Pagina 1 van 1

HEMA geeft alleen informatie over stedentrip na betaling?

Geplaatst: 31 jan 2018 14:42
door ronnydevre
Onlangs kreeg ik het bericht dat er op mijn Hema klantenpas punten stonden die voor 28 januari 2018 in te ruilen voor Hema producten.
Er was keuze uit winkelproducten en stedentrips. Ik koos voor een stedentrip. Dan moeten de paspunten ingewisseld worden voor een voucher plus de bijbetaling. Het lukte me, ook na 4 pogingen niet om vooraf reisgegevens zoals data, hotel-ligging, vliegveld of vliegtijden te vinden. Kennelijk moest er eerst betaald worden (=punten naar reisvoucher + bijbetalen) om daarna de gegevens te kunnen inzien.
Dit zou ik niet snel doen maar ik had volledig vertrouwen in de betrouwbaarheid van de Hema en haar producten.
Na bijbetaling van € 238 voor een stedentrip naar Timisoara voor 2 personen, kon ik wél informatie over de reis vinden.
En toen bleek tot mijn grote schrik dat ik voor deze trip alleen maar vanaf één vliegveld kan vertrekken en dat er maar een paar reisdata in de maanden februari en maart beschikbaar zijn. Verder kon ik nog steeds geen informatie over hotelligging of vliegtijden vinden.
Ik heb direct contact opgenomen met de Hema-klantenservice. Ik moest maar met Flywise (d.i. de reisaanbieder) in overleg.
Flywise vindt echter dat ik niet goed heb opgelet en is niet bereid mijn keuze te annuleren of een alternatief aanbod te doen voor een andere stedentrip met beter passende data of vliegveldkeuze.
In de Hema voorwaarden staat dat er weliswaar 14 dagen bedenktijd is maar alleen als de voucher n i e t verzilverd is. En dat had ik dus wél gedaan om bovengenoemde redenen.
En nu is ook de Hema niet bereid de betaling terug te storten omdat de voucher al verzilverd is.
Ik ben van mening dat de Hema verantwoordelijk is voor de keuze van haar zakelijk partner (= Flywise) en ook voor de onduidelijke aanwijzingen op de website, die van de Hema klantenpas-website linkt naar de stedentrips.
Ik heb ruimschoots ervaring in het via internet boeken van reizen, dus het zegt wat over de onduidelijkheid van deze website als ik er niet in slaag vooraf gegevens te vinden.
Ondanks mijn vertrouwen blijkt de Hema gekozen te hebben voor een partner met een "to good to be true" reisaanbod. Ik ben mijn geld kwijt omdat ik onmogelijk op de huidige voorwaarden op reis kan.
Samengevat: de Hema biedt trouwe klanten (immers met een klantenpas) een product aan maar is niet bereid de klant tegemoet te zien als er e.e.a. mis is aan dat product.

Re: HEMA geeft alleen informatie over stedentrip na betaling?

Geplaatst: 31 jan 2018 16:53
door tttlocke
Dus u boekt 'blind' een stedentrip om u zoveel vertrouwen heeft 'in de betrouwbaarheid van Hema en haar producten' dat u ervan uitgaat dat er altijd wel een datum beschikbaar is die spoort met uw agenda en dat er altijd een voor uw geschikt vertrekvliegveld beschikbaar is?
Om een reisaanbod als 'too good to be true' te beoordelen, dienen op zijn minst de relevante gegevens van het aanbod bekend zijn (reisdata, vertrekvliegveld, vliegtijden, hotel etc.). Indien deze gegevens ontbreken, kun je niet stellen dat het aanbod te mooi is om waar te zijn. Dat kun je immers niet beoordelen.
Het is natuurlijk een vreemde gang van zaken dat je wordt geacht je vast te leggen op een boeking, terwijl je niet kunt zien wat je nu precies aan het boeken bent. Dat deugt niet.

Re: HEMA geeft alleen informatie over stedentrip na betaling?

Geplaatst: 31 jan 2018 17:43
door Brahms
......Ik heb ruimschoots ervaring in het via internet boeken van reizen, dus het zegt wat over de onduidelijkheid van deze website als ik er niet in slaag vooraf gegevens te vinden.....
Zo veel ervaring in het boeken van reizen, en dan boeken terwijl je helemaal niets weet van de reis, zelfs de datum niet......
Ik zeg, opvallend en niet slim !

Overal kan je stedenreizen boeken, of geheel zelf samenstellen, waarom dan toch dit boeken ?

Re: HEMA geeft alleen informatie over stedentrip na betaling?

Geplaatst: 31 jan 2018 19:47
door Brainless
Je kunt met 1 klik de info vinden die u zoekt.
https://tickets.hema.nl/tickets/74/vaka ... a#moreinfo

Re: HEMA geeft alleen informatie over stedentrip na betaling?

Geplaatst: 01 feb 2018 10:42
door ronnydevre
Wat betreft de opmerking "to good to be true", dat bleek natuurlijk pas achteraf.
Is het zo raar dat je een reis wilt boeken die aan je wensen voldoet zoals een geschikte datum en van een vliegveld waarvoor je niet eerst 2 en een half uur moet reizen? Als alle aangeboden stedentrips vooraf inzichtelijk zouden zijn, dan had ik natuurlijk een andere trip gekozen.
En kennelijk kan je als consument geen enkel bedrijf meer vertrouwen, dat heb ik nu wel begrepen.
Natuurlijk kan ik overal stedentrips boeken; doe ik ook regelmatig, maar dit was een aanbod van de Hema waarvoor de gespaarde klantenpunten ingeleverd kunnen worden.
Het zal wel als geneuzel overkomen maar ik krijg er de p.... over in als schoenmakers zich niet bij hun leest houden (Hema die in reizen doet) en klanten worden misleid. Blijft dat ik € 238 lichter ben, geen gering bedrag voor een eenvoudige Hemaklant.

