LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kleeneze -> Ervaringen/meningen gevraagd...

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
BBpnghng

Kleeneze -> Ervaringen/meningen gevraagd...

Ongelezen bericht door BBpnghng »

Beste mensen,

Onlang nam via ICQ een distributeur van het bedrijf Kleeneze contact met mij op. Deze vertelde mij dat ze een Nederlandse bedijfstak wilden gaan starten, en dat ze distributeurs zochten. Ze bieden een distributeursprogramma aan, waarbij men - langzaam opbouwend - producten kan verkopen, en daar ook als distiributeur goed aan zou kunnen verdienen. :roll:

Nou heb ik al gauw de neiging om bedrijven als deze - die gouden bergen beloven - zeker in deze tijd niet gelijk te vertrouwen. Een zoektocht op Google levert mij, naast de URL van kleeneze zelf, een héle lijst met sites van distributeurs op, die er kennelijk ook aan verdienen om andere distributeurs te werven (waarom zouden ze anders zo'n site opzetten?).

In ieder geval, ik geloof er eigenlijk niks van, maar 't klinkt té aantrekkelijk om niet even na te gaan of het misschien méér is dan apekool :wink: . Dus bij deze vraag ik ervaringen en meningen over Kleeneze.

Gast

Re: Kleeneze -> Ervaringen/meningen gevraagd...

Ongelezen bericht door Gast »

LOL!

Denk je nou eens in dat jij een goedlopend bedrijf hebt opgezet en je zoekt een distributeur voor Nederland. Zou je dan ook een willekeurig persoon via ICQ benaderen?

Denk je nu eens in dat jij een gemene oplichter bent die zoveel mogelijk mensen geld uit de zak wilt kloppen. Zou je dan willekeurige mensen via ICQ proberen te strikken??

BBpnghng

Re: Kleeneze -> Ervaringen/meningen gevraagd...

Ongelezen bericht door BBpnghng »

Denk je nou eens in dat jij een goedlopend bedrijf hebt opgezet en je zoekt een distributeur voor Nederland. Zou je dan ook een willekeurig persoon via ICQ benaderen?
Een bedrijf zelf niet nee. Maar in dit geval gaat het dus om een bedrijf wat particulieren (distributeurs) in dienst heeft, die kennelijk allemaal geld kunnen verdienen aan het werven van andere distributeurs voor het bedrijf. En een particulier zal misschien best eens een poging wagen via ICQ.

Clicking Dreams

Re: Kleeneze -> Ervaringen/meningen gevraagd...

Ongelezen bericht door Clicking Dreams »

Beste allemaal,

Even voor alle duidelijkheid:
Kleeneze is een heel betrouwbaar Brits bedrijf dat al sinds 1923 bestaat. Het is een van de oprichters van de Direct Selling Association. Het is een bedrijf dat in al die jaren dat ze bestaan, nog nooit verlies heeft gedraaid, zelfs niet in de oorlogsjaren. Sinds 1970 werken ze via het netwerk-marketingprincipe, d.w.z. via onafhankelijke distributeurs. Eén op de vier huishoudens in Engeland is klant van Kleeneze. Enkele jaren geleden zijn zij met succes ook in Ierland hun producten gaan verkopen en sinds september afgelopen jaar hebben zij de oversteek naar het vaste land van Europa gemaakt, waarbij Nederland het eerste land is dat kan kennismaken met hun producten.

Het feit dat zij via distributeurs hun producten verkopen, wil natuurlijk niet zeggen dat het ineens een louche bedrijf zou zijn. Tupperware is tenslotte toch ook niet onbetrouwbaar????
Ieder bedrijf verkoopt overigens producten via distributeurs, waarbij dit vaak weer grote bedrijven zijn met veel kosten, die worden doorberekend in de producten. De Kleeneze-producten worden verkocht door kleine distributeurs met weinig kosten, waardoor de Kleeneze-producten ook nog eens aantrekkelijk geprijsd zijn.

Op dit forum wordt geimpliceerd dat men zou verdienen met het aanbrengen van nieuwe distributeurs. DIT IS PERTINENT NIET WAAR!
Aan het aanbrengen van nieuwe mensen verdien je echt niets! (Wanneer je het op de goede manier doet en de mensen ook goed begeleid, kost het je alleen maar geld eigenlijk.) Pas wanneer deze mensen succesvol zijn/worden, pas DAN zie jij iets van jou tijd- en geld- investering terug door middel van percentages over hun verkopen.

