Contract XS4All beëindigd; toch 200 euro voor emailadres?
Geplaatst: 22 jan 2018 18:08
Hallo beste forumleden, Ik ben een Nederlander van Amerikaanse afkomst die twintig jaar lang met plezier in Rotterdam woont. Vandaag heb ik helaas een nare gevoel gekregen van een van mijn (ooit) meest geliefde Nederlandse bedrijven - XS4ALL. Jaren geleden was ik als klant bij XS4ALL begonnen - juist vanwegen hun goede klantendienstbeoordelingen. In november 2016 verhuisde ik en belde ik XS4ALL om hun diensten mee te laten verhuisen. Helaas kon dat niet omdat ze geen snelle verbinding in mijn nieuwe buurt kunnen leveren. Dus hebben ze vriendelijk aangeboden om het contract te beeindigen.
Vandaag keek ik door een rekening en merkte ik dat in de afgelopen jaar - 2017 - heeft XS4ALL alsnog bijna 200 euro uit mijn rekening gehaald. Ik belde en hoorde dat hoewel ik voor internet ben in zee gegaan met XS4ALL, XS4ALL heeft een emailadres erbij in het internetcontract toegevoegd - dat terwijl ik nooit heb gevraagd voor een email adres. Alleen internet. Wist niet eens dat ik recht had op een XS4ALL email adres. Waarom zou ik voor een email adres uberhaupt betalen?
Wat vinden jullie - als ik ooit XS4ALL gebeld heb om de internet bij mijn woning aan te sluiten, en 'gratis' erbij (niet dat ik dat wist) en email adres hebt ontvangen, was het hun verantwoordeljikheid om aan mij te vragen of ik dat 'dienst' wilden behouden - of - had ik als klant de verantwoordelijkheid om af te zien van een dienst waarvoor ik nooit heb gevraagd?
Vandaag keek ik door een rekening en merkte ik dat in de afgelopen jaar - 2017 - heeft XS4ALL alsnog bijna 200 euro uit mijn rekening gehaald. Ik belde en hoorde dat hoewel ik voor internet ben in zee gegaan met XS4ALL, XS4ALL heeft een emailadres erbij in het internetcontract toegevoegd - dat terwijl ik nooit heb gevraagd voor een email adres. Alleen internet. Wist niet eens dat ik recht had op een XS4ALL email adres. Waarom zou ik voor een email adres uberhaupt betalen?
Wat vinden jullie - als ik ooit XS4ALL gebeld heb om de internet bij mijn woning aan te sluiten, en 'gratis' erbij (niet dat ik dat wist) en email adres hebt ontvangen, was het hun verantwoordeljikheid om aan mij te vragen of ik dat 'dienst' wilden behouden - of - had ik als klant de verantwoordelijkheid om af te zien van een dienst waarvoor ik nooit heb gevraagd?