Slechte ervaring met Toshiba garantie en service
Geplaatst: 12 jan 2018 22:05
Een jaar en 8 maanden jaar geleden gekozen voor Toshiba omdat ik in het verleden hele goede ervaringen had met de garantie afhandeling en service dit is achteraf een vergissing gebleken.
Nu heb ik een probleem met een dure labtop van bijna € 1000,00 van 1 jaar en 8 maanden. Het scherm gaat steeds eerder op zwart als ik de klep te ver open zet (eerst 100 graden nu al bij 90 graden openzetten ) en er is een thermo sensor kapot. Garantie niet via retailer gedaan maar rechtstreeks bij toshiba de garantie afgehandeld wat in het verleden perfect werkte. Duurde toen hooguit een paar dagen.
Toshiba doet echter al een tijdje niet zoveel meer in consumenten labtops en een bedrijf in Den Bosch doet nu al hun reparaties Toshiba zelf lijkt niet zo hard meer te lopen. Ik heb na meer dan een maand wachten nu eindelijk antwoord. Na twee keer anderhalf uur aan de escalatie lijn van Toshiba (telefoonnummer dat in de call onder escalatie staat. De call bijwerken met info is te veel werk waarschijnlijk) te hebben gehangen werd de eerste keer net voor de kerst aangegeven dat alles onder garantie gerepareerd werd maar dat ze de onderdelen besteld hadden en deze nog niet geleverd waren.
Tweede week Januari maar weer eens gebeld en weer ongeveer 1,5 uur aan de lijn gehangen waarna de verbinding gewoon verbroken wordt. Je komt er gewoon niet meer door. Via via aan het nummer van Comserve Network Netherlands gekomen (zij doen de reparatie) de dame aan de lijn beloofd alles uit te zoeken.
Een aantal dagen later krijg ik een mail met de mededeling dat één onderdeel nooit meer komt omdat het niet meer gemaakt wordt. Het tweede onderdeel heeft een onbekende levertijd labtop zit in garantie maar kan niet gerepareerd worden. Daar sta je dan als consument maar Comserve heeft in overleg met Toshiba twee opties in de aanbieding. Zie onder.
Optie A:
Via een creditformulier wat ik u toe kan sturen waarna u uw eigen gegevens noteert en dus akkoord bent met de restwaarde.
Hier hebben we dus te maken met restwaarde maar zal RTS het bedrag aan jullie (of de klant, degene wiens rekeningnummer ingevuld staat op het formulier) overmaken na ontvangst van het toestel.
Optie B:
Ik start de creditaanvraag zonder formulier. Zodra RTS deze goedgekeurd heeft en wij het toestel naar RTS hebben gestuurd in Duitsland, kan uw retailer een factuur naar RTS e-mailen om het volledige inkoopbedrag van het toestel te laten vergoeden.
Deze verder afhandeling is dan tussen uw retailer en RTS.
Om de hoogte van de restwaarde te berekenen en een aanvraag te starten, heb ik uw aankoopnota nodig.
Ik heb voldaan aan optie A maar aangegeven dat ik eerst het restwaarde bedrag wil weten voordat ik akkoord ga. Nadat ik een aantal dagen later zelf maar weer contact heb gezocht met Comserve heb ik eindelijk de restwaarde die ik krijg te horen gekregen. Ik kan je vertellen dat ik optie A niet geaccepteerd heb want voor € 430,00 kan ik geen vergelijkbaar artikel kopen en met mijn eigen labtop waar nog garantie op zit kan ik nog minimaal 3 jaar doen.
Dezelfde dag rond de middag heb ik een mail gestuurd met de opdracht de labtop zsm naar mijn huisadres te sturen maar omdat er geen reactie kwam heb ik om 16:30 nog maar een mail met dit verzoek gestuurd waar ik tot op heden geen antwoord op heb gekregen.
