LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hyundai-Dealer Dirk Barten
Hyundai-Dealer Dirk Barten
Naar een proefrit met mijn Atos heeft de Hyundai-dealer Dirk Barten te alkmaar kunnen zien,dat mijn remschijven stuk zijn door slijtage,en niet onder de garantie valt.Omdat ik er niet mee eens was,belde ik de importeur,en die zal de dealer bellen,om eerst een onderzoek te doen.
Als ik 3 dagen later niets van de dealer of importeur vernaam over het onderzoek belde ik de dealer.Tot mijn verbazing was de schade herstellt,en ik moest 105.- euro betalen.Als ik de dealer vroeg om en expertise van het onderzoek,was die er niet,omdat hij het met de importeur had doorgenomen,en het niet nodig was.Mijn rechtsbijstand kan mij niet helpen,omdat de bedrag min.225.- moet wezen.Ik heb nu alles opgestuurt naar de geschillencommissies voortuigen.
Mijn Atos is van sept. 2001 (21000 km)
Als ik 3 dagen later niets van de dealer of importeur vernaam over het onderzoek belde ik de dealer.Tot mijn verbazing was de schade herstellt,en ik moest 105.- euro betalen.Als ik de dealer vroeg om en expertise van het onderzoek,was die er niet,omdat hij het met de importeur had doorgenomen,en het niet nodig was.Mijn rechtsbijstand kan mij niet helpen,omdat de bedrag min.225.- moet wezen.Ik heb nu alles opgestuurt naar de geschillencommissies voortuigen.
Mijn Atos is van sept. 2001 (21000 km)
Re: Hyundai-Dealer Dirk Barten
Als je nou eens meer info geeft over hoe oud auto en hoeveel gelopen enz. hebben de mensen er wat aan
Meestal zijn remmen enz. verslijt delen en vallen vaak buiten garantie, of er moet duidelijk sprake zijn van fabrieksfout of zo
Ik ken iemand die verslijt 3 koppelingen per jaar en dat ligt zeker niet aan de auto maar aan hemzelf !
P.
Meestal zijn remmen enz. verslijt delen en vallen vaak buiten garantie, of er moet duidelijk sprake zijn van fabrieksfout of zo
Ik ken iemand die verslijt 3 koppelingen per jaar en dat ligt zeker niet aan de auto maar aan hemzelf !
P.
Geachte G.W.,
U moet erg blij zijn over deze afhandeling.
Bij Peugeot, Opel en VW gaat het wel anders.
Omdat het geconstateerde veelal normale slijtage is, is e.e.a. netjes afgedaan en is uw bijdrage daarin heel redelijk.
Ik zou geen verdere stappen ondernemen.
U moet erg blij zijn over deze afhandeling.
Bij Peugeot, Opel en VW gaat het wel anders.
Omdat het geconstateerde veelal normale slijtage is, is e.e.a. netjes afgedaan en is uw bijdrage daarin heel redelijk.
Ik zou geen verdere stappen ondernemen.
De Dealer moet volgens mij kunnen aantonen,dat het slijtage is.
Omdat hij dat niet kan,(geen onderzoek volgens de regels)
Volgens mij mogen de remschrijven bij normal gebruik (21000km) niet
stuk gaan. Dan moet Hyundai beter material gebruiken.De remmen zijn
een belangrijk onderdeel van het auto,en zeker de eerste 50000km,mogen de schrijven niet stuk gaan.Voor wat heb ik dan 3 jaar garantie?
Omdat hij dat niet kan,(geen onderzoek volgens de regels)
Volgens mij mogen de remschrijven bij normal gebruik (21000km) niet
stuk gaan. Dan moet Hyundai beter material gebruiken.De remmen zijn
een belangrijk onderdeel van het auto,en zeker de eerste 50000km,mogen de schrijven niet stuk gaan.Voor wat heb ik dan 3 jaar garantie?
nieuwe remschijven voor 105 euro??? niet zeuren, wees blij!!
Nieuw ?
De schrijven zijn afgedraaid,en ik moest de volledige rekening betalen.
De schrijven zijn afgedraaid,en ik moest de volledige rekening betalen.
