LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bemiddeling aandelenlease mislukt
Bemiddeling aandelenlease mislukt
Bemiddeling aandelenlease mislukt
DEN HAAG (ANP) - De poging om een compromis te bereiken in het slepende conflict over aandelenlease is mislukt.
De door minister Zalm van Financiën ingestelde commissie-Oosting is er niet in geslaagd boze beleggers en aanbieders van aandelenleaseproducten samen te brengen.
Dat heeft een woordvoerder van de stichting Leaseverlies donderdag gezegd.
© 1996-2004 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden.
e-mail: [email protected] Disclaimer
DEN HAAG (ANP) - De poging om een compromis te bereiken in het slepende conflict over aandelenlease is mislukt.
De door minister Zalm van Financiën ingestelde commissie-Oosting is er niet in geslaagd boze beleggers en aanbieders van aandelenleaseproducten samen te brengen.
Dat heeft een woordvoerder van de stichting Leaseverlies donderdag gezegd.
© 1996-2004 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden.
e-mail: [email protected] Disclaimer
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 17 jun 2004 00:26
Re: Bemiddeling aandelenlease mislukt
op z'n nederlands, op z'n janboerefluitjes
Re: Bemiddeling aandelenlease mislukt
Aanvulling uit de Telegraaf:
Bemiddeling aandelenlease mislukt
DEN HAAG (ANP) - De poging om een compromis te bereiken in het slepende conflict over aandelenlease is mislukt. De commissie-Oosting, aangesteld door minister Zalm van Financiën, is er niet in geslaagd boze beleggers en aanbieders van aandelenleaseproducten samen te brengen. Dat heeft een woordvoerder van de stichting Leaseverlies donderdag gezegd
Zalm zal donderdagmiddag de Tweede Kamer via een brief inlichten over de mislukte bemiddelingspoging van Oosting. De voormalige Nationale ombudsman begon in september een poging om het "maatschappelijke probleem" van de beleggingen met geleend geld op te lossen.
Tienduizenden particuliere beleggers raakten de afgelopen jaren in financiële problemen toen de aandelenmarkten een forse daling inzetten. Ze bleven met schulden zitten, omdat ze met geleend geld naar de beurs waren gegaan.
De stichting Leaseverlies die circa 90.000 beleggers vertegenwoordigt, liet donderdag in een eerste reactie weten "verbijsterd" te zijn over het uitblijven van een oplossing. "Dit is erg bitter. Veel mensen hebben maanden gewacht op een goed compromis en nu is het resultaat nul."
De Telegraaf 17 juni 2004
Bemiddeling aandelenlease mislukt
DEN HAAG (ANP) - De poging om een compromis te bereiken in het slepende conflict over aandelenlease is mislukt. De commissie-Oosting, aangesteld door minister Zalm van Financiën, is er niet in geslaagd boze beleggers en aanbieders van aandelenleaseproducten samen te brengen. Dat heeft een woordvoerder van de stichting Leaseverlies donderdag gezegd
Zalm zal donderdagmiddag de Tweede Kamer via een brief inlichten over de mislukte bemiddelingspoging van Oosting. De voormalige Nationale ombudsman begon in september een poging om het "maatschappelijke probleem" van de beleggingen met geleend geld op te lossen.
Tienduizenden particuliere beleggers raakten de afgelopen jaren in financiële problemen toen de aandelenmarkten een forse daling inzetten. Ze bleven met schulden zitten, omdat ze met geleend geld naar de beurs waren gegaan.
De stichting Leaseverlies die circa 90.000 beleggers vertegenwoordigt, liet donderdag in een eerste reactie weten "verbijsterd" te zijn over het uitblijven van een oplossing. "Dit is erg bitter. Veel mensen hebben maanden gewacht op een goed compromis en nu is het resultaat nul."
De Telegraaf 17 juni 2004
Re: Bemiddeling aandelenlease mislukt
Wisten we toch eigenlijk al lang.....
Alles is verrot corrupt in dat k*t land
aanklagen dat zooitje honden...
Alles is verrot corrupt in dat k*t land
aanklagen dat zooitje honden...
Re: Bemiddeling aandelenlease mislukt
Zojuist de brief gelezen van CGA aan Zalm.
Dexia/Artesia ligt dwars alsmede alle andere aanbieders.
Dexia/Artesia ligt dwars alsmede alle andere aanbieders.
Re: Bemiddeling aandelenlease mislukt
Jammer jammer, maar laten we het maar van de zonnige kant bekijken, nu kan tenminste alles vol op de aanval gezet worden.
Murw beuken die belgisch/franse jongens en laat het rechtsbestel maar dichtslippen!!!!
Murw beuken die belgisch/franse jongens en laat het rechtsbestel maar dichtslippen!!!!
Re: Bemiddeling aandelenlease mislukt
Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal
Postbus 20018
2500 EA ‘S-GRAVENHAGE
Datum Uw brief (Kenmerk) Ons kenmerk
17 juni 2004 2030415140 FM 2004-804 U
Onderwerp
Commissie Geschillen Aandelenlease
De brief van de Commissie Geschillen Aandelenlease van woensdag 16 juni jl. (bijgesloten) geeft mij aanleiding u als volgt te berichten.
