| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] persoonsgebonden gedoogbeschikking voor recreatiewoning
persoonsgebonden gedoogbeschikking voor recreatiewoning
Mijn man heeft een recreatiewoning gekocht ongeveer 10 jaar geleden.
Dit is al 10 jaar zijn hoofdverblijf woning, hij woont hier dus permanent.
Wij zijn in 2017 getrouwd, en ik ben in 2015 bij hem gaan wonen.
Inschrijving bij gemeente was geen probleem.
Nu moet je een persoonsgebonden gedoogbeschikking aanvragen, om gedoogd te kunnen blijven wonen op het vakantiepark.
Mensen die dus voor jan. 2012, daar zijn komen wonen kunnen in aanmerking komen voor deze persoonsgebonden gedoogbeschikking, mist je dit kunt aantonen!
Bij mijn man was dit het geval, en hij kreeg een gedoogbeschikking op zijn naam.
Mensen die op dat moment in de zelfde woning wonen, mogen blijven wonen totdat de eigenaar komt te overlijden of verhuisd.
Aangezien ik met hem ben getrouwd in gemeenschap van goederen, zou je denken dat dit voor mij ook geldt, maar niets is minder waar.
Ik moet na overlijden van mij man ergens anders gaan wonen en kom niet in aanmerking voor zon beschikking, ongeacht of ik zijn vrouw ben, en na zijn dood eigenaar ben van de woning.
Ik mag dus de hypotheek verder betalen , maar moet elders wonen.
heb meerder keren bij de gemeente aangeklopt maar die zeggen stellig nee, zelfs na een bezwaarschrift.
Hun geven me gelijk, dat ik na het overlijden van mijn man volgend de wet zijn rechten overneem. maar zeggen dat ze niets kunnen betekenen, alleen al om het feit dan ik pas in 2015 daar ben komen wonen.
De gedoogbeschikkingen kwamen pas aan de orden toen ik al getrouwd was, en deze aanvraag is ook gedaan na on huwelijk, en wordt desondanks alleen op mijn man gezet.
Is toch te gek voor worden dat ik, zouden wij jaren getrouwd bij elkaar zijn, dat ik eruit moet na de dood van mijn man.
wat heb je dan nog voor toekomst?
Nu moet je een persoonsgebonden gedoogbeschikking aanvragen, om gedoogd te kunnen blijven wonen op het vakantiepark.
Mensen die dus voor jan. 2012, daar zijn komen wonen kunnen in aanmerking komen voor deze persoonsgebonden gedoogbeschikking, mist je dit kunt aantonen!
Bij mijn man was dit het geval, en hij kreeg een gedoogbeschikking op zijn naam.
Mensen die op dat moment in de zelfde woning wonen, mogen blijven wonen totdat de eigenaar komt te overlijden of verhuisd.
Aangezien ik met hem ben getrouwd in gemeenschap van goederen, zou je denken dat dit voor mij ook geldt, maar niets is minder waar.
Ik moet na overlijden van mij man ergens anders gaan wonen en kom niet in aanmerking voor zon beschikking, ongeacht of ik zijn vrouw ben, en na zijn dood eigenaar ben van de woning.
heb meerder keren bij de gemeente aangeklopt maar die zeggen stellig nee, zelfs na een bezwaarschrift.
Hun geven me gelijk, dat ik na het overlijden van mijn man volgend de wet zijn rechten overneem. maar zeggen dat ze niets kunnen betekenen, alleen al om het feit dan ik pas in 2015 daar ben komen wonen.
De gedoogbeschikkingen kwamen pas aan de orden toen ik al getrouwd was, en deze aanvraag is ook gedaan na on huwelijk, en wordt desondanks alleen op mijn man gezet.
Is toch te gek voor worden dat ik, zouden wij jaren getrouwd bij elkaar zijn, dat ik eruit moet na de dood van mijn man.
-
wilhelmima1
Re: persoonsgebonden gedoogbeschikking voor recreatiewoning
Leg dit verhaal eens neer bij de Nationale Ombudsman, met dan wel de schriftelijke correspondentie van u en de Gemeente erbij.
Denk dat u niet de enige bent.
Denk dat u niet de enige bent.
Als hij de enige eigenaar was, is het wel te begrijpen dat bij het afgeven van een persoonsgebonden gedoogbeschikking, deze ook alleen voor hem geldt? U woonde in 2012, zoals ik het lees de peildatum voor inwonenden die mogen blijven wonen bij het afgeven van een beschikking, er niet, dus dan is de stelling dat u er niet mag blijven wonen, ook feitelijk juist. Iedereen die er toen wél woonde, zal zo te lezen individueel een gedoogbeschikking hebben gekregen. Op zich een relatief milde en eerlijke oplossing, iedereen kan er blijven wonen op de datum van ingang, maar nieuwe bewoners kunnen er niet blijven wonen als de bewoners van <2012 er niet meer zijn. Anders zou iemand net voor het overlijden er bij in kunnen trekken, enzovoorts. Er zijn ook gemeenten waar mensen er uit gedwongen worden binnen X jaar, vandaar dat ik het wel een relatief eerlijke oplossing vind, maar goed, dat is mijn mening.Ritzen schreef:Mijn man heeft een recreatiewoning gekocht ongeveer 10 jaar geleden.
Zoals al geopperd, als een bezwaarschrift is afgewezen, rest dit onder de aandacht brengen van de nationale ombudsman.
Toen er aan de order kwam dat er een gedoogdebeschikking moest worden aangevraagd, woonde ik er al 2 jaar. Ook toen de aanvraag plaats vond ook, toen was ik al getrouwd. De gemeente had dat toen al kenbaar moeten maken toen ik me liet inschrijven toen der tijd. Maar toen was het prima... ging zonder moeite.. wie heeft hier dan verzuimd? De gemeente toch?... Ik ben toen daar gaan wonen.. omdat mijn mam dit al had gekocht en ik gehuurd zat. Ivm hoge kosten hebben we besloten daar te gaan wonen. Omdat je dit niet zomaar een twee drie verkoopt. Anders hadden we heus wel in een ander huis gewoond.. We hadden toen geen keuze wat woonruimte betreft.