VW Nederland regeert nergens op
Geplaatst: 18 jan 2018 13:23
In Frankrijk kregen wij pech met onze VW Transporter in Frankrijk, een week voor het einde van onze vakantie.
De auto stratte wel, maar het gaspedaal reageerde niet. De ANWB zorgde er voor dat de auto bij een garage kwam.
Deze garage deed een reparatie aan het gaspedaal, maar de storing bleef. De conclusie was dat de software geupdate moest worden bij een officiele VW garage. Onze auto werd naar een VW garage gebracht. De monteur van deze garage moest onderdelen bestellen, de reparatie zou duurder uitvallen.
Ondertussen was onze vakantie voorbij en konden wij met een leenauto via de ANWB naar huis. Eenmaal thuis werd ons verteld (via de ANWB) dat de monteur nogmaals onderdelen moest bestellen en de reparatie wederom duurder uit zou vallen. Dit gebeurde daarna nog een keer waarna wij zeiden dat we niet meer akkoord gingen en de ANWB de auto naar Nederland moest laten brengen.
4 Weken nadat we pech kregen in Frankrijk stond onze auto bij onze (niet VW) garage. Onder de motorkap was het een ravage. Kabels waren losgetrokken, er was een kabel kapot. O.a. beschermplaten, accu en het motormanagement systeem waren verwijderd en lagen verspreid in de auto.
De monteurs van onze garage en ook wij schrokken enorm van de ravage. Geen idee wat er aan de hand was. Om te voorkomen dat onze garage de schuld zou krijgen van eventueel grote schade die door de Franse monteur veroorzaakt zou zijn moesten wij een onafhankelijk expert inhuren om de huidige staat van de auto te beoordelen. Dat werd gedaan waarna onze garage de auto weer in elkaar zette.
Achteraf bleek de reparatie iets simpels te zijn en met een paar uur gemaakt was. Via VW Nederland wilde ik de kosten van de expert terug krijgen omdat die eigenlijk voor niets is geweest omdat de conclusie is dat de Franse monteur geen verstand van zaken had. Na 2 Keer bellen, 2 keer mailen, 6 keer chatten met VW Nederland heb ik een aangetekende brief gestuurd. Via telefoon en chat is veel beloofd, maar er gebeurt niets. Op mails is geen reactie gekomen, maar ook op mijn aangetekende brief heb ik geen enkele reactie gekregen.
Het is werkelijk schandalig dat VW Nederland niet eens het fatsoen heeft een een reactie te geven. Voor ons dus geen VW meer.
De auto stratte wel, maar het gaspedaal reageerde niet. De ANWB zorgde er voor dat de auto bij een garage kwam.
Deze garage deed een reparatie aan het gaspedaal, maar de storing bleef. De conclusie was dat de software geupdate moest worden bij een officiele VW garage. Onze auto werd naar een VW garage gebracht. De monteur van deze garage moest onderdelen bestellen, de reparatie zou duurder uitvallen.
Ondertussen was onze vakantie voorbij en konden wij met een leenauto via de ANWB naar huis. Eenmaal thuis werd ons verteld (via de ANWB) dat de monteur nogmaals onderdelen moest bestellen en de reparatie wederom duurder uit zou vallen. Dit gebeurde daarna nog een keer waarna wij zeiden dat we niet meer akkoord gingen en de ANWB de auto naar Nederland moest laten brengen.
4 Weken nadat we pech kregen in Frankrijk stond onze auto bij onze (niet VW) garage. Onder de motorkap was het een ravage. Kabels waren losgetrokken, er was een kabel kapot. O.a. beschermplaten, accu en het motormanagement systeem waren verwijderd en lagen verspreid in de auto.
De monteurs van onze garage en ook wij schrokken enorm van de ravage. Geen idee wat er aan de hand was. Om te voorkomen dat onze garage de schuld zou krijgen van eventueel grote schade die door de Franse monteur veroorzaakt zou zijn moesten wij een onafhankelijk expert inhuren om de huidige staat van de auto te beoordelen. Dat werd gedaan waarna onze garage de auto weer in elkaar zette.
Achteraf bleek de reparatie iets simpels te zijn en met een paar uur gemaakt was. Via VW Nederland wilde ik de kosten van de expert terug krijgen omdat die eigenlijk voor niets is geweest omdat de conclusie is dat de Franse monteur geen verstand van zaken had. Na 2 Keer bellen, 2 keer mailen, 6 keer chatten met VW Nederland heb ik een aangetekende brief gestuurd. Via telefoon en chat is veel beloofd, maar er gebeurt niets. Op mails is geen reactie gekomen, maar ook op mijn aangetekende brief heb ik geen enkele reactie gekregen.
Het is werkelijk schandalig dat VW Nederland niet eens het fatsoen heeft een een reactie te geven. Voor ons dus geen VW meer.