De CGA heeft laten weten dat zij zich tot haar spijt genoodzaakt ziet over te gaan tot afronding van haar werk, omdat zij onvoldoende grondslag ziet voor een zinvolle en verantwoorde voortzetting van het overleg met partijen gericht op het tot stand brengen van een regeling voor openstaande aandelenleaseconflicten. De CGA is voornemens haar werkzaamheden af te ronden met een rapport waarin zij verslag doet van haar werkwijze en bevindingen.
Ik betreur het zeer dat ik belanghebbenden en u dit teleurstellende bericht van de CGA moet overbrengen. Het was voor betrokken partijen van groot belang dat op een zo kort mogelijk termijn duidelijkheid zou worden verkregen over de nog openstaande conflicten.
De CGA is - mede naar aanleiding van de suggestie van afgevaardigde Heemskerk (PvdA) - in september 2003 geïnstalleerd, nadat verschillende signalen mijn ministerie hadden bereikt die er op wezen dat er bij een aantal van de betrokken partijen de bereidheid bestond te verkennen of een efficiënte (buitengerechtelijke) afhandeling van de aandelenleaseconflicten mogelijk was.
In december 2003 heeft de CGA bericht dat ze in de gesprekken met betrokkenen nog niet zo ver was dat ze reeds een oordeel kon geven over de haalbaarheid van een collectieve regeling, maar heeft zij wel bericht van een positieve grondhouding van haar gesprekspartners ten aanzien van een efficiënte oplossing.
Mede in antwoord op de vraag van mevrouw Koomen en onder verwijzing naar de brief van 26 mei jl. kan ik u verder melden dat informatie van de zijde van enkele belangrijke aanbieders over het perspectief dat zij zagen op de totstandkoming van een algemene regeling tussen aanbieders en afnemers van aandelenleaseproducten mij er vervolgens toe heeft gebracht het oorspronkelijke tijdsschema voor de bemiddeling te verruimen en de CGA te vragen zich iets langer dan aanvankelijk was beoogd beschikbaar te houden. Dit opdat deze aanbieders de gelegenheid werd geboden een eigen voorstel te ontwikkelen dat vervolgens met medewerking van de commissie aan de belangenorganisaties van afnemers zou kunnen worden voorgelegd. Gelet op dit verzoek van de zijde van aanbieders, verrast de uitkomst van de bemiddeling door de CGA mij op een onplezierige manier.
Het is zeer te betreuren dat de werkzaamheden van de CGA tot nu toe een oplossing voor de conflicten niet dichterbij hebben kunnen brengen. Dit ligt naar mijn oordeel niet aan de CGA. Ik heb kunnen waarnemen dat de CGA zich gedurende geruime tijd zeer heeft ingespannen om tot een positieve uitkomst te komen. De financiële belangen aan zowel de zijde van de aanbieders als van de zijde van afnemers zijn enorm, hetgeen het niet eenvoudiger maakt om tot een voor alle partijen aanvaardbaar vergelijk te komen.
De mededeling van de CGA zal impact hebben op belanghebbenden bij het bemiddelingsproces en in het bijzonder op afnemers voor wie het aandelenleaseconflict een grote negatieve invloed op hun leven betekent, in financiële zin, maar daaruit voortvloeiend vaak ook in hun persoonlijke welbevinden. Het mislukken van de bemiddeling betekent voor hen dat zijn geen baat kunnen hebben bij een collectieve regeling welke door de inspanningen door de CGA tot stand zou komen ter beëindiging van het conflict. Afnemers die nog steeds betrokken zijn bij een geschil over een aandelenleasecontract zullen zich (wederom) actief moeten opstellen en op individuele of collectieve basis hun recht moeten zoeken.
Zoals gezegd zal de CGA haar werkzaamheden beëindigen met een rapportage waarin ze uiteenzet op welke wijze ze invulling heeft gegeven aan haar taak en waartoe haar werkzaamheden hebben geleid. De CGA heeft bij haar evaluatie van de situatie en bij het formuleren van haar voorstel onder meer gebruik gemaakt van jurisprudentie en een ‘legal opinion’ van twee gerenommeerde juristen ten aanzien van de rechtsvragen die centraal staan in het aandelenleasedossier. Het komt mij juist voor als de CGA in lijn met haar taakopdracht in haar rapportage gebruik maakt van bovengenoemde juridische bronnen en het voorstel dat zij ontwikkeld heeft, en dat zij bovendien haar algemene bevindingen in verband met de aandelenleasekwestie weergeeft.
De CGA zal haar eindrapportage naar verwachting in juli aan mij aanbieden.
De Minister van Financiën,
G. Zalm
Postbus 20018
2500 EA ‘S-GRAVENHAGE
Datum Uw brief (Kenmerk) Ons kenmerk
17 juni 2004 2030415140 FM 2004-804 U
Onderwerp
Commissie Geschillen Aandelenlease
De brief van de Commissie Geschillen Aandelenlease van woensdag 16 juni jl. (bijgesloten) geeft mij aanleiding u als volgt te berichten.