Kleeneze is dan ook niet geschikt voor mensen die 'snel rijk willen worden'. (Als zoiets al bestaat!) Wanneer je jouw Kleeneze-business opbouwt, vergt dit hard werken, tijd erin stoppen, etc. Net als dit voor ieder ander bedrijf geldt. Het voordeel is dat het een groeiende markt is, een succesvol concept (dat wordt al sinds 1970 keer op keer bewezen) en wanneer je er echt voor gaat om je eigen bedrijf hierin op te bouwen dan kan je hierin zeer zeker succesvol worden met als gevolg een inkomen dat je in loondienstverband (bijna) nooit zou kunnen halen. Het werk is simpel, iedereen kan het. Maar.... het vergt hard werken en doorzettingsvermogen!
En daar ontbreekt het nog weleens aan. Het is dan ook niet raar dat 7 van de 10 mensen die starten binnen een paar maanden weer stoppen. Niet omdat het concept niet zou werken (dat wordt immers al 25 jaar bewezen), maar omdat het de mensen ontbreekt aan doorzettingsvermogen en de wil om gewoon de schouders eronder te zetten. Nu begrijp je vast ook waarom er zoveel geadverteerd wordt; mensen die echt willen aanpakken zijn er niet zoveel meer.
Even terugkomend op dat je niets verdient aan het aanbrengen van mensen: je hebt er dus niets aan wanneer je mensen inschrijft die het eigenlijk toch niet zien zitten. Je bent dan alleen maar tijd en geld kwijt aan het begeleiden van deze mensen, terwijl ze uiteindelijk toch stoppen. Verkooppraatjes om mensen in te schrijven, werken dus niet en hebben dus ook helemaal geen zin. Je schrijft dan mensen in die je alleen maar tijd en geld gaan kosten. Daarom vertellen wij ook de volledige waarheid en hangen wij geen mooie verhaaltjes op. Wij vertellen de positieve en de negatieve kanten zodat iemand echt kan bepalen of dit wat voor hem/haar is. Is dit het geval, dan zullen wij die persoon volledige begeleiding, coaching en ondersteuning geven.

Wil je vrijblijvend meer weten? Kijk dan eens op onze website www.clickingdreams.com, vul het formulier vrijblijvend in en je krijgt direct een link naar de rest van de website toegestuurd waar alles zeer uitgebreid staat uitgelegd. Dan weet je precies hoe alles zit. Je kunt ons natuurlijk ook even mailen met eventuele vragen.
Wij zijn zelf in september gestart en doen het met veel plezier. Ons team bestaat uit 18 distributeurs nu. Referenties kunnen wij je ook geven, ook van mensen die om verschillende redenen toch gestopt zijn/zijn moeten stoppen met Kleeneze.

Groetjes,
Clicking Dreams
Mattanja Overbeeke

Gast

Re: Kleeneze -> Ervaringen/meningen gevraagd...

Ongelezen bericht door Gast »

Nu begrijp je vast ook waarom er zoveel geadverteerd wordt; mensen die echt willen aanpakken zijn er niet zoveel meer.
Als je toch wéét dat er niet zoveel mensen meer zijn die echt willen aanpakken, snap ik niet waarom je dan wel tijd en veel geld gaat investeren in heel veel advertenties.
Ik vind de formule beetje op een piramidespel lijken...een "goed" lopend bedrijf zoekt vooral "particuliere" distibuteurs (geen betrouwbare en goede partners, nee particulieren!) die op hun beurt weer distributeurs moeten zoeken....
Er wordt zelfs beweerd dat je er NIETS aan verdient, echter als ze succesvol zijn/worden dan begint voor jou de geldkraan te lopen....en hoe hoger in de piramide, hoe meer de kraan opengedraaid wordt.
Hier klopt iets niet. Ik vind het hele verhaal niet zo lekker ruiken......

Clicking Dreams

Re: Kleeneze -> Ervaringen/meningen gevraagd...

Ongelezen bericht door Clicking Dreams »

Ach ja, er zijn altijd mensen die bij het woord MLM direct aan de louche praktijken denken van het financiele pyramide-spel/vliegtuigspel(/en wat voor namen er al niet meer voor zijn bedacht) en daardoor niet verder kijken. Jammer! Rotte appels zitten er in iedere business helaas. In de MLM is dat niet anders.
Gelukkig wordt iedere bedrijfstak wordt gecontroleerd op legaliteit en eerlijk zakendoen. Wanneer je daadwerkelijk geinteresseerd bent, let er dan op of een mlm-bedrijf aangesloten is bij de wereldwijde 'Direct Selling Association'. Daarnaast zijn er twee grote verschillen tussen het zogenaamde pyramidespel en betrouwbare mlm-bedrijven: 1) bij het pyramidespel verdien je direct puur en alleen aan het inschrijven van mensen. 2) er worden geen producten verkocht.
De reden van mijn vorige bericht was dat er een boel geimpliceerd en geinsinueerd werd in alle berichtjes van anderen, maar niemand wist eigenlijk waar het over ging. Het was dus de hoogste tijd om eens wat feiten op te schrijven en daarmee wat duidelijkheid te verschaffen.
Nogmaals: wanneer je echt geinteresseerd bent wil ik je graag volledig informeren over alles. Ik hoor dan ook graag OP FEITEN GEBASEERDE reacties. Dat is toch het doel van deze site dacht ik: feiten boven tafel krijgen!? Toch niet om dingen te schrijven die zaken insinueren die niet waar zijn.

