LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Dutch14
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 dec 2017 19:53

Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door Dutch14 »

Hoi allen,

Hierbij het volgende. Ik heb vandaag een reactie gehad van Allianz verzekeringen op mijn aangifte van motordiefstal die ik 7 oktober heb gedaan. (Hierbij wil ik alvast aangeven dat ze de reactietermijn van 30 dagen fors hebben overschreden). Ik heb afgelopen maart mijn eerste motor gekocht. Ik werk doordeweeks dus erg veel tijd om te rijden heb ik niet. Nou bleek mijn motor gestolen in de nacht van 6 op 7 oktober. Ik heb netjes aangifte gedaan bij de politie en heb tevens gelijk die ochtend de verzekering op de hoogte gesteld. Na het insturen van alle zaken die zij nodig hebben (sleutels, kentekenbewijs etc.) kreeg ik vandaag antwoord. Hierin staat dat een expert gekeken heeft naar de sleutels en het volgende is bericht: In uw e-mailbericht van 11 oktober 2017 gaf u aan dat uw motor met een ART4 slot aan een vangrail vast stond. De sleutels van dit slot heeft u aan ons overgelegd. De overgelegde slotsleutels zijn op basis van de aanwezige sporen nader onderzocht door IDtech. Uit dit onderzoek is gebleken dat er geen sporen van ‘normaal’ en regelmatig gebruik zijn waargenomen. Hoe kunnen ze op basis hiervan mij betichten van fraude? Want ja ook dat staat in de email. Ze dreigen met aangifte en uitsluitsel van deelname voor 8 jaar aan elke aan hen gelieerde maatschappij. Dus niet alleen krijg ik niets uitgekeerd, maar tegelijkertijd proberen ze mij zwart te maken. Hoezo is het trouwens aan hun expert om te bepalen hoe vaak ik mijn motor gebruik? Voor hetzelfde geld heeft dat ding maanden stilgestaan. Ik vind dit echt te absurd voor woorden. Graag jullie advies hierin. Excuses voor eventuele spelfouten.

Met vriendelijke groet.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uw motor stond aan een vangrail vast? Maar goed, schakel een eigen expert in nou u van fraude wordt beticht.

Schadehulp of zo.

Dutch14
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 dec 2017 19:53

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door Dutch14 »

Ja dit ga ik ook zeker doen. De binnenkant van de tevens afgesloten parkeergarage(pas is nodig om binnen te komen) heeft een stalen vangrailconstructie om te voorkomen dat je tegen de muur aan kan rijden.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Oh, ik dacht al, langs een rijksweg of zo.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door arvandongen »

Lady1234 schreef:Oh, ik dacht al, langs een rijksweg of zo.
Dat zal de verzekeraar ook wel gedacht hebben. Langs de snelweg is natuurlijk een vreemde parkeerplek als je erg weinig rijdt. Daarnaast, als je je motor vaker aan een buiten-vangrail vastzet, dan zullen er vast en zeker sporen van buiten-vervuilling op de sleutel terechtkomen. Als ze die sporen niet vinden, dan is er iets uit te leggen......

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door witte angora »

Dutch14 schreef: Uit dit onderzoek is gebleken dat er geen sporen van ‘normaal’ en regelmatig gebruik zijn waargenomen. Hoe kunnen ze op basis hiervan mij betichten van fraude?
Zo moeilijk is dat niet. Als de sleutels er als 'nieuw' uitzien zou de conclusie kunnen zijn dat je er een of twee bij hebt laten maken, en de motor verkocht hebt inclusief de oude sleutels, om vervolgens het ding als gestolen op te geven en een leuk schadebedragje te incasseren. Als dat daadwerkelijk het geval is, is er inderdaad sprake van fraude, en daar wordt erg zwaar aan getild.

Hoe het werkelijk zit weet alleen jij natuurlijk. Aangezien ik geen idee heb of er wel of geen sprake is van fraude geef ik je ook geen verdere tips.

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door witte angora »

Overigens begrijp ik niet zo goed waarom je je motor tegen een vangrail aan zet die bedoeld is om te voorkomen dat auto's tegen de achterliggende muur aanrijden. Dan staat hij toch gigantisch in de weg?

henson
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 okt 2008 23:18

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door henson »

Ik neem aan dat je de originele slotsleutels hebt moeten inleveren....bijgemaakte worden zelfs bij fietsverzekeringen niet geaccepteerd ....

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door Brahms »

witte angora schreef:Overigens begrijp ik niet zo goed waarom je je motor tegen een vangrail aan zet die bedoeld is om te voorkomen dat auto's tegen de achterliggende muur aanrijden. Dan staat hij toch gigantisch in de weg?
Off topic, is toch van geen enkel belang bij dit verzekeringsprobleem !
Als je de motor in een vak zet, met de achter of voorkant bij de vangrail, kan dit prima.
Dit zie je zo veel in garages bij wooncomplexen.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die worden wel geaccepteerd als je eerder doirgegeven hebt dat je er een kwijtbent. Maar de Ts was ze niet kwijt.

Dutch14
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 dec 2017 19:53

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door Dutch14 »

De vangrail loopt door tot in de hoek van de garage waar paaltjes voorstaan zodat er geen auto kan staan maar wel een motor. Tevens heb je zon druppel nodig om de garage in te komen dus het was ook niet zo dat hij buiten op straat stond. De sleutels zijn origineel met merknaam erop en bijgevoegd het aankoop bewijs. De motor had ik 6 maanden in bezit evenals het slot. Snap alleen niet wat dat er toe doet. Als ik die motor in dat half jaar 2 keer had gereden dan moet ik dat zelf weten. Dat kan toch geen argument zijn om niet uit te keren en mij ook nog eens te beschuldigen van fraude?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Als u er zeker van bent dat deze gloednieuwe en onbeschadigde sleutels horen bij het ART4 slot wat u heeft aangekocht voor diefstal preventie. En als u zeker weet dat u dit slot ook om uw motor had hangen ten tijde van de diefstal.... Bel met uw rechtsbijstandsverzekering....

