Ziggo: gewone e-mail in spambox
Geplaatst: 01 feb 2018 18:22
We zijn een 2 maand terug al in contact gegaan met Ziggo.
We misten met grote regelmaat mailtjes waarvan bedrijven en personen aangaven toch echt verzonden te hebben.
We halen de mail binnen met Mozilla Thunderbird en met pop3 instellingen omdat we de mail niet op de server willen laten staan.
In eerste instantie dachten we dat het mogelijk aan thunderbird zou liggen. Mail zat echter niet in de thunderbird SPAMbox. Ook ons AVG internet beschermingsprogramma bleek het niet aan te liggen.
Vervolgens hebben we online ingelogd bij de Ziggo mailserver.
We schrokken van de grote hoeveelheid mails in de spam box op hun server. E-mail die dus niet doorgestuurd blijkt te worden naar de spam mailbox van thunderbird.
vervolgens konden we per pagina alles selecteren en markeren als geen SPAM Hierbij stonden ons een flink aantal pagina;s te wachten. Dit gold voor meerdere mailboxen welke we bij Ziggo hebben.
We hebben hierover in december al contact gezocht met Ziggo. Wij wisten op dat moment namelijk niet beter dat ons SPAM filter zo ligt mogelijk stond. Er werd ons verteld dat er inderdaad overgegaan was op een nieuw SPAM systeem. Dit was een zelf lerend filter. Helaas was het niet mogelijk om deze uit te schakelen. Een oplossing voor de vele gewone mails die er ook in kwamen was om ze keer op keer als niet spam aan te wijzen of ze te verplaatsen van de spam box naar de inbox. dan zou het filter ze op een gegeven moment gewoon als normale mail moeten gaan zien. Grappige was dat tussen alle nieuwsbrieven en ontbrekende mails slechts maar een enkel SPAM mailtje was. die SPAM mail werd namelijk gewoon doorgestuurd en kwam bij ons netjes door ons eigen programma in de SPAM box terecht op onze laptop.
Er zou wel een melding doorgezet worden naar een technische afdeling. die kon echter pas wat doen als er meer klachten kwamen. Daarna verder ook niets meer terug gekoppeld gekregen.
helaas lijkt het zelfwerkende filter nog steeds niet te werken. Dagelijks loggen we in op de server bij Ziggo om alle SPAM weer te ontSPammen. Slechts een enkele mail is echte SPAM.
Vandaag dan ook weer contact met Ziggo opgenomen. tot 2 maal toe. De eerste medewerkster was echt meedenkend. luisterde/las wat er geschreven was en kon zich daar een goed beeld van geven en ging echt meedenkend kijken naar de mogelijkheden hoe dit opgelost kon worden. Door een zieke hier moest ik tussendoor naar de arts. Vervolgens kon ik daarna weer melden. ze wist niet of ze zelf beschikbaar was, maar zou het duidelijk voor haar collega's weg zetten zodat zij het zo over konden nemen.
Medewerkster 2 kon helaas voor ons iets minder inlezen. Nam door ons aangegeven dingen niet mee of pakte het anders op dan bedoeld. Wist niet wat medewerkster 1 bedoelde. Maar was verder wel behulpzaam. Echter meer het type: ik probeer af te poeieren en niet het type van aanpakken.
Na zeer lang gechat te hebben met haar is het nu de bedoeling dat wij alle mail adressen die in de mailboxen in de SPAM terecht komen gaan verzamelen en uiteindelijk door gaan geven.
ECHTER! zij gaat dit dan doorgeven aan de technische afdeling, maar kan niet garanderen dat ze het ook oppakken en er ook een oplossing zal gaan komen. We zullen dit netjes doen daar we van het probleem afwillen.
Alle mails die bij hun in de SPAM box terecht komen zetten we ondertussen netjes door als niet SPAM. Helaas als we het dan binnen halen komt het alsnog met SPAM markering bij ons binnen en moeten we dit alsnog uit onze eigen SPAMbox halen. Veel extra werk waar we niet op zitten te wachten.
Er werd in eerste instantie aangegeven dat het probleem nog niet bekend is (in december). Echter als ik op hun eigen forum kijk staan er toch wel heel veel van dezelfde klachten.
Iemand een idee wat we hier nog meer mee kunnen? Zijn er hier nog meer die hetzelfde probleem hebben? Als je weinig mails ontvangt zal het mogelijk nog niet eens opgevallen zijn.
