Pagina 2 van 2

Re: Klacht DHL.

Geplaatst: 20 feb 2021 19:29
door Ik_weet_niet_alles
Ik heb het meegemaakt, bij dezelfde webwinkel, dat DHL 2 keer achter elkaar een pakket heeft bezorgd en deze maar gewoon naast de voordeur heeft afgeleverd. Een pakket die van de weg af goed te zien is.
Gelukkig is daar niets mee gebeurt. Beide keren contact opgenomen met de webwinkel. De tweede keer aangegeven dat als dit weer gebeurt ik gewoon meld dat ik dan niets heb ontvangen en ze alsnog de bestelling kunnen leveren.
Daarna nooit meer last van gehad.

Re: Klacht DHL.

Geplaatst: 20 feb 2021 19:35
door Ik_weet_niet_alles
NeoDutchio schreef:
20 feb 2021 12:10
*Wellicht was de straat ten tijde van de sneeuwval onbereikbaar.
Hoe weten ze dan dat er iemand niet thuis was?

Re: Klacht DHL.

Geplaatst: 20 feb 2021 20:29
door johannesdoper
De straat was vorige week en gisteren wel goed begaanbaar. De andere pakketdiensten bezorgden wel de bestellingen tot aan de voordeur. Wij zitten hier in een appartementencomplex. De huisnummers en tenaamstelling zijn duidelijk aangegeven. Het was vaker voorgekomen dat DHL niet kwam. Gisteren, toen ik alweer voor niets thuis zat te wachten, was voor mij de maat vol en wilde ik deze mentaliteit van desbetreffende DHL-chauffeur(s) via dit forum kenbaar maken. Uiteraard heb ik een klacht ingediend bij DHL.

Re: Klacht DHL.

Geplaatst: 20 feb 2021 20:53
door Jablan
fonsflons schreef:
20 feb 2021 19:49
Ik denk dat de consument in de portemonnee geraakt moet worden. [...] Maar dat gaat never nooit meer gebeuren, zo realistisch ben ik dan ook wel weer.
Daar ben ik minder zeker van. Het zou al helpen, wanneer bezorgen op een afhaalpunt de helft van de prijs voor thuisbezorging is.

Re: Klacht DHL.

Geplaatst: 20 feb 2021 21:27
door johannesdoper
Inderdaad, met de meeste bezorgers val het gelukkig mee. De andere pakketten werden wel keurig bezorgd.

Re: Klacht DHL.

Geplaatst: 20 feb 2021 23:25
door 16again
fonsflons schreef:
20 feb 2021 21:02
Uiteindelijk staat of valt het gewoon met de bezorgers. Dat hele 'DPD, PostNL of DHL is een ramp' is gewoon onzin. Je hebt goede en slechte bezorgers.....
De tarieven staan dermate onder druk, dat een "goede" bezorger niet of nauwelijks kostendekkend zijn werk kan doen. En dan blijven vanzelf de "slechte" bezorgers over.

Re: Klacht DHL.

Geplaatst: 06 jun 2021 00:58
door Henkn
Volgens DHL zou mijn pakket zijn afgeleverd, maar er lag niets. DHL zegt dat ik de verzender moet contacteren en de verzender zegt dat ik DHL moet contacteren. Van het kastje naar de muur dus. Na contact te hebben gehad blijkt dat ze pas wat gaan doen (intern onderzoek), als ze daarvoor een opdracht krijgen van de verzender. Dat is immers hun klant. In mijn geval verwijst de verzender me elke keer terug naar DHL (robot). Bij navraag kan dan DHL niks voor me doen. Als ik vraag om een schadevergoeding (daar hebben ze immers geen opdracht voor nodig) krijg ik te horen dat DHL niet aan schadevergoedingen doet. Oftewel DHL mag ongestraft de hele boel verprutsen en ze hoeven nul verantwoording te nemen. Volgens mij is er iets fundamenteels mis met dit systeem.
Henkn

Re: Klacht DHL.

Geplaatst: 06 jun 2021 12:26
door D34M0N
Henkn schreef:
06 jun 2021 00:58
Volgens DHL zou mijn pakket zijn afgeleverd, maar er lag niets. DHL zegt dat ik de verzender moet contacteren en de verzender zegt dat ik DHL moet contacteren. Van het kastje naar de muur dus. Na contact te hebben gehad blijkt dat ze pas wat gaan doen (intern onderzoek), als ze daarvoor een opdracht krijgen van de verzender. Dat is immers hun klant. In mijn geval verwijst de verzender me elke keer terug naar DHL (robot).
De verzender is verantwoordelijk voor de zending, daar moet je dus zijn. De verzender kan dan vervolgens contact opnemen met DHL. Zelf heb je niks te doen met DHL.
Als de verzender niet z'n verantwoordelijkheid wil nemen dan kun je die het beste in gebreke stellen. Zie voor meer info: https://www.juridischloket.nl/voorbeeld ... estelling/

Re: Klacht DHL.

