LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen voor parkeervergunning bij woning

Andere onderwerpen over auto en vervoer
weegschaal1972

Betalen voor parkeervergunning bij woning

Ongelezen bericht door weegschaal1972 »

ik woon op een appartement in Nieuwegein sinds 2004 is hier betaald parkeren ingevoerd. Zelf bewoners van dit complex moet jaarlijks een vergunning kopen om bij de woning te mogen parkeren. Wat ik eigenlijk heel vreemd vind. Ik vind dat iedere huishouding hier een parkeerkaart hoort te krijgen.
Mijn eigen probleem is ik gebruik regelmatig de auto van me moeder en moet dan een eind lopen om de auto te kunnen parkeren. Ik heb bij de parkeerwacht gevraagd of het mogelijk is om een kaart op naam te krijgen, dat is niet mogelijk zeggen ze daar. Ik moet dan de auto op mijn naam zetten en dat vind ik omslachtig om te doen wat ik jammer en vreemd vind als je ergens woont dat je dan moet betalen voor een parkeerplaats ,Ik heb dit bij hun aangegeven en hun weigeren aan alle kanten mee te werken en word daar niet vriendelijk te woord gestaan
Laatst gewijzigd door Radar op 15 dec 2017 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

arvandongen

Re: Betalen voor parkeervergunning bij woning

Ongelezen bericht door arvandongen »

Nieuwegein heeft bezoekerspassen met goedkoop tarief. Beschikbaar voor bewoners die ingeschreven staan in Nieuwegein en die andermans auto willen laten parkeren in de betaalde zone.

Gratis parkeren zal het wellicht nooit meer worden.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het voordeel is dus wel dat mensen die geen auto hebben ook niet hoeven te betalen. De gebruiker betaald immers.
Maar u hoeft daar niet te wonen, er zijn zat plekken waar u ook kunt wonen en geheel gratis voor de deur kunt parkeren. Dat mag namelijk elke gemeente zelf bepalen. U woont in een zone met betaald parkeren, dan is dit de consequentie.

Maar er wordt geweigerd mee te werken? Wat u wilt gebeurd niet, dus waarom zou de gemeente naar 1 inwoner moeten luisteren en naar uw pijpen gaan dansen? Een vergunning gaat op kenteken. U kunt niet verwachten dat elke controleur die voorbij komt alle namen kent van alle bewoners daar.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

In mijn woongebied kan je als je in een "onheffing gebied" woont, kiezen: of geen auto of een auto en een ontheffing op kenteken (digitaal veranderbaar, dat weer wel), bezoekers: de parkeer automaat staat voor u klaar met munt en pin.
Overigens, er bestaat geen recht (gehandicapten daargelaten) op parkeren voor de deur op gemeentegrond in het idee van een eigen plaats. Dat "hun" om uw termen te gebruiken niet denken en handelen zoals u zou willen en daardoor onvriendelijk zijn laat ik voor uw mening. Dat u regelmatig uw moeders auto gebruikt die niet in uw wijk woont, tja u kunt zich vast wel voorstellen dat ze daar geen rekening mee kunnen houden.

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Het voordeel van een vergunningensysteem is dat er geen parkeeroverlast is van mensen die bijvoorbeeld met de auto naar hun werk komen. Er blijft zo voldoende ruimte voor bewoners zoals u over. Een stukje service van uw gemeente. En dat kost uiteraard iets.
Maar dan moet een auto natuurlijk wel op uw naam staan. Een vergunningensysteem op basis van alleen blauwe ogen gaat niet werken.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

In de straat waar ik woon geldt aan beide zijden van de weg een parkeerverbod aangegeven met verkeersbord E 1.
Mag nooit in de straat parkeren, niet 'gratis' en zelfs niet betaald.
Gelukkig hebben alle aanwonenden wel een eigen inrit zodat er slechts in uitzonderlijke gevallen van een parkeerprobleem kan worden gesproken.
Overigens, de auto van uw moeder op uw naam zetten is "kinderlijk" eenvoudig, maar vergeet ook niet de verzekering voor de auto op uw naam te zetten. En als uw moeder gewoon gebruikt maakt van de auto en de kosten daarvan blijft dragen is het incidenteel "betaald" parkeerprobleem voor u opgelost.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Als het op naam staat kunnen buurtbewoners hun vergunning aan andere geven als ze zelf bijvoorbeeld naar hun werk zijn. Dan wordt de parkeerdruk veel te groot. De bezetting van de parkeerplaatsen is immers berekend voor alleen bewoners. Vandaar dat het niet op naam, maar per auto wordt afgegeven.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

ik woon op een appartement in Nieuwegein sinds 2004 is hier betaald parkeren ingevoerd. Zelf bewoners van dit complex moet jaarlijks een vergunning kopen om bij de woning te mogen parkeren. Wat ik eigenlijk heel vreemd vind. Ik vind dat iedere huishouding hier een parkeerkaart hoort te krijgen.
Als jij dat vindt, dan kun je dat aan de gemeenteraad voorstellen. Maar ik denk dat er weinig partijen het met je eens zullen zijn en dat er dus geen meerderheid voor te vinden is.

Als je ergens zonder problemen en zonder aanvullende vergunningen zou willen parkeren, dan moet je gaan wonen in een flat met eigen parkeerplaatsen of met een parkeergarage.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

kweenie schreef:
Als jij dat vindt, dan kun je dat aan de gemeenteraad voorstellen. Maar ik denk dat er weinig partijen het met je eens zullen zijn en dat er dus geen meerderheid voor te vinden is.

