Bosch "service"
Geplaatst: 19 jan 2018 20:36
Beste Tros Radar en mensen op het forum, hopelijk zijn er meer mensen die kunnen aansluiten omtrent onderstaand issue, dan wel service afhandeling in het algemeen door Bosch Nederland.
Ik heb ter vervanging van mijn kapotte Bosch stofzuiger (buiten de garantie) een nieuwe gekocht. Vlak hiervoor had ik een 1200W Bosch stofzuiger aan mijn ouders gegeven die erg goed zijn werk deed en minder stroom verbruikte dan mijn oude Bosch. De nieuwere modellen waren allemaal nog "energiezuiniger". Ondanks mijn wantrouwen dat een 750W model wel zijn werk kan doen, liet ik mij verleiden door de informatie van van Bosch, waar de energieklasse + prestaties allemaal een A kregen: http://www.bosch-home.nl/productoverzic ... ak/BGL8508. Deze prestatieindex was hoger dan mijn oude stofzuiger; Dus dan moet het nieuwe model toch wel beter presteren? En de prijs lag ook een stuk hoger, dus ik dacht dat het geen miskoop kon zijn.
Echter bleek na lang gebruik dat de stofzuiger een stuk minder zijn best deed dan mijn voorgaande, laat staan het 1200W model van mijn ouders. Daarnaast is dit nieuwe "energiezuinige" model een stuk groter/lomper en zwaarder dan modellen van voorgaande jaren met een motor met hoger vermogen.
Na maanden gebruik, controle van filters, zak toch maar besloten om een melding te maken bij Bosch NL. Echter werd ik bij de reparatieafdeling weggestuurd en moest ik maar een klacht indienen. Iets wat ik eigenlijk niet wou. Ik wou gewoon een antwoord of het dus een defect is aan die nieuwe energiezuinige modellen dat bekend is, dan wel een defect aan mijn model. In ieder geval de klacht maar ingediend en in mijn optiek idioot te woord gestaan, waarbij verkeerde informatie wordt gegeven. Uiteindelijk willen zij dus niet helpen en vinden zij dit een zaak voor de verkoper. Waar ik het met dit specifieke probleem niet mee eens ben. De verkoper geeft overigens aan onder garantie de stofzuiger te maken, echter vermoed ik dat zij deze dan alsnog naar Bosch sturen, de stofzuiger weken kwijt is (hoe moet ik dan stofzuigen ) en Bosch het straks afdoet als niks aan de hand.
Vervolgens een review achter gelaten op de Bosch site, waar tot mijn verbazing enkel goede reviews staan. Mijne is natuurlijk niet toegelaten. Klaarblijkelijk wil Bosch geen negatieve reviews.
Mijn oorspronkelijke klacht bij Bosch:
"Type: vbbs22q8v0 serienr: xxxxxxxxxx. Beste Bosch support, Ik koop al jaren Bosch producten en ben altijd erg tevreden. Ik raad het vaak genoeg anderen aan i.v.m. degelijkheid en betrouwbaarheid. Echter voelt mijn laatste aankoop nog steeds na een tijd gebruik nog steeds als een miskoop. Ik had hiervoor een Bosch Logo (typenr weet ik niet meer) die zeer goed scoorde op review sites en de zuigkracht was super. Helaas was deze defect geraakt en zocht ik een ander. Je komt dan gelijk op de energiezuinige stofzuigers uit (waar ik al niet echt in geloof) maar heb dan toch destijds het nieuwste model gekocht dat op jullie site als A+ qua zuigkracht op alle fronten wordt gepromote. Echter kan deze stofzuiger op zuigkracht totaal niet op tegen mijn oude Logo en ook heb ik voor mijn ouders de BOSCH BGL35MOV20 gekocht en deze zuigt nog vele malen beter dan mijn oude Logo + mijn nieuwe supersonische Uiteindelijk dus het model wat ik nu heb een heel stuk zwaarder (en ja ik train maar het is niet fijn) en logger dan die andere Bosch modellen en ondanks dat ik laminaat heb, kan ik soms 2-3x over hetzelfde stuk heen. Stogzuigen is absoluut niet energiezuiniger (als dat al belangrijk is voor een klus van een paar minuten) maar duurt nu wel een stuk langer. Ook alles aan de rand van de zuigmond en eromheen wordt al helemaal niet opgezogen. Natuurlijk heb ik in de tussentijd de (veel duurdere) nieuwe originele Bosch zak erin gedaan, filters gecontroleerd (schoon) + slang en stang. Maar ik vermoed gewoon die 750Watt totaal niet genoeg is om normaal te kunnen stofzuigen Ik hoop dat jullie hier toch nog iets aan kunnen doen, want eigenlijk heb ik gewoon weer liever een wat kleinere lichtere en veel sterkere stofzuiger. Ook al maakt deze dan 2-3dB meer geluid. Met vriendelijke groet"
Ik heb ter vervanging van mijn kapotte Bosch stofzuiger (buiten de garantie) een nieuwe gekocht. Vlak hiervoor had ik een 1200W Bosch stofzuiger aan mijn ouders gegeven die erg goed zijn werk deed en minder stroom verbruikte dan mijn oude Bosch. De nieuwere modellen waren allemaal nog "energiezuiniger". Ondanks mijn wantrouwen dat een 750W model wel zijn werk kan doen, liet ik mij verleiden door de informatie van van Bosch, waar de energieklasse + prestaties allemaal een A kregen: http://www.bosch-home.nl/productoverzic ... ak/BGL8508. Deze prestatieindex was hoger dan mijn oude stofzuiger; Dus dan moet het nieuwe model toch wel beter presteren? En de prijs lag ook een stuk hoger, dus ik dacht dat het geen miskoop kon zijn.
