Auto verkocht, nu hebben kopers problemen
Geplaatst: 06 jan 2018 22:35
Ik had mijn Peugeot te koop staan op internet. Hij zou eigenlijk volgende week ingeruild worden, maar de dealer zei zelf, als je er meer voor kunt vangen, moet je dat natuurlijk doen.
Er kwamen kopers, die wisten naar wat voor auto ze kwamen kijken. Want, hij vroeg gelijk naar de distributie ketting ( bekend probleem bij Peugeot 308 THP ), en deze is eind 2016 vernieuwd, kon ik aantonen op de facturen. Allemaal geen probleem. De dame heeft in de auto gereden, straat heen en weer. Heb nog gevraagd of ze niet de snelweg op wilde, wat ik zelf wel zou doen, maar nee, dit was niet nodig, het voelde goed. De kopers waren tevreden, en hebben alle facturen ingezien.
Ik heb erbij gezegd dat de auto anders ingeruild zou worden, en dat ik er dus niet meer in had geïnvesteerd. Verteld, dat ik er nog elke dag in rijd (woon-werk tot de inruil dus), en de auto geen problemen geeft. Maar wat er aan onderhoud aan zou komen, weet ik niet. De auto staat op bijna 190.000, wat ook de reden was dat ik nieuw wilde rijden, omdat je weet dat er dingen aan gaan komen. Klinkt misschien vrij makkelijk, maar mochten hun hem niet kopen zou ik er niet om treuren, omdat de inruil bij de dealer toch al vast stond. De kopers gingen de volgende dag eerst bij een zelfde Peugeot kijken om hun beslissing niet van een auto af te laten hangen, en zouden mij daarna terug bellen.
De dag erna ben ik nog met de auto heen en weer geweest (200km retour), geen problemen, niks aan de hand. Eind van de middag word ik gebeld, ze willen graag mijn Peugeot kopen, en zouden in de vroege avond al langs komen. Ik blij, auto opnieuw uitgezogen, wassen had geen zin in de regen, maar goed, ze hadden hem schoon gezien.
Auto overgeschreven, betaald, en de auto is met ze mee gegaan naar huis.
De volgende dag heb ik ze gebeld, omdat ik €1000 mistte, nadat ik het zelf had staan tellen met mevrouw. Na het tellen in de envelop gedaan, weggelegd, en 's ochtends pas weer erbij gepakt. Voelde me goed genaaid, maar gelukkig hebben we thuis een alarmsysteem met filmopname. Heb hun geen directe beschuldigingen gedaan, heb gevraagd of het misschien ergens was 'mis' gegaan, en ze de kans gegeven om langs te komen om alsnog te betalen. Ze wisten van niks. Daarna verteld dat ik eventueel beelden terug kan kijken, omdat ik toch niet weet wie ik over de vloer heb gehad. Een uur later word ik terug gebeld, dat ze de €1000 inderdaad nog in haar tas had, hoe wonderbaarlijk dat ook kon gebeuren. Moet een wisseltruc geweest zijn, toen ik 3 tellen niet keek om de reserve sleutel uit de lade te pakken ( waar het geld bovenop lag ). Ze kwam na het belletje er gelijk aan, om het te brengen. Al met al, toen al een nare smaak aan dit verhaal, en spijt dat ik hem particulier heb verkocht.
Onderweg word ik gebeld. Ze stond langs de snelweg bij een tankstation met een emissiestoring. Bijzonder, maar veel voorkomend bij Peugeot als ik internet zo door lees. Kan van alles zijn, van bobine tot uitlaat tot de ketting. Hij verloor ook vermogen, maar dat schijnt altijd te zijn, als een soort beveiliging. Na opnieuw starten had hij weer volle vaart dus is ze langs gekomen, maar de storing staat er nog steeds in.
Nu word natuurlijk het discussiepunt wat de storing in houd, etc etc. Ik ben echt niet moeilijk, maar na de poging tot mij in de maling te nemen wat betreft het geld, heb ik nu eigenlijk zoiets van, 'gevalletje karma'. De auto heeft eerder een emissiestoring gegeven, toen is de ketting is vervangen. Dit weten ze en ze hebben die facturen. Daarna heb ik de melding nooit meer gehad. Ik heb 19.000 km gereden sinds de vernieuwde ketting, en nooit iets aan de hand. En bij haar, schiet die er ineens weer in. Echte oorzaak weten we dus nog niet, ze gaat van de week langs de dealer.
Wat zijn mijn rechten? Ik heb verteld, dat de auto zijn laatste beurt heeft gemist, omdat die toch eruit zou gaan. Ik heb er gisteren zelf nog 200km in gereden, niks aan de hand, dus vind dit echt onwijs vervelend. Ze heeft een foto gestuurd van de storing dus het is geen broodje aap verhaal. Maar natuurlijk zit ik er niet op te wachten om te betalen voor de auto, ik heb hem ten slotte niet voor niks verruild voor een nieuwe. En buiten dat, voel ik me vreselijk genaaid door dit stel, door alles wat er aan vooraf is gegaan.
Wat kunnen ze mij verplichten? Of sta ik in mijn recht als ik zeg, verkocht is verkocht? In het onderhoudsboekje staat wat er allemaal gedaan is, wanneer die de laatste beurt heeft gehad, dit hebben ze ingezien voor de koop. Tevens ben ik nog €300 gezakt in prijs en heb ik een set winterbanden op velg meegegeven. De auto staat op bijna 190.000 km. De kans is dus aanwezig dat er onderhoud aan komt, dat was ook mijn eerlijke reden voor de verkoop.