AHA daar komt de aap uit de mouw !De schrijven zijn afgedraaid,en ik moest de volledige rekening betalen.
Door verkeerd gebruik zeker KROM getrokken ! daarom dat afdraaien
P.
Juist niet!
De dealer moet het aantonen,en dat kan hij niet!
De dealer moet het aantonen,en dat kan hij niet!
De remschijven worden niet vanzelf krom
Dit gebeurt alleen bij verkeerd gebruik !
Als het al een fabrieksfout zou zijn zou het veel eerder aan het licht gekomen zijn
P.
Dit gebeurt alleen bij verkeerd gebruik !
Als het al een fabrieksfout zou zijn zou het veel eerder aan het licht gekomen zijn
P.
Wat kan men ongelooflijk zeuren over € 105.00, is toch na bijna 3 jaar !! netjes en correct opgelost, proficiat Hyundai dealer
Beste Marcel,
Volgen`s mij heb je niet goed gelezen!
Voor mij is 105 euro veel geld. Ik heb voor hyundai gekozen,omdat hun 3 jaar garantie bieden.Ondetussen heb ik van Greenib-car(importeur) een brief gekregen,dat zij spijt hebben hoe het is gegaan.
En over zeuren: Volgens mij zijn remmen een belangrijk onderdeel van het auto,en ik mag verwachten dat deze teminste in de garantie geen gebreken hebben.Ik had geen keuze de dealer had de schade al gemaakt,en later zeggen het is slijtage vind ik niet kunnen!
Je ben zeker ook monteur in zo`n garage!
Zeker van een dealer mag ik verwachten dat als het naar gebleeken onderzoek (is niet gedaan) alsnog de keuze moet hebben afdraaien,nieuwe schrijven of naar en ander garage.
Volgen`s mij heb je niet goed gelezen!
Voor mij is 105 euro veel geld. Ik heb voor hyundai gekozen,omdat hun 3 jaar garantie bieden.Ondetussen heb ik van Greenib-car(importeur) een brief gekregen,dat zij spijt hebben hoe het is gegaan.
En over zeuren: Volgens mij zijn remmen een belangrijk onderdeel van het auto,en ik mag verwachten dat deze teminste in de garantie geen gebreken hebben.Ik had geen keuze de dealer had de schade al gemaakt,en later zeggen het is slijtage vind ik niet kunnen!
Je ben zeker ook monteur in zo`n garage!
Zeker van een dealer mag ik verwachten dat als het naar gebleeken onderzoek (is niet gedaan) alsnog de keuze moet hebben afdraaien,nieuwe schrijven of naar en ander garage.
Volgens mij behoort u in de categorie
100 rijden als 120 is toegestaan (zuinig)
60 rijden als 80 is toegestaan (zuinig)
voor een tientje tanken is goedkoper dan voor 25 Euro
Die dealer is niet de enige die zich aan u ergert
Gewoon een beetje redelijk zijn en niet zo zeuren!
Geen geld? Geen auto! er is ook iets als openbaar vervoer.
100 rijden als 120 is toegestaan (zuinig)
60 rijden als 80 is toegestaan (zuinig)
voor een tientje tanken is goedkoper dan voor 25 Euro
Die dealer is niet de enige die zich aan u ergert
Gewoon een beetje redelijk zijn en niet zo zeuren!
Geen geld? Geen auto! er is ook iets als openbaar vervoer.
Beste G.W.
Kromme remschijven krijg je alleen door je eigen schuld.
Met warme remmen het rempedaal inhouden. Het gedeelte waar de remklauw opzit koelt minder hard als de rest van de schijf. Gevolg een kromme remschijf.
Dat is toch geen garantie kwestie.
Net als:
Geen olie bijvullen en de motor vast gelopen
Banden niet op spanning houden en een beschadigde velg
Je voet onder het rijden op de koppeling laten rusten en versleten koppelingsplaten
Soms is het bewijs van eigen schuld niet te geven maar in het geval van kromme remschijven is het duidelijk: dat komt niet vanzelf.
En inderdaad het bedrag dat je kwijt bent daar moet je ook niet over zeuren. Als je het niet kunt betalen, verkoop dat vehical en ga dan met de fiets.