Als je ergens zonder problemen en zonder aanvullende vergunningen zou willen parkeren, dan moet je gaan wonen in een flat met eigen parkeerplaatsen of met een parkeergarage.
En bij een flat met eigen parkeerplaatsen betaal je weer extra servicekosten per maand. Gaan we daar weer over klagen.

GJS

Ongelezen bericht door GJS »

snuffel1 schreef:Ik snap best dat de regels strikt gehanteerd worden want het kenteken moet matchen met de bewoner om misbruik van de parkeervergunning te voorkomen.
Ik vraag me dan af hoe het gaat als TS b.v. een lease auto heeft van haar werk, die staat dan toch ook niet op haar naam.
Zou je dan ineens wel een parkeervergunning krijgen?

renewouters

GJS schreef:
snuffel1 schreef:Ik snap best dat de regels strikt gehanteerd worden want het kenteken moet matchen met de bewoner om misbruik van de parkeervergunning te voorkomen.
Ik vraag me dan af hoe het gaat als TS b.v. een lease auto heeft van haar werk, die staat dan toch ook niet op haar naam.
Daar geeft de leasemaatschappij gewoon een verklaring voor af dat persoon X auto Y tot zijn of haar beschikking heeft als zijnde een eigen auto.

GJS

renewouters schreef:
GJS schreef:
Daar geeft de leasemaatschappij gewoon een verklaring voor af dat persoon X auto Y tot zijn of haar beschikking heeft als zijnde een eigen auto.
Ja logisch eigenlijk.

Misschien moet TS bij de gemeente vragen of haar moeder ook zo'n soort verklaring mag afgeven, tenslotte is het tegenwoordig niet zo heel ongebruikelijk meer om een auto te delen.

grun

Ongelezen bericht door grun »

GJS schreef:Misschien moet TS bij de gemeente vragen of haar moeder ook zo'n soort verklaring mag afgeven, tenslotte is het tegenwoordig niet zo heel ongebruikelijk meer om een auto te delen.
Ik verwacht niet dat dat eerste gaat werken, maar inderdaad zie je wel steeds meer deelauto's zoals Greenwheels. Die zijn ook als zodanig herkenbaar en hebben een vaste gereserveerde standplaats. Tijdens een huurperiode mogen ze binnen de gemeente ook op andere parkeerplaatsen neergezet worden, zonder te betalen. Ik weet overigens niet of dat laatste een landelijke regeling is die in alle gemeenten geldt.

GJS

Proberen kan altijd, niet geschoten is altijd mis.

En misschien tref je net een ambtenaar die deelauto's een goed idee vindt en wel die uitzondering maakt.

weegschaal1972

NeoDutchio schreef:Het voordeel is dus wel dat mensen die geen auto hebben ook niet hoeven te betalen. De gebruiker betaald immers.
Maar u hoeft daar niet te wonen, er zijn zat plekken waar u ook kunt wonen en geheel gratis voor de deur kunt parkeren. Dat mag namelijk elke gemeente zelf bepalen. U woont in een zone met betaald parkeren, dan is dit de consequentie.
vind dit maar een dom kortzichtig antwoord

Maar er wordt geweigerd mee te werken? Wat u wilt gebeurd niet, dus waarom zou de gemeente naar 1 inwoner moeten luisteren en naar uw pijpen gaan dansen? Een vergunning gaat op kenteken. U kunt niet verwachten dat elke controleur die voorbij komt alle namen kent van alle bewoners daar.

weegschaal1972

ik vind gewoon als je bewoner bent dat je gewoon een parkeerkaart behoord te krijgen wel of geen auto gewoon gratis we betalen genoeg belastinf

renewouters

GJS schreef:
renewouters schreef:
GJS schreef:
Ja logisch eigenlijk.

Misschien moet TS bij de gemeente vragen of haar moeder ook zo'n soort verklaring mag afgeven, tenslotte is het tegenwoordig niet zo heel ongebruikelijk meer om een auto te delen.
Dat kan je denk ik niet helemaal vergelijken. Zo'n leaseauto staat min of meer op naam van de berijder (in de systemen van de leasemaatschappij). De auto van moeders staat op een ander adres geregistreerd.

kweenie

weegschaal1972 schreef:ik vind gewoon als je bewoner bent dat je gewoon een parkeerkaart behoord te krijgen wel of geen auto gewoon gratis we betalen genoeg belastinf
Waarom zouden de mensen die geen auto hebben moeten opdraaien voor de kosten van jouw parkeerplaats?
Oftewel ik vind gewoon dat als je als bewoner gewoon je auto wilt parkeren op grond van de gemeente, dat je daar ook gewoon de gemeente een vergoeding voor behoort te geven.

Maar nogmaals, als de meerderheid van de mensen het met jou eens is, dan kun je dit aankaarten bij de wethouder.

weegschaal1972

ik vind eerlijk gezegd mensen die hier zeggen dat ik dan maar ergens anders moet gaan wonen erg kortzichtige reactie's sorry dat ik dat vind.
Maar ik ben hier in 1996 komen wonen en toen was het gewoon gratis parkeren dus de gemeente heeft dit ingevoerd en vind dit gewoon erg vreemd mag ik dat vinden

kweenie

Natuurlijk mag je dat vinden. Maar het zou effectiever zijn om je ongerief te uiten richting jouw gemeenteraad. En liefst ook voordat het werd ingevoerd.

Ik zie trouwens niet wat er nou zo vreemd is aan het invoeren van parkeren alleen voor vergunninghouders en/of bewoners. Dat is namelijk een behoorlijk effectieve manier om de parkeerdruk te verlichten.

Gesloten