Echter bleek na lang gebruik dat de stofzuiger een stuk minder zijn best deed dan mijn voorgaande, laat staan het 1200W model van mijn ouders. Daarnaast is dit nieuwe "energiezuinige" model een stuk groter/lomper en zwaarder dan modellen van voorgaande jaren met een motor met hoger vermogen.
Na maanden gebruik, controle van filters, zak toch maar besloten om een melding te maken bij Bosch NL. Echter werd ik bij de reparatieafdeling weggestuurd en moest ik maar een klacht indienen. Iets wat ik eigenlijk niet wou. Ik wou gewoon een antwoord of het dus een defect is aan die nieuwe energiezuinige modellen dat bekend is, dan wel een defect aan mijn model. In ieder geval de klacht maar ingediend en in mijn optiek idioot te woord gestaan, waarbij verkeerde informatie wordt gegeven. Uiteindelijk willen zij dus niet helpen en vinden zij dit een zaak voor de verkoper. Waar ik het met dit specifieke probleem niet mee eens ben. De verkoper geeft overigens aan onder garantie de stofzuiger te maken, echter vermoed ik dat zij deze dan alsnog naar Bosch sturen, de stofzuiger weken kwijt is (hoe moet ik dan stofzuigen ) en Bosch het straks afdoet als niks aan de hand.
Vervolgens een review achter gelaten op de Bosch site, waar tot mijn verbazing enkel goede reviews staan. Mijne is natuurlijk niet toegelaten. Klaarblijkelijk wil Bosch geen negatieve reviews.
Mijn oorspronkelijke klacht bij Bosch:
"Type: vbbs22q8v0 serienr: xxxxxxxxxx. Beste Bosch support, Ik koop al jaren Bosch producten en ben altijd erg tevreden. Ik raad het vaak genoeg anderen aan i.v.m. degelijkheid en betrouwbaarheid. Echter voelt mijn laatste aankoop nog steeds na een tijd gebruik nog steeds als een miskoop. Ik had hiervoor een Bosch Logo (typenr weet ik niet meer) die zeer goed scoorde op review sites en de zuigkracht was super. Helaas was deze defect geraakt en zocht ik een ander. Je komt dan gelijk op de energiezuinige stofzuigers uit (waar ik al niet echt in geloof) maar heb dan toch destijds het nieuwste model gekocht dat op jullie site als A+ qua zuigkracht op alle fronten wordt gepromote. Echter kan deze stofzuiger op zuigkracht totaal niet op tegen mijn oude Logo en ook heb ik voor mijn ouders de BOSCH BGL35MOV20 gekocht en deze zuigt nog vele malen beter dan mijn oude Logo + mijn nieuwe supersonische Uiteindelijk dus het model wat ik nu heb een heel stuk zwaarder (en ja ik train maar het is niet fijn) en logger dan die andere Bosch modellen en ondanks dat ik laminaat heb, kan ik soms 2-3x over hetzelfde stuk heen. Stogzuigen is absoluut niet energiezuiniger (als dat al belangrijk is voor een klus van een paar minuten) maar duurt nu wel een stuk langer. Ook alles aan de rand van de zuigmond en eromheen wordt al helemaal niet opgezogen. Natuurlijk heb ik in de tussentijd de (veel duurdere) nieuwe originele Bosch zak erin gedaan, filters gecontroleerd (schoon) + slang en stang. Maar ik vermoed gewoon die 750Watt totaal niet genoeg is om normaal te kunnen stofzuigen Ik hoop dat jullie hier toch nog iets aan kunnen doen, want eigenlijk heb ik gewoon weer liever een wat kleinere lichtere en veel sterkere stofzuiger. Ook al maakt deze dan 2-3dB meer geluid. Met vriendelijke groet"