LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gas, water en elektra regelen nieuwbouwwoning lukt niet

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Ron Van W

Gas, water en elektra regelen nieuwbouwwoning lukt niet

Ongelezen bericht door Ron Van W »

Beste mensen, als sinds april dit jaar zijn we bezig met het krijgen van gas, water en elektra voor onze nieuwbouw woning. De aanvraag via Mijnaansluitingen.nl is gedaan en de betalingen hebben we gedaan. Liander en Oasen laten ons in de kou staan. Ik hoorde van de aannemer dat meer mensen dit helaas meemaken. Wie heeft dit ook meegemaakt en wat heeft u gedaan om alsnog de aansluitingen te krijgen? Is het een item voor de redactie van TROS Radar?
Laatst gewijzigd door Radar op 23 dec 2017 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast, hyperlink verwijderd

witte angora

Re: Gas, water en elektra regelen nieuwbouwwoning lukt niet

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zal wel een domme vraag zijn, maar het antwoord op die vraag zie ik ook niet staan. Is de woning al opgeleverd, en zo ja, wanneer?

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Liander en/of Oasen al eens gevraagd wanneer het werk uitgevoerd gast worden of waarom het niet uitgevoerd gast worden ?
Ik zie je probleem wel, naar het verhaal is verre van volledig.

Ron Van W

Beste mensen, bedankt voor jullie reacties. De woning wordt eind januari 2018 opgeleverd. Ik heb meerdere malen met Liander en Oasen gesproken. Men verwijst naar een onderaannemer. Deze onderaannemer verwijst ook weer naar (de voorbereiding door) een andere onderaannemer. Ik loop daarin vast. Liander en Oasen zijn de contract partijen aan wie ik al heb betaald.

witte angora

Kan het zijn dat de woning aan wordt gesloten op het moment dat de bouwmeters worden weggehaald? Dan gaat het in één moeite door snap je. En eerder dan dat de woning op wordt geleverd heb je de meters toch ook niet nodig.

Ron Van W

Nee dat is niet het geval, de aannemer heeft met een aggregaat gewerkt en een watertank. Ik denk dat het gebrek aan coördinatie en ook desinteresse voor de klant naast de monopoliepositie van Liander en Oasen zorgen dat er straks een huis staat waar we niet kunnen douchen, naar de wc kunnen, koken etc. Ik ben benieuwd of dit soort verhalen over Liander en Oasen meer voorkomen. Zo ja dan zou ik de redactie kunnen vragen of ze er een item van kunnen maken. Prettige Kerstdagen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Laat u dan een hele vrijstaande woning bouwen in “Nergenshuizen”? Normaal gesproken regelt de aannemer die aanvragen voor de nutsvoorzieningen toch?

Ron Van W

Haha ja Nergenshuizen, zoiets. De buren zitten op zes meter afstand. En op www.mijnaansluitingen.nl vraag je de nutsvoorzieningen aan tenzij je aannemer het voor je doet. Het maakt geen verschil wie het aanvraagt. Liander en Oasen leveren niet terwijl ik maanden geleden al betaald heb.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Je moet opgeven wanneer de meterkast klaar was, zonder die geen aansluiting mogelijk en zij weten bouwtempo ook niet.

Zelf aanvragen kan probleem veroorzaken, als je het de hoofd aannemer die alles moet controleren en op tijd moet regelen laat doen is er zelden een probleem.
Verder is bij dan te laat deze verantwoordelijk voor de tijdige en foutloze aanvraag.

