LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rechtsbijstand verzekerd bij geschil WMO

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
mdm1

rechtsbijstand verzekerd bij geschil WMO

Ongelezen bericht door mdm1 »

Ik ben rechtsbijstand verzekerd, apart vernoemd bij geschil overheid en gemeente.
Nu heb ik een bezwaar lopen bij de WMO ivm aanpassingen woning in onze gemeente en vroeg hierbij hulp van rechtsbijstand verzekering, dit werd afgewezen. iemand hier ervaring mee?

Moneyman

Re: rechtsbijstand verzekerd bij geschil WMO

Ongelezen bericht door Moneyman »

mdm1 schreef:Ik ben rechtsbijstand verzekerd, apart vernoemd bij geschil overheid en gemeente.
Nu heb ik een bezwaar lopen bij de WMO ivm aanpassingen woning in onze gemeente en vroeg hierbij hulp van rechtsbijstand verzekering, dit werd afgewezen. iemand hier ervaring mee?
Op welke grond werd het afgewezen? En wat zeggen de polisvoorwaarden? En op grond waarvan denk jij dat er wél vergoeding zou moeten zijn?

wilhelmima1

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Waarom aanvraag afgewezen inhoudelijk of op grond van inkomen.
Wat betreft het laatste, daar is men heel duidelijk in.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... s/wmo-2015

mdm1

Ongelezen bericht door mdm1 »

Het gaat mij om de rechtsbijstand due ik vroeg
Daar ben ik voor verzekerd, op polis vermeld als geschil overheid/ gemeente
Ik dacht WMO in mijn geval is geschil met gemeente, maar verzekering wijst dat af

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

mdm1 schreef:Het gaat mij om de rechtsbijstand due ik vroeg
Daar ben ik voor verzekerd, op polis vermeld als geschil overheid/ gemeente
Ik dacht WMO in mijn geval is geschil met gemeente, maar verzekering wijst dat af
Dan herhaal ik mijn vragen nog maar eens. Als je die niet beantwoord, kunnen we je niet verder helpen.
Moneyman schreef:Op welke grond werd het afgewezen? En wat zeggen de polisvoorwaarden? En op grond waarvan denk jij dat er wél vergoeding zou moeten zijn?

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

in de polisvoorwaarden kan best staan dat een conflict met de overheid onder de dekking valt... Maar alleen als je die module ook hebt afgesloten! Als je b.v. alleen een beperkte dekking hebt ( verkeer oid) dan valt dit er inderdaad buiten. Dus controleer even welke modules je hebt verzekerd! Dan kan je de vraag van moneyman ook beantwoorden.

Gesloten