Tesla wil gloednieuwe opgeleverde auto met schade niet terug
Geplaatst: 22 dec 2017 10:37
Geachte leden van de Radar,
Afgelopen zaterdag hebben wij in Tilburg ons gloednieuwe Tesla opgeleverd gekregen. We waren heel erg blij van de snelle oplevering. We werden eerst begeleid door het fabriek en vervolgens werden we naar ons auto gebracht. Bij de oplevering zagen wij aan de auto aantal zaken dat niet helemaal netjes waren afgewerkt namelijk:
- Lakfout aan de linker voorspat
- Motorkap is niet geheel correct afgesteld, zichtbare afstand tussen de koplampen en de motorkap. Zichtbare afstand tussen de voorspatten en de motorkap.
- Krasje op de linker koplamp
- Zandkorrels onder de lak
- Deukje aan de link achter deur aan de chassis
- twee linker modulaire led verlichting boven de achterruit zijn minder fel dan de twee rechter modulaire leds
- Windgeruis duidelijk hoorbaar binnen in de auto. Luchtstroom is ook merkbaar binnen de auto.
- Rubber afdichting is niet deugdzaam, dit is opgemerkt door servicepunt.
- Deur frame loopt niet evenredig met de rest van de frame.
- Kopstukken van bouten van de deuren lijken gedurende montage zijn te versleten.
In eerste instantie constateerden wij de eerste vijf punten op de locatie zelf. Later dat wij naar huis reden vielen ons de rest van de bovenstaande punten op. Wij hebben dit ook kenbaar gemaakt aan Tesla. Aangezien wij in veronderstelling waren dat wij de auto terug mochten brengen, hebben wij de papieren getekend en de auto meegenomen. Een dag later hebben wij direct met Tesla via email gecommuniceerd dat wij de auto terug willen brengen omdat er zoveel zaken er niet aan kloppen.
Wij zijn in contact gekomen de Delivery manager die ons de aanbod heeft gedaan de auto naar een Tesla Service punt te brengen om bovenstaande zaken te herstellen. Het lijkt ons heel gek dat wij een gloednieuwe auto al gelijk ter reparatie moeten bieden aan een servicepunt. Toch hebben wij op verzoek van de Tesla de auto naar Servicepunt gebracht om te kijken of wij daar de auto achter kunnen laten, nadat zij de bovenstaande punten hebben gezien. Echter gaven zij aan dat zij alleen over het herstel van de auto gaan en zij nemen de auto niet retour. Hiervoor moeten wij weer contact opzoeken met de Sales Advisor van Tesla. Inmiddels is het woensdag en Tesla Sales Advisor geeft aan dit bij zijn managers te gaan zetten en contact op te zoeken met Delivery Manager Tesla Tilburg. Pas laat in de avond werden wij terug gebeld dat hij op dit moment voor ons geen nieuws heeft en dat hij zijn uiterste best doet morgen meer duidelijkheid te krijgen en of wij de auto wel of niet mogen terug brengen.
Wij moeten nu wachten en hebben volgende verantwoording:
- Lease maatschappij betalen
- Verzekering betalen
- Niet kunnen werken, auto telkens van de ene locatie naar andere Tesla locatie brengen
- Risico lopen in de tijd dat wij de auto in ons bezit hebben.
Vandaag zijn wij teruggebeld door de Sales Advisor en hij geeft aan dat wij het beste de auto kunnen rijden en dit naar de Servicepunt moeten brengen. En meldt daarbij dat het balletje nu bij zijn hoofdmanager en regionale manager ligt. Hij kan op dit moment voor ons dan ook niets verder betekenen. De team boven hem gaan kijken hoe zij dit juridisch kunnen afhandelen en hiervoor moeten wij mogelijk nog een week wachten.
Tesla geeft ons nu de indruk dat zij tijd willen rekken zodat de 7 dagen vestrekken en dat de lease maatschappij het bedrag aan Tesla moeten voldoen.
Ons vraag is, waarom duurt het zo lang om een auto terug te nemen? En waarom heb ik als consument geen recht om de auto terug te geven als er zoveel punten zijn wat hersteld moet worden. Dit geeft mij als klant geen vertrouwen dat gedurende service dit volledig goed gaat. Anderzijds, ik moet als klant de vrijheid hebben om de auto terug te kunnen brengen ongeacht dat er iets met mis is met de auto. Heb ik nog wel 7 dagen bedenktijd of geldt dit hier niet? Ook hebben wij Tesla gevraagd of zij ons auto willen vervangen, dit wordt ook volledig genegeerd.
Dit knaagt heel erg in mijn maag en ik wet niet als consument of ik iets tegen zo een grote bedrijf kan doen of beginnen. Waardeer jullie hulp daarom van harte. Ik zie met grote belangstelling jullie reactie tegemoet en dank jullie alvast van harte voor de genomen moeite.
