| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vrijwillig eigen risico FBTO
Vrijwillig eigen risico FBTO
Ik heb mijn vrijwillig eigen risico voor het jaar 2018 met 500 euro verhoogd bij FBTO.
Dit scheelt op jaarbasis een aantal honderd euro.
Echter is de wijziging niet doorgevoerd en betaald ik aksnog de volle premie.
FBTO wil kan dit niet neer aanpassen mbt dit jaar.
FBTO geeft aan dat ik een bevestigingmail moet kunnen overleggen vsn de wijziging...ik heb niets mogen ontvangen en mijn spambox wordt automatisch geleegd...waarop FBTO aangeeft dat zij dan niets voor mij kunnen doen.
Ik heb de poliswijziging zelf nog gecheckt....voordat ik uitlogde.
Mijn gevoel geeft aan de FBTO de wijzigibg niet heeft doorgevoerd..tenslotte scheelt dit voor hen een fiks bedrag aan maandpremie.
Ik heb mijn verhaal op dit forum geplaatst omdat ik benieuwd ben of andere huer ook ervaring mee hebben.
Groet Maaike
FBTO geeft aan dat ik een bevestigingmail moet kunnen overleggen vsn de wijziging...ik heb niets mogen ontvangen en mijn spambox wordt automatisch geleegd...waarop FBTO aangeeft dat zij dan niets voor mij kunnen doen.
Mijn gevoel geeft aan de FBTO de wijzigibg niet heeft doorgevoerd..tenslotte scheelt dit voor hen een fiks bedrag aan maandpremie.
Ik heb mijn verhaal op dit forum geplaatst omdat ik benieuwd ben of andere huer ook ervaring mee hebben.
Groet Maaike
Re: Vrijwillig eigen risico FBTO
Lijkt me simpel. U heeft geen bewijs dat U het eigen risico daadwerkelijk aangepast heeft en bij de FBTO is dit ook niet bekend. Weinig aan te doen dus.
Wel een belangrijke les geleerd: de spambox nooit automatisch legen. Er is namelijk altijd een kans dat de mails die erin komen geen spam zijn.
Wel een belangrijke les geleerd: de spambox nooit automatisch legen. Er is namelijk altijd een kans dat de mails die erin komen geen spam zijn.
-
Lowieze
Helaas, als u wist dat uw spambox automatisch berichten verwijderde, waarom dat niet een screenshot gemaakt van uw wijziging?
-
witte angora
Was je al eerder klant van de FBTO, en zo ja, waar kwamen je berichten dan terecht? Ik heb er zelf mijn zorgverzekering lopen, en de mails komen bij mij gewoon in de In-box.
Kan het zijn dat je met het bevestigen iets verkeerd hebt gedaan of zo waardoor de wijziging niet geregistreerd werd? Dat FBTO dit doet om jou te pesten en zodoende meer geld te cashen geloof ik niet zo erg.
Kan het zijn dat je met het bevestigen iets verkeerd hebt gedaan of zo waardoor de wijziging niet geregistreerd werd? Dat FBTO dit doet om jou te pesten en zodoende meer geld te cashen geloof ik niet zo erg.
Screenshots zijn tegenwoordig niets waard. -> (element) Inspecteren -> tekst of namen veranderen -> enter drukken. De pagina ziet er nu uit zoals u wilt dat de pagina eruit komt te zien. Ik zou zelf nooit wijzigingen aannemen aan de hand van screenshots.Lowieze schreef:Helaas, als u wist dat uw spambox automatisch berichten verwijderde, waarom dat niet een screenshot gemaakt van uw wijziging?
Inderdaad scheelt het FBTO veel premie, maar misschien ook veel wat ze nu niet hoeven uit te keren.....MSnoo schreef:Ik heb mijn vrijwillig eigen risico voor het jaar 2018 met 500 euro verhoogd bij FBTO.
Groet Maaike
De echte winst/verlies rekening kunnen we opmaken op 31-12-2018 rond 24..00 uur.
-
Lowieze
U gaat uit van het slechtste in een mens, ik niet.Mark1992 schreef:Screenshots zijn tegenwoordig niets waard. -> (element) Inspecteren -> tekst of namen veranderen -> enter drukken. De pagina ziet er nu uit zoals u wilt dat de pagina eruit komt te zien. Ik zou zelf nooit wijzigingen aannemen aan de hand van screenshots.Lowieze schreef:Helaas, als u wist dat uw spambox automatisch berichten verwijderde, waarom dat niet een screenshot gemaakt van uw wijziging?
