Pagina 1 van 2

Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken

Geplaatst: 16 jan 2018 15:40
door Keuken Louise
Wie kan mij helpen met een oplossing.

Mijn dochter heeft een Ikea keuken van 4 jaar oud.
Er zijn diverse problemen is al meer als een jaar bezig met de klachten.
Er is zelfs een Expertise uitgevoerd door de firma van Beek ( door Ikea aangestuurd).
Zij geven aan dat het door de klant veroorzaakt is ( ongelooflijk vind ik dit ).
Dus Ikea zegt gewoon ( dat is pech ) wij kunnen niets voor U doen.
Deze keukens worden niet meer geleverd, Ikea is overgestapt naar andere modellen ( dus geen onderdelen meer ).
Er zat wel 25 jaar garantie op de keuken.

Groet Leo van den Hengel.

Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken

Geplaatst: 16 jan 2018 17:22
door Moneyman
Keuken Louise schreef:Wie kan mij helpen met een oplossing.

Mijn dochter heeft een Ikea keuken van 4 jaar oud.
Er zijn diverse problemen is al meer als een jaar bezig met de klachten.
Er is zelfs een Expertise uitgevoerd door de firma van Beek ( door Ikea aangestuurd).
Zij geven aan dat het door de klant veroorzaakt is ( ongelooflijk vind ik dit ).
Dus Ikea zegt gewoon ( dat is pech ) wij kunnen niets voor U doen.
Deze keukens worden niet meer geleverd, Ikea is overgestapt naar andere modellen ( dus geen onderdelen meer ).
Er zat wel 25 jaar garantie op de keuken.

Groet Leo van den Hengel.
Waarom vind je dat ongelooflijk?

Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken

Geplaatst: 16 jan 2018 17:24
door Lady1234
En over wat voor problemen gaat het dan?

Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken

Geplaatst: 16 jan 2018 17:52
door geengast
Normaal geeft Ikea wel garantie (ondanks het feit dat u waarschijnlijk best weet dat het de minste kwaliteit is, daarvoor ook goedkoop). Ze maken alleen een aantal voorbehouden: je mag de kastjes en bladen niet met schoonmaakmiddelen schoonmaken, je mag geen pan op een werkblad zetten, je mag de kastjes niet dichtgooien, je mag geen koffiezetapparaat of waterkoker onder een kastje zetten, je mag dit en je mag dat, zo'n 10 pagina's voorbehouden.

Dat wil dus waarschijnlijk zeggen dat Ikea best weet dat na 4 jaar een 'zelfbouwkeuken' hanteren de nieuw er wel vanaf is. Maar of je dat Ikea mag kwalijk nemen? Je mag immers best rotzooi verkopen, daar is geen wet voor. Wel dat ze garantie moeten geven. Maar dan zijn ze net als de bekende Apple producten: we vergoeden alles, maar niet als iets defect gaat.

Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken

Geplaatst: 16 jan 2018 18:09
door NeoDutchio
Wat hoopt u nu van ons? Dat wij kant voor u kiezen of voor Ikea? Dat zou pas kunnen als we de klacht te horen hebben gekregen. Dan kunnen wij u ook de juiste hulp geven.

Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken

Geplaatst: 16 jan 2018 18:36
door juliomariner
geengast schreef: Normaal geeft Ikea wel garantie (ondanks het feit dat u waarschijnlijk best weet dat het de minste kwaliteit is, daarvoor ook goedkoop). .
Qua kwaliteit heb ik 10 keer liever een keuken van Ikea dan de goedkopere van de keukenconcurrent/kampioen etc

Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken

Geplaatst: 16 jan 2018 18:50
door Lady1234
geengast schreef:Normaal geeft Ikea wel garantie (ondanks het feit dat u waarschijnlijk best weet dat het de minste kwaliteit is, daarvoor ook goedkoop). Ze maken alleen een aantal voorbehouden: je mag de kastjes en bladen niet met schoonmaakmiddelen schoonmaken, je mag geen pan op een werkblad zetten, je mag de kastjes niet dichtgooien, je mag geen koffiezetapparaat of waterkoker onder een kastje zetten, je mag dit en je mag dat, zo'n 10 pagina's voorbehouden.