Gast

Re: Kleeneze -> Ervaringen/meningen gevraagd...

Ongelezen bericht door Gast »

Toch niet om dingen te schrijven die zaken insinueren die niet waar zijn.
En waarom moet iemand dan "vrijblijvend" een "formulier" op een website invullen om vervolgens een "link" te krijgen naar de rest van een website?
Waarom niet meteen uitgebreid uitleggen op een website die er toch al is? Scheelt weer tijd en investering. Maar nee, eerst een formulier invullen op een website en dán pas mag je wat meer weten. Wat mogen bezoekers dan niet weten? Het lijkt wel of je iets te verbergen hebt, niet helemaal zuiver op de graat is. Net zoiets zoals bij thuiswerk: alleen moet je daar eerst geld overmaken... om vervolgens niets meer te vernemen...

Clicking Dreams

Re: Kleeneze -> Ervaringen/meningen gevraagd...

Ongelezen bericht door Clicking Dreams »

Beste "gast",
Wanneer je iemand alles wilt vertellen over je bedrijf en daarnaast ook informatie over jezelf geeft, dan wil je toch ook weten wie er aan de andere kant van de 'lijn' zit. Niemand geeft zomaar alle informatie aan iemand die hem/haar opbelt en niet eens zijn naam noemt. Dus het is niet meer dan fair, dat wanneer degene die informatie vraagt zich ook even kort voorstelt. Overigens, als je bij een bedrijf informatie aanvraagt, vragen ze toch ook naar je adresgegevens zodat ze je iets op kunnen sturen! Van de insinuatie dat wij iets te verbergen zouden hebben, wordt ik eerlijk gezegd een beetje moe. Ik heb nog geen enkel feit van je gehoord, alleen maar insinuaties. Het is hier geen chatbox, mocht je dit misschien denken, maar een informatief forum. Ik zal dan ook verder niet meer reageren op verdere zwartmakerij van jouw kant die op niets gebaseerd is. Het feit dat jij niet eens je naam invult, wanneer je een berichtje op dit forum plaats zegt toch al wat over JOUW betrouwbaarheid! Wie heeft hier nu iets te verbergen???
Nogmaals, alleen op feitelijke zaken zal ik vanaf nu ingaan. Andere berichten negeer ik, net zoals ieder weldenkend mens zal doen die dit leest. Ik zie uit naar zinvolle reacties waar mensen wat aan hebben!
Met vriendelijke groet,
Clicking Dreams
M. Overbeeke

suuz

Re: Kleeneze -> Ervaringen/meningen gevraagd...

Ongelezen bericht door suuz »

Ik ben ook benaderd door mensen om voor Kleeneze te gaan werken, en heb ook een gesprek hierover gehad met enkele medewerkers. Persoonlijk voelde ik me alsof ik continue overgehaald werd om ook voor hen te gaan werken, en men maakte de informatie en het daadwerkelijke werk dat je ging doen mooier dan het in werkelijkheid was. Uiteraard kan dit heel goed gelegen hebben aan de personen die ik gesproken heb (ik heb drie verschillende mensen gesproken). Toch is de manier waarop het bedrijf zichzelf presenteert iets dat mij totaal niet aanspreekt. Ik heb verschillende brieven gelezen van echtparen (op de een of andere manier, wanneer iemand voor kleeneze gaat werken, stapt diens wederhelft ook het bedrijf in), die vertellen over hoe werken voor kleeneze hun leven heeft verandert, compleet met loonstrook en al. Persoonlijk vind ik dat een zuiver bedrijf niet hoeft te adverteren met hoe het de levens van zijn werknemers heeft verandert, maar zich moet richten op zijn dienstverlening.
Er is mij verder heel duidleijk uitgelegd wat er van mij verwacht werd, hoe het systeem in elkaar zit en ik kon niets anders concluderen dan dat dit inderdaad een pyramide systeem is, en jij profiteert van hoeveel mensen jij weer laat werken. Er is zelfs een lijst van een x aantal mensen (paar honderd) die weer aangeeft wie er hoe hoog in de lijst van verdiensten staat, en wie dus weer van wie profiteert.
Uiteraard is het ieders keuze om wel of niet voor dit soort bedrijven te gaan werken, mijn keuze was om dit niet te doen. Het is niet mijn intentie om iemand(s werk) te beledigen, een ieder is vrij te doen en laten wat hij of zij wil. Ik wilde echter wel mijn ervaring en gedachten delen, aangezien daarom gevraagd werd.

