LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lelijke bestekset gekocht via Marktplaats

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
bobdetuinkabouter

Lelijke bestekset gekocht via Marktplaats

Ongelezen bericht door bobdetuinkabouter »

Ik heb via Markplaats geboden op een bestekset. Mijn vrouw vindt deze echter spuuglelijk. De verkoopster blijft mij nu bestoken met mails dat ik de bestekset moet kopen. Dat wil ik niet. Ik reageer daarom ook niet meer op haar dreigende emails. Mag ik dit doen, of ben ik verplicht deze lelijke bestekset over te nemen?
Laatst gewijzigd door bobdetuinkabouter op 08 feb 2018 13:43, 2 keer totaal gewijzigd.

mh73

Re: Lelijke bestekset gekocht via Marktplaats

Ongelezen bericht door mh73 »

Als je een bod hebt uitgebracht en dat is geaccepteerd is zo'n afspraak in principe bindend.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Aan uw topictitel te zien hebt u de set al gekocht. U bent al wat overeengekomen met de verkoper?

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

bobdetuinkabouter schreef:Ik heb via Markplaats geboden op een pannenset. Mijn vrouw vindt deze echter spuuglelijk. De verkoopster blijft mij nu bestoken met mails dat ik de pannenset moet kopen. Dat wil ik niet. Ik reageer daarom ook niet meer op haar dreigende emails. Mag ik dit doen, of ben ik verplicht deze lelijke pannenset over te nemen?

Een bod op marktplaats tussen 2 particulieren is niet bindend. Dus nee, je bent niet verplicht om de pannenset te kopen.
Bod verwijderen en berichten dat bij nader inzien het uiterlijk van de set niet past bij de kleur vd keuken oid.

Als deze persoon blijft dreigen haar berichten dat je MP zal berichten mbt haar dreigementen.

S6

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

mh73 schreef:Als je een bod hebt uitgebracht en dat is geaccepteerd is zo'n afspraak in principe bindend.

Onzin.

https://help.marktplaats.nl/help/kopen/ ... ts-bindend

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Teunbosseman schreef:
bobdetuinkabouter schreef:Ik heb via Markplaats geboden op een pannenset. Mijn vrouw vindt deze echter spuuglelijk. De verkoopster blijft mij nu bestoken met mails dat ik de pannenset moet kopen. Dat wil ik niet. Ik reageer daarom ook niet meer op haar dreigende emails. Mag ik dit doen, of ben ik verplicht deze lelijke pannenset over te nemen?

Een bod op marktplaats tussen 2 particulieren is niet bindend. Dus nee, je bent niet verplicht om de pannenset te kopen.
Bod verwijderen en berichten dat bij nader inzien het uiterlijk van de set niet past bij de kleur vd keuken oid.

Als deze persoon blijft dreigen haar berichten dat je MP zal berichten mbt haar dreigementen.

S6
Er zit natuurlijk verschil in meedoen aan biedingen of een overeenkomst bereikt te hebben met de verkoper. Bij dat laatste heb je dan al een afspraak gemaakt om het op te halen of te laten verzenden.

yan

Ongelezen bericht door yan »

Volgens mij staat hier ook het stuk van de verkoper :lol:

Een bod is niet bindend, echter (de verkoper geeft aan) dat u niet enkel heeft geboden maar dat u beide akkoord bent met het afgesproken bedrag.
Klopt dit, dus is er een acceptatie van uw bod geweest en heeft u dat ook bevestigd, dan móet u het afnemen.

Is er enkel een acceptatie van uw bod geweest maar heeft u daar niet bevestigend op geantwoord?
Dan mag u de koop annuleren.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, maar recht halen of recht krijgen, dat zijn nog wel eens verschillende dingen... Sowieso snap ik dit niet, als ik iets van MP koop vraag ik altijd of ik even langs mag komen om de spullen te bekijken... zo moeilijk is dat toch niet?

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

bobdetuinkabouter schreef:Ik heb via Markplaats geboden op een bestekset. Mijn vrouw vindt deze echter spuuglelijk. De verkoopster blijft mij nu bestoken met mails dat ik de bestekset moet kopen. Dat wil ik niet. Ik reageer daarom ook niet meer op haar dreigende emails. Mag ik dit doen, of ben ik verplicht deze lelijke bestekset over te nemen?
U heeft een bod uitgebracht en dat bod is door de verkoper geaccepteerd.
Er wordt nu waarschijnlijk van u verwacht dat u het geaccepteerde bedrag + verzendkosten aan de verkoper gaat overmaken en dan maar moet afwachten of het gekochte ook wordt geleverd.
U ziet echter van de koop af omdat het product bij nader inzien niet aan de verwachting voldoet en zolang u nog niets heeft betaald is er geen vuiltje aan de lucht.
U heeft verkoper laten weten dat u afziet van uw bieding en daarmee is de kous afgedaan.
Verhul u in verder stilzwijgen en trap niet in de val van een "dreigende" verkoper, want een nette verkoper doet zoiets niet want die zet het, zoals ik zelf al meerdere malen heb gedaan, gewoon weer "te koop".
Laat u niet intimideren, nergens voor nodig en die dreigementen bui drijft vanzelf wel over.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

bobdetuinkabouter schreef:Ik heb via Markplaats geboden op een bestekset. Mijn vrouw vindt deze echter spuuglelijk. De verkoopster blijft mij nu bestoken met mails dat ik de bestekset moet kopen. Dat wil ik niet. Ik reageer daarom ook niet meer op haar dreigende emails. Mag ik dit doen, of ben ik verplicht deze lelijke bestekset over te nemen?
Gewoon negeren die dreigmails van de verkoper, wel voor alle zekerheid de mails bewaren. Worden de mails echt (be)dreigend dan aangifte doen bij de politie. Je staat in je recht en bent niet tot kopen verplicht.