Dat wil dus waarschijnlijk zeggen dat Ikea best weet dat na 4 jaar een 'zelfbouwkeuken' hanteren de nieuw er wel vanaf is. Maar of je dat Ikea mag kwalijk nemen? Je mag immers best rotzooi verkopen, daar is geen wet voor. Wel dat ze garantie moeten geven. Maar dan zijn ze net als de bekende Apple producten: we vergoeden alles, maar niet als iets defect gaat.
Er is helemaal niets mis met de kwaliteit van de keukens van Ikea. En dacht u dat op bladen van andere keukenleveranciers zomaar hete pannen gezet kunnen worden? En waarom zou he een kastje willen dichtgooien?

Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken

Geplaatst: 16 jan 2018 19:18
door juliomariner
Inderdaad Lady1234. Ik ken verschillende mensen met een Ikea keuken diecdaar zeer tevreden over zijn. Mijn volgende wordt ook zeker een Ikea

Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken

Geplaatst: 16 jan 2018 19:51
door chrisd1
juliomariner schreef:Inderdaad Lady1234. Ik ken verschillende mensen met een Ikea keuken die daar zeer tevreden over zijn. Mijn volgende wordt ook zeker een Ikea
Heb zelf een keuken van IKEA van 8 jr oud; geen idee, wat bedoeld kan worden in OP.
Toegevoegd: zie eventueel hier een uitgebreide bespreking van IKEA-keukens op de bekende site consumenten-site infonu.nl.

Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken

Geplaatst: 16 jan 2018 20:35
door renewouters
juliomariner schreef:
geengast schreef: Normaal geeft Ikea wel garantie (ondanks het feit dat u waarschijnlijk best weet dat het de minste kwaliteit is, daarvoor ook goedkoop). .
Qua kwaliteit heb ik 10 keer liever een keuken van Ikea dan de goedkopere van de keukenconcurrent/kampioen etc
Al was het alleen maar omdat Ikea keuken er een stuk frisser uitzien qua design dan die standaard keukenconcurrent/kampioen/gigant zooi.
Uit ervaring kan ik zeggen dat de scharnieren (een vrij kritisch onderdeel in een keuken) van Ikea exact, maar dan ook echt exact, hetzelfde zijn als die van de meeste Duitse keukens (die onder diverse merknamen worden geleverd) waar mensen zo lyrisch over zijn.

Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken

Geplaatst: 16 jan 2018 20:38
door renewouters
Keuken Louise schreef: Er is zelfs een Expertise uitgevoerd door de firma van Beek ( door Ikea aangestuurd).
Zij geven aan dat het door de klant veroorzaakt is ( ongelooflijk vind ik dit ).
Als je dat ongelofelijk vindt, kies je toch zelf een onafhankelijke expert die aantoont dat firma van Beek onzin praat? Als je overtuigd bent van je zaak mag dat best wat kosten lijkt me. Als je er niet zelf in wilt investeren is het ook geen echt probleem wat moet worden opgelost.

Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken

Geplaatst: 16 jan 2018 21:55
door NeoDutchio
renewouters schreef:Uit ervaring kan ik zeggen dat de scharnieren (een vrij kritisch onderdeel in een keuken) van Ikea exact, maar dan ook echt exact, hetzelfde zijn als die van de meeste Duitse keukens (die onder diverse merknamen worden geleverd) waar mensen zo lyrisch over zijn.
De scharnieren van Ikea komen van Grass. Dit is een van de topmerken scharnieren die in Oostenrijk gemaakt worden. Ketens hebben goedkopere varianten. Lokale vakmannen en, inderdaad, Duitse verkopers zweren bij dit type scharnier. Alleen al vanwege het moederbedrijf van Grass wat in Duitsland zo'n beetje heilig is.

Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken

Geplaatst: 16 jan 2018 22:19
door sylvesterb
Keuken Louise schreef:Wie kan mij helpen met een oplossing.
Mijn dochter heeft een Ikea keuken van 4 jaar oud.
Er zijn diverse problemen is al meer als een jaar bezig met de klachten.
Er ruim begrip "diverse problemen" kun je wat specifieker zijn?
Keuken Louise schreef: Er is zelfs een Expertise uitgevoerd door de firma van Beek ( door Ikea aangestuurd).
Erg netjes van Ikea dat ze uw klacht/claim via een expertise bezoek hebben laten beoordelen.
Keuken Louise schreef: Zij geven aan dat het door de klant veroorzaakt is ( ongelooflijk vind ik dit ).
Enkel op basis van deze zin kunnen wij weinig zinnigs zeggen hierover.
Keuken Louise schreef: Dus Ikea zegt gewoon ( dat is pech ) wij kunnen niets voor U doen.
Lijkt mij zeer logische. Hun ingehuurde expertise heeft uitgewezen dat de diverse problemen door de klant zelf zijn veroorzaakt. Dan is logische gezien de zaak voor Ikea afgehandeld.
Keuken Louise schreef: Deze keukens worden niet meer geleverd, Ikea is overgestapt naar andere modellen ( dus geen onderdelen meer ).
Is dat jouw aanname of heeft Ikea dat aangeven? Dat iets niet meer geleverd wordt betekend niet dat er geen onderdelen meer zijn. Op mijn werk hebben we nog onderdelen voor machines die 20 jaar geleden zijn geleverd.
Keuken Louise schreef: Er zat wel 25 jaar garantie op de keuken.
Ikea heeft conform deze voorwaarden ook een expertise partij ingehuurd om de claim op garantie te onderzoeken. Op basis hiervan is de claim afgewezen. Op basis je bericht kunnen wij weinig zeggen je kunt zelf een externe partij inhuren (die Ikea ook erkent) en een hun onderzoek laten doen.

Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken

Geplaatst: 17 jan 2018 07:08
door crazyme
Het bericht is nietszeggend. Hier kunnen wij niets mee.

Het valt mij op dat er weer een moeder in het probleem van haar dochter duikt.
Is dit een trend ?

Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken

Geplaatst: 17 jan 2018 08:53
door Moneyman
crazyme schreef:Het bericht is nietszeggend. Hier kunnen wij niets mee.

Het valt mij op dat er weer een moeder in het probleem van haar dochter duikt.
Is dit een trend ?
Ja, want "de jeugd van tegenwoordig" is niet meer in staat zélf problemen op te lossen...

Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken

Geplaatst: 17 jan 2018 11:22
door Nevyn
Dan is er nog de vraag, wie heeft de keuken geplaatst u zelf of een professional eventueel ingehuurd via IKEA service?
Ook Ikea heeft verschillende kwaliteitsgroepen onze eerste deurtjes waren binnen 2 jaar beschadigd. Deze ingeleverd en een korting gekregen op massieve deurtjes die zitten er nu 5 jaar in zonder problemen.

Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken

Geplaatst: 17 jan 2018 13:30
door stofzuigertje
Geen reactie!

Eerst moet Leo maar eens zeggen wat er fout is, en zelf reageren op eerdere reacties.
Wie heeft deze geplaatst en wat is volgens Beek door U fout gedaan?

Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken

Geplaatst: 17 jan 2018 20:32
door sephora30
Lady1234 schreef: Er is helemaal niets mis met de kwaliteit van de keukens van Ikea. En dacht u dat op bladen van andere keukenleveranciers zomaar hete pannen gezet kunnen worden? En waarom zou he een kastje willen dichtgooien?
Ik heb gewoon een woningbouwkeuken van Bruynzeel, en zet de pannen hoppa van het vuur af op mijn aanrecht. Ook bij mijn vorige Bruynzeel keuken.

Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken

Geplaatst: 17 jan 2018 20:44
door Moneyman
sephora30 schreef:
Lady1234 schreef: Er is helemaal niets mis met de kwaliteit van de keukens van Ikea. En dacht u dat op bladen van andere keukenleveranciers zomaar hete pannen gezet kunnen worden? En waarom zou he een kastje willen dichtgooien?
Ik heb gewoon een woningbouwkeuken van Bruynzeel, en zet de pannen hoppa van het vuur af op mijn aanrecht.
Ik doe hetzelfde op mijn composiet blad.

Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken

Geplaatst: 17 jan 2018 21:45
door Lady1234
NADELEN COMPOSIET KEUKENBLAD

Hete potten en pannen kunnen soms verkleuringen in het composiet veroorzaken. Grote temperatuurverschillen van koud naar warm kunnen in het slechtse geval het blad ook doen scheuren. Dit fenomeen heet 'thermo-shock'. In welke mate dit effect optreedt, is afhankelijk van de kwaliteit van het composiet werkblad. Ten slotte is een composiet keukenblad iets minder vlekbestendig dan bijvoorbeeld een inox (RVS) werkblad.

Bron Interieur Design.