Gast

Re: Kleeneze -> Ervaringen/meningen gevraagd...

Ongelezen bericht door Gast »

Beste "gast",
Wanneer je iemand alles wilt vertellen over je bedrijf en daarnaast ook informatie over jezelf geeft, dan wil je toch ook weten wie er aan de andere kant van de 'lijn' zit. ....
..... Van de insinuatie dat wij iets te verbergen zouden hebben, wordt ik eerlijk gezegd een beetje moe. .....
....... Het feit dat jij niet eens je naam invult, wanneer je een berichtje op dit forum plaats zegt toch al wat over JOUW betrouwbaarheid! Wie heeft hier nu iets te verbergen???
Wanneer je een website opzet en via een website een formulier moet invullen om "verder" te mogen kijken, lijkt het mij dat je zelf niet zo "open" bent. Je kunt wel zeggen wie je bent, maar hoe weet ik dat??
Dat brengt me gelijk op je laatste zin.
Waarom zou een naam als "Clicking Dreams - Gast" (dus ook nog niet eens geregistreerd!!!!) nou meer betekenis en betrouwbaarder overkomen dan iedere andere naam??? Dat zegt namelijk helemaal niets over jou. Dus hoppa.... opzouten met je piramidespel.

Gast

Re: Kleeneze -> Ervaringen/meningen gevraagd...

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben ook benaderd door mensen om voor Kleeneze te gaan werken, en heb ook een gesprek hierover gehad met enkele medewerkers. Persoonlijk voelde ik me alsof ik continue overgehaald werd om ook voor hen te gaan werken, en men maakte de informatie en het daadwerkelijke werk dat je ging doen mooier dan het in werkelijkheid was.

Ja, dát zal wel de reden zijn dat ze dat niet open en eerlijk op een website durven te vermelden. (formuliertje invullen enzo....)

Gast

Re: Kleeneze -> Ervaringen/meningen gevraagd...

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb nog geen enkel feit van je gehoord, alleen maar insinuaties. Het is hier geen chatbox, mocht je dit misschien denken,
Aha, maar je insinueert wel dat een ander onbetrouwbaar is omdat hij hier als gast reageert. En je hebt je zegje gedaan, maar toch blijf je reageren op reacties van anderen...is dat ook niet een vorm van chatten??? (zal wel weer anders uitgelegd gaan worden vrees ik)

jurist

Re: Kleeneze -> Ervaringen/meningen gevraagd...

Ongelezen bericht door jurist »

Beste mensen,

Een paar dagen geleden werd ik niets vermoedend aangesproken door een persoon die mij vroeg of ik ambitie had. Inderdaad die heb ik. Tweede vraag: hoeveel geld ik wilde verdienen daarmee. Mijn antwoord: liefst veel. Dat was geen probleem. Wat volgde was een onsamenhangend verhaal over verkoop op Internet. Mijn vraag vervolgens: maar waar ligt mijn voordeel ? Antwoord: ik moest dan nieuwe mensen aanbrengen. Hoe het systeem nu werkte werd mij niet duidelijk gemaakt. Nu ben ik van nature erg geinteresseerd in nieuwe marketing maar heb (helaas) ook een juridische achtergrond. Alle alarmbellen hadden dus al ling gerinkeld. Toch nieuwsgierig geworden vroeg ik naar het visitekaartje van de persoon en de website van de organisatie. Zijn antwoord: die kreeg ik slechts als ik naam en adres opgaf. Need I to say more ?

Beste mensen een gratis juridisch advies, zoals ik dat vele malen per dag geef. Dit is gewoon colportage. Je kunt er binnen 8 dagen vanaf.
Doe er je voordeel mee.

Gast

Re: Kleeneze -> Ervaringen/meningen gevraagd...

