Via internet heb ik bij Flixbus tickets besteld naar Amsterdam v.v. Aan het einde van de bestelling, na het invullen van de betalingsgegevens, kreeg ik de melding: “Er is iets fout gegaan, probeer opnieuw” te zien. Natuurlijk doe je dat, echter wederom kreeg ik dezelfde melding. Voor de zekerheid heb ik toen eerst even mijn rekening gecheckt en jawel hoor: mijn bestelling stond er dubbel in! Meteen gebeld met Flix. Het meisje dat mij te woord stond zei, dat deze fout wel vaker voorkomt. Geen probleem, ik moest naar die en die site, gegevens invullen en dan zou ik mijn geld terugkrijgen. Ze vertelde er helaas niet bij dat geld terugkrijgen geen optie is. In plaats daarvan krijg je een tegoedbon die je voor een volgende reis kunt gebruiken, minus aftrek van ANNULERINGSKOSTEN!!! Annuleringskosten?! Voor een fout die ZIJ maken??!!! Een oplichterstruc is het.
Enfin, we zijn 5 weken verder en mijn geld heb ik nog altijd niet terug.
Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast hartelijk dank!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Flixbus
Re: Flixbus
Ik zou het woord oplichterstruc even weghalen.
-
- Berichten: 12826
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Flixbus
Een foutmelding is geen oplichting. Tenzij u kunt hard maken dat dit bewust gedaan om mensen geld afhandig te maken. Kunt u dit niet is het maar de vraag of u nog mee mag met de bus. Laster en smaad kunnen nogal duur komen te staan.
Heeft u een rechtsbijstandverzekering? Schakel deze in. Anders zelf voet bij stuk houden en vriendelijk en onderbouwd aangeven dat u recht hebt om uw geld terug te krijgen.
Heeft u een rechtsbijstandverzekering? Schakel deze in. Anders zelf voet bij stuk houden en vriendelijk en onderbouwd aangeven dat u recht hebt om uw geld terug te krijgen.
Re: Flixbus
Waarom zou het gezegde 'Te mooi om waar te zijn' niet opgaan voor z.g. rechtsbijstandverzekeringen?NeoDutchio schreef:Heeft u een rechtsbijstandverzekering? Schakel deze in.
Re: Flixbus
Deze AV vind ik op https://www.flixbus.nl/voorwaarden maar de genoemde artikelen betreffen niet-gebruikte tickets, terwijl het in dit topic gaat over een onverschuldigde betaling; zie hiervoor b.v. https://www.amsadvocaten.nl/woordenboek ... -betaling/redhead55 schreef:U zou een beroep kunnen doen op art. 9.6 en (m.n.) 9.7 van de AV.