Pagina 1 van 1

Telfort-pakket geweigerd, toch overeenkomst?

Geplaatst: 15 jan 2018 21:58
door LMN2012
Ik heb een geschil; vorig jaar 9 januari 2017 wilde mijn schoonmoeder switchen van tv en internet provider. Mijn vriendin heeft haar toen Telfort aangeraden, vervolgens meldt mijn schoonmoeder zich online aan en kreeg een email op 12 januari 2017 dat de aanmelding geannuleerd was. Daarop volgend heeft zij direct Online.nl aangevraagd en dat ging goed (bevestiging en contract ontvangen)

Na enkele dagen kwam de pakketbezorger met een installatiepakket van Telfort. Welke mijn schoonmoeder direct rechtsomkeer heeft gestuurd daar zij inmiddels Online gebruikt en Telfort zelf nota bene een email heeft gestuurd dat de aanmelding geannuleerd was. Mijn schoonmoeder belt nog netjes met Telfort voor de zekerheid om aan te geven dat er wat fout gaat en dat zij het pakket ook weer ongeopend geretourneerd heeft, inmiddels Online gebruikt en het zo goed is.

De dame aan de andere kant gaf aan dat ze jammer genoeg toch aan een abonnement vast zit daar Telfort mijn schoonmoeder wel degelijk een email zouden hebben gehad met bevestiging van de overeenkomst (een email dat in de spam terecht moet zijn gekomen gaf de dame aan)
Ook best raar daar die andere email(s) wel gewoon in de gewone inbox komen??? Mijn schoonmoeder is geen digitaal wonder, bij lange na niet en dacht dat de medewerker gelijk zou hebben en heeft het gelaten voor wat het is (jammer genoeg) Mijn schoonmoeder wilde hier wel tegenin gaan maar is gevallen voor het verhaal van de medewerker en schaamde zich het afgelopen jaar zeer diep, daar de medewerker het liet overkomen alsof ze zelf een fout heeft gemaakt.

Wij komen nu (december 2017) achter deze kwestie omdat zij hulp nodig had bij het opzeggen.
Dus toch uitzoeken nu (december 2017) en er is inderdaad een email in de SPAM box gekomen op 02-02-2017! Met alleen de tekst: “Zo bent u razendsnel aangesloten bij Telfort” geen contract niets terwijl wij zelf ook een aanmelding hebben gedaan bij Telfort en wel een overeenkomst per pdf hebben gehad…… Daarbij (als je goed nagaat) zit er tussen de aanmelding online; 09-01-17 & zogenaamde bevestiging van de Telfort 02-02-17 4 weken! Beetje laat niet…

Voor zowel Telfort waar geen actieve aansluiting van was, als Online waar wel een actieve aansluiting is, heeft mijn schoonmoeder een jaar lang dubbele kosten gehad.

Wanneer een pakket niet wordt opgehaald of wordt geweigerd gaat het na (ik dacht) 3 dagen retour en dan ziet Telfort dat automatisch als annulering (zijn hen eigen woorden op het forum) Dan snap ik niet dat ze nog willen bellen en doen. Ze zijn fout (geweest) en er is gewoon een enorme kosten post doorgedrukt die wij terug willen voor mijn schoonmoeder.
Knap werk Telfort……

Re: Telfort-pakket geweigerd, toch overeenkomst?

Geplaatst: 16 jan 2018 13:40
door Telfort webcare
Hallo LMN2012,

Wat vervelend dat dit zo is gelopen en dat je schoonmoeder dubbele kosten heeft gemaakt. Ik wil dit graag verder onderzoeken en kijken wat ik voor haar kan betekenen.
Als je ons forum bezoekt en de NAW-gegevens van je schoonmoeder achterlaat in een privébericht dan ga ik voor haar aan de slag.
Laat je hier even weten zodra je de gegevens hebt gestuurd? Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Stephen (Telfort Forum)

Re: Telfort-pakket geweigerd, toch overeenkomst?

Geplaatst: 16 jan 2018 13:44
door mahadma
Dit is gevolg van "Het Systeem", waar mensmatig niet op ingrijpbaar is..............
Pakket komt terug en er wordt niets mee gedaan ............ en gaat dus een eigen leven leiden.
Ik ga er van uit dat Telfort alle kosten terugstort.

en kreeg een email op 12 januari 2017 dat de aanmelding geannuleerd was.

Re: Telfort-pakket geweigerd, toch overeenkomst?