De CGA heeft laten weten dat zij zich tot haar spijt genoodzaakt ziet over te gaan tot afronding van haar werk, omdat zij onvoldoende grondslag ziet voor een zinvolle en verantwoorde voortzetting van het overleg met partijen gericht op het tot stand brengen van een regeling voor openstaande aandelenleaseconflicten. De CGA is voornemens haar werkzaamheden af te ronden met een rapport waarin zij verslag doet van haar werkwijze en bevindingen.
Ik betreur het zeer dat ik belanghebbenden en u dit teleurstellende bericht van de CGA moet overbrengen. Het was voor betrokken partijen van groot belang dat op een zo kort mogelijk termijn duidelijkheid zou worden verkregen over de nog openstaande conflicten.
De CGA is - mede naar aanleiding van de suggestie van afgevaardigde Heemskerk (PvdA) - in september 2003 geïnstalleerd, nadat verschillende signalen mijn ministerie hadden bereikt die er op wezen dat er bij een aantal van de betrokken partijen de bereidheid bestond te verkennen of een efficiënte (buitengerechtelijke) afhandeling van de aandelenleaseconflicten mogelijk was.
In december 2003 heeft de CGA bericht dat ze in de gesprekken met betrokkenen nog niet zo ver was dat ze reeds een oordeel kon geven over de haalbaarheid van een collectieve regeling, maar heeft zij wel bericht van een positieve grondhouding van haar gesprekspartners ten aanzien van een efficiënte oplossing.
Mede in antwoord op de vraag van mevrouw Koomen en onder verwijzing naar de brief van 26 mei jl. kan ik u verder melden dat informatie van de zijde van enkele belangrijke aanbieders over het perspectief dat zij zagen op de totstandkoming van een algemene regeling tussen aanbieders en afnemers van aandelenleaseproducten mij er vervolgens toe heeft gebracht het oorspronkelijke tijdsschema voor de bemiddeling te verruimen en de CGA te vragen zich iets langer dan aanvankelijk was beoogd beschikbaar te houden. Dit opdat deze aanbieders de gelegenheid werd geboden een eigen voorstel te ontwikkelen dat vervolgens met medewerking van de commissie aan de belangenorganisaties van afnemers zou kunnen worden voorgelegd. Gelet op dit verzoek van de zijde van aanbieders, verrast de uitkomst van de bemiddeling door de CGA mij op een onplezierige manier.
Het is zeer te betreuren dat de werkzaamheden van de CGA tot nu toe een oplossing voor de conflicten niet dichterbij hebben kunnen brengen. Dit ligt naar mijn oordeel niet aan de CGA. Ik heb kunnen waarnemen dat de CGA zich gedurende geruime tijd zeer heeft ingespannen om tot een positieve uitkomst te komen. De financiële belangen aan zowel de zijde van de aanbieders als van de zijde van afnemers zijn enorm, hetgeen het niet eenvoudiger maakt om tot een voor alle partijen aanvaardbaar vergelijk te komen.
De mededeling van de CGA zal impact hebben op belanghebbenden bij het bemiddelingsproces en in het bijzonder op afnemers voor wie het aandelenleaseconflict een grote negatieve invloed op hun leven betekent, in financiële zin, maar daaruit voortvloeiend vaak ook in hun persoonlijke welbevinden. Het mislukken van de bemiddeling betekent voor hen dat zijn geen baat kunnen hebben bij een collectieve regeling welke door de inspanningen door de CGA tot stand zou komen ter beëindiging van het conflict. Afnemers die nog steeds betrokken zijn bij een geschil over een aandelenleasecontract zullen zich (wederom) actief moeten opstellen en op individuele of collectieve basis hun recht moeten zoeken.
Zoals gezegd zal de CGA haar werkzaamheden beëindigen met een rapportage waarin ze uiteenzet op welke wijze ze invulling heeft gegeven aan haar taak en waartoe haar werkzaamheden hebben geleid. De CGA heeft bij haar evaluatie van de situatie en bij het formuleren van haar voorstel onder meer gebruik gemaakt van jurisprudentie en een ‘legal opinion’ van twee gerenommeerde juristen ten aanzien van de rechtsvragen die centraal staan in het aandelenleasedossier. Het komt mij juist voor als de CGA in lijn met haar taakopdracht in haar rapportage gebruik maakt van bovengenoemde juridische bronnen en het voorstel dat zij ontwikkeld heeft, en dat zij bovendien haar algemene bevindingen in verband met de aandelenleasekwestie weergeeft.
De CGA zal haar eindrapportage naar verwachting in juli aan mij aanbieden.
De Minister van Financiën,
G. Zalm
Re: Bemiddeling aandelenlease mislukt
Zalm is een fijne man om mee naar het Casino te gaan en natuurlijk treedt hij af want zo is hij wel. De Geus en Donner volgen ook snel.
