LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] budget op zorginstelling Geen vergoeding restitutiepolis

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
MargaHoijtink
Contacteer:

budget op zorginstelling Geen vergoeding restitutiepolis

Ongelezen bericht door MargaHoijtink »

Vandaag, 22 december 2017 ontving ik een brief van het OMC (Oogheelkundig Medisch Centrum) een brief met de mededeling dat mijn afspraak van 14 februari verplaatst wordt naar 25 april.
Reden hiervoor is dat hun Budget op is. Ik heb een restitutiepolis van de OHRA ( CZ) maar als ik toch eerder geholpen wil worden loop ik het risico dit zelf te moeten betalen.
Overstappen naar een andere verzekering gaat niet helpen vanwege het DBC ( Diagnose Behandel Combinatie)
Het OMC vindt het medisch verantwoord mijn behandeling uit te stellen.
De oogarts die ik op 13 december sprak vertelde me dat ze mij over twee maanden wilde zien omdat ik de gezichtsveldtest slecht gemaakt had. Verder heeft ze de medicijnen verandert omdat volgens de Cardioloog de bètablokkers niet goed voor mij zijn. Van 26 t/m 30 oktober ben ik opgenomen geweest in het Ziekenhuis vanwege hartfalen.
Ze wilde in februari vervolgstappen bekijken en opperde een laserbehandeling of operatie (ik heb Glaucoom). Dat traject wordt dus zomaar uitgesteld.
Onder druk van CZ vindt de oogarts (of het management) nu dat ik nog wel even kan wachten.
Ik heb een restitutiepolis dus dan denk je dat de verzekeraar altijd moet vergoeden. Hoe kan ik dan de boodschap van het OMC krijgen dat als ik gewoon in februari een consult wil ik die zelf moet betalen. Raar, ik ben dat niet meer bij GZ dus het is onbegrijpelijk.
Ik stap in januari over naar een andere zorgverzekeraar. Volgens de site van zorgkiezer moet het wel kunnen. Ik heb screenshots van de discussie maar hebben die waarde?

Lady1234

Re: budget op zorginstelling Geen vergoeding restitutiepolis

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Neem eens even contact op met uw zorgverzekeraar.

kweenie

Re: budget op zorginstelling Geen vergoeding restitutiepolis

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat zei Ohra toen je ze dit hebt voorgelegd?

Gesloten