Pagina 1 van 2

T-Mobile werkt niet met Apple iPhone 8 Plus en iPhone X

Geplaatst: 09 dec 2017 15:19
door ershiba
Sinds gisteren kan ik niet meer bellen met mijn iPhone 8plus. De verbinding wordt telkens verbroken. Ik ben naar de T-Mobile winkel geweest en daar kreeg ik te horen dat het een bekend probleem is. Ik kreeg een nieuwe simkaart en misschien zou dit het probleem oplossen, maar dat gebeurt niet altijd is hun ervaring. Dat klopt, het probleem is er nog steeds. Volgens T-Mobile wordt er hard gewerkt aan een oplossing.
Vandaag gebeld met mijn leverancier Mobiel.nl. Ook daar is het probleem bekend en men adviseerde mij om een simkaart van een andere provider te proberen. Dat heb ik gedaan en dat werkt, maar dat is voor mij geen oplossing.
Mobiel.nl gaf mij een telefoonnummer van de klantenservice van T-Mobile waar ik een " case" kan laten maken.
Dat heb ik gedaan, maar dan moet ik mijn iPhone 8plus ter reparatie aanbieden, terwijl deze niet kapot is. Het contract ontbinden kan alleen maar als ik mijn iPhone 8plus ter reparatie aanbied, anders moet ik betalen. Dit lijkt mij volledig zinloos. Dan ben ik mijn telefoon minimaal 2 weken kwijt en krijg ik in het beste geval een eenvoudig Alcatelletje terug.
Op internet kom ik veel problemen tegen met het T-mobile netwerk in relatie tot iPhone 8plus en iPhone x. Dat blijkt al langer te bestaan.
Het zou goed zijn als jullie daar aandacht aan willen besteden. Beide partijen houden het liefst stil, maar van mij mag er wel flink wat trommelgeroffel komen.
Inmiddels heb ik contact opgenomen met Apple Genius en kan daar volgende op gesprek komen.

Re: T-Mobile werkt niet met Apple iPhone 8 Plus en iPhone X

Geplaatst: 09 dec 2017 17:53
door sylvesterb
ershiba schreef:Sinds gisteren kan ik niet meer bellen met mijn iPhone 8plus. De verbinding wordt telkens verbroken. Ik ben naar de T-Mobile winkel geweest en daar kreeg ik te horen dat het een bekend probleem is. Ik kreeg een nieuwe simkaart en misschien zou dit het probleem oplossen, maar dat gebeurt niet altijd is hun ervaring. Dat klopt, het probleem is er nog steeds. Volgens T-Mobile wordt er hard gewerkt aan een oplossing.
Vandaag gebeld met mijn leverancier Mobiel.nl. Ook daar is het probleem bekend en men adviseerde mij om een simkaart van een andere provider te proberen. Dat heb ik gedaan en dat werkt, maar dat is voor mij geen oplossing.
Mobiel.nl gaf mij een telefoonnummer van de klantenservice van T-Mobile waar ik een " case" kan laten maken.
Dat heb ik gedaan, maar dan moet ik mijn iPhone 8plus ter reparatie aanbieden, terwijl deze niet kapot is. Het contract ontbinden kan alleen maar als ik mijn iPhone 8plus ter reparatie aanbied, anders moet ik betalen. Dit lijkt mij volledig zinloos. Dan ben ik mijn telefoon minimaal 2 weken kwijt en krijg ik in het beste geval een eenvoudig Alcatelletje terug.
Op internet kom ik veel problemen tegen met het T-mobile netwerk in relatie tot iPhone 8plus en iPhone x. Dat blijkt al langer te bestaan.
Het zou goed zijn als jullie daar aandacht aan willen besteden. Beide partijen houden het liefst stil, maar van mij mag er wel flink wat trommelgeroffel komen.
Inmiddels heb ik contact opgenomen met Apple Genius en kan daar volgende op gesprek komen.
Hahahahaha een Apple Genius dat gaat natuurlijk niets helpen. Zoals gewoonlijk is Apple weer eens afgeweken van de standaard, dit geeft nu bij T-Mobile problemen (en wereldwijd bij andere providers), zij moeten dit samen met Apple gaan oplossen en helaas is Apple niet zo sterk in samenwerken bij problemen.

