LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klacht DHL.
Klacht DHL.
Op 23 Oktober 2017 heb Ik een poef bested bij Kumeko design. Op 15 nov komt dit pakket aan bij het distributie centrum van DHL en staat de bestelling in "in afwachting van planning". Deze melding blijft staan zonder dat er iets verandert. Ik neem contact op en ook de medewerker vindt dit vreemd en gaat dit uitzoeken. Dan blijkt dat het pakket te groot is en opgeschaald is naar een "bedrijfsstatus". Na heel veel telefoontjes en het verzoek een leidinggevende te spreken, dat niet wordt toegestaan, moest Ik dit melden bij de verzender. Die kan opdracht geven tot onderzoek. Ik heb geen enkel recht als betaler en besteller. Ik kan nog niet eens een klacht of claim indienen. Ook dit moet via de verzender! Gisteren heb Ik weer contact opgenomen en blijkt de status "closed" te zijn. De verzender heeft wederom contact opgenomen met DHL.
Re: Klacht DHL.
De enige die kan klagen/iets met de verzender heeft = de verkoper van uw poef. U kunt alleen bij de verkoper klagen.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Klacht DHL.
U bent niet de betaler aan DHL. U heeft de webwinkel betaald en deze heeft DHL ongeschakeld. U bent dus ook geen partij voor DHL. De enige die een potje kan breken is de afzender, deze heeft immers DHL ingeschakeld en deze heeft de factuur betaald.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 05 nov 2019 14:17
Re: Klacht DHL.
Ik heb op 11 oktober een pakje verstuurd met DHL. Het is de allereerste maar ook meteen de allerlaatste keer dat ik dit middels DHL doe. Het pakje is nog steeds niet aangekomen bij de ontvanger en het is inmiddels 5 november.
Ik heb uren gebeld met de klantenservice en er is een casenummer aangemaakt. Tot nu toe heeft niemand me kunnen vertellen waar mijn pakje gebleven is.
Kennelijk is het nu al voor de 2e keer retour verzonden naar mijn huisadres. De juffrouw van de klantenservice - die ik zojuist sprak - kon me niet vertellen of ik de verzendkosten retour zou krijgen.
Het is werkelijk te gek voor woorden!
Ik heb uren gebeld met de klantenservice en er is een casenummer aangemaakt. Tot nu toe heeft niemand me kunnen vertellen waar mijn pakje gebleven is.
Kennelijk is het nu al voor de 2e keer retour verzonden naar mijn huisadres. De juffrouw van de klantenservice - die ik zojuist sprak - kon me niet vertellen of ik de verzendkosten retour zou krijgen.
Het is werkelijk te gek voor woorden!
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Klacht DHL.
Nou nu maak ik dat ook mee :
en gisterenavond tot 2100u zitten wachten en vandaag tot 1300u zitten wachten:
krijg ik via de mail te lezen dat ik op beide tijdstippen niet thuis was en beide pakjes naar het ophaalpunt zijn gebracht .
en gisterenavond tot 2100u zitten wachten en vandaag tot 1300u zitten wachten:
krijg ik via de mail te lezen dat ik op beide tijdstippen niet thuis was en beide pakjes naar het ophaalpunt zijn gebracht .
Re: Klacht DHL.
moederslink schreef: ↑08 nov 2019 13:18Nou nu maak ik dat ook mee :
en gisterenavond tot 2100u zitten wachten en vandaag tot 1300u zitten wachten:
krijg ik via de mail te lezen dat ik op beide tijdstippen niet thuis was en beide pakjes naar het ophaalpunt zijn gebracht .
Hoop niet dat je een wasautomaat besteld hebt? Ik vind DHL een drama, koop al bij enkele shops geen spullen meer omdat ze met DHL werken.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Klacht DHL.
Nee hoor , geen wasmachine , die zou ik sowieso liever in een stenen winkel in de buurt kopen.
Een pakje heb ik nu net opgehaald en het andere ligt morgen klaar ...dus hup morgen maar weer op de fiets....
Je kunt boos worden of wat dan ook , helpt toch allemaal geen bal.