Verlos ons van dit kabinet.
Verlos ons van dit kabinet.
Re: Bemiddeling aandelenlease mislukt
C G A
De heer drs. G. Zalm
Minister van Financiën
Postbus 20201
2500 EE Den Haag
betr.: stand van zaken
Den Haag, 16juni 2004
Geachte heer Zalm,
Bij de installatie van onze commissie,op 3 september2003, gaf u ons de datum van 1 mei 2004 mee
als richtdatum voor de afronding van onze werkzaamheden.Wij hebben ons in onze planning steeds
op die datum gericht, ook toen de uitspraken van de Klachtencommissie DSI niet, zoals destijds nog
verwacht, begin november 2003 beschikbaar kwamen, maar pas begin februari 2004. Begin mei
hebben wij u laten weten dat de ontwikkeling van ons overleg met enkele van de aanbieders het
helaas nog niet mogelijk maakte om ons werk inderdaad af te ronden vóór 1 mei. Vervolgens hebt u
positief gereageerd op een verzoek van enkele aanbieders om enige verruiming van het destijds door
u aangegeven tijd schema, mits onze commissie zo spoedig mogelijk,maar ruim vóór het zomerreces,
in staat zou zijn om op basis van een voorstel van de aanbieders vast te stellen of zij verdere
voortzetting van haar werkzaamhedenverantwoord achtte. U hebt de Voorzitter van de Tweede
Kamer daarvan naderhand,bij brief van 26 mei 2004, in kennis gesteld.
Wij hebben naar aanleiding van deze verruiming van het tijdschema aan onder meer Dexia, veruit de
grootste van de aanbieders van aandelenleaseproducten,een memorandum gestuurd. Daarin hebben
wij tot uitdrukking gebracht dat wij, gezien onze ervaringen tot dan toe, twijfels hadden over de vraag
of voortzetting van ons overleg met haar zinvol zou zijn. Wij hebben Dexia verzocht om ons vóór 25
mei een indicatie te geven op grond waarvan wij konden beoordelen of die voortzetting zinvol en
verantwoordwas. Dexia liet daarop weten meer tijd nodig te hebben, en uiterlijk 12juni te zullen
reageren.
Intussen hebben wij de reactie van Dexia ontvangen. Het spijt ons zeer dat wij u moetenberichten dat
Overweging van die reactie. bezien tegen de achtergrond van het gehele proces tot nu toe, ons heeft
moeten brengen tot de conclusie dat er onvoldoendegrondslag bestaat voor een zinvolle en
verantwoorde voortzetting van ons overleg met Dexia. gericht op een spoedige oplossing van
bestaande geschillen langs de weg van een schikking die voor alle betrokkenen aanvaardbaar is.
Daaruit vloeit voort dat er evenmin een goede reden bestaat voor verdere besprekingen met de
Organisaties van gedupeerden die een geschil hebben met Dexia. In zoverre menen wij te moeten
overgaan tot afronding van ons werk.
Ons overleg met de andere aanbieders met wie wij gedurende ons werk in contact zijn getreden,
bevond zich intussen al in een stadium waarin eveneens kan worden overgegaan tot afronding.
Dit betekent dat wij ons voornemen onze werkzaamheden af te ronden met het opstellen van het
eindrapport.Wij stellen ons voor dat wij u in dit rapport verslag zullen doen van de wijze waarop wij uw
opdracht aan ons hebben uitgevoerd,en van onze bevindingen.Daarmee zal dit eindrapport ook een verantwoording zijn van ons werk. zoals past bij een door de overheid ingestelde commissie. Wij
verwachten dat wij dit rapport over enkele weken aan u kunnen aanbieden.
Wij hebben begrepen dat in de Vaste Commissie voor Financiën uit de Tweede Kamer de wens
bestaat om nog vóór het zomerreces te worden geïnformeerd over de stand van zaken. Ook de
gedupeerde afnemers en hun organisaties hebben uiteraard belang bij die informatie. Om die reden
leek het ons zinvol om U,vooruitlopend op ons eindrapport, nu van het voorgaande in kennis te
stellen.
Wij zullen de partijen met wie wij in het kader van onze opdracht overleg hebben gevoerd, informeren
o~r het voorgaande door hun een afschrift te sturen van deze brief,en de brief ook plaatsen op de
website van onze commissie.
mr. dr. M. Oosting
Voorzitter Commissie Geschillen Aandelenlease
De heer drs. G. Zalm
Minister van Financiën
Postbus 20201
2500 EE Den Haag
betr.: stand van zaken
Den Haag, 16juni 2004
Geachte heer Zalm,
Bij de installatie van onze commissie,op 3 september2003, gaf u ons de datum van 1 mei 2004 mee
als richtdatum voor de afronding van onze werkzaamheden.Wij hebben ons in onze planning steeds
op die datum gericht, ook toen de uitspraken van de Klachtencommissie DSI niet, zoals destijds nog
verwacht, begin november 2003 beschikbaar kwamen, maar pas begin februari 2004. Begin mei
hebben wij u laten weten dat de ontwikkeling van ons overleg met enkele van de aanbieders het
helaas nog niet mogelijk maakte om ons werk inderdaad af te ronden vóór 1 mei. Vervolgens hebt u
positief gereageerd op een verzoek van enkele aanbieders om enige verruiming van het destijds door
u aangegeven tijd schema, mits onze commissie zo spoedig mogelijk,maar ruim vóór het zomerreces,
in staat zou zijn om op basis van een voorstel van de aanbieders vast te stellen of zij verdere
voortzetting van haar werkzaamhedenverantwoord achtte. U hebt de Voorzitter van de Tweede
Kamer daarvan naderhand,bij brief van 26 mei 2004, in kennis gesteld.