Voortaan geen spullen meer kopen zonder je vrouw er bij te betrekken, voorkomt een hoop gedoe. :mrgreen:

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

U bent helemaal niks verplicht , ook niet na 1 of meerdere berichtjes over en weer. Laat u niet intimideren.
Laatst gewijzigd door moederslink op 10 feb 2018 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

bobdetuinkabouter schreef:Mag ik dit doen, of ben ik verplicht deze lelijke bestekset over te nemen?
Heeft u deze van een consument gekocht? Zo ja, dan moet de bestekstet overnemen. U kunt hem dan uiteraard opnieuw te koop zetten. Zo nee, dan kunt u een beroep doen op het herroepingsrecht.
yan schreef:Een bod is niet bindend, (...)
Het aanbod is hier duidelijk en daarop kunnen bedragen geboden nemen. Het hoogste bod wint en daarmee komt een koopovereenkomst tot stand.

arvandongen

Ongelezen bericht door arvandongen »

alfatrion schreef:
Het aanbod is hier duidelijk en daarop kunnen bedragen geboden nemen. Het hoogste bod wint en daarmee komt een koopovereenkomst tot stand.
Algemene voorwaarden Marktplaats schreef:5. Biedingen zijn niet bindend

5.1. Tenzij in deze Gebruiksvoorwaarden anders is geregeld, is een bod op een product of dienst in een Advertentie niet bindend. Een Adverteerder is niet verplicht een dergelijk (redelijk) bod te accepteren. Indien een dergelijk bod door een Adverteerder wordt geaccepteerd, verplicht dit de bieder niet tot aankoop.
Daarbuiten heeft alfatrion wel gelijk dat er een koopovereenkomst is ontstaan. Er is immers (buiten verantwoordelijkheid van marktplaats) een levering afgesproken en de prijs is ook afgesproken.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

alfatrion schreef:
bobdetuinkabouter schreef:Mag ik dit doen, of ben ik verplicht deze lelijke bestekset over te nemen?
Heeft u deze van een consument gekocht? Zo ja, dan moet de bestekstet overnemen. U kunt hem dan uiteraard opnieuw te koop zetten. Zo nee, dan kunt u een beroep doen op het herroepingsrecht.
Het hoogste bod wint? MP is geen veiling! En het is volslagen nonsens dat iemand verplicht is iets te kopen wat bij bezichtiging zwaar tegen valt.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als je geen verplichtingen wilt, dan moet je die niet aangaan. Als kijken belangrijk voor je is om te bepalen of je de verplichting wil aangaan, dan doe je dat eerst. Op MP worden veilingen georganiseerd en daaraan heeft TS kennelijk deelgenomen. Als TS heeft gekocht van een bedrijf, dan heeft hij een herroepingsrecht. Als TS heeft gekocht van een consument, dan zal hij er aan moeten geloven.

GJS

Ongelezen bericht door GJS »

Alleen is MP geen veiling, een aanbieder mag ook de 2de bieder contacteren zonder dat de hoogste bieder ergens recht op heeft.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat is op eBay en niet op MP. De verkoper heeft de vrijheid om te verkopen aan ieder welke bieder (hoeft niet de hoogste te zijn).
Bovendien... je mag je bedenken, dat mag in een "stenen winkel" ook, tot bij de kassa kun je zeggen, "ik leg het terug".
Op MP worden veilingen georganiseerd en daaraan heeft TS kennelijk deelgenomen.
Waar dan ?

Uit de MP voorwaarden :
Bieden op een advertentie

Door te bieden op een advertentie laat je weten dat je geïnteresseerd bent in het product. Alle biedingen zijn zichtbaar in de advertentie.

Een uitgebracht bod is niet bindend. Dit betekent dat je na het uitbrengen van je bod niet verplicht bent om het product te kopen. Ben je van gedachte veranderd, dan kun je het bod altijd nog intrekken.

bobdetuinkabouter

Ongelezen bericht door bobdetuinkabouter »

Ik heb een sommatiebrief ontvangen. Maar ik heb alleen geboden en gezegd dat ik het op kwam halen. Maar mijn vrouw wilt dit niet. Ik ga het dus zeker niet kopen.

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Dat ligt er aan. Als u enkel een bod heeft gedaan en de verkoper heeft gezegd "dat is goed", dan is er nog geen overeenkomst. Voor het vaststellen van een overeenkomst moet iets meer aan de hand zijn. Wanneer u ook al afspraken heeft gemaakt voor de wijze van betalen en de wijze van verzenden, dan kun je stellen dat er een overeenkomst heeft plaatsgevonden. Verkoper heeft u zijn of haar rekeningnummer doorgegeven en u heeft uw adresgegevens gegeven, zeg maar. Op dat moment is er sprake van een koopovereenkomst, en die is bindend.

In dat geval kan de verkoper bij de rechter de koopovereenkomst afdwingen. Maar het feit is natuurlijk dat een marktplaatsverkoper zo goed als nooit naar de rechter stapt, om dat af te dwingen. Dus ik zou er als ik u was niet al te bang voor zijn. Negeer de sommatiebrief en zie maar wat er gebeurt.

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd »

alfatrion schreef:
Een bod op marktplaats is niet bindend. Met een bod op marktplaats kun je je interesse tonen in het product. Pas als er afspraken zijn gemaakt over de wijze van betalen en de wijze van verzenden, is er een overeenkomst tot stand gekomen.

Gesloten