Het leed dat @home heet
Geplaatst: 11 jun 2004 12:00
In October vorig jaar heb ik een @home abbonement genomen, dit was een actie, de eerste twee maanden gratis.
Ik vulde in de winkel het aanvraagformulier in en kreeg een doe-het-zelf pakketje mee naar huis. Thuis aangekomen heeft mijn zoon alles aangesloten, en hebben we een week gewacht, waarna ik inderdaad kon internetten.
Wat mij opviel was toen ik voor de eerste keer mijn E-mailadres instelde en een mailtje wou schrijven, was dat de Outlook express bezig was ongeveer 400 E-mailtjes binnen te halen !.
Ik heb de outlook afgesloten en ben eens via webmail gaan kijken wat er allemaal in de mailbox zat.
Ik heb wel eens gelezen over spam, maar dit was niet normaal !
Mijn e-mail (Die ik moest opgeven bij @home) zal vol met spam, de eerste dag al.
Ik heb een ander E-mailadres aangemaakt omdat ik geen zin had in al die spam emailtjes, en heb @home opgebeld met de mededeling dat mijn Mailbox vol spam zat en dat ik een ander E-mail adres had aangemaakt. @home zou het nieuw aangemaakte E-mail adres instellen als `hoofdaccount' en de oude verwijderen.
Problemen met de verbinding hielden mij de die maanden daarna bezig.
Telefoontje na telefoontje heb ik gepleegd, en elke keer als ik belde vroegen ze naar mijn E-mailadres, en elke keer bleek dat ze het oude E-mailadres in hun bestand hadden staan als `hoofdaccount'.
Ik heb zeker twintig keer gebeld, en elke keer hetzelfde verhaal.
`Ik zie hier dat Uw E-mailadres [email protected] is ?'
-`Nee, dat is het niet'
`Hier staat van wel'
-`Nee dat emailadres gebruik ik niet meer, want er kwam teveel spam op binnen. Ik heb al meerdere malen met een collega van U gesproken en die zou het emailadres wijzigen'
Etc, etc, etc,
Dan komt er plots een brief van de deurwaarder.
Een schuld bij @home van 59,-
Wederom heb ik de telefoon gepakt en heb ik het nummer van @home gedraaid (Dat ik zo langzamerhand kan dromen, en het mij kan achtervolgen in het leed dat dromen over @home heet).
Aan de telefoon werd mij verteld dat men bij @home, mij meedere herinneringsE-mails heeft gestuurd met de aanmaning om te betalen.
E-mails ? Ik had nooit E-mails gezien !
Nee dat kan kloppen, want ook bij dit gesprek kwam weer naar voren dat ze de E-mails naar het Foute emailadres hadden gestuurd, en dat de nieuwe `hoofdaccount' die ze al zo vaak opnieuw zouden instellen, niet was ingesteld, en alles nog steeds zo was als de eerste dag dat ik mijn e-mail ophaalde bij @home.
Dus toen ik een kijkje nam op de webmail zag ik inderdaad dat dit E-mail adres nog gewoon actief was, en inderdaad, tussen de bergen, en bergen spam E-mail kwam er af en toe een mailtje van @home tevoorschijn.
Het werd mij al snel duidelijk dat er hier iets mis was gegaan, bij mij dan (Of beter gezegt, bij de bank).
En inderdaad, de automatische incasso was nooit doorgevoerd (Ik heb dus twee maanden geen abbonnement betaald)
Weer @home bellen, lang gesprek, weer foute E-mailadres, weer de belofte van het opnieuw instellen.
Afijn, na een gesprek met een medewerker van de helpdesk, waarin ik mijn verhaal uitlegde, kwam deze met de oplossing de verbinding weer aan te sluiten in afwachting van het geld, eindelijk kom je ergens denk je.
Al wat er kwam, geen verbinding. (en het geld was toch over gemaakt nu)
Ja DAT geld was over gemaakt ja, maar er was weer een nieuwe maand,
dus de 59 was betaald maar de betaling van de nieuwe maand niet.
EN het was niet zo dat ik opnieuw aangesloten zou worden in afwachting van de betaling, kort en krachtig kwam het erop neer dat een of andere snotneus aan de telefoon mij vertelde dat ze niet snapte hoe ik zo'n verhaal kon verzinnen. Ik ben toch niet gek ?, ik weet wat de jongeman aan de telefoon mij verteld heeft.
Maargoed, na een lang welles, nietes, geef ik het maar op.
Ik vertel dat ik na de bank ga om de rekening te betalen, zij belooft dat als het geld binnen is, ik weer aangesloten ga worden.
VOlgende dag, naar de bank, en ja hoor.
Geen automatische incasso van @home, dus dat heb ik geregeld.
