Kapotte droger BOSCH
Geplaatst: 30 jan 2018 22:35
Wij hebben helaas een hele vervelende ervaring met Bosch.
Voor de 2de maal in 5 jaar tijd hebben wij te kampen met een kapotte droger. Het betreft een warmtepompdroger uit de "top-serie" van Bosch. De eerste problemen ontstonden vlak na de 2 jaar garantie. De 2de keer weer net iets meer dan 2 jaar later, waardoor alle garantie volgens Bosch vervalt. Beide keren betreft het een probleem met vergelijkbare melding, waarvoor een reparateur van Bosch moest komen. We zijn enorm zuinig op onze apparatuur en behandelen onze apparaten volgens de adviezen van Bosch. Probleem: door een stofje op een sensor aan de achter binnenzijde van het apparaat (op een plek waar je zelf onmogelijk bij kan zonder te weten wat je doet), raakt het apparaat volledig in storing.
Beide keren is dus een monteur gekomen met bijbehorende rekening.
De eerste keer hebben wij keurig betaald. De 2de keer hebben we zeer duidelijk aangegeven dat wij dit niet van plan waren, dat je van een dergelijk A-product meer kwaliteit mag verwachten en dat het apparaat ondeugdelijk is. De persoon aan de telefoon heeft ons gerust gesteld en aangegeven dat de monteur over vergoeding/vervanging kon beslissen. De monteur gaf tijdens de afspraak aan dat dit niet klopte, wij konden niet anders dan tekenen voor betaling en hij verwees ons naar de klachtenprocedure. Deze hebben wij weer netjes gevolgd, met teleurstellend resultaat.
De medewerkers van Bosch reageren überhaupt niet op diverse mails. En in de enige reactie die wij krijgen, wordt geen enkele empathie getoond. Sterker nog, ze trekken volledig hun handen van de kwaliteit van hun eigen producten af.
Wij beroepen ons op de wettelijke garantie. Bosch verwijst ons echter naar de (inmiddels failliete) verkoper, maar dus pas nadat de rekening was betaald. In geen van de eerdere gesprekken met Bosch is hier eerder ook maar met een woord over gerept.
Wij zijn echt enorm verbaasd en gefrustreerd over deze zeer niet klantvriendelijke en zelfs misleidende werkwijze van Bosch.
Bosch neemt haar klanten niet serieus en lijkt geenszins iets te geven om klanttevredenheid.
Wij hebben daarom 4 vragen:
1). Zijn er meer mensen met eenzelfde ervaring?
2). Klopt het dat Bosch volledig haar handen van de kwaliteit van haar eigen producten af kan trekken?
3). Wat zijn de verplichtingen van Bosch m.b.t. de (wettelijke) garantie?
4). Indien ja bij 2 & 3: maken het feit dat de verkoper failliet is en de misleidende communicatie vanuit Bosch hierin nog verschil?
Wij zijn zeer benieuwd naar de reacties...
Voor de 2de maal in 5 jaar tijd hebben wij te kampen met een kapotte droger. Het betreft een warmtepompdroger uit de "top-serie" van Bosch. De eerste problemen ontstonden vlak na de 2 jaar garantie. De 2de keer weer net iets meer dan 2 jaar later, waardoor alle garantie volgens Bosch vervalt. Beide keren betreft het een probleem met vergelijkbare melding, waarvoor een reparateur van Bosch moest komen. We zijn enorm zuinig op onze apparatuur en behandelen onze apparaten volgens de adviezen van Bosch. Probleem: door een stofje op een sensor aan de achter binnenzijde van het apparaat (op een plek waar je zelf onmogelijk bij kan zonder te weten wat je doet), raakt het apparaat volledig in storing.
Beide keren is dus een monteur gekomen met bijbehorende rekening.
De eerste keer hebben wij keurig betaald. De 2de keer hebben we zeer duidelijk aangegeven dat wij dit niet van plan waren, dat je van een dergelijk A-product meer kwaliteit mag verwachten en dat het apparaat ondeugdelijk is. De persoon aan de telefoon heeft ons gerust gesteld en aangegeven dat de monteur over vergoeding/vervanging kon beslissen. De monteur gaf tijdens de afspraak aan dat dit niet klopte, wij konden niet anders dan tekenen voor betaling en hij verwees ons naar de klachtenprocedure. Deze hebben wij weer netjes gevolgd, met teleurstellend resultaat.
De medewerkers van Bosch reageren überhaupt niet op diverse mails. En in de enige reactie die wij krijgen, wordt geen enkele empathie getoond. Sterker nog, ze trekken volledig hun handen van de kwaliteit van hun eigen producten af.
Wij beroepen ons op de wettelijke garantie. Bosch verwijst ons echter naar de (inmiddels failliete) verkoper, maar dus pas nadat de rekening was betaald. In geen van de eerdere gesprekken met Bosch is hier eerder ook maar met een woord over gerept.
Wij zijn echt enorm verbaasd en gefrustreerd over deze zeer niet klantvriendelijke en zelfs misleidende werkwijze van Bosch.
Bosch neemt haar klanten niet serieus en lijkt geenszins iets te geven om klanttevredenheid.
Wij hebben daarom 4 vragen:
1). Zijn er meer mensen met eenzelfde ervaring?
2). Klopt het dat Bosch volledig haar handen van de kwaliteit van haar eigen producten af kan trekken?
3). Wat zijn de verplichtingen van Bosch m.b.t. de (wettelijke) garantie?
4). Indien ja bij 2 & 3: maken het feit dat de verkoper failliet is en de misleidende communicatie vanuit Bosch hierin nog verschil?
Wij zijn zeer benieuwd naar de reacties...