LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo vervroegt incasso

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door moederslink »

Nee ik heb bij Ziggo nooit een automatische incasso willen hebben om bovengenoemde redenen.
Ik kreeg altijd een accept giro en nu komt de nota gewoon per mail .
Ook ik heb de ervaring dat wanneer je toch ook nog papieren post wilt ontvangen en hierom vraagt dat dit toch ook nog steeds mogelijk is.
( nog wel....)

witte angora
Berichten: 30912
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan klopt dat wel. Maar als je van de automatische incasso af wil is er ineens weinig meer mogelijk. Dat is dus het gekke.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja , ik heb al je posts hierover gelezen , maar het is je gelukt! :D

Trouwens , mijn Zorgverzekeraar is ook gaan vervroegen , maar ook bij hen heb ik geen automatische incasso en heb het voor , nu nog , 9 maanden strak ingepland , handmatig, op de 23e , via internetbankieren. Hoef ik dus ook verder niet naar om te kijken, behalve rond 23 dec dan wordt het bedrag weer meer ( :cry: ) voor januari 2019 en moet ik dit weer ff aanpassen voor dan weer 11 maanden etc etc.

Bertens
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 apr 2006 20:53

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door Bertens »

stand van zaken, gestorneerd, een week later de herinnering ontvangen met ideal te betalen, dat was rond mijn gewoonlijke betaaldatum en dus betaald, voor februari staat de incasso klaar voor 28 februari.....aanpassen was dus wel mogelijk, wordt vervolgd.

witte angora
Berichten: 30912
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door witte angora »

Bertens schreef:stand van zaken, gestorneerd, een week later de herinnering ontvangen met ideal te betalen, dat was rond mijn gewoonlijke betaaldatum en dus betaald, voor februari staat de incasso klaar voor 28 februari.....aanpassen was dus wel mogelijk, wordt vervolgd.
Exact zoals het bij mij ging, zie een paar berichten hierboven.

Het zou me niks verbazen dat de interne instructie was de data te spreiden, maar dat het voor 'onze groep' niet de 18e had moeten zijn, maar de 28e... typefoutje van een of ander (genderneutraal) medewerkmens. Helaas blinkt Ziggo niet uit in communicatie.

alfatrion
Berichten: 21930
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door alfatrion »

witte angora schreef:Maar je had nog geen automatische incasso? Als je daarvan af wil is het een stuk lastiger.
Zo'n machtiging kun je altijd intrekken. Vaak is er niet een een rechtsgeldige machtiging. De kosten die Ziggo vraagt voor andere betaalmiddelen zijn overigens onwettig.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door bprosman »

Hoef ik dus ook verder niet naar om te kijken, behalve rond 23 dec dan wordt het bedrag weer meer ( ) voor januari 2019 en moet ik dit weer ff aanpassen voor dan weer 11 maanden etc etc.
Ik merk het al , "Gemak dient de mens" :lol: :lol: :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door moederslink »

1x per jaar ff iets aanpassen is te doen, toch? :wink:
Ach, een mens klooit wat af in 1 jaar .....als je maar wat te doen hebt... :lol:

Franske999
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2018 08:41

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door Franske999 »

Brahms schreef:
ik ga het morgen dus storneren, en maak het volgende week aan ze over.
Je bent er maar druk mee. Ga je dit nu een jaar of langer volhouden ? Lijkt me een beetje onzinnige actie.
Gewoon bij de bank aangeven dat je de machtiging intrekt en zelf een automatische overboeking maken op het door jou gewenste tijdstip. Zorg er wel voor dat je voor de 1e van de volgende maand hebt betaald.

witte angora
Berichten: 30912
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door witte angora »

Inmiddels weer een telefoontje van Ziggo gehad. Het wordt steeds wonderlijker.

De vervroeging naar de 18e die later de 28e werd was dus geen tikfoutje. Het ging echt om de 18e. Maar in tegenstelling wat de eerste medewerker beweerde, kon de datum wél gewijzigd worden. Dat is dus buiten mijn medeweten ook gedaan naar de 28e.

Ik heb aangegeven dat er in beide gevallen niet over is gecommuniceerd. De medewerkster van vanmorgen gaf ook aan dat dit absoluut niet kon. Het had in beide gevallen gecommuniceerd moeten worden. Ik was ook niet de enige tegen wie gezegd is dat de datum niet gewijzigd kon worden; dat is volgens haar tegen meer mensen gezegd. Dat ik een mail ontvangen heb dat ik mijn 'nieuwe product' moest bevestigen, wat dus een nieuw abonnement bleek te zijn voor een euro duurder, daarvan wist ze niet wat ze hoorde.

Het gaat intern opgepakt worden. Leuk, maar ik ben er helemaal klaar mee. En dat begreep ze ook wel.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door bprosman »

Je maakt het jezelf wel makkelijk he :lol: :lol: :lol:

witte angora
Berichten: 30912
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door witte angora »

bprosman schreef:Je maakt het jezelf wel makkelijk he :lol: :lol: :lol:
Echt wel. Ik had vorig jaar beter meteen naar een echte provider kunnen stappen. Dit is geen provider, maar een modderboer.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door bprosman »

Echt wel. Ik had vorig jaar beter meteen naar een echte provider kunnen stappen. Dit is geen provider, maar een modderboer.
Tja, ik beoordeel een provider (of leverancier in het algemeen) op de kwaliteit van zijn dienst/product, en niet op zijn incassogedrag.

Maar ik begrijp dat als de incasso maar goed (en op de juiste tijd gaat) het voor jou als snel goed is 8) .

Zoals ik al vaker schreef, mijn werkgever betaald op de laatste werkdag van de maand dus IEDERE incasso zou voor mij "te vroeg zijn". Dat los je op met een buffer. Of je moet natuurlijk op vakantie willen van de rente van de latere incasso.

En soms (in Dec.) komt het voor dat ik dan een paar dagen "rood" sta. Er zijn problemen waar ik wel van wakker lig maar daar hoort deze niet bij.

Gesloten