Een pakje heb ik nu net opgehaald en het andere ligt morgen klaar ...dus hup morgen maar weer op de fiets....
Je kunt boos worden of wat dan ook , helpt toch allemaal geen bal.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 04 mar 2018 20:54
Re: Klacht DHL.
Ook hier in de provincie Groningen zijn er problemen met DHL-pakketdiensten.. Geen DHL-busje gezien, (geen briefjes in de brievenbus uiteraard) maar ik krijg wel mailtjes dat ik niet thuis was. Ik was de hele dag aan het thuiswerken (kantoor wegens Corona gesloten). Ontving eerst bericht over tijdsblok aankomst DHL, vervolgens u was niet thuis, uw pakket wordt afgeleverd bij servicepunt. DHL zou er het beste aan doen om die luie chauffeurs te ontslaan en er welwillenden voor in dienst te nemen.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Klacht DHL.
"Die luie chauffeurs" is slechts een aanname.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Klacht DHL.
Als u die chauffeur kent, immers u weet dat deze lui is, waarom spreekt u hem zelf niet aan? En als u die chauffeur niet kent, hoe weet u dat hij lui is? Die gedachte zegt meer over u dan over de bezorger. Wellicht heeft hij een foutje gemaakt en stond bij een verkeerd huis. Of heeft die arme man tot 22:00 uur moeten doorwerken en was zijn bus nog niet leeg.johannesdoper schreef: ↑19 feb 2021 16:30DHL zou er het beste aan doen om die luie chauffeurs te ontslaan en er welwillenden voor in dienst te nemen.
Weet eerst de oorzaak waarna u een mening kan vormen.
Re: Klacht DHL.
En als die zogenaamde "niet thuis" bezorging ergens in de middag was, is er dan wel reden om aan te nemen dat de bezorger er geen zin in had of lui was?
En geen briefje in de bus... Dat is natuurlijk al snel als je helemaal niet langs bent geweest...
Ohhh, maar hoe weet je dan dat iemand niet thuis is?
En geen briefje in de bus... Dat is natuurlijk al snel als je helemaal niet langs bent geweest...
Ohhh, maar hoe weet je dan dat iemand niet thuis is?
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 04 mar 2018 20:54
Re: Klacht DHL.
Chauffeur zou vandaag tussen 13.00-15.00 uur komen. Om 16.00 uur opende ik de mailbox en las dat ik niet thuis was. Dit was niet de eerste keer dat de DHL-chauffeur zoiets doet. Klagen helpt niet. Vorige week was ik uitgegleden, pijnlijke enkel, kon amper lopen. Zat gewoon thuis. Ontving mailtje dat ik naar het ophaalpunt 3 km verderop maar moet gaan om mijn pakket op te halen. Dat kostte mij ontzettend veel moeite, omdat de voetpaden hier nog erg glad waren. Had toen ook geen DHL-busje gezien.
-
- Berichten: 3425
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Klacht DHL.
Lekker makkelijk verdienen dus. Terechte constatering dat deze chauffeur (en de nodige dhl collega's met hem die dezelfde werkwijze hanteren) lui zijn.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Klacht DHL.
Toch vreemd dat ik nog steeds geen onderbouwing zie daarvoor.J. Deltoer schreef: ↑20 feb 2021 00:29Lekker makkelijk verdienen dus. Terechte constatering dat deze chauffeur (en de nodige dhl collega's met hem die dezelfde werkwijze hanteren) lui zijn.
Re: Klacht DHL.
Plus dat DHL ook incognito laat bezorgen. Wegens drukte worden andere koeriersbedrijven ingehuurd.
Re: Klacht DHL.
Er zijn chauffeurs die zich er makkelijk van af maken. In buurten waar bezorging per pakje te lang duurt is gewoon niemand thuis, gelijk doorrijden naar de volgende buurt waar de betaling per pakje wel lonend is.hebra98 schreef: ↑19 feb 2021 16:58En als die zogenaamde "niet thuis" bezorging ergens in de middag was, is er dan wel reden om aan te nemen dat de bezorger er geen zin in had of lui was?