TS had dit screenshot kunnen laten zien aan FBTO, ik denk niet dat ze net zo achterdochtig als u zouden zijn geweest.
Lowieze schreef:U gaat uit van het slechtste in een mens, ik niet.Mark1992 schreef:Screenshots zijn tegenwoordig niets waard. -> (element) Inspecteren -> tekst of namen veranderen -> enter drukken. De pagina ziet er nu uit zoals u wilt dat de pagina eruit komt te zien. Ik zou zelf nooit wijzigingen aannemen aan de hand van screenshots.Lowieze schreef:Helaas, als u wist dat uw spambox automatisch berichten verwijderde, waarom dat niet een screenshot gemaakt van uw wijziging?
TS had dit screenshot kunnen laten zien aan FBTO, ik denk niet dat ze net zo achterdochtig als u zouden zijn geweest.
Ik snap wat je bedoeld, het is niet zo dat ik achterdochtig ben bij menig persoon, maar wel op de aanvoer van ''bewijs''. Ik zou persoonlijk geen screenshots accepteren, van niets niet. Natuurlijk is FBTO daar vrij in.
-
stofzuigertje
U had na deze aanpassing even 1 dag later moeten kijken wat de polis voor 2018 op stond....
Dan zie je of het verwerkt is of niet en alsnog doen, enkele systemen hebben door de drukte gestoord en kan fout gaan.
Pas na inloggen Digid zag ik bevestiging van de aanpassing 1 dag later, maakt niet uit waar je verzekerd bent...
Dan zie je of het verwerkt is of niet en alsnog doen, enkele systemen hebben door de drukte gestoord en kan fout gaan.
Pas na inloggen Digid zag ik bevestiging van de aanpassing 1 dag later, maakt niet uit waar je verzekerd bent...
Fijn dat u zo gezond ben TS en u nu, half januari, geheel in het begin van het jaar, al zeker weet dat u op gezondheidsgebied niets zal overkomen. U zou recht van spreken hebben op 31 december a.s. als u zeker weet dat u geen gebruik heeft gemaakt van gezondheidszorg die onder het eigen risico valt. Dan zou u inderdaad ca. € 275,00 dit jaar op uw kosten van gezondheidzorg bespaard hebben.
Kort geleden heeft hier een klacht van iemand gestaan, ook een extra eigen risico van € 500,00 afgesloten, die ergens in het jaar gedurende ca. een kwartier een behandeling van een KNO-arts had ondergaan. Kreeg meteen een rekening van € 650,00 gepresenteerd die hij zelf mocht betalen. Het financiële voordeel van bijna twee jaar vrijwillig eigen risico werd in één klap teniet gedaan. Natuurlijk werd hier op het forum steen en been geklaagd dat dij die behandeling zo duur vond. Dát is dus het (eigen) risico dat u neemt.
Uiteraard wens ik u en velen die dit lezen nog een gezonde 11,5 maand toe dit jaar, waarbij men geen gebruik hoeft te maken van zorg die onder het eigen risico valt. Maar gedurende die lange periode zou ik daar niet zo heel erg zeker van zijn.
Kort geleden heeft hier een klacht van iemand gestaan, ook een extra eigen risico van € 500,00 afgesloten, die ergens in het jaar gedurende ca. een kwartier een behandeling van een KNO-arts had ondergaan. Kreeg meteen een rekening van € 650,00 gepresenteerd die hij zelf mocht betalen. Het financiële voordeel van bijna twee jaar vrijwillig eigen risico werd in één klap teniet gedaan. Natuurlijk werd hier op het forum steen en been geklaagd dat dij die behandeling zo duur vond. Dát is dus het (eigen) risico dat u neemt.
Uiteraard wens ik u en velen die dit lezen nog een gezonde 11,5 maand toe dit jaar, waarbij men geen gebruik hoeft te maken van zorg die onder het eigen risico valt. Maar gedurende die lange periode zou ik daar niet zo heel erg zeker van zijn.
Eigen risico verhogen is op zijn zachts gezegd niet slim, omdat je niet kunt voorspellen hoe het jaar zal verlopen. Tenzij je natuurlijk een bom spaargeld achter de hand hebt, maar dan nog is het zonde om het uit eigen zak te betalen.