Nu gaat er elke maand Geld van mijn rekening naar @home (zoals de hele tijd al de bedoeling was). De bank biedt zijn excuses aan en belooft de deurwaarderskosten voor zijn rekening te nemen (Waar ze zich ook aan hebben gehouden, dus petje af)
Alles lijkt op zijn pootjes terecht te komen, tot ik wederom contact opneem met @home.
Het geld was inderdaad binnen.
Ik had meerdere malen Factuur-mails gekregen waar ik niet op gereageerd had (Dit hoor ik niet goed).
Ik leg het verhaal NOG een keer uit.
En inderdaad, nu klopt het E-mailadres (Hoofdaccount) wel.
En van het oude e-mailadres is geen spoor meer, in het hele systeem niet !, dit E-mailadres is mijn hoofdaccount, en dat is het altijd geweest.
Dat is niet waar !
Het verhaal dat de mails verstuurd zijn naar een fout e-mailadres word afgedaan als een verzinsel.
Ik ben lang genoeg in de gelegenheid geweest om te betalen, dit heb ik niet gedaan.
De overeenkomst word verbroken en het is niet meer mogelijk om openieuw aangesloten te worden, nu niet, dan niet, nooit niet.
Tenminste niet bij @home.
Er is contact geweest met de bank, die hebben (waar ik bij stond) Contact gehad met @home en de situatie uitgelegd. Dat de automatische incasso nooit doorgevoerd was, en dat dit niet mijn schuld was, maar dat de schuld hiervoor bij de bank lag.
@home heeft er lak aan.
In het laatste telfoongesprek met de helpdesk, werd er verteld :
Er is ons niets bekend over deze hele situatie en uw gegevens zitten niet meer in ons systeem, ik kan alleen zien dat U bij ons geen internet meer kunt krijgen.
Aan mijn verhaal had ze geen boodschap (en ik had eigenlijk de puf ook niet meer om het nu voor de zoveelste keer uit te leggen)
Ik moest ophouden met zeuren.
Ik werd kwaad en heb de verbinding verbroken.
Ik heb eerst een potje zitten janken, zo erg vond ik het.
Niet dat ik nu geen internet had, maar dat er werkelijk niemand is die je kan of WIL helpen, want dat is het.
Niemand kan je ergens mee helpen, en als je vraagt naar iemand die dat dan wel kan, weten ze het niet.
Ik heb mijn verhaal verteld, de bank heeft dingen verzuimt, die hebben zich ingezet voor mijn zaak.
Maar dit alles mag niet baten.
Ik ben maar 1 Klant, en die kan @home wel missen.
Ik vulde in de winkel het aanvraagformulier in en kreeg een doe-het-zelf pakketje mee naar huis. Thuis aangekomen heeft mijn zoon alles aangesloten, en hebben we een week gewacht, waarna ik inderdaad kon internetten.
Wat mij opviel was toen ik voor de eerste keer mijn E-mailadres instelde en een mailtje wou schrijven, was dat de Outlook express bezig was ongeveer 400 E-mailtjes binnen te halen !.
Ik heb de outlook afgesloten en ben eens via webmail gaan kijken wat er allemaal in de mailbox zat.
Ik heb wel eens gelezen over spam, maar dit was niet normaal !
Mijn e-mail (Die ik moest opgeven bij @home) zal vol met spam, de eerste dag al.
Ik heb een ander E-mailadres aangemaakt omdat ik geen zin had in al die spam emailtjes, en heb @home opgebeld met de mededeling dat mijn Mailbox vol spam zat en dat ik een ander E-mail adres had aangemaakt. @home zou het nieuw aangemaakte E-mail adres instellen als `hoofdaccount' en de oude verwijderen.
Problemen met de verbinding hielden mij de die maanden daarna bezig.
Telefoontje na telefoontje heb ik gepleegd, en elke keer als ik belde vroegen ze naar mijn E-mailadres, en elke keer bleek dat ze het oude E-mailadres in hun bestand hadden staan als `hoofdaccount'.
Ik heb zeker twintig keer gebeld, en elke keer hetzelfde verhaal.
`Ik zie hier dat Uw E-mailadres [email protected] is ?'
-`Nee, dat is het niet'
`Hier staat van wel'
-`Nee dat emailadres gebruik ik niet meer, want er kwam teveel spam op binnen. Ik heb al meerdere malen met een collega van U gesproken en die zou het emailadres wijzigen'
Etc, etc, etc,
Dan komt er plots een brief van de deurwaarder.
Een schuld bij @home van 59,-
Wederom heb ik de telefoon gepakt en heb ik het nummer van @home gedraaid (Dat ik zo langzamerhand kan dromen, en het mij kan achtervolgen in het leed dat dromen over @home heet).
Aan de telefoon werd mij verteld dat men bij @home, mij meedere herinneringsE-mails heeft gestuurd met de aanmaning om te betalen.