Met vriendelijke groet,
Kambiez
Afgelopen zaterdag hebben wij in Tilburg ons gloednieuwe Tesla opgeleverd gekregen. We waren heel erg blij van de snelle oplevering. We werden eerst begeleid door het fabriek en vervolgens werden we naar ons auto gebracht. Bij de oplevering zagen wij aan de auto aantal zaken dat niet helemaal netjes waren afgewerkt namelijk:
- Lakfout aan de linker voorspat
- Motorkap is niet geheel correct afgesteld, zichtbare afstand tussen de koplampen en de motorkap. Zichtbare afstand tussen de voorspatten en de motorkap.
- Krasje op de linker koplamp
- Zandkorrels onder de lak
- Deukje aan de link achter deur aan de chassis
- twee linker modulaire led verlichting boven de achterruit zijn minder fel dan de twee rechter modulaire leds
- Windgeruis duidelijk hoorbaar binnen in de auto. Luchtstroom is ook merkbaar binnen de auto.
- Rubber afdichting is niet deugdzaam, dit is opgemerkt door servicepunt.
- Deur frame loopt niet evenredig met de rest van de frame.
- Kopstukken van bouten van de deuren lijken gedurende montage zijn te versleten.
In eerste instantie constateerden wij de eerste vijf punten op de locatie zelf. Later dat wij naar huis reden vielen ons de rest van de bovenstaande punten op. Wij hebben dit ook kenbaar gemaakt aan Tesla. Aangezien wij in veronderstelling waren dat wij de auto terug mochten brengen, hebben wij de papieren getekend en de auto meegenomen. Een dag later hebben wij direct met Tesla via email gecommuniceerd dat wij de auto terug willen brengen omdat er zoveel zaken er niet aan kloppen.
Wij zijn in contact gekomen de Delivery manager die ons de aanbod heeft gedaan de auto naar een Tesla Service punt te brengen om bovenstaande zaken te herstellen. Het lijkt ons heel gek dat wij een gloednieuwe auto al gelijk ter reparatie moeten bieden aan een servicepunt. Toch hebben wij op verzoek van de Tesla de auto naar Servicepunt gebracht om te kijken of wij daar de auto achter kunnen laten, nadat zij de bovenstaande punten hebben gezien. Echter gaven zij aan dat zij alleen over het herstel van de auto gaan en zij nemen de auto niet retour. Hiervoor moeten wij weer contact opzoeken met de Sales Advisor van Tesla. Inmiddels is het woensdag en Tesla Sales Advisor geeft aan dit bij zijn managers te gaan zetten en contact op te zoeken met Delivery Manager Tesla Tilburg. Pas laat in de avond werden wij terug gebeld dat hij op dit moment voor ons geen nieuws heeft en dat hij zijn uiterste best doet morgen meer duidelijkheid te krijgen en of wij de auto wel of niet mogen terug brengen.
Wij moeten nu wachten en hebben volgende verantwoording:
- Lease maatschappij betalen
- Verzekering betalen
- Niet kunnen werken, auto telkens van de ene locatie naar andere Tesla locatie brengen
- Risico lopen in de tijd dat wij de auto in ons bezit hebben.
Vandaag zijn wij teruggebeld door de Sales Advisor en hij geeft aan dat wij het beste de auto kunnen rijden en dit naar de Servicepunt moeten brengen. En meldt daarbij dat het balletje nu bij zijn hoofdmanager en regionale manager ligt. Hij kan op dit moment voor ons dan ook niets verder betekenen. De team boven hem gaan kijken hoe zij dit juridisch kunnen afhandelen en hiervoor moeten wij mogelijk nog een week wachten.
Tesla geeft ons nu de indruk dat zij tijd willen rekken zodat de 7 dagen vestrekken en dat de lease maatschappij het bedrag aan Tesla moeten voldoen.
Ons vraag is, waarom duurt het zo lang om een auto terug te nemen? En waarom heb ik als consument geen recht om de auto terug te geven als er zoveel punten zijn wat hersteld moet worden. Dit geeft mij als klant geen vertrouwen dat gedurende service dit volledig goed gaat. Anderzijds, ik moet als klant de vrijheid hebben om de auto terug te kunnen brengen ongeacht dat er iets met mis is met de auto. Heb ik nog wel 7 dagen bedenktijd of geldt dit hier niet? Ook hebben wij Tesla gevraagd of zij ons auto willen vervangen, dit wordt ook volledig genegeerd.
Dit knaagt heel erg in mijn maag en ik wet niet als consument of ik iets tegen zo een grote bedrijf kan doen of beginnen. Waardeer jullie hulp daarom van harte. Ik zie met grote belangstelling jullie reactie tegemoet en dank jullie alvast van harte voor de genomen moeite.
Met vriendelijke groet,
Kambiez