Pagina 1 van 1

otto.nl bestelling nooit ontvangen maar welbetalen

Geplaatst: 06 feb 2018 23:54
door richard13
Ik heb een salon tafel besteld bij otto.nl
ze beloofden mij op de website dat de tafel binnen 3 tot 5 werkdagen zou geleverd worden
dit was niet gebeurd, dus heb ik otto.nl gebeld
na 6 weken had ik nog steeds niks ontvangen dus ik bleef maar bellen
uiteindelijk werd ik gebeld door post nl extra at home (de bezorgservice van otto.nl)
we hadden een afpraak gemaakt voor de levering
ze kwamen niet opdagen en dit gebeurde in totaal 5 keer
5 keer heb ik met de bezorgers een afspraak ingeplant maar ze kwamen niet opdagen
uiteindelijk heb ik otto.nl gebeld en heb ik mijn bestelling gecanceld en mijn geld terug gevraagd die ik via ideal had betaald
en na 3 dagen had ik het geld op mijn rekening
en na ongeveer 1 maand kreeg ik een brief met een rekening dat ik de salontafel toch moest betalen
ik heb toen uitgelegd dat ik de tafel niet heb ontvangen en mijn bestelling heb gecanceld
otto.nl bood zijn excuses aan en vertelde dat ik niet hoefde te betalen
vervolgens kreeg ik weer facturen van otto, heb ik weer otto gebeld en toen vertelde ze dat de tafel bij de buren is geleverd
ik heb aan al mijn buren gevraagd of zij wat hebben ontvangen, maar niemand wist hier iets vanaf
en nou krijg ik eeen brief van otto dat ik niet aan mijn betalingsregeling heb gehouden en dat ik incasso kosten moet betalen en rente
doe ik dit niet melden zij mij aan als bkr

ik heb nooit een betalingsregeling met otto.nl getroffen en heb ook nooit mij bestelling van hun ontvangen

wat moet ik hier mee doen

Re: otto.nl bestelling nooit ontvangen maar welbetalen

Geplaatst: 07 feb 2018 11:42
door NeoDutchio
Laat Otto maar bewijzen dat u de tafel ontvangen heeft. Dus een getekende ontvangstbevestiging. Als deze er niet is heeft u dus ook niets ontvangen en wenst u verschoont te blijven van verdere communicatie.

Re: otto.nl bestelling nooit ontvangen maar welbetalen

Geplaatst: 07 feb 2018 12:26
door yan
Geen juridische helpdesk voor nodig.
In het consumentenrecht is verzending voor risico van de verkoper.
Consuwijzer heeft hiervoor kant en klare bezwaar brieven.

U heeft de bestelling niet ontvangen, dus u hoeft nergens voor te betalen.
Otto.nl zal moeten bewijzen dat u het wel heeft, maar dat kunnen ze natuurlijk niet.

Re: otto.nl bestelling nooit ontvangen maar welbetalen

Geplaatst: 07 feb 2018 12:30
door Lowieze
U kunt via Thuiswinkel.org een klacht over Otto indienen. Een kopie van die klacht gaat naar Otto zelf, bij mij hebben ze na een kwartier al gereageerd. En vandaag, na 6 weken klagen bij Otto zelf, is de klacht ineens afgehandeld.

Re: otto.nl bestelling nooit ontvangen maar welbetalen

Geplaatst: 07 feb 2018 12:31
door arvandongen
fonsflons schreef:Dit lijkt mij nu, oprecht, een interessant topic voor jurische helpdesk van dit forum.
Precies! Dit is nu een situatie waarbij het de moeite loont om je poot stijf te houden. Wat een organisatie.
Ze zullen dit vast wel willen 'afkopen' met excuses en een bloemetje als je jouw schadeclaim indient voor tijd, kosten en ongemak.

Re: otto.nl bestelling nooit ontvangen maar welbetalen

Geplaatst: 11 feb 2018 13:53
door Moneyman
fonsflons schreef:Dit lijkt mij nu, oprecht, een interessant topic voor jurische helpdesk van dit forum.
Er is weinig juridisch interessants aan. Gewoon een recht-toe recht-aan casus.

Re: otto.nl bestelling nooit ontvangen maar welbetalen

Geplaatst: 11 feb 2018 14:24
door Moneyman
fonsflons schreef:Komisch,

de meest debiele vragen hier krijgen complete wetteksten.

'Recht-toe recht-aan casus' waarbij iemand om hulp vraag mag het zelf uitzoeken.
Zelf uitzoeken? je hebt een bijzondere kijk op de zaak. In de eerste reactie is al logisch advies gegeven. Evenals in de vierde en vijfde, overigens. Hoezo; "zelf uitzoeken"?

Re: otto.nl bestelling nooit ontvangen maar welbetalen

Geplaatst: 11 feb 2018 17:11
door gosewijn
de meest debiele vragen hier krijgen complete wetteksten.

Wat is er dan erger , de vraag of dat jij er op reageerd. :roll: