| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Libelle wijzigt tussentijds abonnementsvoorwaarden?
-
jeannette1957
Libelle wijzigt tussentijds abonnementsvoorwaarden?
Libelle heeft in oktober 2017 een aanbieding kerst trui met 6 weken de libelle voor 29,95. Het abonnement stopt automatisch.
Trui besteld en ontvangen. Op 21 november komt de 1e libelle en de laatste op 28 december. Op 17 december wordt er 2 keer 56,44 van mijn giro geschreven. De bedragen heb ik ook direct laten terugboeken. Gebeld met een medwerkster die mij vertelde dat er in de mail heeft gestaan dat het abonnement een maand van te voren beëindigd moet worden. Libelle heeft dus tussentijds de voorwaarden gewijzigd.
Trui besteld en ontvangen. Op 21 november komt de 1e libelle en de laatste op 28 december. Op 17 december wordt er 2 keer 56,44 van mijn giro geschreven. De bedragen heb ik ook direct laten terugboeken. Gebeld met een medwerkster die mij vertelde dat er in de mail heeft gestaan dat het abonnement een maand van te voren beëindigd moet worden. Libelle heeft dus tussentijds de voorwaarden gewijzigd.
-
Lowieze
Re: Libelle wijzigt tussentijds abonnementsvoorwaarden?
Misschien dacht u dat het abonnement vanzelf stopte, maar het staat niet bij de aanbieding.
https://www.libelle.nl/huis-tuin-feestj ... l-libelle/
Rare reactie, waar zie jij staan dat het wel om een abonnement gaat?Lowieze schreef:Misschien dacht u dat het abonnement vanzelf stopte, maar het staat niet bij de aanbieding.
Ik zie alleen een aanbieding voor 1 trui, een feestnummer van de Libelle en 6 gewone nummers van de Libelle.
Er staat dus expliciet wat je voor die € 29,95 krijgt en niet dat die 6 nummers deel uitmaken van een abonnement.
Volgens jouw redenering:
Er staat ook niet bij dat het geen abonnement op truien betreft, dus mogen ze nu ook elke 3 maanden € 350 afschrijven en elke week een trui opsturen.
Vraag aan Jeannette:
Heb je die mail nog en kan je die hier plaatsen, wel eerst je persoonlijke informatie verwijderen.
-
Lowieze
GJS schreef:Rare reactie, waar zie jij staan dat het wel om een abonnement gaat?Lowieze schreef:Misschien dacht u dat het abonnement vanzelf stopte, maar het staat niet bij de aanbieding.
Ik zie alleen een aanbieding voor 1 trui, een feestnummer van de Libelle en 6 gewone nummers van de Libelle.
Er staat dus expliciet wat je voor die € 29,95 krijgt en niet dat die 6 nummers deel uitmaken van een abonnement.
Volgens jouw redenering:
Er staat ook niet bij dat het geen abonnement op truien betreft, dus mogen ze nu ook elke 3 maanden € 350 afschrijven en elke week een trui opsturen.
Vraag aan Jeannette:
Heb je die mail nog en kan je die hier plaatsen, wel eerst je persoonlijke informatie verwijderen.
Omdat u dit niet begrijpt, schrijf ik een rare reactie?
Als je de aanbieding goed leest, krijg je de eerste nummers voor 29,95, dus dan betaal je voor de volgende nummers de gewone prijs. Begrijpend lezen noemt men dat. Ook voor 6 nummers gaat u een abonnement aan, of dat doorloopt of niet.
Ik heb al vaak van proefabonnementen gebruik gemaakt en er staat altijd expliciet bij dat dit abonnement na zoveel nummers stopt.
Dat staat bij deze aanbieding helemaal niet, dus dan kun je begrijpen dat na die 6 nummers het abonnement door loopt en je dan de reguliere prijs gaat betalen.
Als ik op bestellen klik, kom ik op een pagina die zegt dat deze aanbieding niet meer beschikbaar is, waar lees jij dat je een doorlopend abonnement afsluit?Lowieze schreef:GJS schreef:Rare reactie, waar zie jij staan dat het wel om een abonnement gaat?Lowieze schreef:Misschien dacht u dat het abonnement vanzelf stopte, maar het staat niet bij de aanbieding.
Volgens jouw redenering:
Vraag aan Jeannette:
Omdat u dit niet begrijpt, schrijf ik een rare reactie?
Als je de aanbieding goed leest, krijg je de eerste nummers voor 29,95, dus dan betaal je voor de volgende nummers de gewone prijs. Begrijpend lezen noemt men dat. Ook voor 6 nummers gaat u een abonnement aan, of dat doorloopt of niet.
Ik heb al vaak van proefabonnementen gebruik gemaakt en er staat altijd expliciet bij dat dit abonnement na zoveel nummers stopt.
Dat staat bij deze aanbieding helemaal niet, dus dan kun je begrijpen dat na die 6 nummers het abonnement door loopt en je dan de reguliere prijs gaat betalen.
-
Lowieze
@sjohie
Omdat ik ook naar die aanbiedingen kijk (als je eenmaal een abonnement hebt gehad, krijg je die aanbiedingen vaak toegestuurd) weet ik dat je de voorwaarden goed moet lezen. Zoals ik al zei, als er niet expliciet bij staat dat het abonnement automatisch afloopt, betekent dat dat het na die 6 nummers doorloopt en dan betaal je de gewone prijs.
Omdat ik ook naar die aanbiedingen kijk (als je eenmaal een abonnement hebt gehad, krijg je die aanbiedingen vaak toegestuurd) weet ik dat je de voorwaarden goed moet lezen. Zoals ik al zei, als er niet expliciet bij staat dat het abonnement automatisch afloopt, betekent dat dat het na die 6 nummers doorloopt en dan betaal je de gewone prijs.
Er staat niet bij dat het abonnement met bepaalde duur wordt omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd, dus is TS niet akkoord gegaan met onbepaalde tijd, dus hoeft TS daar niet voor te bepalen. Het gaat hier om een eigenschap die zo essentieel is dat het op de pagina vermeld moet worden, nu dat niet zo is hoeft TS er niet voor te betalen.Lowieze schreef:https://www.libelle.nl/huis-tuin-feestj ... l-libelle/
Dat zal ongetwijfeld wel bij de voorwaarden hebben gestaan. Dat het niet in de advertentie zelf staat, wil nog niet zeggen dat het niet duidelijk is meegedeeld. Helaas is de actie nu afgelopen, dus we kunnen niet meer checken of en ander duidelijk was weergegeven op de pagina waar je daadwerkelijk je gegevens moest invullen en akkoord moest gaan met de voorwaarden van de actie.alfatrion schreef:Er staat niet bij dat het abonnement met bepaalde duur wordt omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd, dus is TS niet akkoord gegaan met onbepaalde tijd, dus hoeft TS daar niet voor te bepalen. Het gaat hier om een eigenschap die zo essentieel is dat het op de pagina vermeld moet worden, nu dat niet zo is hoeft TS er niet voor te betalen.Lowieze schreef:https://www.libelle.nl/huis-tuin-feestj ... l-libelle/
Of Libelle de abonnementsvoorwaarden verandert of niet, is voor u niet van belang. U koopt een trui, feestnummer en zes Libelle’s voor een bepaald bedrag en dat hebt u betaald. Dus klaar daarmee.
Ik dacht dat ik zelf toch duidelijk was in dat dit iets is dat zo essentieel is, dat het bij het aanbod zelf vermeld moest worden.Jefdus schreef:Dat zal ongetwijfeld wel bij de voorwaarden hebben gestaan. Dat het niet in de advertentie zelf staat, wil nog niet zeggen dat het niet duidelijk is meegedeeld.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 10 jan 2018 10:33, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Lowieze
De abonnementsduur staat ook nog eens vermeld in de bevestigingsmail die je krijgt.alfatrion schreef:Ik dacht dat ik zelf toch duidelijk was in dat dit iets is dat zo essentieel is, dat het bij het aanbod zelf vermeld moest worden.Jefdus schreef:Dat zal ongetwijfeld wel bij de voorwaarden hebben gestaan. Dat het niet in de advertentie zelf staat, wil nog niet zeggen dat het niet duidelijk is meegedeeld.
Dat in de mail van TS ook stond dat er een opzegtermijn gold van 1 maand zegt dan al genoeg. Bij een proefabonnement van 6 nummers staat dit natuurlijk niet, dit loopt namelijk vanzelf af.
