Parkmobile dagkaart gedoe!
Geplaatst: 06 feb 2018 20:57
Jawel. Parkmobile weer in de bocht. Zie https://www.youtube.com/watch?v=xVylU6ID0Jc
Goed. Ditmaal in Deventer. Heel kort, want het bericht is lang zat: Ik parkeer mijn Volvo in het centrum van Deventer BUITEN de dagkaartzone van het winkelgebied in de binnenstad. Ik activeer de app en stel een eindtijd in. Ik loop met mijn dochtertje door de winkelstraat, en we nemen na drie kwartier winkelen iets te drinken in een brasserie. Het duurt langer dan gedacht. Geeft niks want dan stel je toch gewoon de eindtijd bij? Dacht ik. Ik open de Parkmobile app maar in een popup wordt op dat moment gemeld dat ik een dagkaart in het gebied moet aanschaffen a EURO 25,-. Ongemerkt ben ik blijkbaar een andere parkeerzone ingelopen, blijkbaar een dagkaart zone.
Ik probeer tot 3x toe de melding weg te tikken maar hij komt telkens terug. Nergens in de app kan ik op dat moment handmatig de JUISTE parkeerzone instellen voor mijn Volvo zoals dat normaal WEL kan in de Parkmobile app.
Dus maar op OK gedrukt, en even nog dacht ik dat het misschien een reclame popup zou zijn voor een dagkaart.... Geen parkeertijd verlengen was net zo goed geen optie met zoveel controleurs in de binnenstad. Direct volgt zonder extra waarschuwing de melding dat ik een dagkaart heb aangeschaft a EURO 25,-. En dat voor 10 minuutjes extra parkeertijd..... Maar geluk oh geluk heb ik de tegenwoordigheid van geest om een screenshot te maken van de app op het moment dat hij om een dagkaart rammelt.... Zie einde van deze post.
De dag erna begint het support circus van Parkmobile:
• Melding gemaakt via website http://www.parkmobile.nl/parkeergeld-terugvragen, na 2 weken nog steeds geen reactie.
• Maar eens even gebeld, medewerker kent deze link niet, men vindt niets terug in het respons systeem. Na aandringen word ik doorverbonden met de desbetreffende afdeling. "U wordt teruggebeld mijnheer".
• Na dagen geen reactie. Nog maar weer eens gebeld. Uitvoerig gesprek met medewerker, hij beloofd nader onderzoek. Aardige vent, zeer bereidwillig. We moeten een alternatief emailadres gebruiken voor het nogmaals toesturen van de screenshot want via de Parkmobile server sturen gaat op dat moment niet.
• Na een week nog geen reactie. Ik weer bellen, men belooft spoedig antwoord.
• Ik krijg 2 dagen later een standaard mailbericht waarin dezelfde supportmedewerker schrijft '(...) niet aan uw verzoek kunnen voldoen om de gemaakte kosten terug te betalen'. Men vindt dat erg vervelend.
• Ja ammehoela. Ik bel andermaal terug om hen te vertellen dat hun standaard antwoord geheel niet in overeenstemming kan zijn met de onvolledige app functionaliteit in de betreffende parkeerzone. De juffrouw in kwestie belooft het een en ander nog een keer na te kijken.
• Krijg ik vandaag uitgebreid antwoord van Parkmobile Customer Service, ik citeer:
"Wij zien in uw account dat u hebt geparkeerd op zone 7444. Op deze zone dient u helaas een dagkaart te betalen ongeacht uw parkeerduur. Dit is het tarief dat de gemeente handhaaft in het bewuste zonegebied om daar het kort parkeren te ontmoedigen. Wij melden dit van te voren in de zonenaam en onder het informatie-icoon in de app. Daarnaast krijgt u als extra service een pop up in de app te zien waar nogmaals wordt gewaarschuwd voor het tarief. U dient akkoord te gaan met deze melding voordat de parkeeractie start.
Onze excuses voor het ongemak, echter innen wij het parkeergeld namens derden en kunnen wij in deze niets voor u betekenen in de vorm van een compensatie. De kosten dienen derhalve gehandhaafd te blijven".
Tuurlijk, het is geen eenvoudige situatie maar ik licht hem toch uitgebreid toe zou ik zeggen. En ja, je hebt wel eerst even wat te lezen als support medewerker, maar andermaal lijken ze niet te begrijpen dat het hier geen fout is van mij maar een fout in de app.
Dus vraag ik jullie hier maar eens even om een second opinion. Nee, geen gemakkelijk verhaal, maar ben ik hier nu echt zo onduidelijk?
Of anders, wie heeft dezelfde ervaring met de Parkmobile app? Denk erom, het gaat hier dus enkel en alleen om het VERLENGEN van een vooraf ingestelde eindtijd voor het parkeren van een voertuig dat BUITEN een dagkaartzone staat maar waar de persoon in kwestie zich BINNEN de dagkaartzone bevindt! Ja, je verzint het niet, maar t'is toch echt!
