LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zonnet adsl-budget

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Mappus

Zonnet adsl-budget

Ongelezen bericht door Mappus »

Ik ben telefonisch benaderd door Zonnet met een aanbieding om adsl budget te nemen. Ik ben op dit aanbod ingegaan. Hier kreeg ik om verschillende redenen spijt van. De overeenkomst is opgenomen op een zgn. voice log. Aan de telefoon werd mij beloofd dat ik niets verder hoefde te doen. Het bleek echter dat ik nog een registratieformulier moest downloaden en toesturen om het gehele contract rond te krijgen. Daarnaast moest ik een pakket ophalen bij het postkantoor met onder andere het modem. Ook werd mij verteld dat ik hetzelfde e-mail adres zou houden. Dit bleek ook niet het geval te zijn. Om deze redenen zag ik af van het gebruik van Adsl-budget.

Hierover heb ik gemaild met Zonnet en ik kreeg als antwoord van een medewerker van de helpdesk dat zolang ik het registratie formulier niet instuurde er geen overeenkomst was en dat ik dus geen abonnee werd. Met dit, voor mij bevredigende, antwoord heb ik de zaak verder gelaten voor wat het was. Totdat Zonnet geld van mijn rekening afschreef voor het abonnement van Adsl-budget. Deze incasso heb ik teruggedraaid via mijn bank.

Ik heb ook het modem nooit opgehaald op het postkantoor, en was nog steeds in de veronderstelling dat ik geen abonnee was. Omdat ik het modem niet in mijn bezit had ben ik er ook vanuit gegaan dat ik niet hoef te betalen voor iets waar ik geen gebruik van maak.

Tot mijn verbazing kreeg ik een zeer onvriendelijke brief waarin ik werd gemaand om het abonnementsgeld te betalen. In de brief stond dat ik ondanks herhaald verzoek nog steeds niet heb betaald; echter ik heb nooit eerder iets van Zonnet vernomen; geen herinnering, geen e-mail of iets dergelijks. Het kwam dus nogal rauw op mijn dak vallen dat Zonnet direct dreigde met een incassoprocedure.

Zonnet houdt mij nog steeds aan het contract en verwijst daarbij naar de algemene voorwaarden (www.zonnet.nl/av) artikel 2.5, waarin staat dat een gebruiker geen rechten kan ontlenen aan uitspraken gedaan door medewerkers van zonnet.

Het lijkt mij dat met dit soort bepalingen (grote) bedrijven nooit fout zitten en als ze fout zitten dan kan je daar geen aanspraak op maken. Is dit wel rechtsgeldig vraag ik mij af en hoe zit het met consumenten bescherming?

Zonnet wil mij geen antwoord geven op de vraag waar het registratieformulier dan voor nodig is, als de zgn. voice-log voldoende is en volgens zonnet rechtsgeldig om het contract bindend te maken.

qaf

Re: Zonnet adsl-budget

Ongelezen bericht door qaf »

Inderdaad een "opgenomen gesprek" is inderdaad juridisch bindend.

Wellicht kan je je contract afkopen?

mappus

Ongelezen bericht door mappus »

hoe zou ik dat moeten doen denk je qaf?

jerry1163

Ongelezen bericht door jerry1163 »

Hoi, tot mijn spijt moet ik je zeggen dat je op geen enkele manier van zonnet afkomt,want ik heb echt alles gedaan en zelfs alle medewerking van KPN gehad,maar die konden ook niets voor mij doen,behalve het jaar uitzitten en dan zo snel mogelijk opzeggen en naar een klantvriendelijke provider overstappen die de mensen niet met mooie praatjes vanalles beloven en er dan er voor zorgt dat je er niet meer vanaf komt. Op het moment heb ik weer problemen met ze. Ik heb op 29 dec. 2003 het modem ontvangen,maar in nov. me aangemeld en aangezien ze een aanbieding hadden dat het eerste half jaar 19,95 euro zou zijn, ging ik er van uit dat dat van 29 dec. tot 29 jun. zou zijn, maar nee hoor foutje bedankt, het gaat gewoon in vanaf de aanvraag en dat je dan 2 mnd. nog niets kunt doen , ach daar heeft zonnet maling aan en gewoon braaf vanaf mei 29,95 euro betalen.Ik kwam een dag na mijn aanmelding erachter dat ik een enorm bedrag moest betalen voor de aansluiting en heb ook direct de handel geannuleerd,maar kreeg steeds berichtjes dat er problemen waren en ze niet meteen konden reageren. Eerst hadden ze 3 dgn. vertraging en toen opeens 8 dgn. en precies op die 8e dag kreeg ik een mailtje dat ik binnen 7 dgn. schriftelijk moest annuleren, maar toen waren er dus al 8 dgn. voorbij en zo ben ik dus aan ze vast komen te zitten. Ik vind het jammer dat niemand er aandacht aan wil besteden zelfs radar niet. Het enige wat ik nu doe , is iedereen waarschuwen voor de zeer gevaarlijke praktijken van zonnet. Ik wens je veel suc6 en als jij toch een oplossing zou weten om van deze oplichters af te komen,hoor ik het graag. m.v.g. Jerry Pronk

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Zo is bij bijna elk bedrijf moet je schriftelijk anuleren.
Het is dan niet zo slim om het dan anders te gaan doen.

.

tracker

Ongelezen bericht door tracker »

Mijn ervaring met Zon is alsof het ineens aarde donker is. Een zeer klantonvriendelijke club die bezig is z'n zakken te vullen.

Ik moet wel bekennen dat er 2 of 3 gasten bij de technische helpdesk zitten die echt weten waar ze het over hebben.

barto

Ongelezen bericht door barto »

nooit problemen met zonnet gehad en ik dl per dag zon 2~3 gig.. heb lite abbonoment.. zonder data limiet en dat voor 34 euro... grote klasse !!

1.1 mbit down 384 up ... tja chello mag in sommige plaatsen dan sneller zijn (daarom betaalje voor chello ook meer maar de upload is zeker niet sneller van chello ) maar daar word je als je 20 gig hebt gedowned lekker afgekapt... grote ze*kerds en het word nog erger let maar op mn woorden..!

Ik heb nu 2 jaar zonnet en ik heb in totaal 2 x naar de helpdesk gebeld idd is duur maar die 2 x was voor storingen alleen.. dus eigelijk voor niks...2 jaar tijd 2 x bellen dat kan je van 95% van de chello gebruikers niet zeggen..

zonnet

(H)eerlijke provider

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

Ik heb ook nooit geen problemen.
Maar dat geldt niet voor iedereen.

Telefonische moet je nooit (direct) op aanbiedingen ingaan.
Maak je die fout wel en je wilt er wel vanaf heel snel een aangetekende brief sturen. Dan kunnen ze nooit zeggen dat je niet hebt opgezegd .

En over de nummers :
Zonnet heeft twee nummers:
0900-0440440 kost €0,70 euro per minuut.
Bel 0900-2021898 dat kost €1,.15 per gesprek .

Gesloten