Het enige wat je kunt doen is het toestel ter reparatie aanbieden of wachten tot T-Mobile het probleem samen met Apple heeft opgelost. Op de site van T-Mobile (en ook al eerder hier op het forum) staat hoe T-Mobile klanten tegemoet komt als het probleem is opgelost.

Je contract ontbinden zal lastig worden omdat het probleem in de hardware zit en je tegenwoordig geen abonnement incl toestel krijgt zijn dit nu twee losse zaken. Je kunt dus na reparatie eisen dat je geld terug krijgt voor het toestel, het abonnement zit je aan vast, immers is dit een probleem in het Apple toestel en niet in het netwerk van T-Mobile.

Re: T-Mobile werkt niet met Apple iPhone 8 Plus en iPhone X

Geplaatst: 09 dec 2017 18:40
door renewouters
sylvesterb schreef: Hahahahaha een Apple Genius dat gaat natuurlijk niets helpen. Zoals gewoonlijk is Apple weer eens afgeweken van de standaard, dit geeft nu bij T-Mobile problemen (en wereldwijd bij andere providers), zij moeten dit samen met Apple gaan oplossen en helaas is Apple niet zo sterk in samenwerken bij problemen.
Onzin. Dit probleem zit echt bij de netwerkleveranciers die te laat zijn met het implementeren van de nieuwe standaarden. Apple volgt gewoon de 3GPP specificaties. Huawei en Ericsson gaan al in een vroeg stadium samen met Apple testen, maar Nokia niet. En laat T-Mobile nu net een Nokia netwerk hebben.

Re: T-Mobile werkt niet met Apple iPhone 8 Plus en iPhone X

Geplaatst: 09 dec 2017 19:21
door ershiba
Volgens Mobiel.nl zou Apple geleerd hebben van negatieve reclame over hun service. Het schijnt zo te zijn dat als de Apple Genius het niet binnen twee uur kan oplossen, zij een ander nieuw toestel geven. Deze is nog geen twee maanden jong.

Re: T-Mobile werkt niet met Apple iPhone 8 Plus en iPhone X

Geplaatst: 10 dec 2017 11:34
door Moiseule58
ershiba schreef:Volgens Mobiel.nl zou Apple geleerd hebben van negatieve reclame over hun service. Het schijnt zo te zijn dat als de Apple Genius het niet binnen twee uur kan oplossen, zij een ander nieuw toestel geven. Deze is nog geen twee maanden jong.
Zelf heb ik de afgelopen weken twee gloednieuwe iPhone 7 ‘s uitgeprobeerd. Bellen ging wel, maar mail en WhatsApp automatisch binnenhalen niet. Niet via de wifi (Online, alleen voor de mail) en niet via 4G van T-mobile (mail en WhatsApp). Bellen ging wel. Toen hielp een nieuwe iPhone dus ook niet.
De afgelopen vier jaar heb ik ook twee maal binnen twee jaar en twee maanden een nieuwe telefoon moeten kopen, omdat mijn BlackBerry’s langzaam aan niet meer werkten. Alleen bellen, sms-en en internet werkten nog. Na een nieuwe SIM kaart (al vele jaren ben ik klant van T-Mobile) werkten de twee BlackBerry’s ineens weer.
Het begint er op te lijken met uw verhaal erbij dat er mogelijk iets bij T-mobile aan de hand kan zijn.

Re: T-Mobile werkt niet met Apple iPhone 8 Plus en iPhone X

Geplaatst: 29 jan 2018 14:47
door johnhoogland
T-mobile erkent op diverse problemen op hun forum dat het probleem bestaat en aan de sim kaart ligt. Ik heb inmiddels een ander abonement afgesloten bij Tele 2 (helaas hoorde ik te laat dat die door dat vreselijke T-moblie worden overgenomen).
Ik heb diverse keren met T-mobile contact gehad. Ze laten je totaal barsten. Ze zijn niet bereid het contact te beëindigen, maar ook niet om het probleem op te lossen. Ze verwijzen naar Apple. Op klachten gaan ze inhoudelijk niet in. Ik heb zelfs aangeboden om het abonnement gewoon tot de einddatum te laten doorlopen, en dan maar een paar maanden dubbele lasten te betalen. Echter, ze zijn ook niet bereid het nummer vrij te geven voor Tele 2.
Consequentie, ik heb een nieuwe telefoon van 1329 euro, ik heb twee abonnementen en ik kan niet bellen. Nu maar Apple ingeschakeld. Vooralsnog erg goed geholpen daar. Daar kan T ****** mobile nog een voorbeeld aan nemen.