Ik hoor heel graag!
Goed. Ditmaal in Deventer. Heel kort, want het bericht is lang zat: Ik parkeer mijn Volvo in het centrum van Deventer BUITEN de dagkaartzone van het winkelgebied in de binnenstad. Ik activeer de app en stel een eindtijd in. Ik loop met mijn dochtertje door de winkelstraat, en we nemen na drie kwartier winkelen iets te drinken in een brasserie. Het duurt langer dan gedacht. Geeft niks want dan stel je toch gewoon de eindtijd bij? Dacht ik. Ik open de Parkmobile app maar in een popup wordt op dat moment gemeld dat ik een dagkaart in het gebied moet aanschaffen a EURO 25,-. Ongemerkt ben ik blijkbaar een andere parkeerzone ingelopen, blijkbaar een dagkaart zone.
Ik probeer tot 3x toe de melding weg te tikken maar hij komt telkens terug. Nergens in de app kan ik op dat moment handmatig de JUISTE parkeerzone instellen voor mijn Volvo zoals dat normaal WEL kan in de Parkmobile app.
Dus maar op OK gedrukt, en even nog dacht ik dat het misschien een reclame popup zou zijn voor een dagkaart.... Geen parkeertijd verlengen was net zo goed geen optie met zoveel controleurs in de binnenstad. Direct volgt zonder extra waarschuwing de melding dat ik een dagkaart heb aangeschaft a EURO 25,-. En dat voor 10 minuutjes extra parkeertijd..... Maar geluk oh geluk heb ik de tegenwoordigheid van geest om een screenshot te maken van de app op het moment dat hij om een dagkaart rammelt.... Zie einde van deze post.
De dag erna begint het support circus van Parkmobile:
• Melding gemaakt via website http://www.parkmobile.nl/parkeergeld-terugvragen, na 2 weken nog steeds geen reactie.
• Maar eens even gebeld, medewerker kent deze link niet, men vindt niets terug in het respons systeem. Na aandringen word ik doorverbonden met de desbetreffende afdeling. "U wordt teruggebeld mijnheer".
• Na dagen geen reactie. Nog maar weer eens gebeld. Uitvoerig gesprek met medewerker, hij beloofd nader onderzoek. Aardige vent, zeer bereidwillig. We moeten een alternatief emailadres gebruiken voor het nogmaals toesturen van de screenshot want via de Parkmobile server sturen gaat op dat moment niet.
• Na een week nog geen reactie. Ik weer bellen, men belooft spoedig antwoord.
• Ik krijg 2 dagen later een standaard mailbericht waarin dezelfde supportmedewerker schrijft '(...) niet aan uw verzoek kunnen voldoen om de gemaakte kosten terug te betalen'. Men vindt dat erg vervelend.
• Ja ammehoela. Ik bel andermaal terug om hen te vertellen dat hun standaard antwoord geheel niet in overeenstemming kan zijn met de onvolledige app functionaliteit in de betreffende parkeerzone. De juffrouw in kwestie belooft het een en ander nog een keer na te kijken.
• Krijg ik vandaag uitgebreid antwoord van Parkmobile Customer Service, ik citeer:
"Wij zien in uw account dat u hebt geparkeerd op zone 7444. Op deze zone dient u helaas een dagkaart te betalen ongeacht uw parkeerduur. Dit is het tarief dat de gemeente handhaaft in het bewuste zonegebied om daar het kort parkeren te ontmoedigen. Wij melden dit van te voren in de zonenaam en onder het informatie-icoon in de app. Daarnaast krijgt u als extra service een pop up in de app te zien waar nogmaals wordt gewaarschuwd voor het tarief. U dient akkoord te gaan met deze melding voordat de parkeeractie start.
Onze excuses voor het ongemak, echter innen wij het parkeergeld namens derden en kunnen wij in deze niets voor u betekenen in de vorm van een compensatie. De kosten dienen derhalve gehandhaafd te blijven".
Tuurlijk, het is geen eenvoudige situatie maar ik licht hem toch uitgebreid toe zou ik zeggen. En ja, je hebt wel eerst even wat te lezen als support medewerker, maar andermaal lijken ze niet te begrijpen dat het hier geen fout is van mij maar een fout in de app.
Dus vraag ik jullie hier maar eens even om een second opinion. Nee, geen gemakkelijk verhaal, maar ben ik hier nu echt zo onduidelijk?
Of anders, wie heeft dezelfde ervaring met de Parkmobile app? Denk erom, het gaat hier dus enkel en alleen om het VERLENGEN van een vooraf ingestelde eindtijd voor het parkeren van een voertuig dat BUITEN een dagkaartzone staat maar waar de persoon in kwestie zich BINNEN de dagkaartzone bevindt! Ja, je verzint het niet, maar t'is toch echt!
Ik hoor heel graag!