Het ergste vind ik dat je als consument totaal niet serieus wordt genomen. Ze vinden het normaal dat je je apparaat een maand of langer kwijt bent en omdat je er werk op moet verrichten zelf een andere moet huren ook met de restwaarde voel ik me totaal niet serieus genomen.
Nu heb ik een probleem met een dure labtop van bijna € 1000,00 van 1 jaar en 8 maanden. Het scherm gaat steeds eerder op zwart als ik de klep te ver open zet (eerst 100 graden nu al bij 90 graden openzetten ) en er is een thermo sensor kapot. Garantie niet via retailer gedaan maar rechtstreeks bij toshiba de garantie afgehandeld wat in het verleden perfect werkte. Duurde toen hooguit een paar dagen.
Toshiba doet echter al een tijdje niet zoveel meer in consumenten labtops en een bedrijf in Den Bosch doet nu al hun reparaties Toshiba zelf lijkt niet zo hard meer te lopen. Ik heb na meer dan een maand wachten nu eindelijk antwoord. Na twee keer anderhalf uur aan de escalatie lijn van Toshiba (telefoonnummer dat in de call onder escalatie staat. De call bijwerken met info is te veel werk waarschijnlijk) te hebben gehangen werd de eerste keer net voor de kerst aangegeven dat alles onder garantie gerepareerd werd maar dat ze de onderdelen besteld hadden en deze nog niet geleverd waren.
Tweede week Januari maar weer eens gebeld en weer ongeveer 1,5 uur aan de lijn gehangen waarna de verbinding gewoon verbroken wordt. Je komt er gewoon niet meer door. Via via aan het nummer van Comserve Network Netherlands gekomen (zij doen de reparatie) de dame aan de lijn beloofd alles uit te zoeken.
Een aantal dagen later krijg ik een mail met de mededeling dat één onderdeel nooit meer komt omdat het niet meer gemaakt wordt. Het tweede onderdeel heeft een onbekende levertijd labtop zit in garantie maar kan niet gerepareerd worden. Daar sta je dan als consument maar Comserve heeft in overleg met Toshiba twee opties in de aanbieding. Zie onder.
Optie A:
Via een creditformulier wat ik u toe kan sturen waarna u uw eigen gegevens noteert en dus akkoord bent met de restwaarde.
Hier hebben we dus te maken met restwaarde maar zal RTS het bedrag aan jullie (of de klant, degene wiens rekeningnummer ingevuld staat op het formulier) overmaken na ontvangst van het toestel.
Optie B:
Ik start de creditaanvraag zonder formulier. Zodra RTS deze goedgekeurd heeft en wij het toestel naar RTS hebben gestuurd in Duitsland, kan uw retailer een factuur naar RTS e-mailen om het volledige inkoopbedrag van het toestel te laten vergoeden.
Deze verder afhandeling is dan tussen uw retailer en RTS.
Om de hoogte van de restwaarde te berekenen en een aanvraag te starten, heb ik uw aankoopnota nodig.
Ik heb voldaan aan optie A maar aangegeven dat ik eerst het restwaarde bedrag wil weten voordat ik akkoord ga. Nadat ik een aantal dagen later zelf maar weer contact heb gezocht met Comserve heb ik eindelijk de restwaarde die ik krijg te horen gekregen. Ik kan je vertellen dat ik optie A niet geaccepteerd heb want voor € 430,00 kan ik geen vergelijkbaar artikel kopen en met mijn eigen labtop waar nog garantie op zit kan ik nog minimaal 3 jaar doen.
Dezelfde dag rond de middag heb ik een mail gestuurd met de opdracht de labtop zsm naar mijn huisadres te sturen maar omdat er geen reactie kwam heb ik om 16:30 nog maar een mail met dit verzoek gestuurd waar ik tot op heden geen antwoord op heb gekregen.
Het ergste vind ik dat je als consument totaal niet serieus wordt genomen. Ze vinden het normaal dat je je apparaat een maand of langer kwijt bent en omdat je er werk op moet verrichten zelf een andere moet huren ook met de restwaarde voel ik me totaal niet serieus genomen.