Wij hebben naar aanleiding van deze verruiming van het tijdschema aan onder meer Dexia, veruit de
grootste van de aanbieders van aandelenleaseproducten,een memorandum gestuurd. Daarin hebben
wij tot uitdrukking gebracht dat wij, gezien onze ervaringen tot dan toe, twijfels hadden over de vraag
of voortzetting van ons overleg met haar zinvol zou zijn. Wij hebben Dexia verzocht om ons vóór 25
mei een indicatie te geven op grond waarvan wij konden beoordelen of die voortzetting zinvol en
verantwoordwas. Dexia liet daarop weten meer tijd nodig te hebben, en uiterlijk 12juni te zullen
reageren.
Intussen hebben wij de reactie van Dexia ontvangen. Het spijt ons zeer dat wij u moetenberichten dat
Overweging van die reactie. bezien tegen de achtergrond van het gehele proces tot nu toe, ons heeft
moeten brengen tot de conclusie dat er onvoldoendegrondslag bestaat voor een zinvolle en
verantwoorde voortzetting van ons overleg met Dexia. gericht op een spoedige oplossing van
bestaande geschillen langs de weg van een schikking die voor alle betrokkenen aanvaardbaar is.
Daaruit vloeit voort dat er evenmin een goede reden bestaat voor verdere besprekingen met de
Organisaties van gedupeerden die een geschil hebben met Dexia. In zoverre menen wij te moeten
overgaan tot afronding van ons werk.
Ons overleg met de andere aanbieders met wie wij gedurende ons werk in contact zijn getreden,
bevond zich intussen al in een stadium waarin eveneens kan worden overgegaan tot afronding.
Dit betekent dat wij ons voornemen onze werkzaamheden af te ronden met het opstellen van het
eindrapport.Wij stellen ons voor dat wij u in dit rapport verslag zullen doen van de wijze waarop wij uw
opdracht aan ons hebben uitgevoerd,en van onze bevindingen.Daarmee zal dit eindrapport ook een verantwoording zijn van ons werk. zoals past bij een door de overheid ingestelde commissie. Wij
verwachten dat wij dit rapport over enkele weken aan u kunnen aanbieden.
Wij hebben begrepen dat in de Vaste Commissie voor Financiën uit de Tweede Kamer de wens
bestaat om nog vóór het zomerreces te worden geïnformeerd over de stand van zaken. Ook de
gedupeerde afnemers en hun organisaties hebben uiteraard belang bij die informatie. Om die reden
leek het ons zinvol om U,vooruitlopend op ons eindrapport, nu van het voorgaande in kennis te
stellen.
Wij zullen de partijen met wie wij in het kader van onze opdracht overleg hebben gevoerd, informeren
o~r het voorgaande door hun een afschrift te sturen van deze brief,en de brief ook plaatsen op de
website van onze commissie.
mr. dr. M. Oosting
Voorzitter Commissie Geschillen Aandelenlease
Re: Bemiddeling aandelenlease mislukt
Toch flink terwijl wij buiten staan om van Gerrit Zalm een duidelijk antwoord te krijgen, wordt dit bericht een dag later wordt uitgebrachtDatum Uw brief (Kenmerk) Ons kenmerk
17 juni 2004 2030415140 FM 2004-804 U
Onderwerp
Commissie Geschillen Aandelenlease
Hulde!
We hoeven nu nergens meer om te wachten.
Ook niet meer te verwachten dan uit onze kracht te putten.
Informatie beschikbaar te stellen is nu nog belangrijker!
Helaas bleek woensdag dat velen verstoken zijn van goede informatie en het zelf proberen uit te zoeken.
Dit mag Zalm zich aanrekenen.
Forum een schone taak rust ons!
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 22 mar 2004 21:59
Re: Bemiddeling aandelenlease mislukt
Deze minister is onplezierig verrast,
hij WIST allang dat aanbieders niet een eigen voorstel aan het maken waren! Het stond notabene in de kranten!
hij WIST allang dat aanbieders niet een eigen voorstel aan het maken waren! Het stond notabene in de kranten!
Re: Bemiddeling aandelenlease mislukt
Zalm is op een onplezierige manier verrast,nou ik niet hoor ik had niet anders verwacht van o.a. Dexia.