Re: T-Mobile werkt niet met Apple iPhone 8 Plus en iPhone X

Geplaatst: 17 feb 2018 09:34
door SnelleJelle007
Waarom “koop” je het contract bij tmobile dan niet af? Dit staat gelijk aan de resterende maandlasten. Dan ben je er ook vanaf en kan je gewoon overstappen. Je betaald nu in een keer alles maar dan heb je geen dubbele lasten. Dit moet financieel uiteraard wel mogelijk zijn. Iedere portemonee is immers anders.

Re: T-Mobile werkt niet met Apple iPhone 8 Plus en iPhone X

Geplaatst: 23 mei 2018 20:45
door Lysannx
Fijn om op dit forum 'lotgenoten' te vinden.
Mijn probleem is nog lastiger; ik heb op 31 maart een gloednieuwe iPhone 8 gekocht bij Belsimpel.
Mijn provider is Simpel en zij zitten op het netwerk van T-Mobile. Probleem is hetzelfde; geen bereik, niet kunnen bellen, geen gesprekken binnen krijgen en als er een gesprek binnen komt is hij na 30 seconde weg.
Ik heb dit aangekaart bij Belsimpel. Zij wijzen erop dat met de telefoon niets mis is, maar dat het probleem bij de provider ligt. Simpel wijst naar de telefoon. T-Mobile valt niet te verhalen want ik ben officieel geen klant bij hen.

Conclusie: ik heb een slecht functionerende telefoon en iedereen wijst naar elkaar.
Een oplossing is mijn contract afkopen bij Simpel, maar dit gaat me meer dan €150 euro kosten :( .

Heeft iemand hier een idee wat je in deze situatie verder kan doen? Ik begin een beetje hopeloos te worden. Vorige week kreeg ik geen contact meer met een arts, deze week miste ik de uitslag van een sollicitatiegesprek :?

Re: T-Mobile werkt niet met Apple iPhone 8 Plus en iPhone X

Geplaatst: 24 mei 2018 11:49
door bprosman
Stel ze schriftelijk in gebreke, geef ze een redelijke termijn om het op te lossen. Lukt dat niet, in overleg contract ontbinden en naar een andere provider.

Re: T-Mobile werkt niet met Apple iPhone 8 Plus en iPhone X

Geplaatst: 24 mei 2018 11:56
door sylvesterb
bprosman schreef:Stel ze schriftelijk in gebreke, geef ze een redelijke termijn om het op te lossen. Lukt dat niet, in overleg contract ontbinden en naar een andere provider.
Het probleem zit in de telefoon. T-Mobile heeft voor haar klanten de telefoons omgewisseld.

https://www.onemorething.nl/2018/01/net ... -iphone-x/

Simpel ingebreke stellen is dus zinloos, als zij de telefoon niet hebben geleverd.

Re: T-Mobile werkt niet met Apple iPhone 8 Plus en iPhone X

Geplaatst: 24 mei 2018 14:07
door bprosman
Simpel ingebreke stellen is dus zinloos, als zij de telefoon niet hebben geleverd.
Mijn probleem is nog lastiger; ik heb op 31 maart een gloednieuwe iPhone 8 gekocht bij Belsimpel.

Re: T-Mobile werkt niet met Apple iPhone 8 Plus en iPhone X

Geplaatst: 24 mei 2018 14:24
door sylvesterb
bprosman schreef:
Simpel ingebreke stellen is dus zinloos, als zij de telefoon niet hebben geleverd.
Mijn probleem is nog lastiger; ik heb op 31 maart een gloednieuwe iPhone 8 gekocht bij Belsimpel.
Belsimpel en de provider Simpel zijn twee verschillende bedrijven. Dat is om het simpeler te maken. \

Belsimpel wijst naar de provider en de provider wijst naar Belsimpel, dat maakt de situatie zo lastig. T-Mobile is in dit geval helemaal geen partij al ligt het probleem in hun netwerk omdat Apple weer eens eigenwijs is.

