ALGEMENE VOORWAARDEN INTERNET DIENSTEN Zon Nederland N.V., versie januari 2004
7.2 Zon is gerechtigd zonder voorafgaande aankondiging of toestemming en zonder enige vergoeding, de toegang tot de Diensten te blokkeren, op te schorten dan wel te beëindigen (met inbegrip van de gebruikersnaam en wachtwoord) en e-mailadressen, e-mail, ter beschikking gestelde ruimte op het web en andere gegevens die door middel van de Diensten zijn opgeslagen te verwijderen, indien de Diensten gedurende een door Zon te
bepalen aaneengesloten periode niet gebruikt zijn. Op het moment hanteert Zon hiervoor de volgende termijnen:
- 40 aaneengesloten dagen nadat voor het laatst gebruik gemaakt is van de Diensten;
- binnen 14 dagen na de registratie is nog geen gebruik gemaakt van de Diensten.
7.4 In de in art 7.2 en 7.3 genoemde gevallen kan Zon ook voorwaarden stellen, waaronder de Diensten weer beschikbaar zullen worden gemaakt aan de Gebruiker.
Aanvullende voorwaarden Zon ADSL Gratis
31.2 Indien de gebruiker of Zon de overeenkomst binnen een (1) jaar na aanvang van de overeenkomst heeft opgezegd en de gebruiker gebruik heeft gemaakt van de mogelijkheid tot het gratis ter beschikking stellen van een modem, is de Gebruiker gehouden deze kosten alsnog te voldoen. Door met de algemene voorwaarden in te stemmen, geeft de Gebruiker op voorhand toestemming voor de automatische afschrijving van de hiervoor genoemde kosten van het door de Gebruiker opgegeven rekeningnummer.
31.3 Zon behoudt zich het recht voor om de overeenkomst per direct te beëindigen en de toegang tot Zon ADSL Gratis per direct stop te zetten wegens dringende redenen, door Zon te bepalen. Voorts is Zon gerechtigd de overeenkomst conform artikel 7.2 en 7.4 voortijdig te beëindigen dan wel Zon ADSL Gratis tijdelijk te staken wegens inactief gebruik. In artikel 7.2 is aangegeven welke termijnen Zon op dit moment voor inactief gebruik hanteert. De art. 7.2 en 7.3 zijn derhalve wel van toepassing op Zon ADSL Gratis.
Kreeg van de week dit mailtje en ook in briefvorm:
Wij hebben echter geconstateerd dat u nog geen gebruik heeft gemaakt van uw Zon Gratis ADSL verbinding. Bij uw ADSL bestelling heeft u een gratis modem ontvangen. Conform onze algemene voorwaarden is Zon gerechtigd om de administratie kosten en de kosten voor het gratis modem à 69 Euro in rekening te brengen indien u uw Zon ADSL gratis verbinding niet binnen 40 dagen na ontvangst van het installatie pakket activeert.
Graag geven wij u de mogelijkheid om binnen 8 dagen na dagtekening alsnog uw Zon Gratis ADSL verbinding in gebruik te nemen zodat wij de eenmalige kosten van 69 Euro niet in rekening zullen brengen aan het eind van deze maand.
Even gebeld met de supportdesk a 70 cent per minuut (!) en begrepen dat je verplicht bent om elke 40 dagen minimaal 1x in te bellen op Zon, anders moet je betalen!!! Toch even iets om in de gaten te houden; het leek zoals op de website staat 'zonder contract' maar komt dus neer op [bijna] elke maand verplicht 1x inloggen uit....