sylvesterb schreef:
Omdat de werkelijkheid is dat het nog drukker is dan iedereen had voorzien. Alle bezorgbedrijven hebben op dit moment problemen en het is ook regelmatig in het nieuws.
koning schreef:...
Was het maar een amateur probleem, ondanks dat we genoeg werkloze hebben is er toch krapte op de arbeidsmarkt voor de baan van bezorger. De grap is dat we immigratie (asielzoekers) nodig hebben, omdat zij wel bereid zijn deze banen op te pakken.
Dat is wel een heel bold statement. Sowieso beetje apart om het immigratievraagstuk hierbij te betrekken. In die slangenkuil van een discussie ga ik mij even niet mengen
Je mening over het feit dat dit niet op te vangen is begrijp ik wel, maar deel ik maar beperkt. Mijn referentiekader als ontvanger is heel breed qua bezorgbedrijven en ervaringen met problemen (ik ontvang wekelijks pakketten uit de gehele wereld, hobby en werk) , maar zo gek en klantonvriendelijk als dit heb ik het niet meegemaakt.
Wat betreft de afhandeling van DHL, in mijn werk heb ik veel met processen en bijbehorende procedures te maken en daarbij is het niet ongewoon om in te grijpen of bij te sturen waar nodig is. Dat zou bij dit proces niet anders moeten zijn, het vreemde is dat de bezorger blijkbaar niet langs dezelfde strenge procedurele lat gelegd wordt (niet juist bezorgen), terwijl het verzoek nogmaals bezorgen subiet wordt afgewezen omwille van procedures.
Ik heb nog geen enkele motivatie van DHL gehoord waarom er niet nogmaals een bezorgactie gedaan kan worden, dit stelt ontvanger en verzender tevreden en corrigeert de fout van DHL. Zou het contact tussen de verzender en DHL goed verlopen, dan wordt ditzelfde proces wél gestart...
Neemt niet weg dat ik geaccepteerd heb dat dit niet zal gebeuren.
sylvesterb schreef:
De vraag is hoe serieus je een website als Opiness moet nemen. Hoeveel mensen plaatsen een review als hun pakketje gewoon netjes is afgeleverd, zoals het hoort. Dit is net zoals iets als de website klacht.nl die Tele2 uitriep tot beste provider omdat ze betaalde om hun klachten op opgelost te zetten. Tja zo is winnen niet zo moeilijk.... Of Ziggo die als beste uit de bus komt bij Tweakers, wat logische is omdat ze de meeste klanten hebben en je een keuze maakt en niet een cijfer geeft.
Maar nogmaals u heeft geen overeenkomst met DHL en ze erkennen dat het druk is en dat het niet soepel gaat. Je kunt dit smoesjes noemen maar het is de realiteit.
Dan gaat de discussie meer richting de validiteit van dit soort marktonderzoeken. Ik neem zaken zeker wel met een korreltje zout, begrijp dat mensen eerder een negatieve dan positieve ervaring delen, maar je krijgt dit soort resultaten niet zomaar. PostNL komt er ook niet super vanaf in dit onderzoek, maar in vergelijking met DHL is het naar mijn mening zowat "voldoende" te noemen. Die ervaring deel ik ook als ik mijn problemen met PostNL uit het verleden vergelijk met die van DHL nu (en zeker de oplossing ervan).
Maar goed, ik beschouw het pakket inmiddels als verloren. Ik ga achter een schadevergoeding via mijn creditcard-aanbieder aan, wordt het pakket alsnog bezorgd dan betaal ik dat netjes terug.
Ik vind het wel erg apart dat veel mensen hier op het forum het zo voor DHL opnemen. Het gaat niet om het gebruikelijke wat trager bezorgen met de feestdagen. Verklaart voor mij wel waarom dit soort praktijken plaats blijven vinden, de markt en dus de consument beslist in grote mate over waar een bedrijf wel of niet mee weg kan komen. Best nog veel dus hier in Nederland met deze instelling.