Re: T-Mobile werkt niet met Apple iPhone 8 Plus en iPhone X

Geplaatst: 24 mei 2018 15:30
door Nijogeth
Even een vraagje:
Is de telefoon aangeschaft in combinatie met een abonnement of is de telefoon los aangeschaft?

Als u namelijk een los toestel heeft gekocht, dan had u moeten kijken of deze simkaart wel werkt in die telefoon en ligt de fout bij u en niemand anders. Is het als combinatie aangekocht bij Belsimpel, dan zit uiteraard Belsimpel fout en moet men u een nieuwe telefoon aanbieden.

Re: T-Mobile werkt niet met Apple iPhone 8 Plus en iPhone X

Geplaatst: 25 mei 2018 04:54
door Speedy123
renewouters schreef:
sylvesterb schreef: Hahahahaha een Apple Genius dat gaat natuurlijk niets helpen. Zoals gewoonlijk is Apple weer eens afgeweken van de standaard, dit geeft nu bij T-Mobile problemen (en wereldwijd bij andere providers), zij moeten dit samen met Apple gaan oplossen en helaas is Apple niet zo sterk in samenwerken bij problemen.
Onzin. Dit probleem zit echt bij de netwerkleveranciers die te laat zijn met het implementeren van de nieuwe standaarden. Apple volgt gewoon de 3GPP specificaties. Huawei en Ericsson gaan al in een vroeg stadium samen met Apple testen, maar Nokia niet. En laat T-Mobile nu net een Nokia netwerk hebben.
Dit is echt onzin, T-mobile heeft helemaal geen verplichting om welke standaard dan ook te ondersteunen. Op het moment dat iemand een overeenkomst afsluit met T-mobile, dan moet degene zelf controlen welke standaarden er ondersteunt worden en welke telefoons geschikt zijn voor het netwerk dan de provider aanbiedt.

Re: T-Mobile werkt niet met Apple iPhone 8 Plus en iPhone X

Geplaatst: 25 mei 2018 05:10
door Speedy123
bprosman schreef:Stel ze schriftelijk in gebreke, geef ze een redelijke termijn om het op te lossen. Lukt dat niet, in overleg contract ontbinden en naar een andere provider.
Wie moet TS in gebreke stellen, mobiel.nl omdat die een toestel hebben geleverd dat niet goed werkt op het netwerk van T-mobile? Heeft mobiel.nl dan in haar overeenkomst of in haar uitingen op haar website aangegeven dat het toestel op elk beschikbaar netwerk in Nederland naar behoren werkt?

Of moet ze T-mobile in gebreken stellen omdat die alleen 4g voor data aanbieden en 3g gebruiken voor bellen? T-mobile geeft toch gewoon aan op haar website dat ze VoLTE nog niet ondersteunen?

Zo eenvoudig is deze zaak niet, TS heeft bij de aanschaf van haar toestel en een netwerk provider aannames gemaakt zonder te controleren of deze correct waren. Wellicht kan je stellen dat mobiel.nl als expert TS had moeten waarchuwen, echter we weten niet zeker of het toestel en de T-mobile overeenkomst in dezelfde aankoop door TS gedaan zijn.

Re: T-Mobile werkt niet met Apple iPhone 8 Plus en iPhone X

Geplaatst: 25 mei 2018 08:02
door HADES2001
14% van de mensen wil een iphone (ongevere schatting) dus kan me niet voorstellen dat t-mobile zo een groot probleem kan stilhouden.
In de volgende link geven ze ook aan dat reparatiecentrum een oplossing is. Echter heb je kans dat je garantie niet via t-mobile kan claimen als je het toestel los gekocht hebt
https://forum.t-mobile.nl/apple-444/sle ... one-283693
Als je ook zoekt op google naar de afgelopen maand “t-mobile iphone 8 problemen” kom je zo goed als geen problemen meer tegen.

