Pagina 1 van 1

Belsimpel telefoon

Geplaatst: 24 jan 2018 18:05
door Drs. E. Blok
Geachte lezer,

Ik kreeg van mijn familie voor de Kerst een nieuwe apple iphone 8.0 via de firma Belsimpel.
Na twee en halve week gebruik wordt de telefoon na de laatste softwareupdate gloeiend heet bij 87% lading. Daarna is hij niet meer te resetten. Vervolgens ontlaadt het toestel in 30 minuten naar 2% lading en start hij weer bij 20% lading.
Als ik het toestel binnen 28 dagen, garantie t/m 31 dagen, retourneer aan Belsimpel, dan wil men het toestel repareren door de software opnieuw te installeren, hetgeen ik al had gedaan door de laatste ios update. Daarna weigert men mij het aankoopbedrag terug te betalen hoewel in hun reclamespots dit terugbetalen binnen 31 dagen wel als normale zaak wordt gesuggereerd.
Ik kan u alleen adviseren, koop nooit bij Belsimpel. Coolblue maakt deze problemen nooit.

Belsimpels slogan is veel beloven, weinig geven doet een consument in vreugde leven....

Drs. E. Blok

Re: Belsimpel telefoon

Geplaatst: 24 jan 2018 19:16
door mahadma
Coolblue maakt deze problemen nooit.

Eerst zien, dan geloven.

Re: Belsimpel telefoon

Geplaatst: 25 jan 2018 10:41
door Moneyman
Drs. E. Blok schreef:Geachte lezer,

Ik kreeg van mijn familie voor de Kerst een nieuwe apple iphone 8.0 via de firma Belsimpel.
Na twee en halve week gebruik wordt de telefoon na de laatste softwareupdate gloeiend heet bij 87% lading. Daarna is hij niet meer te resetten. Vervolgens ontlaadt het toestel in 30 minuten naar 2% lading en start hij weer bij 20% lading.
Als ik het toestel binnen 28 dagen, garantie t/m 31 dagen, retourneer aan Belsimpel, dan wil men het toestel repareren door de software opnieuw te installeren, hetgeen ik al had gedaan door de laatste ios update. Daarna weigert men mij het aankoopbedrag terug te betalen hoewel in hun reclamespots dit terugbetalen binnen 31 dagen wel als normale zaak wordt gesuggereerd.
Ik kan u alleen adviseren, koop nooit bij Belsimpel. Coolblue maakt deze problemen nooit.

Belsimpels slogan is veel beloven, weinig geven doet een consument in vreugde leven....

Drs. E. Blok
Beste Drs,

Zoek anders eens op Coolblue op dit forum. Dan zul je zien dat je stelling onjuist is.

Re: Belsimpel telefoon

Geplaatst: 25 jan 2018 10:47
door NeoDutchio
Als wij alle adviezen ter harte gaan nemen kunnen wij nergens meer kopen.

U hebt recht op een deugdelijk product. U kunt een nieuwe telefoon eisen, mits reparatie goedkoper is. Als er een software probleem is, is dit goedkoper dan een nieuw toestel en zal er dus tot reparatie overgaan. Zo is de wet.
De herroepingsrecht waar u op doelt is voor ongebruikte artikelen. U mag iets uitpakken en iets testen om te kijken of het goed is. Als u het in gebruik neemt vervalt de herroepingsrecht.
Tot zo ver gaat alles netjes volgens de regeltjes.