E-mails ? Ik had nooit E-mails gezien !
Nee dat kan kloppen, want ook bij dit gesprek kwam weer naar voren dat ze de E-mails naar het Foute emailadres hadden gestuurd, en dat de nieuwe `hoofdaccount' die ze al zo vaak opnieuw zouden instellen, niet was ingesteld, en alles nog steeds zo was als de eerste dag dat ik mijn e-mail ophaalde bij @home.
Dus toen ik een kijkje nam op de webmail zag ik inderdaad dat dit E-mail adres nog gewoon actief was, en inderdaad, tussen de bergen, en bergen spam E-mail kwam er af en toe een mailtje van @home tevoorschijn.
Het werd mij al snel duidelijk dat er hier iets mis was gegaan, bij mij dan (Of beter gezegt, bij de bank).
En inderdaad, de automatische incasso was nooit doorgevoerd (Ik heb dus twee maanden geen abbonnement betaald)
Weer @home bellen, lang gesprek, weer foute E-mailadres, weer de belofte van het opnieuw instellen.
Afijn, na een gesprek met een medewerker van de helpdesk, waarin ik mijn verhaal uitlegde, kwam deze met de oplossing de verbinding weer aan te sluiten in afwachting van het geld, eindelijk kom je ergens denk je.
Al wat er kwam, geen verbinding. (en het geld was toch over gemaakt nu)
Ja DAT geld was over gemaakt ja, maar er was weer een nieuwe maand,
dus de 59 was betaald maar de betaling van de nieuwe maand niet.
EN het was niet zo dat ik opnieuw aangesloten zou worden in afwachting van de betaling, kort en krachtig kwam het erop neer dat een of andere snotneus aan de telefoon mij vertelde dat ze niet snapte hoe ik zo'n verhaal kon verzinnen. Ik ben toch niet gek ?, ik weet wat de jongeman aan de telefoon mij verteld heeft.
Maargoed, na een lang welles, nietes, geef ik het maar op.
Ik vertel dat ik na de bank ga om de rekening te betalen, zij belooft dat als het geld binnen is, ik weer aangesloten ga worden.
VOlgende dag, naar de bank, en ja hoor.
Geen automatische incasso van @home, dus dat heb ik geregeld.
Nu gaat er elke maand Geld van mijn rekening naar @home (zoals de hele tijd al de bedoeling was). De bank biedt zijn excuses aan en belooft de deurwaarderskosten voor zijn rekening te nemen (Waar ze zich ook aan hebben gehouden, dus petje af)
Alles lijkt op zijn pootjes terecht te komen, tot ik wederom contact opneem met @home.
Het geld was inderdaad binnen.
Ik had meerdere malen Factuur-mails gekregen waar ik niet op gereageerd had (Dit hoor ik niet goed).
Ik leg het verhaal NOG een keer uit.
En inderdaad, nu klopt het E-mailadres (Hoofdaccount) wel.
En van het oude e-mailadres is geen spoor meer, in het hele systeem niet !, dit E-mailadres is mijn hoofdaccount, en dat is het altijd geweest.
Dat is niet waar !
Het verhaal dat de mails verstuurd zijn naar een fout e-mailadres word afgedaan als een verzinsel.
Ik ben lang genoeg in de gelegenheid geweest om te betalen, dit heb ik niet gedaan.
De overeenkomst word verbroken en het is niet meer mogelijk om openieuw aangesloten te worden, nu niet, dan niet, nooit niet.
Tenminste niet bij @home.
Er is contact geweest met de bank, die hebben (waar ik bij stond) Contact gehad met @home en de situatie uitgelegd. Dat de automatische incasso nooit doorgevoerd was, en dat dit niet mijn schuld was, maar dat de schuld hiervoor bij de bank lag.
@home heeft er lak aan.
In het laatste telfoongesprek met de helpdesk, werd er verteld :
Er is ons niets bekend over deze hele situatie en uw gegevens zitten niet meer in ons systeem, ik kan alleen zien dat U bij ons geen internet meer kunt krijgen.
Aan mijn verhaal had ze geen boodschap (en ik had eigenlijk de puf ook niet meer om het nu voor de zoveelste keer uit te leggen)
Ik moest ophouden met zeuren.
Ik werd kwaad en heb de verbinding verbroken.
Ik heb eerst een potje zitten janken, zo erg vond ik het.
Niet dat ik nu geen internet had, maar dat er werkelijk niemand is die je kan of WIL helpen, want dat is het.
Niemand kan je ergens mee helpen, en als je vraagt naar iemand die dat dan wel kan, weten ze het niet.
Ik heb mijn verhaal verteld, de bank heeft dingen verzuimt, die hebben zich ingezet voor mijn zaak.
Maar dit alles mag niet baten.
Ik ben maar 1 Klant, en die kan @home wel missen.