Re: HEMA geeft alleen informatie over stedentrip na betaling?

Geplaatst: 01 feb 2018 10:46
door Moneyman
ronnydevre schreef:Als alle aangeboden stedentrips vooraf inzichtelijk zouden zijn, dan had ik natuurlijk een andere trip gekozen.
Wat is hier niet duidelijk aan dan?
https://tickets.hema.nl/tickets/74/vakantie

Schuif niet jouw tekortschietende informatieplicht af op de HEMA...

Re: HEMA geeft alleen informatie over stedentrip na betaling?

Geplaatst: 01 feb 2018 10:51
door Brahms
Het zal wel als geneuzel overkomen maar ik krijg er de p.... over in als schoenmakers zich niet bij hun leest houden (Hema die in reizen doet) en klanten worden misleid.
Prima principe, maar ga dan ook geen reis boeken bij zo'n bedrijf. Koop daar dan ook alleen het gebak en de worst.
Waarom je je als klant misleid voelt, snap ik niet. Alle reisgegevens zijn vooraf zonder te boeken in te zien.
Zie je geen kans dit zelf op te zoeken, ga dan naar een echt stenen reisburo, ze bestaan nog.

Re: HEMA geeft alleen informatie over stedentrip na betaling?

Geplaatst: 01 feb 2018 11:25
door stofzuigertje
2 personen dus 2x €129,- om de gratis gespaarde Hema punten te verzilveren in koude maanden voor Pasen?

Als je dit niet doet, vervallen de punten, dan is het waardeloos spaarsysteem dat klanten juist weg zal jagen....
of kun je ook in de winkel deze opmaken voor normale producten.

Door deze zo te gebruiken is extra omzet voor lege vliegtuig en hotel te vullen maar gezien beperkte datums alleen voor werkloze en ouderen.....
Voor €129,- per persoon zijn ook andere bestemmingen te boeken met wel info vooraf in Turkije....
Iets verder en naast wel ontdekt ook beter ingesteld op jullie bezoek....

Dus zonder punten van wie dan ook is voor zelfde prijs een luxe hotel te boeken inclusief de excursies!

Re: HEMA geeft alleen informatie over stedentrip na betaling?

Geplaatst: 01 feb 2018 11:58
door renewouters
ronnydevre schreef:
Het zal wel als geneuzel overkomen maar ik krijg er de p.... over in als schoenmakers zich niet bij hun leest houden (Hema die in reizen doet) en klanten worden misleid.
Als schoenmakers zich bij hun leest hielden had je er nu niet over kunnen klagen op dit forum. Dan had avrotros alleen maar radio- en tv-programma's gemaakt. Of misschien alleen radio.... Schoenmakers die zich alleen bij hun leest houden sterven uit omdat ze zich niet aanpassen aan de veranderende omstandigheden.

Re: HEMA geeft alleen informatie over stedentrip na betaling?

Geplaatst: 03 feb 2018 00:46
door tttlocke
ronnydevre schreef:...
Is het zo raar dat je een reis wilt boeken die aan je wensen voldoet zoals een geschikte datum en van een vliegveld waarvoor je niet eerst 2 en een half uur moet reizen?
Dat is helemaal niet raar.
Wat wel raar is dat je een reis boekt terwijl je niet weet wat de voorwaarden of mogelijkheden zijn.

Re: HEMA geeft alleen informatie over stedentrip na betaling?

Geplaatst: 04 feb 2018 09:21
door Willemzelf
Ik kreeg van HEMA bericht dat eind januari mijn spaarpunten waardeloos werden.
Dus of ik nog even snel wat wilde kopen.
Dat heb ik niet gedaan.
Spaarpunten weg.
Gewoon ordinair jatwerk.
Ik heb gelijk de HEMA nieuwsbrief opgezegd.

Re: HEMA geeft alleen informatie over stedentrip na betaling?

Geplaatst: 04 feb 2018 11:03
door Cool1946
Willemzelf schreef:Ik kreeg van HEMA bericht dat eind januari mijn spaarpunten waardeloos werden.
Dus of ik nog even snel wat wilde kopen.
Dat heb ik niet gedaan.
Spaarpunten weg.
Gewoon ordinair jatwerk.
Ik heb gelijk de HEMA nieuwsbrief opgezegd.
Ook ik heb na een aanmaning van de Hema de punten verloren wegens geen aankopen. Even op internet rondgekeken en vervolgens de pas doorgeknipt en bij het plastic afval gedeponeerd. Bij aankopen en de vraag heeft u een klantenpas is het antwoord : Nee , want dat is een nep- en klantonvriendelijk product. Dan pinnen en wegwezen.

Re: HEMA geeft alleen informatie over stedentrip na betaling?

Geplaatst: 04 feb 2018 15:36
door Boesta
Ook wij hebben de mail ontvangen van de HEMA dat onze punten van onze online aankopen snel zouden verlopen.

Wij hadden geen interesse in de aangeboden aanbiedingen. De HEMA gaf ook de mogelijkheid om je punten te schenken aan de actie "koffie schenken voor de voedselbank". Onze punten zijn daarheen gegaan.

Had u ook kunnen doen...