Voorwaarden moeten voor of tijdens het sluiten van de overeenkomst worden overhandigd. De mail is na het sluiten verstuurd en daarom juridisch gezien niet relevant.Lowieze schreef:Dat in de mail van TS ook stond dat er een opzegtermijn gold van 1 maand zegt dan al genoeg.
-
Lowieze
Als je een abonnement afsluit zet je een vinkje dat je akkoord gaat met de voorwaarden. De mail is alleen ter bevestiging.alfatrion schreef:Voorwaarden moeten voor of tijdens het sluiten van de overeenkomst worden overhandigd. De mail is na het sluiten verstuurd en daarom juridisch gezien niet relevant.Lowieze schreef:Dat in de mail van TS ook stond dat er een opzegtermijn gold van 1 maand zegt dan al genoeg.
Dat de meeste mensen die voorwaarden helemaal niet lezen en toch dat vinkje zetten, ach, daar staat dit forum vol van.
Ook dat doet er niet toe. Het gaat nog steeds om een eigenschap die zo essentieel is, dat het bij het aanbod zelf vermeld moest worden. Het niet voldoende om dit een andere pagina neer te zetten.
Dit moet in het aanbod zelf staan:
- de voornaamste kenmerken van de zaken of de diensten, in de mate waarin dit gezien de gebruikte drager en de zaken of diensten passend is;
- de totale prijs van de zaken of diensten, met inbegrip van alle belastingen, of, als door de aard van de zaak of de dienst de prijs redelijkerwijs niet vooraf kan worden berekend, de manier waarop de prijs moet worden berekend, en, in voorkomend geval, alle extra vracht-, leverings- of portokosten en eventuele andere kosten of, indien deze kosten redelijkerwijs niet vooraf kunnen worden berekend, het feit dat er eventueel dergelijke extra kosten verschuldigd kunnen zijn. In het geval van een overeenkomst voor onbepaalde duur of een overeenkomst die een abonnement inhoudt, omvat de totale prijs de totale kosten per factureringsperiode. Indien voor een dergelijke overeenkomst een vast tarief van toepassing is, omvat de totale prijs ook de totale maandelijkse kosten. Indien de totale kosten niet redelijkerwijze vooraf kunnen worden berekend, wordt de manier waarop de prijs moet worden berekend, medegedeeld;
- de duur van de overeenkomst, voor zover van toepassing, of, wanneer de overeenkomst voor onbepaalde duur is of stilzwijgend vernieuwd wordt, de voorwaarden voor het opzeggen van de overeenkomst; en
- voor zover van toepassing, de minimumduur van de uit de overeenkomst voortvloeiende verplichtingen voor de consument.
Dit moet in het aanbod zelf staan:
- de voornaamste kenmerken van de zaken of de diensten, in de mate waarin dit gezien de gebruikte drager en de zaken of diensten passend is;
- de totale prijs van de zaken of diensten, met inbegrip van alle belastingen, of, als door de aard van de zaak of de dienst de prijs redelijkerwijs niet vooraf kan worden berekend, de manier waarop de prijs moet worden berekend, en, in voorkomend geval, alle extra vracht-, leverings- of portokosten en eventuele andere kosten of, indien deze kosten redelijkerwijs niet vooraf kunnen worden berekend, het feit dat er eventueel dergelijke extra kosten verschuldigd kunnen zijn. In het geval van een overeenkomst voor onbepaalde duur of een overeenkomst die een abonnement inhoudt, omvat de totale prijs de totale kosten per factureringsperiode. Indien voor een dergelijke overeenkomst een vast tarief van toepassing is, omvat de totale prijs ook de totale maandelijkse kosten. Indien de totale kosten niet redelijkerwijze vooraf kunnen worden berekend, wordt de manier waarop de prijs moet worden berekend, medegedeeld;
- de duur van de overeenkomst, voor zover van toepassing, of, wanneer de overeenkomst voor onbepaalde duur is of stilzwijgend vernieuwd wordt, de voorwaarden voor het opzeggen van de overeenkomst; en
- voor zover van toepassing, de minimumduur van de uit de overeenkomst voortvloeiende verplichtingen voor de consument.
