| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Prijsverhoging bij Vomar Supermarkten
Prijsverhoging bij Vomar Supermarkten
Ik erger me al een tijd aan het prijsbeleid van Vomar Supermarkten sinds de Dirk moest verruilen vanwege de sloop van het pand.
Voorbeelden:
1)Grolsch Klok bier normaal ongeveer.€0,55 en ineens 2maanden lang voor €0,85
2)Diepvries Turkse Pizza (Djawal oid) normaal rond €2,55 en ineens nu voor €3,55!!
3)3 saté stokjes Goldstar ligt al een maand niet in de koeling (€0,37) en moet de duurdere Saté Ajam van €0,68 nemen! zo kan ik wel doorgaan!
Ik vindt dit niet (!) kunnen..een paar procent fluctuatie is billijk maar geen 60% of meer! niet bepaald klantgericht dus..maar met de.opzet de klant te manipuleren duurdere artikelen te kopen.
Voorbeelden:
2)Diepvries Turkse Pizza (Djawal oid) normaal rond €2,55 en ineens nu voor €3,55!!
3)3 saté stokjes Goldstar ligt al een maand niet in de koeling (€0,37) en moet de duurdere Saté Ajam van €0,68 nemen! zo kan ik wel doorgaan!
Ik vindt dit niet (!) kunnen..een paar procent fluctuatie is billijk maar geen 60% of meer! niet bepaald klantgericht dus..maar met de.opzet de klant te manipuleren duurdere artikelen te kopen.
Re: Prijsverhoging bij Vomar Supermarkten
ja niet netjes, maar wat weerhoud je er van om naar een andere supermarkt te gaan?
ik doe al tijden de meeste boodschappen bij goedkopere concurenten als lidl en aldi puur omdat het bakken met geld soms scheelt voor dezelfde vlees/groente
Bier moet je maar net liggen dus daarvoor kan je nog naar zat andere supermarkten
ik doe al tijden de meeste boodschappen bij goedkopere concurenten als lidl en aldi puur omdat het bakken met geld soms scheelt voor dezelfde vlees/groente
Bier moet je maar net liggen dus daarvoor kan je nog naar zat andere supermarkten
-
juliomariner
Dit noemt men dus vrij ondernemerschap. Niemand verplicht u om daar deze artikelen te kopen. We leven niet in een communistisch land. Net zoals u vrij bent om daar wel of niet te kopen is de Vomar vrij te vragen wat ze willen.
-
NeoDutchio
Een ongeveer prijs, of een prijs rond de xx is lastig te controleren. Dat u dacht altijd iets te betalen wil niet zeggen dat u dat ook deed. Vergelijk het eens met andere supermarkten, wie weet is de prijs wel marktconform.
*De klok bier, hetzelfde product en dezelfde inhoud?
*Djawal oid, nooit van gehoord, ook met google niet.
*Sate wat niet leverbaar is kan ook niet verkocht worden. Jammer, dus op zoek naar een alternatief.
*De klok bier, hetzelfde product en dezelfde inhoud?
*Djawal oid, nooit van gehoord, ook met google niet.
*Sate wat niet leverbaar is kan ook niet verkocht worden. Jammer, dus op zoek naar een alternatief.
3 saté stokje voor Euro 0.37. Dat kan echt niet, en zouden ze het voor die prijs al weggeven, ik zou het niet durven eten.....
Hoe zou u het vinden als uw werkgever ,of wie dan ook, uw salaris van 5 jaar geleden zou betalen.
Winkelier bepaalt de prijs en niet u .
Winkelier bepaalt de prijs en niet u .
Als je je er aan ergert, waarom blijf je er dan boodschappen doen? Ik bedoel, als die saté er al een maand niet is, loop je je er dus al een maand lang te ergeren. Tijdelijke prijsstijgingen of lege schappen komen wel eens voor, oa door productieproblemen, of een ruzie tussen de supermarkt en de fabrikant over de prijs. Van alle drie die producten zijn de online prijzen €0,59, €3,55 en €0,37 zie ik op de site van Vomar, mogelijk dat een klant zó in de producten in het schap heeft lopen wroeten, dat die voor het verkeerde schapkaartje zijn komen te staan? Dat komt ook regelmatig voor namelijk.rkuyper schreef:Ik erger me al een tijd aan het prijsbeleid van Vomar Supermarkten sinds de Dirk moest verruilen vanwege de sloop van het pand.
Voorbeelden:
Verder mag een ondernemer vragen wat die wil voor levensmiddelen, daar zijn geen door de overheid bepaalde vaste prijzen voor.
