Wij hebben onlangs een auto op mp geplaatst voor de verkoop en werden gelijk gebeld door een koper. Dit was een medewerker van Volar Auto's in Klundert. Aangezien mijn wederhelft het telefoontje aannam en ik later tot de conlcusie kwam wat er precies is gebeurd vraag ik jullie om advies en alertheid bij dit malafide autobedrijf.
Er is op een vrij dwingende en misleidende manier verzocht om op 'ok' te drukken nadat zij samen via de telefoon (koop op afstand) akkoord waren gegaan met een bod. Dit was al gebeurd voor je het wist.
Ook werd er tijdens dit gesprek adresgegevens opgevraagd door deze medewerker plus werd er een aanbetaling gedaan van 100,-.
En toen ging mijn onderbuik gevoel spelen nadat ik het verhaal van mijn wederhelft heb gehoord wat er zich had afgespeeld aan de telefoon...
Ik zocht het één en ander op internet en voor ik het wist belde de medewerker zelf al terug. Hij wilde nog even doorgeven dat we de andere belangstellende niet moesten terugbellen en de advertentie moesten verwijderen. Ik gaf gelijk al aan dat wij van de verkoop afzagen en dat ik per direct de 100 euro terugstort met als reden dat wij nog in onze bedenktijd zaten omdat hier sprake is van telefonische verkoop/ koop op afstand. Hier was meneer het duidelijk niet mee eens en begon subtiel in juridische termen te dreigen dat hij schade zou lijden en wij verplicht waren om de auto aan hun te verkopen en/of een boete moesten betalen.
En voor ik het wist stond de man bij ons voor de deur en dat vanuit klundert wat al gauw 100km is
Tot slot met een mailtje vanuit hun kant met allerlei artikelen uit het burgerlijk wetboek geknipt en geplakt en subtiele dreigementen dat we hun moesten betalen.
Mijn vraag is het volgende. Kunnen wij nog van deze malafide partij af?
Ik vind het een vrij agressieve manier van verkoop en vooral een bedreiging dat meneer zomaar onaangekondigd aan de deur gaat staan om daar vervolgens verder te gaan bedreigen. Ik kan best aangifte doen, maar wat zou dit voor zin hebben?
wat is het advies wat jullie mij zouden kunnen geven? ik wil absoluut niet in zee met deze partij. Ik kwam ook tot de conclusie dat zij hier op dit forum ergens goed over hunzelf praten. Slechte reviews halen ze weg waardoor hun klantcijfer hoog staat. Er is slechts 1 persoon die een google-review over deze partij heeft geschreven waarbij het precies zo gegaan is als bij ons. Daarom wil ik via deze weg ook andere mensen waarschuwen!! Ga noooooit met deze mensen in zee. NOOIT.