Lidl webshop: problemen met bestelling
Geplaatst: 22 jan 2018 12:48
Op 13 december heb ik via de Lidl webshop spullen voor een tripje in januari voor de wintersport besteld.
Levertijd lag op circa 5 dagen, na enkele dagen een mail gekregen dat de bestelling vertraagd was.
Uiteindelijk was 1 item niet leverbaar (maar wel gewoon nog steeds te bestellen op de website).
Het pakket zou bij een DHL parcelshop geleverd worden. De tracking link melde dat het pakket afgeleverd was net voor de kerst.
Ik ontving echter geen code om het pakket ook daadwerkelijk op te halen.
Gebeld met DHL: een bug in het systeem van Lidl zorgt ervoor dat deze code naar hun eigen emailadres gaat in plaats van die van de klant.
Daaropvolgend dus contact opgenomen met Lidl, die mij eerst zelf de schuld gaven van het noteren van hun adres. Maar na duidelijk aangeven dat de DHL aangaf dat dit veel vaker gebeurt zouden ze er alles aan doen om te zorgen dat de code alsnog bij mij zou komen.
Net na de kerst opnieuw gebeld, de persoon die erover ging was met vakantie. Maar ze waren er mee bezig.
Op 30 december nogmaals gebeld: het pakket was ondertussen door DHL weer meegenomen als niet opgehaald pakket.
De medewerker van de lidl shop zou het pakket opnieuw toezenden en beloofde dat het deze keer wel echt goed ging.
Helaas, ging het precies zoals bij het vorige pakket.
En dus vorige week weer gebeld, dat dit niet werkt en dat ik dus graag mijn geld terug zou ontvangen. De man aan de telefoon gaf aan dat ik pas mijn geld terug zou krijgen als DHL het pakket had opgehaald en daarna zouden ze het gaan terugstorten. Bij de vraag hoe lang dit gaat duren (een redelijke vraag lijkt mij als ze als ze niet aan hun beloftes kunnen voldoen en ik dus mijn geld terug moet krijgen...)
Daar was geen antwoord op.
En dus heb ik enkele dagen erna een berichtje gestuurd via FB antwoordservice, waar ik op een nogal degenererende manier de reactie kreeg dat het geld terugkomt wanneer het terugkomt. Er was heus wel spoed bij, maar niemand kan zeggen hoe lang.
Nu zijn we dus weer een week verder: geen geld, geen reactie.
Het gaat niet om een gigantisch bedrag, maar de service en het feit dat ik nu zo achter het terugstorten van mijn eigen geld moet zitten terwijl ik nog nooit een product in mijn handen heb gehad voor dat geld en de fout gewoon volledig bij hun en het systeem ligt?
Ronduit asociaal. Ik raad iedereen af iets te bestellen bij die shop.
Levertijd lag op circa 5 dagen, na enkele dagen een mail gekregen dat de bestelling vertraagd was.
Uiteindelijk was 1 item niet leverbaar (maar wel gewoon nog steeds te bestellen op de website).
Het pakket zou bij een DHL parcelshop geleverd worden. De tracking link melde dat het pakket afgeleverd was net voor de kerst.
Ik ontving echter geen code om het pakket ook daadwerkelijk op te halen.
Gebeld met DHL: een bug in het systeem van Lidl zorgt ervoor dat deze code naar hun eigen emailadres gaat in plaats van die van de klant.
Daaropvolgend dus contact opgenomen met Lidl, die mij eerst zelf de schuld gaven van het noteren van hun adres. Maar na duidelijk aangeven dat de DHL aangaf dat dit veel vaker gebeurt zouden ze er alles aan doen om te zorgen dat de code alsnog bij mij zou komen.
Net na de kerst opnieuw gebeld, de persoon die erover ging was met vakantie. Maar ze waren er mee bezig.
Op 30 december nogmaals gebeld: het pakket was ondertussen door DHL weer meegenomen als niet opgehaald pakket.
De medewerker van de lidl shop zou het pakket opnieuw toezenden en beloofde dat het deze keer wel echt goed ging.
Helaas, ging het precies zoals bij het vorige pakket.
En dus vorige week weer gebeld, dat dit niet werkt en dat ik dus graag mijn geld terug zou ontvangen. De man aan de telefoon gaf aan dat ik pas mijn geld terug zou krijgen als DHL het pakket had opgehaald en daarna zouden ze het gaan terugstorten. Bij de vraag hoe lang dit gaat duren (een redelijke vraag lijkt mij als ze als ze niet aan hun beloftes kunnen voldoen en ik dus mijn geld terug moet krijgen...)
Daar was geen antwoord op.
En dus heb ik enkele dagen erna een berichtje gestuurd via FB antwoordservice, waar ik op een nogal degenererende manier de reactie kreeg dat het geld terugkomt wanneer het terugkomt. Er was heus wel spoed bij, maar niemand kan zeggen hoe lang.
Nu zijn we dus weer een week verder: geen geld, geen reactie.
Het gaat niet om een gigantisch bedrag, maar de service en het feit dat ik nu zo achter het terugstorten van mijn eigen geld moet zitten terwijl ik nog nooit een product in mijn handen heb gehad voor dat geld en de fout gewoon volledig bij hun en het systeem ligt?
Ronduit asociaal. Ik raad iedereen af iets te bestellen bij die shop.