Er werd natuurlijk maar net één jaar voordeel teniet gedaan.BreejKC schreef:Fijn dat u zo gezond ben TS en u nu, half januari, geheel in het begin van het jaar, al zeker weet dat u op gezondheidsgebied niets zal overkomen. U zou recht van spreken hebben op 31 december a.s. als u zeker weet dat u geen gebruik heeft gemaakt van gezondheidszorg die onder het eigen risico valt. Dan zou u inderdaad ca. € 275,00 dit jaar op uw kosten van gezondheidzorg bespaard hebben.
@Lady1234. Op basis van die € 650,00 heeft u volkomen gelijk. In dat geval is in 1x vrijwel het hele premievoordeel in 1 jaar verbruikt. Maar, uit ervaring, weet ik dat als je in de gezondheidszorg eenmaal de huisartsenzorg voorbij bent de rekeningbedragen wel heel snel oplopen. In dat geval is men zomaar aan die € 885,00 eigen risico die ze zelf in voorkomend geval zelf mogen betalen. Dan is het voordeel van bijna twee jaar wel in 1x op. Het is maar een waarschuwing voor al die mensen die menen zo verschrikkelijk gezond te zijn, dat ze die gok wel kunnen nemen.
Wel zonde, maar of het een bom spaargeld is welke dan verspeeld is, is maar net hoe je het bekijkt.sephora30 schreef:Tenzij je natuurlijk een bom spaargeld achter de hand hebt, maar dan nog is het zonde om het uit eigen zak te betalen.
Immers de helft van wat je dan teveel betaald heb je datzelfde jaar als korting op je premie.
Om echt enorm grote bedragen gaat het dus niet, als je ze "bij de hand hebt".
Laatst gewijzigd door Brahms op 18 jan 2018 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
renewouters
Wat een rare gedachtenkronkel. Het feit dat zoiets direct bij je opkomt heeft toch wel een hoog "Zoals de waard is... "-gehalte. Een normale gedachtengang zou zijn dat er wellicht wat fout is gegaan. Zoals dat overal wel eens gebeurd (niet bij jou op het werk natuurlijk, maar bij de rest wel).MSnoo schreef: Mijn gevoel geeft aan de FBTO de wijzigibg niet heeft doorgevoerd..tenslotte scheelt dit voor hen een fiks bedrag aan maandpremie.
Hoezo niet slim? Ik heb al 10 jaar mijn eigen risico op zijn hoogst staan en nog enkel jaar de minimale kosten van eigen risico (nu 385, maar voorheen is dat lager geweest) gehaald. Ik heb dus elk jaar een goede 250 euro binnen boord gehouden, dat is toch mooi 2500 euro. Daar kan ik de komende 3 jaar mijn eigen risico van betalen als dat nodig zou zijn.sephora30 schreef:Eigen risico verhogen is op zijn zachts gezegd niet slim, omdat je niet kunt voorspellen hoe het jaar zal verlopen. Tenzij je natuurlijk een bom spaargeld achter de hand hebt, maar dan nog is het zonde om het uit eigen zak te betalen.
Hartelijk gefeliciteerd Nijogeth, dat je de afgelopen 10 jaar zo veel geluk met je gezondheid hebt gehad. Sterker nog, ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit voor u nog vele jaren zal voortduren.
Helaas is dat geluk voor velen niet weggelegd. En uiteindelijk, vroeger of later, ook voor u niet. Dat is wel degelijk de andere kant van het verhaal. Helaas spreek ik uit ervaring en weet eigenlijk niet of ik daar wel of niet trots op moet zijn. Mij is eind tachtiger jaren iets aangedaan, in het verkeer, waar ik tot op de dag van vandaag nog de gevolgen van ondervindt. Dankzij de goede gezondheidszorg zit ik nu nog achter mijn laptop dit bericht te typen. Maar in al die tussenliggende jaren zijn er zeker momenten geweest waarbij dit niet zo vanzelfsprekend was. Ook dat heeft een keerzijde. De kosten die ik heb opgemaakt in de gezondheidszorg kan ik met al mijn standaard eigen risico, sterker nog, met alle premie die ik maandelijks betaal, nooit meer terugbetalen.