En geen briefje in de bus... Dat is natuurlijk al snel als je helemaal niet langs bent geweest...
Ohhh, maar hoe weet je dan dat iemand niet thuis is?
Kun je luiheid noemen, maar de bezorgtarieven steevast verlagen is een andere voor de hand liggende oorzaak.
-
- Berichten: 3425
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Klacht DHL.
Gewoon nog een keer maar nu heeeeel rustig het verhaal van Johannes de Doper doorlezen en het nu eens analyserend op u laten inwerken. Succes!NeoDutchio schreef: ↑20 feb 2021 08:49Toch vreemd dat ik nog steeds geen onderbouwing zie daarvoor.J. Deltoer schreef: ↑20 feb 2021 00:29Lekker makkelijk verdienen dus. Terechte constatering dat deze chauffeur (en de nodige dhl collega's met hem die dezelfde werkwijze hanteren) lui zijn.
Re: Klacht DHL.
Helaas gebeurt dat bij mij ook wel eens. Niet alleen bij DHL, maar bij alle pakket bezorgdiensten.
Je kunt op https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/f ... gen/klacht je klacht kwijt. Dien ook een klacht in bij wie de pakket heeft verzonden. Meer valt er niet aan te doen.
Je kunt op https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/f ... gen/klacht je klacht kwijt. Dien ook een klacht in bij wie de pakket heeft verzonden. Meer valt er niet aan te doen.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Klacht DHL.
Misschien dat u even kan quoten waar de onderbouwing staat. Het niet zien van een DHL busje wil niet zeggen dat een chauffeur lui is. Er zijn zat redenen te bedenken waardoor het fout gegaan zou kunnen zijn wat werkelijk niets met luiheid te maken heeft. Het doen van aannames is zeer makkelijk en zegt meer over de persoon dan over de chauffeur.J. Deltoer schreef: ↑20 feb 2021 09:57Gewoon nog een keer maar nu heeeeel rustig het verhaal van Johannes de Doper doorlezen en het nu eens analyserend op u laten inwerken. Succes!NeoDutchio schreef: ↑20 feb 2021 08:49Toch vreemd dat ik nog steeds geen onderbouwing zie daarvoor.J. Deltoer schreef: ↑20 feb 2021 00:29Lekker makkelijk verdienen dus. Terechte constatering dat deze chauffeur (en de nodige dhl collega's met hem die dezelfde werkwijze hanteren) lui zijn.
*Door gebrek aan materieel en onderhoud rijdt DHL niet altijd in gele busjes;
*Ze kunnen wel eens voor een verkeerde deur staan;
*Wellicht was de straat ten tijde van de sneeuwval onbereikbaar.
Nee, het is heel makkelijk te zeggen dat het aan de chauffeur ligt.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Klacht DHL.
Als u de situatie zo oplost, hetgeen begrijpelijk is, veranderd er niets. Het beleid miet veranderen bij de webwinkels en nergens anders. Als webwinkels in hun portemonnee worden geraakt gaat er pas iets veranderen.moederslink schreef: ↑08 nov 2019 14:01Nee hoor , geen wasmachine , die zou ik sowieso liever in een stenen winkel in de buurt kopen.
Een pakje heb ik nu net opgehaald en het andere ligt morgen klaar ...dus hup morgen maar weer op de fiets....
Je kunt boos worden of wat dan ook , helpt toch allemaal geen bal.
Naar mijn mening is de meest makkelijke oplossing, contact opnemen met de webwinkel dat de klant in zo'n geval niets heeft ontvangen en de bestelling ook niet meer wenst (tenzij het spoed is of nergens te bestellen is voor die prijs). Dan zit de webwinkel met een onverkocht product en de bijhorende verzendkosten. Als dat maar vaak genoeg gebeurt dan worden de transporteurs tenminste een keer aangesproken door de webwinkels. Ik krijg de indruk dat webwinkels blij mogen zijn dat transporteurs voor hun willen rijden terwijl de webwinkels de eigenlijke klanten hiervan zijn.