Pagina 1 van 1

Garantie op kapotte tv?

Geplaatst: 18 jan 2018 15:46
door John1969
Hallo,
Het gaat hier om het volgende,mijn heeft op19-02-2015 een tv gekocht bij de mediamarkt.Jullie voelen hem al aankomen streep over de hele lengte van het beeld.
Laatst haden jullie een probleem behandeld met een koelkast die buiten de fabrieksgarantie valt.
Ik dacht toen dat is precies zoiets wat mijn moeder heeft.
Wij er heen en tv achtergelaten nu krijgen we dus een prijsopgave van de reparatie kosten.
Heb contact opgenomen met mediamarkt en gezegd dat ik dit vreemd vond .€540,87
Wat nu.
Groeten John.

Re: Garantie op kapotte tv?

Geplaatst: 18 jan 2018 17:07
door Nijogeth
Ik neem aan gewoon betalen. U heeft opdracht gegeven tot reparatie.

Re: Garantie op kapotte tv?

Geplaatst: 18 jan 2018 17:21
door Lady1234
Waarom moeten wij die streep voelen aankomen? U kunt de tv ook terughalen en alleen de onderzoekskosten betalen.

Re: Garantie op kapotte tv?

Geplaatst: 18 jan 2018 17:28
door Verwijderd
Flauwe reacties hierboven. Volgens mij mag je gewoon van een tv verwachten dat hij langer mee gaat dan nog geen 3 jaar.

https://www.kieskeurig.nl/document/A19B ... AB00374E15

"Wat te doen bij defect na de garantietermijn
Wat moet u doen wanneer een apparaat na de garantietermijn, maar binnen de technische levensduur defect raakt?
1. Bepaal voor uzelf in alle redelijkheid of het uw eigen schuld is of niet.
2. Zo niet, neem dan contact op met degene die u het apparaat heeft verkocht, met bon of rekening. Alleen met die leverancier hebt u een juridische band.
3. Beroep u op het conformiteitsprincipe en onderhandel over de afhandeling van de reparatie.
4. Als u het eens wordt, laat dan de reparatie uitvoeren.
5. Als u het niet eens wordt, stel de leverancier dan schriftelijk in gebreke en geef een redelijke termijn om de reparatie alsnog uit te voeren.
6. Leidt dit niet tot een bevredigende oplossing, ga dan na of de winkel is aangesloten bij een geschillencommissie. Is het apparaat via internet aangeschaft, kijk dan of de leverancier is aangesloten bij de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie of bij Uneto-VNI.
Meer informatie over de geschillencommissies Thuiswinkel (Nederlandse Thuiswinkel Organisatie), Elektro en Installerende Bedrijven (beide Uneto-VNI) is te krijgen bij De Geschillencommissie, telefoon 070-3105310 of http://www.degeschillencommissie.nl.
7. Valt uw leverancier niet onder een geschillencommissie, dan blijft helaas alleen de weg naar de rechter over. Beschikt u over een rechtsbijstandsverzekering, schakel deze dan in."

Re: Garantie op kapotte tv?

Geplaatst: 18 jan 2018 18:21
door John1969
John,
Dank voor je informatie.
We gaan ermee aan de gang.
Gr John.

Re: Garantie op kapotte tv?

Geplaatst: 29 jan 2018 15:58
door Willemzelf
Mijn voelt hem al aankomen.
Dat wordt een streep door de rekening.

Re: Garantie op kapotte tv?

Geplaatst: 29 jan 2018 16:55
door juliomariner
De Mediamarkt zal denk ik niet toegeven.
Probeer daar goed beslagen ten ijs te komen.
Misschien kunt u forumlid Alfatrion een privebericht sturen. Hij heeft denk ik wel een aantal passende wetsartikelen voor u.
Laat aan MM wel merken dat u er niet mee akkoord dat u de volle rekening van de reparatie moet betalen. Misschien is het ook handig om uitdrukkelijk te vermelden dat u het bij de rechtsbijstand neer gaat leggen.