Phising mails
Geplaatst: 22 dec 2017 18:40
Deze week ben ik er dus (bijna) ingetrapt, ik kreeg een mail dat mijn bestelling niet kon worden afgeleverd omdat ik niet thuis was.
Omdat ik inderdaad een bestelling verwachtte heb ik het bericht serieus genomen en was eigenlijk geirriteerd dat de aangeboden link niet door het IOS van mijn iPad kon worden geopend...
Het email adres kwam mij vertrouwd en bekend [email protected] ik een abonnement heb bij postnl was ik ook niet verbaasd dat mijn email adres werd gebruikt ipv een briefje in de brievenbus.
Omdat herhaaldelijk proberen de aangeboden link te openen bleef mislukken was ik eigenlijk van plan eea eens via mijn andere windows computer te proberen...TOT DAT...ik ontdekte dat het tijdstip van verzenden van de Postnl mail ruim 6 uur eerder lag dan het tijdstip dat volgens Postnl de besteller aan de deur was geweest....Slimpel gezegd hoe kon Postnl weten dat ik 6 uur later niet de deur zou openen om mijn bestelling in ontvangst te nemen.
Even googlen naar phising postnl en het betreffende mailtje te hebben laten analyseren door de fraudehelpdesk.nl maakte duidelijk dat ik door Apples iOS systeem was gered doordat die iets hebben ingebouwd waardoor de frauduleuze link niet kon worden geopend.....
Vraag: Ik betaal een hoop geld aan mijn ISP (Ziggo) om on-line te kunnen zijn, waarom filteren de ISP aanbieders de valse emails er niet gewoon uit...?
Omdat ik inderdaad een bestelling verwachtte heb ik het bericht serieus genomen en was eigenlijk geirriteerd dat de aangeboden link niet door het IOS van mijn iPad kon worden geopend...
Het email adres kwam mij vertrouwd en bekend [email protected] ik een abonnement heb bij postnl was ik ook niet verbaasd dat mijn email adres werd gebruikt ipv een briefje in de brievenbus.
Omdat herhaaldelijk proberen de aangeboden link te openen bleef mislukken was ik eigenlijk van plan eea eens via mijn andere windows computer te proberen...TOT DAT...ik ontdekte dat het tijdstip van verzenden van de Postnl mail ruim 6 uur eerder lag dan het tijdstip dat volgens Postnl de besteller aan de deur was geweest....Slimpel gezegd hoe kon Postnl weten dat ik 6 uur later niet de deur zou openen om mijn bestelling in ontvangst te nemen.
Even googlen naar phising postnl en het betreffende mailtje te hebben laten analyseren door de fraudehelpdesk.nl maakte duidelijk dat ik door Apples iOS systeem was gered doordat die iets hebben ingebouwd waardoor de frauduleuze link niet kon worden geopend.....
Vraag: Ik betaal een hoop geld aan mijn ISP (Ziggo) om on-line te kunnen zijn, waarom filteren de ISP aanbieders de valse emails er niet gewoon uit...?