Ongelezen bericht door Gast »

Dat is toch het doel van deze site dacht ik: feiten boven tafel krijgen!? Toch niet om dingen te schrijven die zaken insinueren die niet waar zijn.
Goed dan, begin maar: hoeveel bedraagt de omzet van Kleeneze, welk percentage wordt er aan provisie uitgekeerd en hoeveel distributeurs zijn er actief? Dit zijn cijfers waar graag nogal schimmig over gedaan wordt omdat die de mogelijkheid geven de gemiddelde inkomsten per distributeur te berekenen. En verder vooral: hoeveel moet iemand investeren om dit werk te mogen gaan doen (ja u leest het goed, mlm is werk waarvoor u eerst moet BETALEN om het te mogen doen) en hoe is de inkomensopbouw van de mensen die geen andere distributeurs hebben maar alleen het werk zelf doen?
We zijn benieuwd naar de feiten die u boven tafel gaat brengen.

speurdertje

Re: Kleeneze -> Ervaringen/meningen gevraagd...

Ongelezen bericht door speurdertje »

De volgende info heb ik via de Kamer van Koophandel.
Kleeneze is een engelse limited en hun kantoor is gevestigd te Rotterdam.Weena 290.
Zij zullen toch wel iets publiceren: jaarverslag ofzo ?

Zullen we es een klacht indienen bij de reclamecodecommissie over deze vage boys ?

Gast

Re: Kleeneze -> Ervaringen/meningen gevraagd...

Ongelezen bericht door Gast »

Kleeneze, ofwel Fisherkings:

Gewoon een vieze oplichtersbende, meer is het niet. Ik heb dat tuig aan mijn deur gehad. Ik kreeg op een gegeven moment een catalogus van die firma in mijn brievenbus, die ik even heb doorgebladerd, maar gezien de belachelijk hoge proijzen van sommige produkten, is het ding verder ongelezen bij het oud papier beland.


Een paar dagen later kwam zo'n halve zool de catalogus terugvragen, want hij had daarin geinvesteerd. Toen ik zei dat ik het boekje met het oud papier had meegegeven, werd meneer een beetje vervelend: ik moest en zou hem zijn investering teruggeven. Ik heb hem te verstaan gegeven dat ik niet gediend was van zijn manier van mensen benaderen, en heb de deur gesloten. Meneer belde daarop nog een keer of 3 aan, en is toen afgedropen.

Stelletje losers bij dat bedrijf.

Gast

Re: Kleeneze -> Ervaringen/meningen gevraagd...

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb hem te verstaan gegeven dat ik niet gediend was van zijn manier van mensen benaderen, en heb de deur gesloten. Meneer belde daarop nog een keer of 3 aan, en is toen afgedropen.
En zo kwam de carrière van een in potentie zeer groot zakenman voortijdig ten einde...

Gast

Re: Kleeneze -> Ervaringen/meningen gevraagd...

Ongelezen bericht door Gast »

Gelukkig voor dat bedrijf zijn er nog genoeg sukkels in de wereld die hun geld aan de top geven................echt het werkt heel goed......ja tuurlijk.......there's one born every minute :roll:

Gast

Re: Kleeneze -> Ervaringen/meningen gevraagd...

Ongelezen bericht door Gast »

het vergt hard werken en doorzettingsvermogen!
En daar ontbreekt het nog weleens aan. Het is dan ook niet raar dat 7 van de 10 mensen die starten binnen een paar maanden weer stoppen. Niet omdat het concept niet zou werken (dat wordt immers al 25 jaar bewezen), maar omdat het de mensen ontbreekt aan doorzettingsvermogen en de wil om gewoon de schouders eronder te zetten. Nu begrijp je vast ook waarom er zoveel geadverteerd wordt; mensen die echt willen aanpakken zijn er niet zoveel meer.
Natuurlijk, het systeem werkt en als misschien toch blijkt van niet nadat je de startersbijdrage hebt afgedragen aan de piramidetop dan ligt het bij voorbaat aan je eigen doorzettingsvermogen en hoor je niet bij het selecte groepje van 3 uit de 10 die dat wel hebben. Mensen die wel willen aanpakken zijn er niet zo veel meer? Als JIJ ze nu al bijna niet meer vindt, hoe moet IK ze dan straks vinden? En dan ligt het aan mijn DOORZETTINGSVERMOGEN dat ik ze niet vind en dus ook niks verdien? Vandaar zeker dat het systeem zich 25 jaar bewezen heeft en nu de laatste 10 jaar ingezakt is. Minuten genoeg maar misschien worden de sukkels dan toch schaars en heeft de vorige spreker het mis?

Gast

Re: Kleeneze -> Ervaringen/meningen gevraagd...

Ongelezen bericht door Gast »

Gaan we hier ook al door met die discussie over een branche die gewoon stinkt? MLM, kotsmisselijk word ik ervan.

Gesloten