging kreeg ik echter te zien dat het volledige bedrag toch betaald moest worden.
Ik heb toen nogmaals de stappen doorlopen op de bookming.com website en daar blijkt inderdaad erg klein en verscholen te staan dat je geen geld terug krijgt. Dit geldt overigens voor een lager tarief van DEZELFDE kamer!
Ik heb hierover contact opgenomen met Ibis Tilburg maar die vertelden me dat ze 'niets meer konden doen, ik stond al in het systeem' Ik heb aangegeven dat ik de volgende dag al had geannuleerd en dit nooit had gedaan als ik wist dat ik moest betalen, maar ze wilden me niet tegemoetkomen. Ook stuurden ze me door naar booking.com omdat het volgens hen aan de website lag. Uiteraard bij booking.com ook aan de bel getrokken maar die doen er verder ook niets aan.
Uiteindelijk kreeg ik na vele mailtjes heen en weer wel een aanbieding van ze; Ik mocht de boeking verplaatsen naar een andere datum, maar dan moest ik wel vóór 12 december kenbaar maken welke datum dat dan zou worden. Aangezien ik nooit naar Tilburg ga en nu alleen wilde overnachten vanwege een concert is het dus onmogelijk voor mij om te weten wanneer ik daar weer heen zou gaan.
Ondertussen is het meer een principekwestie dan een geldkwestie omdat ik vindt dat Ibis Hotel Tilburg zich veel flexibeler moet opstellen in dit soort uitzonderlijke situaties.
Dit heeft niets met Ibis Hotel Tilburg te maken die niet flexibel is, degene die niet flexibel is bent u zelf. U heeft maar een eis en dat uw geld terug en daar heeft u geen recht op. Ik vind het erg flexibel dat ze u alsnog een alternatief bieden.