Geplaatst: 16 jan 2018 16:46
door GJS
Mocht Telfort niet meewerken dan kan je altijd nog bij je bank het onterecht geïncasseerde geld terugvragen, dit kan tot 13 maanden erna, zie:
https://www.incassomachtigen.nl/consume ... e-incasso/

Zie ook de voorbeeldbrief bij ConsuWijzer: https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... itgevoerde

Re: Telfort-pakket geweigerd, toch overeenkomst?

Geplaatst: 16 jan 2018 20:32
door LMN2012
Hallo LMN2012,

Wat vervelend dat dit zo is gelopen en dat je schoonmoeder dubbele kosten heeft gemaakt. Ik wil dit graag verder onderzoeken en kijken wat ik voor haar kan betekenen.
Als je ons forum bezoekt en de NAW-gegevens van je schoonmoeder achterlaat in een privébericht dan ga ik voor haar aan de slag.
Laat je hier even weten zodra je de gegevens hebt gestuurd? Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Stephen (Telfort Forum)

Beste Stephen,

Ik heb zojuist de NAW gegevens in een privé bericht gestuurd.
Bedankt voor de snelle reactie

Re: Telfort-pakket geweigerd, toch overeenkomst?

Geplaatst: 16 jan 2018 20:36
door LMN2012
mahadma schreef:Dit is gevolg van "Het Systeem", waar mensmatig niet op ingrijpbaar is..............
Pakket komt terug en er wordt niets mee gedaan ............ en gaat dus een eigen leven leiden.
Ik ga er van uit dat Telfort alle kosten terugstort.

en kreeg een email op 12 januari 2017 dat de aanmelding geannuleerd was.

Beste Mahadma,

Ik heb Telfort ook een brief gestuurd met het verzoek om het (volledig) in rekening gebrachte bedrag te retourneren.
Lijkt mij niet meer dan billlik na deze situatie

Re: Telfort-pakket geweigerd, toch overeenkomst?

Geplaatst: 16 jan 2018 20:39
door LMN2012
GJS schreef:Mocht Telfort niet meewerken dan kan je altijd nog bij je bank het onterecht geïncasseerde geld terugvragen, dit kan tot 13 maanden erna, zie:
https://www.incassomachtigen.nl/consume ... e-incasso/

Zie ook de voorbeeldbrief bij ConsuWijzer: https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... itgevoerde
Beste GJS,

bedankt voor deze goed tip!
Ik hoop dat wij er netjes uitkomen met Telfort maar dit kan inderdaad een laatste strohalm zijn.
Bedankt !

Re: Telfort-pakket geweigerd, toch overeenkomst?

Geplaatst: 16 jan 2018 20:42
door mahadma
Blokkeer de rekening selectief dat ze niet door kunnen gaan met incasseren.

Re: Telfort-pakket geweigerd, toch overeenkomst?

Geplaatst: 16 jan 2018 20:48
door LMN2012
mahadma schreef:Blokkeer de rekening selectief dat ze niet door kunnen gaan met incasseren.
We hebben ook nog netjes de "officiële" opzegging gedaan daar wel een bevestiging van ontvangen.
(overigens wel in de normale inbox)
Schoonmoeder houdt inderdaad de incasso's in de gaten, en die kunnen we direct terugboeken daar waar nodig vanaf nu in ieder geval.

Re: Telfort-pakket geweigerd, toch overeenkomst?

Geplaatst: 16 jan 2018 21:20
door LMN2012
Telfort webcare schreef:Hallo LMN2012,

Wat vervelend dat dit zo is gelopen en dat je schoonmoeder dubbele kosten heeft gemaakt. Ik wil dit graag verder onderzoeken en kijken wat ik voor haar kan betekenen.
Als je ons forum bezoekt en de NAW-gegevens van je schoonmoeder achterlaat in een privébericht dan ga ik voor haar aan de slag.
Laat je hier even weten zodra je de gegevens hebt gestuurd? Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Stephen (Telfort Forum)
Beste Stephen,

Ik heb zojuist de NAW gegevens in een privé bericht gestuurd.
Bedankt voor de snelle reactie

Re: Telfort-pakket geweigerd, toch overeenkomst?

Geplaatst: 16 jan 2018 21:54
door sylvesterb
mahadma schreef:Dit is gevolg van "Het Systeem", waar mensmatig niet op ingrijpbaar is..............
Pakket komt terug en er wordt niets mee gedaan ............ en gaat dus een eigen leven leiden.
Ik ga er van uit dat Telfort alle kosten terugstort.

en kreeg een email op 12 januari 2017 dat de aanmelding geannuleerd was.
Het pakket terug sturen is geen opzegging. Je bent immers niet verplicht om de hardware van Telfort te gebruiken. Wat ik wel vreemd vind is dat er 12 maanden wordt betaald en nu opeens een klacht wordt ingediend.

