Update Opel's systeem navigatie
Geplaatst: 17 jan 2018 14:49
Geachte redactie-
In november van 2013 hebben wij een nieuw auto van het merk Opel, model Ampera bij de Opel dealer aangeschaft. Deze auto heeft een ingebouwd navigatie systeem uit 2012 en dat was ook niet vantevoren aan ons vermeld. Tot op heden heeft Opel het systeem niet geüpdatet. Sinds 17 mei 2016 hebben wij Opel Europa via mails hierover geattendeerd en informatie gevraagd. Maar helaas worden wij van Opel naar HERE doorverwezen en vice-versa.
HERE is de firma die verantwoordelijk is voor de kaartgegevens en niet voor de software!
Overigens, Opel klantendienst heeft telefonisch bevestigd dat de infotainemt systeem update door een derde partij wordt bepaald, n.l. HERE. Het is niet waar! Vandaag, 17 januarie 2018 heb ik schriftelijke reactie van deze derde partij ontvangen: Op 17 jan. 2018, om 11:28
Wij hebben vandaag telefonisch contact gehad omtrent de navigatieupdate van uw Opel Ampera 2013.
Het klopt dat de update uit 2013 de laatste versie is, wij hebben nog geen informatie ontvangen vanuit Opel of en wanneer zij de volgende update zullen uitvoeren.
Wij bepalen niet wanneer een update gebeurt. Wij leveren alleen de kaartgegevens aan de fabrikanten. Zij bepalen zelf welke gegevens zij gaan gebruiken in hun systemen. Dit kan zelfs per systeem binnen een merk verschillen.
Ik denk dat Opel zich niet realiseert wat voor financiële impact dit heeft op de restwaarde. Toen ≥ € 53.000,00 !
Het blijkt dat Opel een zeer onbetrouwbare partner is.
Ik zou niet weten hoe ik dit diplomatiek kan zeggen, maar het komt er op neer dat Opel zijn klanten gewoon laat doodvallen.
Met vrindelijke groet,
Carlos
In november van 2013 hebben wij een nieuw auto van het merk Opel, model Ampera bij de Opel dealer aangeschaft. Deze auto heeft een ingebouwd navigatie systeem uit 2012 en dat was ook niet vantevoren aan ons vermeld. Tot op heden heeft Opel het systeem niet geüpdatet. Sinds 17 mei 2016 hebben wij Opel Europa via mails hierover geattendeerd en informatie gevraagd. Maar helaas worden wij van Opel naar HERE doorverwezen en vice-versa.
HERE is de firma die verantwoordelijk is voor de kaartgegevens en niet voor de software!
Overigens, Opel klantendienst heeft telefonisch bevestigd dat de infotainemt systeem update door een derde partij wordt bepaald, n.l. HERE. Het is niet waar! Vandaag, 17 januarie 2018 heb ik schriftelijke reactie van deze derde partij ontvangen: Op 17 jan. 2018, om 11:28
Wij hebben vandaag telefonisch contact gehad omtrent de navigatieupdate van uw Opel Ampera 2013.
Het klopt dat de update uit 2013 de laatste versie is, wij hebben nog geen informatie ontvangen vanuit Opel of en wanneer zij de volgende update zullen uitvoeren.
Wij bepalen niet wanneer een update gebeurt. Wij leveren alleen de kaartgegevens aan de fabrikanten. Zij bepalen zelf welke gegevens zij gaan gebruiken in hun systemen. Dit kan zelfs per systeem binnen een merk verschillen.
Ik denk dat Opel zich niet realiseert wat voor financiële impact dit heeft op de restwaarde. Toen ≥ € 53.000,00 !
Het blijkt dat Opel een zeer onbetrouwbare partner is.
Ik zou niet weten hoe ik dit diplomatiek kan zeggen, maar het komt er op neer dat Opel zijn klanten gewoon laat doodvallen.
Met vrindelijke groet,
Carlos