HEMA geeft alleen informatie over stedentrip na betaling?
Geplaatst: 31 jan 2018 14:42
Onlangs kreeg ik het bericht dat er op mijn Hema klantenpas punten stonden die voor 28 januari 2018 in te ruilen voor Hema producten.
Er was keuze uit winkelproducten en stedentrips. Ik koos voor een stedentrip. Dan moeten de paspunten ingewisseld worden voor een voucher plus de bijbetaling. Het lukte me, ook na 4 pogingen niet om vooraf reisgegevens zoals data, hotel-ligging, vliegveld of vliegtijden te vinden. Kennelijk moest er eerst betaald worden (=punten naar reisvoucher + bijbetalen) om daarna de gegevens te kunnen inzien.
Dit zou ik niet snel doen maar ik had volledig vertrouwen in de betrouwbaarheid van de Hema en haar producten.
Na bijbetaling van € 238 voor een stedentrip naar Timisoara voor 2 personen, kon ik wél informatie over de reis vinden.
En toen bleek tot mijn grote schrik dat ik voor deze trip alleen maar vanaf één vliegveld kan vertrekken en dat er maar een paar reisdata in de maanden februari en maart beschikbaar zijn. Verder kon ik nog steeds geen informatie over hotelligging of vliegtijden vinden.
Ik heb direct contact opgenomen met de Hema-klantenservice. Ik moest maar met Flywise (d.i. de reisaanbieder) in overleg.
Flywise vindt echter dat ik niet goed heb opgelet en is niet bereid mijn keuze te annuleren of een alternatief aanbod te doen voor een andere stedentrip met beter passende data of vliegveldkeuze.
In de Hema voorwaarden staat dat er weliswaar 14 dagen bedenktijd is maar alleen als de voucher n i e t verzilverd is. En dat had ik dus wél gedaan om bovengenoemde redenen.
En nu is ook de Hema niet bereid de betaling terug te storten omdat de voucher al verzilverd is.
Ik ben van mening dat de Hema verantwoordelijk is voor de keuze van haar zakelijk partner (= Flywise) en ook voor de onduidelijke aanwijzingen op de website, die van de Hema klantenpas-website linkt naar de stedentrips.
Ik heb ruimschoots ervaring in het via internet boeken van reizen, dus het zegt wat over de onduidelijkheid van deze website als ik er niet in slaag vooraf gegevens te vinden.
Ondanks mijn vertrouwen blijkt de Hema gekozen te hebben voor een partner met een "to good to be true" reisaanbod. Ik ben mijn geld kwijt omdat ik onmogelijk op de huidige voorwaarden op reis kan.
Samengevat: de Hema biedt trouwe klanten (immers met een klantenpas) een product aan maar is niet bereid de klant tegemoet te zien als er e.e.a. mis is aan dat product.
Er was keuze uit winkelproducten en stedentrips. Ik koos voor een stedentrip. Dan moeten de paspunten ingewisseld worden voor een voucher plus de bijbetaling. Het lukte me, ook na 4 pogingen niet om vooraf reisgegevens zoals data, hotel-ligging, vliegveld of vliegtijden te vinden. Kennelijk moest er eerst betaald worden (=punten naar reisvoucher + bijbetalen) om daarna de gegevens te kunnen inzien.
Dit zou ik niet snel doen maar ik had volledig vertrouwen in de betrouwbaarheid van de Hema en haar producten.
Na bijbetaling van € 238 voor een stedentrip naar Timisoara voor 2 personen, kon ik wél informatie over de reis vinden.
En toen bleek tot mijn grote schrik dat ik voor deze trip alleen maar vanaf één vliegveld kan vertrekken en dat er maar een paar reisdata in de maanden februari en maart beschikbaar zijn. Verder kon ik nog steeds geen informatie over hotelligging of vliegtijden vinden.
Ik heb direct contact opgenomen met de Hema-klantenservice. Ik moest maar met Flywise (d.i. de reisaanbieder) in overleg.
Flywise vindt echter dat ik niet goed heb opgelet en is niet bereid mijn keuze te annuleren of een alternatief aanbod te doen voor een andere stedentrip met beter passende data of vliegveldkeuze.
In de Hema voorwaarden staat dat er weliswaar 14 dagen bedenktijd is maar alleen als de voucher n i e t verzilverd is. En dat had ik dus wél gedaan om bovengenoemde redenen.
En nu is ook de Hema niet bereid de betaling terug te storten omdat de voucher al verzilverd is.
Ik ben van mening dat de Hema verantwoordelijk is voor de keuze van haar zakelijk partner (= Flywise) en ook voor de onduidelijke aanwijzingen op de website, die van de Hema klantenpas-website linkt naar de stedentrips.
Ik heb ruimschoots ervaring in het via internet boeken van reizen, dus het zegt wat over de onduidelijkheid van deze website als ik er niet in slaag vooraf gegevens te vinden.
Ondanks mijn vertrouwen blijkt de Hema gekozen te hebben voor een partner met een "to good to be true" reisaanbod. Ik ben mijn geld kwijt omdat ik onmogelijk op de huidige voorwaarden op reis kan.
Samengevat: de Hema biedt trouwe klanten (immers met een klantenpas) een product aan maar is niet bereid de klant tegemoet te zien als er e.e.a. mis is aan dat product.