Dat Telfort niet heeft geleverd staat niet vast. Vele woningen hebben 2 aderparen en je kunt dan dus ook twee aanbieders afnemen.

Re: Telfort-pakket geweigerd, toch overeenkomst?

Geplaatst: 16 jan 2018 22:50
door LMN2012
sylvesterb schreef:
mahadma schreef:Dit is gevolg van "Het Systeem", waar mensmatig niet op ingrijpbaar is..............
Pakket komt terug en er wordt niets mee gedaan ............ en gaat dus een eigen leven leiden.
Ik ga er van uit dat Telfort alle kosten terugstort.

en kreeg een email op 12 januari 2017 dat de aanmelding geannuleerd was.
Het pakket terug sturen is geen opzegging. Je bent immers niet verplicht om de hardware van Telfort te gebruiken. Wat ik wel vreemd vind is dat er 12 maanden wordt betaald en nu opeens een klacht wordt ingediend.

Dat Telfort niet heeft geleverd staat niet vast. Vele woningen hebben 2 aderparen en je kunt dan dus ook twee aanbieders afnemen.

Telfort geeft zelf op hen eigen forum aan dat wanneer een pakket retour komt deze als annulering gehele bestelling wordt gezien.
De reden dat wij (schoonzoon en dochter) erachter komen is omdat moeder de opzegging niet te laat wilde doen en zoals eerder aangegeven niet thuis is in de digitale wereld, zich al schaamt doordat ze zo behandeld is en ons niets eerder heeft willen zeggen daar wij Telfort hebben aangeraden.
Telfort heeft haar het idee gegeven dat zij fout zat, en dat zit ze niet.

Mijn partner werkt dagelijks met telecom providers (waaronder Telfort) voor haar werk en deze manier van werken/communiceren is ook bij haar niet bekend.

Als je geen kennis van zaken hebt moet je niet zomaar wat gaan roepen op dit forum, Telfort kijkt serieus naar de zaak en contact is gelegd. Wij wachten dit netjes af.

Re: Telfort-pakket geweigerd, toch overeenkomst?

Geplaatst: 17 jan 2018 07:38
door sylvesterb
LMN2012 schreef: Telfort geeft zelf op hen eigen forum aan dat wanneer een pakket retour komt deze als annulering gehele bestelling wordt gezien.
Bij een GSM abonnement werkt dit zo, dat klopt maar bij een internet abonnement wordt de apparatuur pas verstuurd na de 14 dagen bedenktijd en is het weigeren van het pakket dus geen opzegging.

Dit staat natuurlijk geheel los van het e-mailtje waarmee ze de overeenkomst annuleren. De beste stap is om Telfort nog 1 maal in de gelegenheid te stellen om tot een oplossing te komen en anders de zaak bij de geschillencommissie voor te leggen, meldt dit ook in je laatste e-mail aan Telfort, veelal zullen ze de zaak dan schikken.

Re: Telfort-pakket geweigerd, toch overeenkomst?

Geplaatst: 22 jan 2018 14:36
door GJS
Zoals aangegeven heeft Telfort zelf geannuleerd, dan kunnen ze moeilijk blijven volhouden dat er nog een geldige overeenkomst is.

Re: Telfort-pakket geweigerd, toch overeenkomst?

Geplaatst: 16 feb 2018 14:51
door Erthanax
sylvesterb schreef:De beste stap is om Telfort nog 1 maal in de gelegenheid te stellen om tot een oplossing te komen
TS en Telfort zijn toch al in contact over een oplossing?
LMN2012 schreef:Telfort kijkt serieus naar de zaak en contact is gelegd. Wij wachten dit netjes af.
Hopelijk meldt TS bij gelegenheid hoe het is afgelopen.

Re: Telfort-pakket geweigerd, toch overeenkomst?

Geplaatst: 16 feb 2018 14:57
door alfatrion
LMN2012 schreef:Mijn vriendin heeft haar toen Telfort aangeraden, vervolgens meldt mijn schoonmoeder zich online aan en kreeg een email op 12 januari 2017 dat de aanmelding geannuleerd was.
Deze e-mail goed beweren, want dat is uw bewijs dat er geen overeenkomst (meer) is.
LMN2012 schreef:Wanneer een pakket niet wordt opgehaald of wordt geweigerd gaat het na (ik dacht) 3 dagen retour en dan ziet Telfort dat automatisch als annulering (zijn hen eigen woorden op het forum)
Dat klopt, u moet namelijk expliciet aangeven de overeenkomst niet te willen en dit binnen de bedenktermijn, maar dat heeft u gedaan.