3 jaar aanvullende onsite service contract Lenovo
Geplaatst: 19 dec 2017 16:32
Ik heb een half jaar geleden een laptop van Lenovo gekocht. Omdat het voor mij belangrijk is dat de laptop, bij disfunctioneren, snel gerepareerd wordt heb ik een upgrade aangeschaft van standaard service naar 3 jaar onsite support. in de voorwaarden op de website staat dat bij deze vorm van onsite service in principe de volgende dag, op locatie, gerepareerd wordt. Het was in het engels omschreven als typically the next business day. Er staat wel bij dat het niet gegarandeerd is. Echter gebaseerd op het woord "typically" ben ik ervan uitgegaan dat dit de standaard is en dat het wellicht een dagje langer kan duren.
Nu hebben ik daadwerkelijk een probleem met de laptop. Na een half jaar lijkt het moederbord kapot. Ik krijg via de servicedienst te horen dat we binnen 5 werkdagen worden teruggebeld door een servicemonteur om een afspraak te maken. Dat in de voorwaarden van Lenovo staat 'typically next day" was niet bekend bij Lenovo Nederland en zelfs na het toesturen van de voorwaarden werd mij gemeld dat ze niets voor mij konden doen. Geen idee dus hoe lang het gaat duren voordat de laptop wordt gemaakt. Inmiddels wacht ik al meerdere dagen.
Ik wilde een klachten procedure starten maar dit kan bij Lenovo niet online of per mail. Je kunt enkel een klacht indienen per brief. Gezien deze moderne manier van communicatie overweeg ik om er een handgeschreven brief van te maken. De brief moet naar Medion Service Center. Blijkbaar zijn deze twee bedrijven gerelateerd. Gezien de enorme slechte recenties die Medion krijgt voor haar service ben ik negatief gestemd.
De beste verdediging is de aanval dus bij deze een waarschuwing voor iedere gebruiker die redelijk afhankelijk is van zijn of haar laptop/computer. Koop geen product bij Lenovo. De service die Lenovo pretendeert te leveren is een grap en de klachtenprocedure is een grap.
Lenovo 3 jaar aanvullende Onsite Service Contract Warranty Upgrade, 3 YR year on-site, Support, Yoga
Nu hebben ik daadwerkelijk een probleem met de laptop. Na een half jaar lijkt het moederbord kapot. Ik krijg via de servicedienst te horen dat we binnen 5 werkdagen worden teruggebeld door een servicemonteur om een afspraak te maken. Dat in de voorwaarden van Lenovo staat 'typically next day" was niet bekend bij Lenovo Nederland en zelfs na het toesturen van de voorwaarden werd mij gemeld dat ze niets voor mij konden doen. Geen idee dus hoe lang het gaat duren voordat de laptop wordt gemaakt. Inmiddels wacht ik al meerdere dagen.
Ik wilde een klachten procedure starten maar dit kan bij Lenovo niet online of per mail. Je kunt enkel een klacht indienen per brief. Gezien deze moderne manier van communicatie overweeg ik om er een handgeschreven brief van te maken. De brief moet naar Medion Service Center. Blijkbaar zijn deze twee bedrijven gerelateerd. Gezien de enorme slechte recenties die Medion krijgt voor haar service ben ik negatief gestemd.
De beste verdediging is de aanval dus bij deze een waarschuwing voor iedere gebruiker die redelijk afhankelijk is van zijn of haar laptop/computer. Koop geen product bij Lenovo. De service die Lenovo pretendeert te leveren is een grap en de klachtenprocedure is een grap.
Lenovo 3 jaar aanvullende Onsite Service Contract Warranty Upgrade, 3 YR year on-site, Support, Yoga