Lengte contractverlenging uitzendbureau niet duidelijk
Geplaatst: 28 dec 2017 14:00
Op dit moment werk ik vanuit een uitzendbureau al 2,5 jaar bij hetzelfde bedrijf, waarvan één jaar als customer service medewerker in fase B.
Sinds begin november heb ik mij overspannen ziek moeten melden, mijn contract liep op dat moment nog en loopt op 18 januari as. af.
Ik word al die tijd wel gewoon uitbetaald met 91% ziekenloon.
Ondanks dat ik voor 18 december informatie had moeten krijgen betreffende mijn contract, heb ik pas op 27-12 een gesprek gehad met betrekking tot het contract, maar alleen met het uitzendbureau. Nu is tijdens dit gesprek aangegeven dat ik niet op straat gezet word, maar dat zij nu ook nog steeds niet kunnen zeggen of het contract verlengd wordt met een half jaar of een jaar, maar ik "hoefde me niet zo druk te maken want dat werd toch altijd wel heel snel weer verder verlengd enzo".
Kortom: nu heb ik alleen zwart op wit dat het in ieder geval de eerste maand tot midden februari verlengd wordt.
De situatie is lastig omdat ik volgens de bedrijfsarts eigenlijk al drie weken lang aan het re-integreren zou moeten zijn (9u per week), maar omdat ik het tempo rustig aan moet opbouwen mag ik voorlopig geen klantencontact hebben en dus alleen administratieve werkzaamheden verrichten.
Zelf heb ik verschillende taken die mogelijk zijn aangekaart bij het uitzendbureau, omdat ik precies weet met welke dingen ik mijn collega's op de afdeling kan ontlasten, ook/juist administratief.
Ik werk bij een bedrijf waarbij de werkdruk veel te hoog ligt voor het aantal werknemers, en het bedrijf letterlijk te gierig is om mensen aan te nemen. Hierdoor blijven mensen aan de lopende band overspannen raken of heel snel een andere baan zoeken.
Het uitzendbureau is nu al drie weken "bezig" met re-integratiewerkzaamheden zoeken voor mij, omdat zij mij niet in die hoge werkdruk willen neerzetten op de afdeling. Het plan is nu om te kijken of ik administratieve werkzaamheden kan verrichten op het hoofdkantoor van het uitzendbureau, totdat ik mij weer goed genoeg voel om aan klantencontact te werken.
Op zich fijn dat hiermee rekening wordt gehouden, alleen vind ik het een vreemde situatie, omdat ik dus nu nog steeds niet weet hoe deze hele zaak contractueel gaat verlopen en waarom zij niet gewoon kunnen verlengen met een half jaar. (een andere collega is op dit moment ook aan het re-integreren nadat zij zich overspannen ziek meldde, zij mag ook nog geen klantencontact van de bedrijfsarts)
Daarnaast weet ik niet in hoeverre de manager van mijn afdeling op de hoogte is van deze toestand en in welke mate dat invloed heeft op de verlenging van mijn contract als ik begin met re-integreren bij het uitzendbureau zelf in plaats van het bedrijf waar ik werk.
Is er iemand die hier een soortgelijke ervaring mee heeft gehad en tips kan geven?
Ik heb het juridisch loket hier al over benaderd, maar het is zo’n complexe situatie dat zij ook niet echt hulp mee kunnen bieden.
Sinds begin november heb ik mij overspannen ziek moeten melden, mijn contract liep op dat moment nog en loopt op 18 januari as. af.
Ik word al die tijd wel gewoon uitbetaald met 91% ziekenloon.
Ondanks dat ik voor 18 december informatie had moeten krijgen betreffende mijn contract, heb ik pas op 27-12 een gesprek gehad met betrekking tot het contract, maar alleen met het uitzendbureau. Nu is tijdens dit gesprek aangegeven dat ik niet op straat gezet word, maar dat zij nu ook nog steeds niet kunnen zeggen of het contract verlengd wordt met een half jaar of een jaar, maar ik "hoefde me niet zo druk te maken want dat werd toch altijd wel heel snel weer verder verlengd enzo".
Kortom: nu heb ik alleen zwart op wit dat het in ieder geval de eerste maand tot midden februari verlengd wordt.
De situatie is lastig omdat ik volgens de bedrijfsarts eigenlijk al drie weken lang aan het re-integreren zou moeten zijn (9u per week), maar omdat ik het tempo rustig aan moet opbouwen mag ik voorlopig geen klantencontact hebben en dus alleen administratieve werkzaamheden verrichten.
Zelf heb ik verschillende taken die mogelijk zijn aangekaart bij het uitzendbureau, omdat ik precies weet met welke dingen ik mijn collega's op de afdeling kan ontlasten, ook/juist administratief.
Ik werk bij een bedrijf waarbij de werkdruk veel te hoog ligt voor het aantal werknemers, en het bedrijf letterlijk te gierig is om mensen aan te nemen. Hierdoor blijven mensen aan de lopende band overspannen raken of heel snel een andere baan zoeken.
Het uitzendbureau is nu al drie weken "bezig" met re-integratiewerkzaamheden zoeken voor mij, omdat zij mij niet in die hoge werkdruk willen neerzetten op de afdeling. Het plan is nu om te kijken of ik administratieve werkzaamheden kan verrichten op het hoofdkantoor van het uitzendbureau, totdat ik mij weer goed genoeg voel om aan klantencontact te werken.
Op zich fijn dat hiermee rekening wordt gehouden, alleen vind ik het een vreemde situatie, omdat ik dus nu nog steeds niet weet hoe deze hele zaak contractueel gaat verlopen en waarom zij niet gewoon kunnen verlengen met een half jaar. (een andere collega is op dit moment ook aan het re-integreren nadat zij zich overspannen ziek meldde, zij mag ook nog geen klantencontact van de bedrijfsarts)
Daarnaast weet ik niet in hoeverre de manager van mijn afdeling op de hoogte is van deze toestand en in welke mate dat invloed heeft op de verlenging van mijn contract als ik begin met re-integreren bij het uitzendbureau zelf in plaats van het bedrijf waar ik werk.
Is er iemand die hier een soortgelijke ervaring mee heeft gehad en tips kan geven?
Ik heb het juridisch loket hier al over benaderd, maar het is zo’n complexe situatie dat zij ook niet echt hulp mee kunnen bieden.