Dexia geeft geen krimp die gaat gewoon door,maar wij dus ook geen cent krijgen ze maar dan ook geen cent.
Het is te hopen dat een verstandige rechter gewoon beslist dat aandelenleasen verboden diend te worden en dat met terugwerkende kracht.
Hebben al die mensen weer rust in hun leven .
groetjes Pimmy
Dexia geeft geen krimp die gaat gewoon door,maar wij dus ook geen cent krijgen ze maar dan ook geen cent.
Het is te hopen dat een verstandige rechter gewoon beslist dat aandelenleasen verboden diend te worden en dat met terugwerkende kracht.
Hebben al die mensen weer rust in hun leven .
groetjes Pimmy
-
- Berichten: 1701
- Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29
Re: Bemiddeling aandelenlease mislukt
Minister Zalm wilde dit voorkomen dmv een algehele schikking.Afnemers die nog steeds betrokken zijn bij een geschil over een aandelenleasecontract zullen zich (wederom) actief moeten opstellen en op individuele of collectieve basis hun recht moeten zoeken.
Dit is mislukt.
Behoorlijk naief van hem, wij kenden Dexia via onze eigen correspondentie beter dan hij !!!!
En blijkbaar geeft hij het nu op.
Aan de 2de kamer om hem nu op het matje te roepen dat er nog steeds een maatschappelijk probleem ligt !!!!
100.000 mensen naar de rechter "om je recht te zoeken", 't is te gek voor woorden
Re: Bemiddeling aandelenlease mislukt
Hoe luide de topic ook weer?
Zalm is een huichelaar?
http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic ... highlight=
Zalm is een huichelaar?
We mogen nu aannemen dat aandelenlease verboden is in de EU.
Nu zegt minister Zalm dat er EU regels zijn,die bepalen dat het
verboden is het AFM rapport, inzake aandelenlease,openbaar te maken.
Zo,de EU zegt ;geen aandelenlease.En Zalm zegt;dat het AFM rapport
niet openbaar mag worden gemaakt.Hier klopt iets niet!Het spreekt mekaar tegen.Hoe verzint Zalm deze onzin en dat in een vrij democratisch land.
Zalm weet dat door het NIET openbaar maken van het AFM rapport,
de gedupeerden financieel worden benadeeld.M.a.w. door het openbaar
maken van het AFM rapport is de schadevergoeding aan de gedupeerden velen malen hoger.Conclusie: Zalm probeert met deze
stunt de banken te beschermen,zodat deze geen miljarden euros
uit hoeven te betalen aan de gedupeerden.
http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic ... highlight=
Re: Bemiddeling aandelenlease mislukt
Ach Joshua, dat is onzin wat je hier plaatst. De EU heeft aandelenlease nooit verboden.
-
- Berichten: 1701
- Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29
Re: Bemiddeling aandelenlease mislukt
Toch wel een beetje een goed bericht, Oosting zegt niet dat beide partijen dwars liggen, het lijkt erop dat hij de schuld van het mislukken bij Dexia neerlegt.Intussen hebben wij de reactie van Dexia ontvangen. Het spijt ons zeer dat wij u moetenberichten dat overweging van die reactie. bezien tegen de achtergrond van het gehele proces tot nu toe, ons heeft moeten brengen tot de conclusie dat er onvoldoende grondslag bestaat voor een zinvolle en verantwoorde voortzetting van ons overleg met Dexia
Als we geluk hebben wordt Dexia hiervoor vanaf nu door de rechters
afgestraft, dankzij Dexia krijgen zij vanaf nu immers 100.000den zaken te behandelen? Gelijk in de eerste volgende zaak Dexia 100% schuldig verklaren, ik zou Bruneel er wel achter laten komen met zijn arrogante schouderophalingen !!!.
Re: Bemiddeling aandelenlease mislukt
Dexia blijft procederen tot aan de Hoge Raad zei Bruneel onlangs op de TV is goedkoper dan terugbetalen denkt hij.
-
- Berichten: 1701
- Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29
Re: Bemiddeling aandelenlease mislukt
Moet ik nog zien als ze genoeg achter elkaar verliezen.
Is slecht voor hun portemonee en slecht voor hun imago.
Volgens mij zegt hij dat om de gedupeerde bang te maken en ze alsnog tot vrijwillige betaling over te halen.
Het is een halszaak maar ook een spel. !!!!
Is slecht voor hun portemonee en slecht voor hun imago.
Volgens mij zegt hij dat om de gedupeerde bang te maken en ze alsnog tot vrijwillige betaling over te halen.
Het is een halszaak maar ook een spel. !!!!
Re: Bemiddeling aandelenlease mislukt
Gisteren, de 16e juni heebn we met ca 300 mensen gedemonstreerd op het Plein bij het Binnenhof. Tijdens deze demonstratie zijn enige kamerleden naar buiten gekomen.