Ron Van W

De aanvraag die in april 2017 is gedaan was foutloos en hierin was de planning van de aannemer en specifiek van de plaatsing van de meterkast opgenomen. Op 13-10 bevestigde Liander schriftelijk dat de aansluiting in week 48 zou plaatsvinden. Sindsdien alleen maar discussie met hen en hun onderaannemers die naar elkaar verwijzen.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Ron Van W schreef:De aanvraag die in april 2017 is gedaan was foutloos en hierin was de planning van de aannemer en specifiek van de plaatsing van de meterkast opgenomen. Op 13-10 bevestigde Liander schriftelijk dat de aansluiting in week 48 zou plaatsvinden. Sindsdien alleen maar discussie met hen en hun onderaannemers die naar elkaar verwijzen.
Maar waarover gaat de discussie? Er is schijnbaar iets niet in orde anders zou het gewoon in week 48 uitgevoerd zijn. Hun onderaannemer krijgt niet betaald voor discussie wel voor het uitvoeren. Het lijkt er dus sterk op dat u een deel van het verhaal niet vermeldt.

witte angora

Ron Van W schreef:De aanvraag die in april 2017 is gedaan was foutloos en hierin was de planning van de aannemer en specifiek van de plaatsing van de meterkast opgenomen. Op 13-10 bevestigde Liander schriftelijk dat de aansluiting in week 48 zou plaatsvinden. Sindsdien alleen maar discussie met hen en hun onderaannemers die naar elkaar verwijzen.
Kijk, je komt nu met een stuk essentiële informatie. Dat je de boel in april hebt aangevraagd is niet relevant; wat relevant is, is dat de aansluiting niet volgens planning in week 48 is gedaan. We zitten nu in week 52, dus volgens planning had de aansluiting 3-4 weken geleden gedaan moeten worden. Aangezien de oplevering pas over een paar weken is, zit je vooralsnog niet in de kou.

Waarom de aansluiting uitgesteld is kunnen mensen hier op het forum niet beantwoorden. Daar zal ongetwijfeld een reden voor zijn. Wat verwacht je van dit forum? De aannemer heeft je al gezegd dat dit vaker voorkomt. Wat kan/moet er volgens hem gebeuren? Wordt de verwachte opleveringsdatum sowieso gehaald?

Verder hoef jij je niet van het kastje naar de muur te laten sturen, ik veronderstel dat de aannemer jouw contactpersoon/hoofdverantwoordelijke is. Hij is degene die het met de onderaannemer moet regelen, en als de onderaannemer zijn werk niet doet, is het aan de aannemer een andere onderaannemer in te schakelen. De aannemer is, bij mijn weten, ook degene die bepaalt wie er wanneer en wat in de woning doet. En zolang de woning niet is opgeleverd zul je er weinig aan kunnen veranderen denk ik.

Ron Van W

OK beste mensen bedankt voor het meedenken en de adviezen. Ik verwacht verder niets meer van dit forum en wacht de oplevering eind januari af.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Was in week 48 de route van straat naar wind en waterdichte woning meterkast vrij bereikbaar?
Als ze er niet bij kunnen of moeten wachten gaan ze weer.

Verder is de bouw aangetrokken en kan er vertraging bij toeleveranciers optreden.
Dit kan ook bij de installateur zijn die voor de netbeheerder deze moet plaatsen....
Maar dat risico dat iemand te laat gaat leveren of tekort personeel heeft bestaat helaas altijd.

Met een loze pijp en makkelijk trekken krijg je meestal eerder een aansluiting dan als ze moeten graven!

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is jammer dat je niet aangeeft waarover de discussie tussen Liander en de onderaannemers gaat. Want ik denk dat daarin de reden voor de vertraging zit.

witte angora

breien schreef:
Ron Van W schreef:OK beste mensen bedankt voor het meedenken en de adviezen. Ik verwacht verder niets meer van dit forum en wacht de oplevering eind januari af.
Ik weet niet wat u van het forum verwachtte, maar wij als forumleden konden de boel niet voor u aansluiten. We weten het adres niet.
En als je het adres weet, kun je het dan wel? :wink:

Franskia

Ongelezen bericht door Franskia »

Dit is een zich steeds vaker voordoend probleem en speelt bij veel partijen. Je vraagt iets aan bij A en deze besteedt dit uit aan B, omdat dit goedkoper is dan eigen personeel. Je bent dan afhankelijk van B, met wie je echter niet rechtstreeks zaken kunt doen, omdat deze enkel gebonden is aan zijn opdrachtgever A. Het enige wat je kunt doen is bij Liander aan de bel trekken omdat zij niet op de afgesproken tijd hebben geleverd.

Gesloten