LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wanadoo administratie: een administratieve puinhoop?
-
Wanadoo administratie: een administratieve puinhoop?
Lees hieronder mijn ervaring van een downgrade van een ADSL aansluiting naar een Free (gratis inbel) account bij Wanadoo. Ondertussen al meer dan een half jaar bezig!
Mijn eerste notificatie aan Wanadoo heeft op 29 november plaats gevonden. Op 18 december kwam ik erachter (toevalig) dat de downgrade was afgekeurd. Vanaf die tijd ben ik met onderhandelen bezig geweest, maar van Wanadoo kreeg ik steeds geen aanbod, terwijl er wel eentje beloofd was.
Op 6 februari de 2e aanvraag van downgrade de deur uit gedaan. Na herhaaldelijk vragen of dat het administratief rond was bleek het op de dag van afsluiting (en een paar dagen daarna) nog steeds te werken.
Via de KPN heb ik uiteindelijk na flink aandringen een sloop weten te regelen. Wanadoo volgde administratief een 2-3 weken daarop (bleek achteraf, zie brief naar Wanadoo). Vervolgens werd er gedreigt met beëindiging abonnement, incasso bureaus, extra kosten etc. Afgelopen vrijdag werd mijn e-mail account zelfs geblokkeerd hierdoor. Verschillende e-mailtjes heen en weer gestuurd met non-antwoorden als gevolg. Uiteindelijk is het e-mail adres sinds vandaag weer bruikbaar geworden.
Ondertussen is mijn Casema kabel proefabonnement beëindigt en ben ik al 2 maanden vrolijk aan het internetten via XS4ALL.
Updates zijn via deze links te lezen. bovenste is de nieuwste
09-06 Bevestiging van kwijtschelding van abo kosten van maart
08-06 E-mail adressen zijn gedeblokkeerd
06-06 Blokkering account en reactie Wanadoo
02-06 Dreiging afsluiting account en reacties daarop
07-05 Wederom geld van mijn rekening afgeschreven, toch maar eens gebeld...
27-04 Werkende nieuwe XS4ALL verbinding via ADSL
23-04 Nieuwe ADSL aansluiting technisch opgeleverd
09-04 KPN heeft lijn sloop technisch en administratief afgerond
28-03 ADSL sloop gestopt, maar opnieuw in gang gezet
19-03 Reachtie KPN: ADSL signaal binnenkort eraf en nieuwe factuur
18-03 Reactie Wanadoo over "betalings achterstand"
18-03 KPN abo loopt door en eerste aanmaning Wanadoo
10-03 Opzegging 2e poging
Hieronder de vraag, hoe is het mogelijk dat dit zo ongelofelijk mis is gelopen? Dit is haast geen toeval meer! Zijn er meer mensen met dit soort problemen/ervaringen?
Mijn eerste notificatie aan Wanadoo heeft op 29 november plaats gevonden. Op 18 december kwam ik erachter (toevalig) dat de downgrade was afgekeurd. Vanaf die tijd ben ik met onderhandelen bezig geweest, maar van Wanadoo kreeg ik steeds geen aanbod, terwijl er wel eentje beloofd was.
Op 6 februari de 2e aanvraag van downgrade de deur uit gedaan. Na herhaaldelijk vragen of dat het administratief rond was bleek het op de dag van afsluiting (en een paar dagen daarna) nog steeds te werken.
Via de KPN heb ik uiteindelijk na flink aandringen een sloop weten te regelen. Wanadoo volgde administratief een 2-3 weken daarop (bleek achteraf, zie brief naar Wanadoo). Vervolgens werd er gedreigt met beëindiging abonnement, incasso bureaus, extra kosten etc. Afgelopen vrijdag werd mijn e-mail account zelfs geblokkeerd hierdoor. Verschillende e-mailtjes heen en weer gestuurd met non-antwoorden als gevolg. Uiteindelijk is het e-mail adres sinds vandaag weer bruikbaar geworden.
Ondertussen is mijn Casema kabel proefabonnement beëindigt en ben ik al 2 maanden vrolijk aan het internetten via XS4ALL.
Updates zijn via deze links te lezen. bovenste is de nieuwste
09-06 Bevestiging van kwijtschelding van abo kosten van maart
08-06 E-mail adressen zijn gedeblokkeerd
06-06 Blokkering account en reactie Wanadoo
02-06 Dreiging afsluiting account en reacties daarop
07-05 Wederom geld van mijn rekening afgeschreven, toch maar eens gebeld...
27-04 Werkende nieuwe XS4ALL verbinding via ADSL
23-04 Nieuwe ADSL aansluiting technisch opgeleverd
09-04 KPN heeft lijn sloop technisch en administratief afgerond
28-03 ADSL sloop gestopt, maar opnieuw in gang gezet
19-03 Reachtie KPN: ADSL signaal binnenkort eraf en nieuwe factuur
18-03 Reactie Wanadoo over "betalings achterstand"
18-03 KPN abo loopt door en eerste aanmaning Wanadoo
10-03 Opzegging 2e poging
Hieronder de vraag, hoe is het mogelijk dat dit zo ongelofelijk mis is gelopen? Dit is haast geen toeval meer! Zijn er meer mensen met dit soort problemen/ervaringen?
