U heeft bij de Makro gekocht en niet bij Philips rechtstreeks. Dus gelden de Algemene Voorwaarden van de Makro:
Quote/9. Ruilen/Retourneren
9.1 Ruilen of retourneren van een bij METRO gekocht Product is mogelijk binnen 30 dagen na aankoopdatum. METRO is alleen gehouden een verzoek tot ruilen of retourneren te honoreren binnen deze termijn na overlegging van: de (originele) aankoopfactuur; het ongebruikte, onbeschadigde en complete Product; de oorspronkelijke, onbeschadigde verpakking van het Product; het compleet ingevulde garantiebewijs, indien toepasselijk. Voor wat betreft klachten inzake houdbaarheid gebonden producten (zoals levensmiddelen) dient de klacht binnen 48 uur na (af)levering schriftelijk te worden gemeld. Aan het in behandeling nemen van een klacht door METRO kan Klant geen rechten ontlenen.
9.2 Niet retour genomen worden: Producten die per meter worden verkocht, gloeilampen, planten, Producten die op basis van hygiënische overwegingen niet meer kunnen worden verkocht, aan uiterste houdbaarheid gebonden Producten, gekoelde en diepgevroren food Producten en speciaal bestelde Producten.
9.3 METRO is niet verplicht gekochte Producten te ruilen of retour te nemen indien het Product onjuist is gebruikt of is beschadigd.
10. Garantie/Klachten
10.1 Voor Producten die METRO via haar externe toeleveranciers heeft verkregen, gelden de garantievoorwaarden van die toeleveranciers, tenzij wettelijk anders is bepaald. De garantie op eigen merkproducten van METRO houdt in dat Producten die materiaal- en/of constructiefouten vertonen, binnen de garantietermijn worden gerepareerd, vervangen of dat de koopprijs aan Klant wordt terugbetaald, minus de eventuele afschrijving voor de gebruiksperiode van het Product. De termijn en inhoud van de garantie is afhankelijk van het product en wordt door METRO per Product(soort) bepaald.
10.2 Indien Klant een beroep doet op een door METRO gegeven garantie, dient Klant METRO binnen veertien (14) dagen in staat te stellen het Product te onderzoeken. Een vervangen c.q. teruggenomen Product wordt (weer) eigendom van METRO en dient bij METRO te worden ingeleverd.
10.3 Buiten de garantie vallen gebreken aan de Producten, die zijn ontstaan als gevolg van normale slijtage, of door enige van buiten afkomende oorzaak, zoals schade ontstaan tijdens transport door Klant.
10.4 Geen recht op garantie bestaat, indien het Product verkeerd of onzorgvuldig is gebruikt, of indien zonder toestemming van METRO het Product is gewijzigd./unquote
Zoals u leest bij punt 9 mogen alleen ONGEBRUIKTE artikelen geretourneerd worden. En daar houden zij zich ook aan, heb ik helaas in de praktijk mogen zien toen ik bij een servicebalie stond te wachten en de persoon voor mij een gebruikt koffiezetapparaat niet mocht retourneren en bijna over de balie heen klom.