Het kan nóg goedkoper, zo te zien...Brahms schreef:3 saté stokje voor Euro 0.37. Dat kan echt niet, en zouden ze het voor die prijs al weggeven, ik zou het niet durven eten.....
https://www.testgoed.nl/kipsate-sate-ajam
Reden te meer om me bij je conclusie aan te sluiten; met saté heeft het weinig meer te maken...
Het is geperst kippeseparatorvlees met wat sojaschroot en precies zoveel fosfaat als mag, want dan houdt het product lekker veel vocht vast. "echte" saté is het inderdaad niet, maar goed het lijkt er op, en er zit een bruine saté-achtige saus bij, da's voor sommige consumenten afdoende.Moneyman schreef:Het kan nóg goedkoper, zo te zien...Brahms schreef:3 saté stokje voor Euro 0.37. Dat kan echt niet, en zouden ze het voor die prijs al weggeven, ik zou het niet durven eten.....
Reden te meer om me bij je conclusie aan te sluiten; met saté heeft het weinig meer te maken...
Haha ja. Ik las net dat in de satésaus van dergelijke "saté" welgeteld 6 pinda's waren verwerktsjohie schreef:Het is geperst kippeseparatorvlees met wat sojaschroot en precies zoveel fosfaat als mag, want dan houdt het product lekker veel vocht vast. "echte" saté is het inderdaad niet, maar goed het lijkt er op, en er zit een bruine saté-achtige saus bij, da's voor sommige consumenten afdoende.Moneyman schreef:Het kan nóg goedkoper, zo te zien...Brahms schreef:3 saté stokje voor Euro 0.37. Dat kan echt niet, en zouden ze het voor die prijs al weggeven, ik zou het niet durven eten.....
door die supergoedkope kip producten te kopen maakt u zich mi zelfs indirect schuldig aan dierenmishandeling. Kan niet van op fatsoenlijke manier opgegroeide kippen komen vrees ik voor dat geld...maar dat terzijde...Brahms schreef:3 saté stokje voor Euro 0.37. Dat kan echt niet, en zouden ze het voor die prijs al weggeven, ik zou het niet durven eten.....
rkuyper schreef:Ik erger me al een tijd aan het prijsbeleid van Vomar Supermarkten
Een oplettende en prijsbewuste consument "let op de kleintjes" ook bij de Vomar supermarkt.
En de prijsbewuste consument gaat, bij een dergelijke prijswijziging, toch gewoon naar een andere supermarkt.
Mogelijk liggende prijs/kwaliteit verhoudingen daar ook op een iets ander niveau dan bij de Vomar en zal het prijspeil daar ook wel weer op zijn afgestemd.
Welke reden geeft de Vomar vestiging overigens voor de prijsverhogingen en het niet in de koeling liggen van de u zo geliefde sateetjes ??
Satéstokjes BRRR : Ik koop liever een kipfilet met een losse bak satésaus.
'Petje af' dat u zo prijsbewust bent. Maar we leven in een vrij Nederland dus natuurlijk mogen ze de prijzen verhogen (mits ze geen mededingingswetgeving overtreden, maar dat zal wel niet). Het is nu aan u of u deze prijsstijging voor lief neemt, of naar een andere supermarkt gaat.
En satéstokjes buiten de koeling. Als er op staat koel bewaren dan zou dit mogen. Mogelijk zit er meer zout en andere conserveringsmiddelen in dan in andere stokjes.
'Petje af' dat u zo prijsbewust bent. Maar we leven in een vrij Nederland dus natuurlijk mogen ze de prijzen verhogen (mits ze geen mededingingswetgeving overtreden, maar dat zal wel niet). Het is nu aan u of u deze prijsstijging voor lief neemt, of naar een andere supermarkt gaat.
En satéstokjes buiten de koeling. Als er op staat koel bewaren dan zou dit mogen. Mogelijk zit er meer zout en andere conserveringsmiddelen in dan in andere stokjes.
Aan de andere kant, als wij kipsaté van de biologische slager, dan zijn we voor 2 personen een tientje kwijt. Dat moet je er ook maar over kunnen hebben natuurlijk.vroem schreef:door die supergoedkope kip producten te kopen maakt u zich mi zelfs indirect schuldig aan dierenmishandeling. Kan niet van op fatsoenlijke manier opgegroeide kippen komen vrees ik voor dat geld...maar dat terzijde...Brahms schreef:3 saté stokje voor Euro 0.37. Dat kan echt niet, en zouden ze het voor die prijs al weggeven, ik zou het niet durven eten.....