Kromme remschijven krijg je alleen door je eigen schuld.
Met warme remmen het rempedaal inhouden. Het gedeelte waar de remklauw opzit koelt minder hard als de rest van de schijf. Gevolg een kromme remschijf.
Dat is toch geen garantie kwestie.
Net als:
Geen olie bijvullen en de motor vast gelopen
Banden niet op spanning houden en een beschadigde velg
Je voet onder het rijden op de koppeling laten rusten en versleten koppelingsplaten
Soms is het bewijs van eigen schuld niet te geven maar in het geval van kromme remschijven is het duidelijk: dat komt niet vanzelf.
En inderdaad het bedrag dat je kwijt bent daar moet je ook niet over zeuren. Als je het niet kunt betalen, verkoop dat vehical en ga dan met de fiets.
beste G.W.
Ik denk dat je 1 ding vergeet ,de dienstdoende garage heeft nu een behoorlijke hekel aan uw "gezeur " ,dit keer gaat het om iets kleins ,denkt U nou de echt dat de dealer bij een volgende probleem de moeite zal nemen u te matsen of tegemoed tekomen welke vorm dan ook ,U heeft zelf de toon gezet ,en de dealer lacht U vierkant uit ,zij hebben liever geen klanten zoals U dan wel , ik stel voor dat U in ieder geval een andere dealer kiest ,dat zal u geld schelen in de toekomst.
gr.joris
Ik denk dat je 1 ding vergeet ,de dienstdoende garage heeft nu een behoorlijke hekel aan uw "gezeur " ,dit keer gaat het om iets kleins ,denkt U nou de echt dat de dealer bij een volgende probleem de moeite zal nemen u te matsen of tegemoed tekomen welke vorm dan ook ,U heeft zelf de toon gezet ,en de dealer lacht U vierkant uit ,zij hebben liever geen klanten zoals U dan wel , ik stel voor dat U in ieder geval een andere dealer kiest ,dat zal u geld schelen in de toekomst.
gr.joris
Als je de garantiepepalingen goed doorleest,moet de dealer kunnen aantonen dat het slijtage is.Ik heb nooit gezegt dat het niet mijn schuld
zal kunnen wezen.De schade was al gemaakt,en later zeggen het is slijtage vind ik niet kunnen.Als de dealer of importeur mij had gebelt,dat naar de onderzoek blijkt dat het mijn schuld was,had ik de keuze gehad om evt. afdraaien of nieuwe schrijven of en andere garage.Juist omdat deze keuze niet had,en dealer geen expertise van het onderzoek kan laten zien,ben ik van mening en ook de anwb dat de dealer fout heeft gehandelt.Zoals eerder geschreven heb ik ondertussen bericht gehad van de importeur,dat het niet goed is gegaan.
Oke,deze keer is het 105 euro,en de volgende keer?
Ik voldoe aan de garantie,en dat verwacht ik dan ook van de dealer.
zal kunnen wezen.De schade was al gemaakt,en later zeggen het is slijtage vind ik niet kunnen.Als de dealer of importeur mij had gebelt,dat naar de onderzoek blijkt dat het mijn schuld was,had ik de keuze gehad om evt. afdraaien of nieuwe schrijven of en andere garage.Juist omdat deze keuze niet had,en dealer geen expertise van het onderzoek kan laten zien,ben ik van mening en ook de anwb dat de dealer fout heeft gehandelt.Zoals eerder geschreven heb ik ondertussen bericht gehad van de importeur,dat het niet goed is gegaan.
Oke,deze keer is het 105 euro,en de volgende keer?
Ik voldoe aan de garantie,en dat verwacht ik dan ook van de dealer.
Wat verwacht je nu eigenlijk als je zo'n goedkope Koreaan koopt, dan kan er eens wat stuk gaan, lijkt me niet vreemd. Het moet uit de lengte of de breedte komen.
Heel lang zijn die koreaanse arbeiders niet maar wel goedkoop
En op kwaliteitscontrole besparen scheelt ook een hoop maar dat vindt je tegenwoordig niet alleen bij de koreanen
En op kwaliteitscontrole besparen scheelt ook een hoop maar dat vindt je tegenwoordig niet alleen bij de koreanen