Wie helpt mij uit de brand?
Toevoeging aan dit verhaal; Geld bleek wel echt, later gebrachte geld ook.
Er kwamen kopers, die wisten naar wat voor auto ze kwamen kijken. Want, hij vroeg gelijk naar de distributie ketting ( bekend probleem bij Peugeot 308 THP ), en deze is eind 2016 vernieuwd, kon ik aantonen op de facturen. Allemaal geen probleem. De dame heeft in de auto gereden, straat heen en weer. Heb nog gevraagd of ze niet de snelweg op wilde, wat ik zelf wel zou doen, maar nee, dit was niet nodig, het voelde goed. De kopers waren tevreden, en hebben alle facturen ingezien.
Ik heb erbij gezegd dat de auto anders ingeruild zou worden, en dat ik er dus niet meer in had geïnvesteerd. Verteld, dat ik er nog elke dag in rijd (woon-werk tot de inruil dus), en de auto geen problemen geeft. Maar wat er aan onderhoud aan zou komen, weet ik niet. De auto staat op bijna 190.000, wat ook de reden was dat ik nieuw wilde rijden, omdat je weet dat er dingen aan gaan komen. Klinkt misschien vrij makkelijk, maar mochten hun hem niet kopen zou ik er niet om treuren, omdat de inruil bij de dealer toch al vast stond. De kopers gingen de volgende dag eerst bij een zelfde Peugeot kijken om hun beslissing niet van een auto af te laten hangen, en zouden mij daarna terug bellen.
De dag erna ben ik nog met de auto heen en weer geweest (200km retour), geen problemen, niks aan de hand. Eind van de middag word ik gebeld, ze willen graag mijn Peugeot kopen, en zouden in de vroege avond al langs komen. Ik blij, auto opnieuw uitgezogen, wassen had geen zin in de regen, maar goed, ze hadden hem schoon gezien.
Auto overgeschreven, betaald, en de auto is met ze mee gegaan naar huis.
De volgende dag heb ik ze gebeld, omdat ik €1000 mistte, nadat ik het zelf had staan tellen met mevrouw. Na het tellen in de envelop gedaan, weggelegd, en 's ochtends pas weer erbij gepakt. Voelde me goed genaaid, maar gelukkig hebben we thuis een alarmsysteem met filmopname. Heb hun geen directe beschuldigingen gedaan, heb gevraagd of het misschien ergens was 'mis' gegaan, en ze de kans gegeven om langs te komen om alsnog te betalen. Ze wisten van niks. Daarna verteld dat ik eventueel beelden terug kan kijken, omdat ik toch niet weet wie ik over de vloer heb gehad. Een uur later word ik terug gebeld, dat ze de €1000 inderdaad nog in haar tas had, hoe wonderbaarlijk dat ook kon gebeuren. Moet een wisseltruc geweest zijn, toen ik 3 tellen niet keek om de reserve sleutel uit de lade te pakken ( waar het geld bovenop lag ). Ze kwam na het belletje er gelijk aan, om het te brengen. Al met al, toen al een nare smaak aan dit verhaal, en spijt dat ik hem particulier heb verkocht.
Onderweg word ik gebeld. Ze stond langs de snelweg bij een tankstation met een emissiestoring. Bijzonder, maar veel voorkomend bij Peugeot als ik internet zo door lees. Kan van alles zijn, van bobine tot uitlaat tot de ketting. Hij verloor ook vermogen, maar dat schijnt altijd te zijn, als een soort beveiliging. Na opnieuw starten had hij weer volle vaart dus is ze langs gekomen, maar de storing staat er nog steeds in.
Nu word natuurlijk het discussiepunt wat de storing in houd, etc etc. Ik ben echt niet moeilijk, maar na de poging tot mij in de maling te nemen wat betreft het geld, heb ik nu eigenlijk zoiets van, 'gevalletje karma'. De auto heeft eerder een emissiestoring gegeven, toen is de ketting is vervangen. Dit weten ze en ze hebben die facturen. Daarna heb ik de melding nooit meer gehad. Ik heb 19.000 km gereden sinds de vernieuwde ketting, en nooit iets aan de hand. En bij haar, schiet die er ineens weer in. Echte oorzaak weten we dus nog niet, ze gaat van de week langs de dealer.
Wat zijn mijn rechten? Ik heb verteld, dat de auto zijn laatste beurt heeft gemist, omdat die toch eruit zou gaan. Ik heb er gisteren zelf nog 200km in gereden, niks aan de hand, dus vind dit echt onwijs vervelend. Ze heeft een foto gestuurd van de storing dus het is geen broodje aap verhaal. Maar natuurlijk zit ik er niet op te wachten om te betalen voor de auto, ik heb hem ten slotte niet voor niks verruild voor een nieuwe. En buiten dat, voel ik me vreselijk genaaid door dit stel, door alles wat er aan vooraf is gegaan.
Wat kunnen ze mij verplichten? Of sta ik in mijn recht als ik zeg, verkocht is verkocht? In het onderhoudsboekje staat wat er allemaal gedaan is, wanneer die de laatste beurt heeft gehad, dit hebben ze ingezien voor de koop. Tevens ben ik nog €300 gezakt in prijs en heb ik een set winterbanden op velg meegegeven. De auto staat op bijna 190.000 km. De kans is dus aanwezig dat er onderhoud aan komt, dat was ook mijn eerlijke reden voor de verkoop.
Wie helpt mij uit de brand?
Toevoeging aan dit verhaal; Geld bleek wel echt, later gebrachte geld ook.