Pagina 1 van 1

Dell laptop online bestellen en dan........?

Geplaatst: 30 jan 2018 13:59
door Mac1968
Dell laptop online bestellen via iDeal
Beste redactie,
Bij dezen wil ik de firma Dell bij jullie nog eens onder het voetlicht brengen. Jullie hebben in het verleden al eens over Dell bericht, waarbij de klantenservice en afhandeling van klachten te wensen over liet. Nu zijn wij ook slachtoffer hiervan.
12 januari jl. online een laptop besteld op de site van Dell, met korting voor 1299,01 euro, betaald via iDeal na het doorlopen van de benodigde stappen. Levertijd 2 tot 3 weken.
Bevestigingsmail gekregen, maar daar staat al een ander bedrag op dan in werkelijk betaald, nl. 1428,01 euro. Maar goed, korting misschien niet er bij vermeld. Status van de bestelling na 2 weken eens controleren; staat er dat de bestelling is geannuleerd! Dus nemen we contact op met Dell.
Hier wordt ons uitgelegd dat er problemen zijn met hun financieel programma en iDeal. En er is een prijsverschil tussen betaling en bestelling, waardoor hun systeem de bestelling automatisch annuleert, zonder tegenbericht te sturen hierover. Ik uitgelegd stappen op hun site doorlopen, met korting en betaald wat op de site berekend wordt via iDeal.
De jongeman aan de telefoon snapte er niet veel van (vond ik) en bood na 1 minuut onmiddellijk aan om het geld terug te storten, maar dan moest ik wel een bankafschrift van de betaling overleggen via mail???? Zij maken een fout en ik moet me verantwoorden???? Wij willen graag de laptop waar we 1299,01 euro voor hebben betaald!
Ik heb de jongeman op verontwaardigde toon gevraagd of hij het met spoed ging regelen en inderdaad kreeg ik dezelfde middag nog een mail, die ik kon beantwoorden waar ik het bankafschrift als bijlage kon toevoegen. Dit maar gedaan.
Ik ben daarna eens gaan zoeken op internet naar klachten over Dell. Het schijnt dat dezelfde klacht die ik heb, vaker voorkomt dan ik dacht en dat Dell op de hoogte is van problemen met betalingen via iDeal en hun financieel programma.
Hier wordt echter op hun site niets van vermeld, sterker nog, betalen met iDeal kan gewoon nog steeds!!
Dit vind ik zeer misleidend, leidt tot frustraties, ergernis en een hoop tijd om het op te lossen. En een teleurgestelde zoon, die eindelijk met zijn eigen verdiende geld een laptop kon kopen.
Ik weet niet of ik de enige ben die hierover een klacht neerlegt bij jullie, ik hoop zeer sterk van niet! Ik zie hier de klantgerichtheid niet van afstralen.
Ik ben zeer benieuwd naar jullie reactie.

Re: Dell laptop online bestellen en dan........?

Geplaatst: 30 jan 2018 18:07
door sylvesterb
Mac1968 schreef:Dell laptop online bestellen via iDeal
Beste redactie,
Bij dezen wil ik de firma Dell bij jullie nog eens onder het voetlicht brengen. Jullie hebben in het verleden al eens over Dell bericht, waarbij de klantenservice en afhandeling van klachten te wensen over liet. Nu zijn wij ook slachtoffer hiervan.
12 januari jl. online een laptop besteld op de site van Dell, met korting voor 1299,01 euro, betaald via iDeal na het doorlopen van de benodigde stappen. Levertijd 2 tot 3 weken.
Bevestigingsmail gekregen, maar daar staat al een ander bedrag op dan in werkelijk betaald, nl. 1428,01 euro. Maar goed, korting misschien niet er bij vermeld. Status van de bestelling na 2 weken eens controleren; staat er dat de bestelling is geannuleerd! Dus nemen we contact op met Dell.
Hier wordt ons uitgelegd dat er problemen zijn met hun financieel programma en iDeal. En er is een prijsverschil tussen betaling en bestelling, waardoor hun systeem de bestelling automatisch annuleert, zonder tegenbericht te sturen hierover. Ik uitgelegd stappen op hun site doorlopen, met korting en betaald wat op de site berekend wordt via iDeal.
De jongeman aan de telefoon snapte er niet veel van (vond ik) en bood na 1 minuut onmiddellijk aan om het geld terug te storten, maar dan moest ik wel een bankafschrift van de betaling overleggen via mail???? Zij maken een fout en ik moet me verantwoorden???? Wij willen graag de laptop waar we 1299,01 euro voor hebben betaald!
Ik heb de jongeman op verontwaardigde toon gevraagd of hij het met spoed ging regelen en inderdaad kreeg ik dezelfde middag nog een mail, die ik kon beantwoorden waar ik het bankafschrift als bijlage kon toevoegen. Dit maar gedaan.
Ik ben daarna eens gaan zoeken op internet naar klachten over Dell. Het schijnt dat dezelfde klacht die ik heb, vaker voorkomt dan ik dacht en dat Dell op de hoogte is van problemen met betalingen via iDeal en hun financieel programma.
Hier wordt echter op hun site niets van vermeld, sterker nog, betalen met iDeal kan gewoon nog steeds!!
Dit vind ik zeer misleidend, leidt tot frustraties, ergernis en een hoop tijd om het op te lossen. En een teleurgestelde zoon, die eindelijk met zijn eigen verdiende geld een laptop kon kopen.
Ik weet niet of ik de enige ben die hierover een klacht neerlegt bij jullie, ik hoop zeer sterk van niet! Ik zie hier de klantgerichtheid niet van afstralen.
Ik ben zeer benieuwd naar jullie reactie.
Vervelend, maar je zit nu op het forum van het televisie programma Radar en volgens mij wil je enkel je ergenis kwijt aan de redactie, dit kun je beter per e-mail doen.