Laatst gewijzigd door -=Ch!pY-J=- op 09 jun 2004 20:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Wanadoo administratie: een administratieve puinhoop?
welkom in de wondere wereld van internet
Ach ja, wannadoo...gewoon direct laten blokkeren op de bank! ..als ze nou gewoon ooit wel een normale administratie zouden hebben...
-
hehehe, laten blokkeren door de bank... Saillant detal: het formuliertje van de intrekking van de machtiging moet je opsturen naar Wanadoo ipv de bank...
Overigens heb ik vandaag na aanleiding van één van mijn brieven/e-mails heb ik de volgende brief (per post!) mogen ontvangen:
Hooguit nog een klachtenbrief om mijn reeds gemaakte onkosten te proberen te achterhalen. Nog tips iemand hiervoor?
Overigens heb ik vandaag na aanleiding van één van mijn brieven/e-mails heb ik de volgende brief (per post!) mogen ontvangen:
Deze kwijtschelding doet lijken alsof ik mijn financiële verplichtingen jegens hun niet kon nakomen. Ik ben iig blij dat ik het niet meer hoef te betalen, dus verder zeuren erover zal ik ook niet doen.Naar aanleiding van uw brief d.d. 1 juni 2004 kunnen wij u het volgende meedelen.
Bij onze financiële afdeling hebben wij een kwijtschelding aangevraagd van € 24,30 voor de maand maar 2004. Deze aanvraag is goedgekeurd. Op dit moment staat er niets meer open.
Hooguit nog een klachtenbrief om mijn reeds gemaakte onkosten te proberen te achterhalen. Nog tips iemand hiervoor?
Breek me de bek niet open, ik heb ook al alles geprobeerd wat menselijk mogelijk is om Casema/Wanadoo mijn gemaakte kosten om hun administratieve fouten te herstellen te laten terugbetalen.
Vanzelfsprekend reageren ze dan niet.
Casema/Wanadoo wil geen tevreden klanten en bieden geen service, ze willen alleen (het liefst AL) je geld.
Het enige waar ze op reageren is dan ook als ze geen geld meer krijgen.
Helaas is dit een tendens die veel grote bedrijven in Nederland momenteel overnemen. Ik overweeg hierdoor serieus te emigreren en rustig van over de grens af te wachten tot het hele financieel/administratieve kaartenhuiszootje instort.
Vanzelfsprekend reageren ze dan niet.
Casema/Wanadoo wil geen tevreden klanten en bieden geen service, ze willen alleen (het liefst AL) je geld.
Het enige waar ze op reageren is dan ook als ze geen geld meer krijgen.
Helaas is dit een tendens die veel grote bedrijven in Nederland momenteel overnemen. Ik overweeg hierdoor serieus te emigreren en rustig van over de grens af te wachten tot het hele financieel/administratieve kaartenhuiszootje instort.
Ik zit bij wanadoo maar heb geen problemen. Wel andere !!!!!!
Sinds vandaag hier op forum en wat zie ik de ene waarschuwing na de andere van een IP adres 210.23.171.39 om in te breken. Dit nooit gehad. Ligt dat aan Wanadoo of anderen of aan dit forum ?????
Sinds vandaag hier op forum en wat zie ik de ene waarschuwing na de andere van een IP adres 210.23.171.39 om in te breken. Dit nooit gehad. Ligt dat aan Wanadoo of anderen of aan dit forum ?????
Weer een met IP 67.71.23.45.
Wat kan ik hieraan doen. Geef aub antwoord.
Wat kan ik hieraan doen. Geef aub antwoord.
Dat heeft niks met dit forum te maken, en alles met mensen wiens pc met een virus is besmet dat portscans uitvoert..
Met een goeie firewall en een goeie virusscanner hoef je je geen zorgen te maken..
Wat Wanadoo betreft: die hebben echt minachting voor hun klanten..Ze reageren niet op brieven en emails en komen beloftes en toezeggingen niet na (zie topic mbt hun nieuwsserver). Het zou fijn zijn als Radar hier eens aandacht aan zou besteden, want bij negatieve publiciteit kan ineens een heleboel wel!
Met een goeie firewall en een goeie virusscanner hoef je je geen zorgen te maken..
Wat Wanadoo betreft: die hebben echt minachting voor hun klanten..Ze reageren niet op brieven en emails en komen beloftes en toezeggingen niet na (zie topic mbt hun nieuwsserver). Het zou fijn zijn als Radar hier eens aandacht aan zou besteden, want bij negatieve publiciteit kan ineens een heleboel wel!
-
Ik las vandaag op webwereld.nl (http://www.webwereld.nl/nieuws/18760.phtml) dat Wanadoo de meeste nederlandse breedband internet aansluitingen heeft, net wat meer dan Chello.
Ben benieuwd hoe ze dit volhouden met die lading klachten.
Ben benieuwd hoe ze dit volhouden met die lading klachten.