Ja, mij doet het ook wel eens zeer als ik in de loop van het jaar de afrekeningen van mijn zorgverzekeraar weer binnenkrijg waarin mij even de rekening voor het opgemaakte eigen risico gepresenteerd wordt. Anderzijds betaal ik het zonder mokken, de reden lees je hierboven.
Helaas is dat geluk voor velen niet weggelegd. En uiteindelijk, vroeger of later, ook voor u niet. Dat is wel degelijk de andere kant van het verhaal. Helaas spreek ik uit ervaring en weet eigenlijk niet of ik daar wel of niet trots op moet zijn. Mij is eind tachtiger jaren iets aangedaan, in het verkeer, waar ik tot op de dag van vandaag nog de gevolgen van ondervindt. Dankzij de goede gezondheidszorg zit ik nu nog achter mijn laptop dit bericht te typen. Maar in al die tussenliggende jaren zijn er zeker momenten geweest waarbij dit niet zo vanzelfsprekend was. Ook dat heeft een keerzijde. De kosten die ik heb opgemaakt in de gezondheidszorg kan ik met al mijn standaard eigen risico, sterker nog, met alle premie die ik maandelijks betaal, nooit meer terugbetalen.
Ja, mij doet het ook wel eens zeer als ik in de loop van het jaar de afrekeningen van mijn zorgverzekeraar weer binnenkrijg waarin mij even de rekening voor het opgemaakte eigen risico gepresenteerd wordt. Anderzijds betaal ik het zonder mokken, de reden lees je hierboven.
Heb je later nog eens in mijnFBTO gecontroleerd of het klopte? Ik heb ook max eigen risico en betaalde de hele jaarpremie in 1x voor nog meer korting, en bij mij is het gewoon goed gegaan.MSnoo schreef:Ik heb mijn vrijwillig eigen risico voor het jaar 2018 met 500 euro verhoogd bij FBTO.
Groet Maaike
Onzin. Als je 1 jaar niet aan je volledige eigen risico komt heb je al break-even op bespaarde premie. De rest is puur winst, ook als je een keer het volledige bedrag aan extra eigen risico moet betalen. Zolang dat minder dan 1 keer in de 2 jaar gebeurt heb je alsnog winst.sephora30 schreef:Eigen risico verhogen is op zijn zachts gezegd niet slim, omdat je niet kunt voorspellen hoe het jaar zal verlopen. Tenzij je natuurlijk een bom spaargeld achter de hand hebt, maar dan nog is het zonde om het uit eigen zak te betalen.
Het hangt natuurlijk wel af van hoe je gezondheid is, maar om gewoon te roepen dat het onverstandig is om meer eigen risico te nemen, is natuurlijk onzin. Voor mensen die niet met geld kunnen omgaan, niet sparen en geen buffer hebben is het inderdaad onverstandig.
Wat wel op zijn zachts gezegd niet slim is, is geen buffer hebben voor onverwachte kosten. Ook zonder max eigen risico.
-
Lowieze
"Voor mensen die niet met geld kunnen omgaan, niet sparen en geen buffer hebben is het inderdaad onverstandig.
Wat wel op zijn zachts gezegd niet slim is, is geen buffer hebben voor onverwachte kosten. Ook zonder max eigen risico."
Zo jammer, nog even kortzichtig en veroordelend als bij een eerdere reactie.
Ik mag hopen, jij bent nog jong, dat je in je verdere leven niets zal overkomen zodat je ook van een minimum inkomen moet gaan leven.
Wat wel op zijn zachts gezegd niet slim is, is geen buffer hebben voor onverwachte kosten. Ook zonder max eigen risico."
Ik mag hopen, jij bent nog jong, dat je in je verdere leven niets zal overkomen zodat je ook van een minimum inkomen moet gaan leven.
Wij leven voor minder dan de bijstandsnorm. Het is wel degelijk mogelijk, maar dan moet je niet zomaar overal je geld aan uitgeven.Lowieze schreef:"Voor mensen die niet met geld kunnen omgaan, niet sparen en geen buffer hebben is het inderdaad onverstandig.
Jij noemt mij kortzichtig, maar dan vind je het dus blijkbaar niet kortzichtig als iemand zegt dat het "op zijn zachts gezegd niet slim" is om voor max eigen risico te kiezen zonder enig oog voor de situatie van mensen? Dát is kortzichtig.