EDIT had oude cijfers 30% naar 14 aangepast

Re: T-Mobile werkt niet met Apple iPhone 8 Plus en iPhone X

Geplaatst: 25 mei 2018 08:08
door sylvesterb
HADES2001 schreef:30% van de mensen wil een iphone (ongevere schatting) dus kan me niet voorstellen dat t-mobile zo een groot probleem kan stilhouden.
In de volgende link geven ze ook aan dat reparatiecentrum een oplossing is. Echter heb je kans dat je garantie niet via t-mobile kan claimen als je het toestel los gekocht hebt
https://forum.t-mobile.nl/apple-444/sle ... one-283693
Als je ook zoekt op google naar de afgelopen maand “t-mobile iphone 8 problemen” kom je zo goed als geen problemen meer tegen.
Zoals eerder ook aangegeven vervangt T-Mobile de toestellen, dit doen ze al enige tijd. Apple staat bekend dat ze niet iets toegeven als er iets fout is in hun product of hier heel erg lang over doen. Maar als de IPhone ergens anders is gekocht dan bij je provider dan blijft de vraag of het toestel non-conform is.

Re: T-Mobile werkt niet met Apple iPhone 8 Plus en iPhone X

Geplaatst: 25 mei 2018 08:53
door stofzuigertje
Toestel of provider ruilen?

Als je een KPN of Vodafone kaart in de Apple doet is het opgelost... en de T Mobile in ander merk telefoon doet.
Je moet kiezen, ander nummer of ander merk telefoon en ruilen binnen familie als ze willen.....
Een jonge Apple I Phone voor iets voordeliger Samsung of zo en dan werkt het weer perfect....

Wel zullen vele Apple liefhebbers bij T Mobile weglopen en of ze daar blij mee zijn?
Ook Tele 2 klanten hebben dit probleem, en die verliezen ook.
De bazen wisten dat Apple op andere standaard over ging en net netwerken en/of toestellen aanpassen en daar zijn ze iets te laat mee.
De Furbie's die je voordelig kunt kopen, zijn dus de ingeleverde toestellen van deze bovenstaande groep en daar is vaak niets mis mee..... tenzij je een T mobile netwerk kiest als Simkaart...

Re: T-Mobile werkt niet met Apple iPhone 8 Plus en iPhone X

Geplaatst: 29 mei 2018 16:58
door maud2001
Ik heb precies hetzelfde probleem als Lysann..

iPhone 8 bij de Mediamarkt gekocht en ik heb een Sim Only abonnement bij provider Simpel die werken met het netwerk van T-Mobile. De gesprekken mislukken na een onbepaalde tijd tussen een seconde en 10 minuten.

Ik weet gewoon niet meer bij wie ik moet aankloppen. Ik heb met Apple contact gehad en zij zeggen dat ik moet afwachten tot een nieuwe software update, Simpel kan niks voor me betekenen omdat ze beweren dat het een fabricatiefout is van Apple, T-Mobile biedt tenminste nog service om het toestel om te wisselen... en dan zitten mensen te zeuren dat ze 8 daagjes zonder hun mobiel moeten terwijl ik die mogelijkheid niet eens heb. Alle partijen wijzen naar elkaar. De makkelijkste oplossing is natuurlijk gewoon overstappen naar een andere provider, maar dat kan niet omdat ik aan een tweejarig contract vastzit tot 2020.......

Het maakt me niet uit wie zijn fout het is, het moet opgelost worden. Als ik iets wél weet, is dat het niet mijn fout is. Ik heb een contract afgesloten met de garantie dat ik kan bellen en nergens in de voorwaarden heeft gestaan dat het contract niet met de iPhone 8 zou werken: onvolledige informatie. Ook doet Simpel niet aan afkopen van het abonnement, dus hoe dan ook zit ik nog tot 2020 vast aan dat contract waar ik niks aan heb.

WHAT TO ****** DO?

Re: T-Mobile werkt niet met Apple iPhone 8 Plus en iPhone X

Geplaatst: 29 mei 2018 17:27
door Nijogeth
T-Mobile wisselt ook alleen maar de telefoons om die via hen los of bij een abonnement zijn aangeschaft. Voor de rest zijn zij niet aansprakelijk.

Ook nu is er niemand anders aansprakelijk dan de persoon die een telefoon heeft gekocht die niet werkt met het abonnement dat hij/zij heeft. Of andersom.

Edit: overigens zit de fout in de hardware van de telefoons en komt dit bij ongeveer 3% voor. Een software-update heeft dus ook geen nut.