Het Groenlinks kwam met het volgende commentaar:
GroenLinks heeft zich de afgelopen tijd ingezet om een oplossing te vinden voor de vele gedupeerden van lease-producten. We hebben een werkbezoek aan de AFM gebracht, we hebben 2 spoeddebatten gevoerd en zijn tussentijds veel met Kamerleden van andere partijen in overleg om naar oplossingen te zoeken. In de Kamer hebben we gezamenlijk met andere partijen erop aangedrongen dat de regering een onafhankelijke commissie installeert die zich buigt over de problematiek en zoveel als mogelijk met generieke oplossingen voor de gedupeerden komt. Gezien de omvang van de problemen en de tijdsnood waarin gedupeerden zich nog steeds bevinden is snelheid geboden. Deze commissie is bijna een jaar geleden geïnstalleerd en wij hebben aangedrongen op spoed: binnen een paar maanden willen we resultaat zien van de activiteiten van deze commissie. Tevens hebben we erop aangedrongen dat alle aanbieders stoppen met het voeren van incassoprocedures en het sturen van deurwaarders. Helaas heeft dat tot op heden nog niet mogen baten.
De PvdA, SP en GL hebben gezamenlijk de volledige Tweede Kamer kunnen overtuigen dat het voor de snelheid zeer wenselijk is dat de commissie onder leiding van dhr. Oosting (de voormalige Ombudsman) ook in de gelegenheid is om al het voorwerk van de AFM in te zien. Dit is tot nu toe, vanwege onbegrijpelijke Europese regels, nog niet gebeurd. Als er niet snel alsnog iets gebeurt dan zullen wij de Minister van Financiën naar de Kamer roepen en hem ertoe bewegen dat hij hier persoonlijk voor zorgt. Ook zullen we hem vragen om ook richting de aanbieders een verzoek te doen om zolang de commissie bezig is, te stoppen met alle procedures.
Het rapport van de commissie Oosting laat te lang op zich wachten. Namens de gedupeerden is inmiddels de gang naar de rechter is gemaakt. Wij vinden daarom dat ook de Kamer en het kabinet zich de komende maand moeten uitspreken over hoe we voor meer snelheid kunnen zorgen, aangezien juist deze commissie is geïnstalleerd om jarenlange juridische procedures te voorkomen.
Binnen sruurde Zalm de brief inzake de CGA. Kennelijk waren de kamerleden die naar buiten kwamen nog niet adequaat op de hoogte gebracht.
Zij werden daarmee behoorlijk voor aap gezet.
Het Groenlinks kwam met het volgende commentaar:
GroenLinks heeft zich de afgelopen tijd ingezet om een oplossing te vinden voor de vele gedupeerden van lease-producten. We hebben een werkbezoek aan de AFM gebracht, we hebben 2 spoeddebatten gevoerd en zijn tussentijds veel met Kamerleden van andere partijen in overleg om naar oplossingen te zoeken. In de Kamer hebben we gezamenlijk met andere partijen erop aangedrongen dat de regering een onafhankelijke commissie installeert die zich buigt over de problematiek en zoveel als mogelijk met generieke oplossingen voor de gedupeerden komt. Gezien de omvang van de problemen en de tijdsnood waarin gedupeerden zich nog steeds bevinden is snelheid geboden. Deze commissie is bijna een jaar geleden geïnstalleerd en wij hebben aangedrongen op spoed: binnen een paar maanden willen we resultaat zien van de activiteiten van deze commissie. Tevens hebben we erop aangedrongen dat alle aanbieders stoppen met het voeren van incassoprocedures en het sturen van deurwaarders. Helaas heeft dat tot op heden nog niet mogen baten.
De PvdA, SP en GL hebben gezamenlijk de volledige Tweede Kamer kunnen overtuigen dat het voor de snelheid zeer wenselijk is dat de commissie onder leiding van dhr. Oosting (de voormalige Ombudsman) ook in de gelegenheid is om al het voorwerk van de AFM in te zien. Dit is tot nu toe, vanwege onbegrijpelijke Europese regels, nog niet gebeurd. Als er niet snel alsnog iets gebeurt dan zullen wij de Minister van Financiën naar de Kamer roepen en hem ertoe bewegen dat hij hier persoonlijk voor zorgt. Ook zullen we hem vragen om ook richting de aanbieders een verzoek te doen om zolang de commissie bezig is, te stoppen met alle procedures.
Het rapport van de commissie Oosting laat te lang op zich wachten. Namens de gedupeerden is inmiddels de gang naar de rechter is gemaakt. Wij vinden daarom dat ook de Kamer en het kabinet zich de komende maand moeten uitspreken over hoe we voor meer snelheid kunnen zorgen, aangezien juist deze commissie is geïnstalleerd om jarenlange juridische procedures te voorkomen.
Binnen sruurde Zalm de brief inzake de CGA. Kennelijk waren de kamerleden die naar buiten kwamen nog niet adequaat op de hoogte gebracht.
Zij werden daarmee behoorlijk voor aap gezet.
Re: Bemiddeling aandelenlease mislukt
Gisteren, de 16e juni hebben we met ca 300 mensen gedemonstreerd op het Plein bij het Binnenhof. Tijdens deze demonstratie zijn enige kamerleden naar buiten gekomen.