Geplaatst: 18 jun 2021 18:58
door Buyanything
DHL Waardeloze vervoerder zeggen dat ze aan de deur geweest zijn maar helemaal niemand gezien wel heel de dag thuis geweest.
Klacht ingediend maar heb daar weinig vertrouwen in,is al meerdere keren gebeurd

Re: Klacht DHL.

Geplaatst: 04 jul 2021 09:52
door piet44m
ik had ook zo iets 3-7 2021 ,zou komen tussen 1100 en 1300 uur ,we zaten mooi in de zon dus die bezorger kon niet ongezien komen , geen dhl kwam uren later ,kijk in de track en trace staat bezorgd ,maar niet bij ons,
buren op vakantie ,ga naar andere buren ,ja 250 meter ver weg , platteland . ook niks . ligt het pakket dus wel bij de buren die op vakantie zijn ..
geen bericht waar ie lag gehad . dus flink de pest in bij dat soort bezorgers . gewoon prutsers.
van alle bezorgers post nl .ups -gls dpd is dhl wel de slechtste

Re: Klacht DHL.

Geplaatst: 04 jul 2021 10:04
door NeoDutchio
piet44m schreef:
04 jul 2021 09:52
ik had ook zo iets 3-7 2021 ,zou komen tussen 1100 en 1300 uur ,we zaten mooi in de zon dus die bezorger kon niet ongezien komen , geen dhl kwam uren later ,kijk in de track en trace staat bezorgd ,maar niet bij ons,
buren op vakantie ,ga naar andere buren ,ja 250 meter ver weg , platteland . ook niks . ligt het pakket dus wel bij de buren die op vakantie zijn ..
geen bericht waar ie lag gehad . dus flink de pest in bij dat soort bezorgers . gewoon prutsers.
van alle bezorgers post nl .ups -gls dpd is dhl wel de slechtste
Nou zeg, wat een prutser. Staat de bezorger dus bij het huis naast u. Wellicht gewoon een foutje, of de huisnummers niet helemaal goed leesbaar, of noem maar op.
Weet u wat zo grappig is, zakelijk krijgen wij op een locatie diverse bezorgdiensten over de vloer. Verschillende namen, maar wel met dezelfde chauffeurs er in. Laatst een witte auto van DPD (dachten we). Gaan de achterdeuren open, knal geel met de reclame van DHL aan de binnenkant van de deur.
Je kan niet zeggen wat een goede of slechte bezorgdienst is. Je kan wel zeggen dat de bezorger van een bepaald bedrijf goed of slecht is. Maar per ongeluk bij een verkeerd adres staan (wat de oorzaak ook zou mogen zijn) maakt een heel bedrijf niet ineens slecht.

Re: Klacht DHL.

Geplaatst: 04 jul 2021 10:14
door PeterPeters1966
NeoDutchio schreef:
04 jul 2021 10:04
Je kan wel zeggen dat de bezorger van een bepaald bedrijf goed of slecht is.
Ik denk dat je beter kunt zeggen dat de bezorger een keer een slechte dag had (wat normaal is, dat heeft iedereen wel eens). Ik geloof niet dat er bezorgers zijn die continu slecht bezig zijn. Het is alleen zo dat als je ontvanger toevallig te maken hebt met een slechte actie van de bezorger dan is dat je enige ervaring en dan zie je het anders.

Re: Klacht DHL.

Geplaatst: 04 jul 2021 11:58
door Seinhuis
Door de werkdruk doen postbezorgers dit vaker. Dien een klacht in bij het bedrijf die het pakketje hebt bezorgd.

Re: Klacht DHL.

Geplaatst: 04 jul 2021 16:39
door Karel123##
Ik ben tot nu toe erg blij met o.a. DHL ( waaronder veel ZZP-ers werken maar dat doet er eigenlijk niet toe ) die de moeite neemt om 'mijn' pakket 1 hoog te brengen, Ze hebben vaak 3 tot 400 pakjes op een dag in deze coronatijd. Ik geef ze ook altijd een kleinigheidje. Hebben ze wel verdiend na 10 uur werken. Een vriendin van mij in een andere stad moest echt zoeken naar haar pakketje die afgeleverd zou zijn.....Ja in de groenbak voor haar deur, ging net niet door de brievenbus. Hier hebben we het over de gevallen waar het niet goed ging, gelukkig gaat het grotendeels wel goed neem ik aan. Volgen jullie ook de track en trace?