Klopt, maar tussen die twee uitersten zit héél veel...sjohie schreef:Aan de andere kant, als wij kipsaté van de biologische slager, dan zijn we voor 2 personen een tientje kwijt. Dat moet je er ook maar over kunnen hebben natuurlijk.vroem schreef:door die supergoedkope kip producten te kopen maakt u zich mi zelfs indirect schuldig aan dierenmishandeling. Kan niet van op fatsoenlijke manier opgegroeide kippen komen vrees ik voor dat geld...maar dat terzijde...Brahms schreef:3 saté stokje voor Euro 0.37. Dat kan echt niet, en zouden ze het voor die prijs al weggeven, ik zou het niet durven eten.....
-
renewouters
Voor een tientje koop je bij AH bijna 600 gram kipdijfilet (het lekkerste stukje kip). (En voor 50 cent maak je daar satesaus bij). Lijkt me wel heel vlees voor 2 personen....sjohie schreef:Aan de andere kant, als wij kipsaté van de biologische slager, dan zijn we voor 2 personen een tientje kwijt. Dat moet je er ook maar over kunnen hebben natuurlijk.vroem schreef:door die supergoedkope kip producten te kopen maakt u zich mi zelfs indirect schuldig aan dierenmishandeling. Kan niet van op fatsoenlijke manier opgegroeide kippen komen vrees ik voor dat geld...maar dat terzijde...Brahms schreef:3 saté stokje voor Euro 0.37. Dat kan echt niet, en zouden ze het voor die prijs al weggeven, ik zou het niet durven eten.....
Alleen is de kip van de AH niet te vergelijken met de kip van de biologische slager.renewouters schreef:Voor een tientje koop je bij AH bijna 600 gram kipdijfilet (het lekkerste stukje kip). (En voor 50 cent maak je daar satesaus bij). Lijkt me wel heel vlees voor 2 personen....sjohie schreef:Aan de andere kant, als wij kipsaté van de biologische slager, dan zijn we voor 2 personen een tientje kwijt. Dat moet je er ook maar over kunnen hebben natuurlijk.
Het waren ook flinke satéstokken, en inderdaad van kipdijfilet.renewouters schreef:Voor een tientje koop je bij AH bijna 600 gram kipdijfilet (het lekkerste stukje kip). (En voor 50 cent maak je daar satesaus bij). Lijkt me wel heel vlees voor 2 personen....sjohie schreef:door die supergoedkope kip producten te kopen maakt u zich mi zelfs indirect schuldig aan dierenmishandeling. Kan niet van op fatsoenlijke manier opgegroeide kippen komen vrees ik voor dat geld...maar dat terzijde...Brahms schreef:3 saté stokje voor Euro 0.37. Dat kan echt niet, en zouden ze het voor die prijs al weggeven, ik zou het niet durven eten.....
Aan de andere kant, als wij kipsaté van de biologische slager, dan zijn we voor 2 personen een tientje kwijt. Dat moet je er ook maar over kunnen hebben natuurlijk.
Bijna aan het einde van hun rit maakt het voor de nog vriendelijk kakelende kippetjes geen verschil meer of ze biologisch zijn opgefokt of niet, want dan is het verschil van behandeling plotsklaps weer vergeten, want bij allemaal wordt op dezelfde simpele wijze (letterlijk) gewoon de kop afgerukt.vroem schreef:
door die supergoedkope kip producten te kopen maakt u zich mi zelfs indirect schuldig aan dierenmishandeling. Kan niet van op fatsoenlijke manier opgegroeide kippen komen vrees ik voor dat geld...maar dat terzijde...
Maar dat maar even terzijde...
Eet smakelijk, maar denk er tijdens het toevoegen van de satésaus nog even over na hoe de nog te nuttigen kippetjes aan hun einde zijn gekomen.
Zet er dan ook even bij, dat ze verdoofd worden voordat dat gebeurd.scontra schreef:Bijna aan het einde van hun rit maakt het voor de nog vriendelijk kakelende kippetjes geen verschil meer of ze biologisch zijn opgefokt of niet, want dan is het verschil van behandeling plotsklaps weer vergeten, want bij allemaal wordt op dezelfde simpele wijze (letterlijk) gewoon de kop afgerukt.vroem schreef:
door die supergoedkope kip producten te kopen maakt u zich mi zelfs indirect schuldig aan dierenmishandeling. Kan niet van op fatsoenlijke manier opgegroeide kippen komen vrees ik voor dat geld...maar dat terzijde...
Maar dat maar even terzijde...
Eet smakelijk, maar denk er tijdens het toevoegen van de satésaus nog even over na hoe de nog te nuttigen kippetjes aan hun einde zijn gekomen.