Het Groenlinks kwam met het volgende commentaar:
GroenLinks heeft zich de afgelopen tijd ingezet om een oplossing te vinden voor de vele gedupeerden van lease-producten. We hebben een werkbezoek aan de AFM gebracht, we hebben 2 spoeddebatten gevoerd en zijn tussentijds veel met Kamerleden van andere partijen in overleg om naar oplossingen te zoeken. In de Kamer hebben we gezamenlijk met andere partijen erop aangedrongen dat de regering een onafhankelijke commissie installeert die zich buigt over de problematiek en zoveel als mogelijk met generieke oplossingen voor de gedupeerden komt. Gezien de omvang van de problemen en de tijdsnood waarin gedupeerden zich nog steeds bevinden is snelheid geboden. Deze commissie is bijna een jaar geleden geïnstalleerd en wij hebben aangedrongen op spoed: binnen een paar maanden willen we resultaat zien van de activiteiten van deze commissie. Tevens hebben we erop aangedrongen dat alle aanbieders stoppen met het voeren van incassoprocedures en het sturen van deurwaarders. Helaas heeft dat tot op heden nog niet mogen baten.
De PvdA, SP en GL hebben gezamenlijk de volledige Tweede Kamer kunnen overtuigen dat het voor de snelheid zeer wenselijk is dat de commissie onder leiding van dhr. Oosting (de voormalige Ombudsman) ook in de gelegenheid is om al het voorwerk van de AFM in te zien. Dit is tot nu toe, vanwege onbegrijpelijke Europese regels, nog niet gebeurd. Als er niet snel alsnog iets gebeurt dan zullen wij de Minister van Financiën naar de Kamer roepen en hem ertoe bewegen dat hij hier persoonlijk voor zorgt. Ook zullen we hem vragen om ook richting de aanbieders een verzoek te doen om zolang de commissie bezig is, te stoppen met alle procedures.
Het rapport van de commissie Oosting laat te lang op zich wachten. Namens de gedupeerden is inmiddels de gang naar de rechter is gemaakt. Wij vinden daarom dat ook de Kamer en het kabinet zich de komende maand moeten uitspreken over hoe we voor meer snelheid kunnen zorgen, aangezien juist deze commissie is geïnstalleerd om jarenlange juridische procedures te voorkomen.
Binnen sruurde Zalm de brief inzake de CGA. Kennelijk waren de kamerleden die naar buiten kwamen nog niet adequaat op de hoogte gebracht.
Zij werden daarmee behoorlijk voor aap gezet.
Het Groenlinks kwam met het volgende commentaar:
GroenLinks heeft zich de afgelopen tijd ingezet om een oplossing te vinden voor de vele gedupeerden van lease-producten. We hebben een werkbezoek aan de AFM gebracht, we hebben 2 spoeddebatten gevoerd en zijn tussentijds veel met Kamerleden van andere partijen in overleg om naar oplossingen te zoeken. In de Kamer hebben we gezamenlijk met andere partijen erop aangedrongen dat de regering een onafhankelijke commissie installeert die zich buigt over de problematiek en zoveel als mogelijk met generieke oplossingen voor de gedupeerden komt. Gezien de omvang van de problemen en de tijdsnood waarin gedupeerden zich nog steeds bevinden is snelheid geboden. Deze commissie is bijna een jaar geleden geïnstalleerd en wij hebben aangedrongen op spoed: binnen een paar maanden willen we resultaat zien van de activiteiten van deze commissie. Tevens hebben we erop aangedrongen dat alle aanbieders stoppen met het voeren van incassoprocedures en het sturen van deurwaarders. Helaas heeft dat tot op heden nog niet mogen baten.
De PvdA, SP en GL hebben gezamenlijk de volledige Tweede Kamer kunnen overtuigen dat het voor de snelheid zeer wenselijk is dat de commissie onder leiding van dhr. Oosting (de voormalige Ombudsman) ook in de gelegenheid is om al het voorwerk van de AFM in te zien. Dit is tot nu toe, vanwege onbegrijpelijke Europese regels, nog niet gebeurd. Als er niet snel alsnog iets gebeurt dan zullen wij de Minister van Financiën naar de Kamer roepen en hem ertoe bewegen dat hij hier persoonlijk voor zorgt. Ook zullen we hem vragen om ook richting de aanbieders een verzoek te doen om zolang de commissie bezig is, te stoppen met alle procedures.
Het rapport van de commissie Oosting laat te lang op zich wachten. Namens de gedupeerden is inmiddels de gang naar de rechter is gemaakt. Wij vinden daarom dat ook de Kamer en het kabinet zich de komende maand moeten uitspreken over hoe we voor meer snelheid kunnen zorgen, aangezien juist deze commissie is geïnstalleerd om jarenlange juridische procedures te voorkomen.
Binnen sruurde Zalm de brief inzake de CGA. Kennelijk waren de kamerleden die naar buiten kwamen nog niet adequaat op de hoogte gebracht.
Zij werden daarmee behoorlijk voor aap gezet.