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is begrijpelijk dat de verzekeraar twijfels heeft als de sleutels er als nieuw uitzien. In het gros van de gevallen betekent dat namelijk dat het slot niet gebruikt wordt/is. Maar de uitzondering bevestigd de regel. Daarom zul je ook bezwaar kunnen indienen, als je een goed onderbouwde verklaring kunt geven.

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door witte angora »

Dutch14 schreef:De sleutels zijn origineel met merknaam erop en bijgevoegd het aankoop bewijs. De motor had ik 6 maanden in bezit evenals het slot. Snap alleen niet wat dat er toe doet. Als ik die motor in dat half jaar 2 keer had gereden dan moet ik dat zelf weten. Dat kan toch geen argument zijn om niet uit te keren en mij ook nog eens te beschuldigen van fraude?
Dat heb ik je dus uitgelegd, wat dat ertoe doet, en vooral: waarom dat er toe doet. Het zou zelfs zo kunnen zijn dat er geconcludeerd wordt dat je dit slot nooit gebruikt hebt. Maar dat je de motor verkocht hebt, inclusief ander slot, en dan dit slot hebt ingeleverd om een vergoeding te krijgen.

Vergeet ook niet dat de motor in een afgesloten garage stond, als hij werkelijk gestolen is, moet de dief ook nog eens toegang tot die garage hebben gehad.

16again
Berichten: 16400
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door 16again »

Was er verdere braakschade?

Opmerkelijk hoe je in Nederland onschuldig bent tot schuld bewezen is.......en de verzekeraar op eigen houtje iemand van fraude kan be-oordelen en veroordelen.

atlas1302

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door atlas1302 »

moet de dief ook nog eens toegang tot die garage hebben gehad
Dat zullen de video beelden wel uitmaken denk je niet, alle afgesloten garage en betalend zeker.

Een slot zou dan doorgeknipt moeten zijn of doorgeslepen, en zo`n onbruikbaar slot zou een dief niet snel meenemen maar laten liggen. Ook zouden er sporen op de grond aanwezig moeten zijn van slijpsel etc.

Heeft de verzekering daar ook onderzoek in gedaan?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Was u eigenlijk verplicht die motor ook nog met een slot ergens aan vast te zetten? Want dat is natuurlijk niet altijd en overal mogelijk. Ik neem aan dat het een garage/stalling bij uw woning betreft, waar ook anderen gebruik van maken met een toegangssleutel.

Maar het is nogal wat dat de verzekeraar u onomwonden van fraude beticht. Heeft verstrekkende gevolgen. Dus schakel direct hulp in.

atlas1302

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door atlas1302 »

De kans is groot dat het èèn van je mede bewoner is, die heeft tenminste ook toegang en valt niet op. Het slot hoeft niet zo`n groot probleem te zijn om open te maken er was tijd genoeg in ieder geval.

Wat het politie rapport er van vindt is belangrijker denk ik, aan de hand daarvan kan je actie ondernemen, politie kan video opnames inzien.

Houd MP ook maar eens in de gaten, je zal niet de eerste zijn die zijn motor weer terug ziet, als het gebeurd is zoals je uitlegt.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat het volstrekt normaal is dat er uit een beveiligde parkeergarage gejat wordt. Mijn auto is daar ooit gestript. Een prive parkeergarage waar alleen omwonenden toegang toe hadden met druppel toegang en volledig cameratoezicht.

Je komt daar dus kennelijk zeer makkelijk in en uit. De politie kwam bij mijn auto zelfs sporen onderzoek doen en wist na een half uur vol trots te melden dat vingerafdrukken bij de portiergreep en de console gevonden waren. (duh, ik open de auto en bedien de radio met mijn voeten?) Conclusie was daarna dat de inbrekers wel handschoenen gebruikt zouden hebben. Nutteloos tijdverdrijf dus.
Overal hangen camera's en ik wist dat het tussen 2 en 5u s'nachts gebeurd moest zijn. Ze moeten een caddy of station gehad hebben aangezien de auto op de 3e etage stond en ook al mijn wielen eronderuit gehaald waren. Het aantal inrijdende auto's in die periode moet op 1 hand te tellen zijn geweest. Politie gaf echter aan niet te weten wie de camera's beheerde en mocht de beelden niet opvragen. Hoop burocratie dus en verspilling van tijd en geld. Enige voordeel was dat het politieonderzoek wel ervoor zorgde dat de verzekering snel over de brug kwam.

Conclusie: toegang systemen en camera's hebben dus totaal geen nut bij dit soort gevallen.

Dutch14
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 dec 2017 19:53

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door Dutch14 »

Ben inderdaad bezig met rechtsbijstand. Motor stond vast aan die vangrail. Slijpsporen staan op de vangrail waarvan ik ook een foto had opgestuurd. Helaas hebben ze zowel de motor als het slot meegenomen. Deze was ook om het achterwiel gewikkeld dus wellicht de motor opgetild en ingeladen. Camera's zijn helaas nep heb ik te horen gekregen van de beheerder. En ja iedereen die betaald voor een plek kan erin.

Gesloten