Wat ik lees op betreffende pagina is dit:Lowieze schreef:Als je een abonnement afsluit zet je een vinkje dat je akkoord gaat met de voorwaarden. De mail is alleen ter bevestiging.alfatrion schreef:Voorwaarden moeten voor of tijdens het sluiten van de overeenkomst worden overhandigd. De mail is na het sluiten verstuurd en daarom juridisch gezien niet relevant.Lowieze schreef:Dat in de mail van TS ook stond dat er een opzegtermijn gold van 1 maand zegt dan al genoeg.
Dat de meeste mensen die voorwaarden helemaal niet lezen en toch dat vinkje zetten, ach, daar staat dit forum vol van.
En deze jolige knalrode of groene kersttrui krijg je samen met hét Libelle-feestnummer en 6x Libelle voor maar €29,95.
Er staat expliciet gemeld dat je een kersttrui krijgt, met hét feestnummer en 6x Libelle voor een vaste prijs; €29,95. Dan het na afloop wordt gewijzigd naar een abonnementsvorm kan niet, ook niet als je in de mail ineens wel een opzegtermijn krijgt. Tevens, zoals u het leest in een eerdere reactie met ''begrijpend lezen'' zegt u dat het alleen voor de eerste 6 nummers geldt, hoe komt u hierbij? Staat namelijk nergens dat het om de eerste 6 nummers gaat, waarna het wordt omgezet in een abonnement.
Dus voor TS: U heeft een vaste prijs betaald voor een vaste aanbieding. Dit kan niet achteraf worden omgezet in een onbepaald lopende abonnementsvorm omdat zij een opzegtermijn hanteren in de e-mail.
Maar het punt is, dat de advertentie die wij nu nog kunnen zien, niet hetzelfde is als "het aanbod". Het is slechts een advertentie om de aandacht te trekken en door te klikken. Het aanbod met daarbij de voorwaarden wordt pas bereikt na doorklikken; iets wat we niet meer kunnen doen omdat de actie is afgelopen. We kunnen dus ook niet meer controleren of een en ander duidelijk was vermeld.alfatrion schreef:Ik dacht dat ik zelf toch duidelijk was in dat dit iets is dat zo essentieel is, dat het bij het aanbod zelf vermeld moest worden.Jefdus schreef:Dat zal ongetwijfeld wel bij de voorwaarden hebben gestaan. Dat het niet in de advertentie zelf staat, wil nog niet zeggen dat het niet duidelijk is meegedeeld.
Dat is een terecht punt. De bewijslast hiervoor ligt wel bij de verkoper. Overigens verwacht ik dat de Reclame Code Commissie op basis van wat wij wel kunnen controleren zal aangegeven dat de reclame oneerlijk is.Jefdus schreef:Maar het punt is, dat de advertentie die wij nu nog kunnen zien, niet hetzelfde is als "het aanbod". Het is slechts een advertentie om de aandacht te trekken en door te klikken. Het aanbod met daarbij de voorwaarden wordt pas bereikt na doorklikken; iets wat we niet meer kunnen doen omdat de actie is afgelopen. We kunnen dus ook niet meer controleren of een en ander duidelijk was vermeld.
-
Lowieze
Dit staat in de voorwaarden van een Libelle-abonnement:alfatrion schreef:Dat is een terecht punt. De bewijslast hiervoor ligt wel bij de verkoper. Overigens verwacht ik dat de Reclame Code Commissie op basis van wat wij wel kunnen controleren zal aangegeven dat de reclame oneerlijk is.Jefdus schreef:Maar het punt is, dat de advertentie die wij nu nog kunnen zien, niet hetzelfde is als "het aanbod". Het is slechts een advertentie om de aandacht te trekken en door te klikken. Het aanbod met daarbij de voorwaarden wordt pas bereikt na doorklikken; iets wat we niet meer kunnen doen omdat de actie is afgelopen. We kunnen dus ook niet meer controleren of een en ander duidelijk was vermeld.
Een abonnement wordt aangegaan voor de opgegeven periode en wordt daarna – behoudens opzegging - automatisch verlengd, tenzij anders wordt vermeld in de aanbieding.
Maar dat is niet het aanbod.
-
Lowieze
Deze voorwaarden gelden voor zowel een gewoon abonnement als een aanbieding.alfatrion schreef:Maar dat is niet het aanbod.