We misten met grote regelmaat mailtjes waarvan bedrijven en personen aangaven toch echt verzonden te hebben.
We halen de mail binnen met Mozilla Thunderbird en met pop3 instellingen omdat we de mail niet op de server willen laten staan.
In eerste instantie dachten we dat het mogelijk aan thunderbird zou liggen. Mail zat echter niet in de thunderbird SPAMbox. Ook ons AVG internet beschermingsprogramma bleek het niet aan te liggen.
Vervolgens hebben we online ingelogd bij de Ziggo mailserver.
We schrokken van de grote hoeveelheid mails in de spam box op hun server. E-mail die dus niet doorgestuurd blijkt te worden naar de spam mailbox van thunderbird.
vervolgens konden we per pagina alles selecteren en markeren als geen SPAM Hierbij stonden ons een flink aantal pagina;s te wachten. Dit gold voor meerdere mailboxen welke we bij Ziggo hebben.
We hebben hierover in december al contact gezocht met Ziggo. Wij wisten op dat moment namelijk niet beter dat ons SPAM filter zo ligt mogelijk stond. Er werd ons verteld dat er inderdaad overgegaan was op een nieuw SPAM systeem. Dit was een zelf lerend filter. Helaas was het niet mogelijk om deze uit te schakelen. Een oplossing voor de vele gewone mails die er ook in kwamen was om ze keer op keer als niet spam aan te wijzen of ze te verplaatsen van de spam box naar de inbox. dan zou het filter ze op een gegeven moment gewoon als normale mail moeten gaan zien. Grappige was dat tussen alle nieuwsbrieven en ontbrekende mails slechts maar een enkel SPAM mailtje was. die SPAM mail werd namelijk gewoon doorgestuurd en kwam bij ons netjes door ons eigen programma in de SPAM box terecht op onze laptop.
Er zou wel een melding doorgezet worden naar een technische afdeling. die kon echter pas wat doen als er meer klachten kwamen. Daarna verder ook niets meer terug gekoppeld gekregen.
helaas lijkt het zelfwerkende filter nog steeds niet te werken. Dagelijks loggen we in op de server bij Ziggo om alle SPAM weer te ontSPammen. Slechts een enkele mail is echte SPAM.
Vandaag dan ook weer contact met Ziggo opgenomen. tot 2 maal toe. De eerste medewerkster was echt meedenkend. luisterde/las wat er geschreven was en kon zich daar een goed beeld van geven en ging echt meedenkend kijken naar de mogelijkheden hoe dit opgelost kon worden. Door een zieke hier moest ik tussendoor naar de arts. Vervolgens kon ik daarna weer melden. ze wist niet of ze zelf beschikbaar was, maar zou het duidelijk voor haar collega's weg zetten zodat zij het zo over konden nemen.
Medewerkster 2 kon helaas voor ons iets minder inlezen. Nam door ons aangegeven dingen niet mee of pakte het anders op dan bedoeld. Wist niet wat medewerkster 1 bedoelde. Maar was verder wel behulpzaam. Echter meer het type: ik probeer af te poeieren en niet het type van aanpakken.
Na zeer lang gechat te hebben met haar is het nu de bedoeling dat wij alle mail adressen die in de mailboxen in de SPAM terecht komen gaan verzamelen en uiteindelijk door gaan geven.
ECHTER! zij gaat dit dan doorgeven aan de technische afdeling, maar kan niet garanderen dat ze het ook oppakken en er ook een oplossing zal gaan komen. We zullen dit netjes doen daar we van het probleem afwillen.
Alle mails die bij hun in de SPAM box terecht komen zetten we ondertussen netjes door als niet SPAM. Helaas als we het dan binnen halen komt het alsnog met SPAM markering bij ons binnen en moeten we dit alsnog uit onze eigen SPAMbox halen. Veel extra werk waar we niet op zitten te wachten.
Er werd in eerste instantie aangegeven dat het probleem nog niet bekend is (in december). Echter als ik op hun eigen forum kijk staan er toch wel heel veel van dezelfde klachten.
Iemand een idee wat we hier nog meer mee kunnen? Zijn er hier nog meer die hetzelfde probleem hebben? Als je weinig mails ontvangt zal het mogelijk nog niet eens opgevallen zijn.